Още една година, още един „Star Wars”. Преди беше събитие, сега е просто нещо ануално. /да не се бърка с „анално”, макар че и двете са верни – б.а./ „Соло” е втората самостоятелна история от вселената на Жорж Лукас след „Rogue One”, този път центрирана около младите години на емблематичния контрабандист и трафикант на бежанци, някога изигран от Харисън Форд и по-късно убит от грозния си син. Извинявам се, забравих да сложа спойлер – все пак не всички зрители са наясно, че синът му буквално е грозен като смъртта. Но „Соло” не ни занимава с дисфункционалните отношения между Хан, дъртата лейка и изроденото им дете, а с прохождането на харизматичния звезден пират – преди много години, в една далечна галактика – през времената, когато в космоса имаше само 1 /един/ негър.
С поп-културната еволюция на сагата, произходът на Хан Соло е придобил почти митологичен статут – нещо, което всички знаят, че съществува в някаква форма, но никой няма интерес да го види в действителност. Досущ като пишката на Джар-Джар Бинкс. Ето защо самостоятелен филм за Соло беше точно толкова необходим на феновете, колкото и самостоятелен филм за кървящия хемороид на Джаба. Ала когато DISNEY купиха Lucasfilm и започнаха да планират 142 SW-продукта за следващите десет години, беше пределно ясно, че под прицел са origin-историите на всеки персонаж с повече от четири реплики, появявал се някога в „Междузвездни войни”. И Катлийн Кенеди – мръсната кучка, която менопаузира цялата магия на “Star Wars” – не се подвоуми чия глава да падне първа под гилотината.
DISNEY трябваше да спазят етикета и да изчакат трупа на Соло да изстине, преди да се гаврят с него. И като казвам това имам предвид, че изобщо не трябваше да се гаврят с него, защото трупът му няма да изстине никога… бидейки потънал в казан с лава и т.н. Но пък това са хората, превърнали Люк в парцалив кравар, а Лея в летяща вещица, така че защо изобщо се изненадваме? „Соло” не гледа толкова далеч в мрачното бъдеще на титуляра си и определено се опитва да е развлекателен, разчитайки на ключови моменти от биографията на Хан, като например запознанството му с бигфута Чубака, първия полет с „Хилядолетния сокол” и тарикатските заигравки с абаносовия сводник Ландо Калрисиян, но, досущ като кихавицата на наркоман, тези трикове генерират само прах в очите, вместо носталгия.
Ако някой си спомня за „Соло” след една година, то това ще е заради проблемната продукция, а не заради качествата му, които са по-неоткриваеми от тялото на Боян Петров. Както добре знаете, първоначалните режисьори на проекта бяха Фил Лорд и Крис Милър, но впоследствие се оказа, че двамата зевзеци не са онези радиоуправляеми дъмита, за каквито ги е мислил Великият Мишок. Според най-разпространените слухове, режисьорите на „Лего” стартирали проекта, сякаш правят поредната си тъпа комедия – с непозволени импровизации, ситуационни смешки, клоунски гримаси и жизнерадостна кретения. Нещо повече – два месеца след началото на снимките се оказало, че Алдън Еренрайх не бил Харисън Форд, кой да ти знае!? И в мига, когато г-жа Кей Кей видяла потресаващите първоначални кадри в немонтиран вид, Лорд и Милър били изритани по съответните им дупенца – далеч от офисите на DISNEY, а най-вероятно и далеч от някакво престижно бъдеще в Холивуд. Шоковата трансфигурация на екипа коствала милиони, основно в продължителни решутове, както и в срамното наемане на даскал по актьорско майсторство, който да помогне на Алдън в имитирането на Форд. Добрата новина е, че младежът е успял да канализира максимума и в два-три кадъра ме излъга, че гледам млад Харисън, но лошата е, че щом му е трябвало специално обучение, за да отразява играта на дърводелец, значи и Харви Уайнстийн не би го направил актьор.
Вместо похарчените Лорд и Милър, на снимачната площадка каца Рон Хауърд, познат с конските си транквиланти, наречени „последни няколко филма”. Хауърд е мултижанров ветеран, но и ефикасен инструмент за справяне с кризата, в която са се нахендрили DISNEY. Добил его като личния режисьор на Дан Браун, чичо Рон излита обратно в Космоса, където обаче няма антични ребуси и библейски кодове за дешифриране, а най-голямата мистерия е защо Емилия Кларк получава нови роли. За Хауърд могат да се кажат и хубави, и грозни неща – хубавото е дъщеря му, а грозното е брат му. Но майтапът настрана – човекът е дефибрилирал филм, който по всички закони на Мърфи трябваше да почине от раните си. Обаче преди да викнем дружно „Хип-хип-ура!” в негова чест, трябва да осъзнаем че едно заглавие не е добро, само защото е закърпено сравнително успешно. Напротив – дори след намесата на Хауърд /или може би донякъде заради нея/, „Соло” е деморализиран продукт, където организационните вреди са по-забележими от тези в „Rogue One” – както в преработката на почти 70% от готовите кадри, така и в злоупотребата с близки планове, които да спестят от парите за по-големи декори при наложените презаснемания. „Соло” е филм за космоса, в който обаче е оставено много малко пространство. /схванахте ли – space?/ Повечето сцени са в затворени помещения или външни локации в изключително ограничен мащаб, без някакво осезаемо чувство за онази грандиозност и свобода, която би трябвало да съпътства притчата за млад галактически авантюрист. Костюмите и художественото оформление са поносими, но артикулацията и диалозите се пердашат с театралност и скованост, сякаш гледаме епизод от TV сериал, а не блокбъстър със собствена индивидуалност.
Не мога да виня изцяло Хауърд, но мога да го виня отчасти и то от бая големи части. Той е бил наясно, че DISNEY го ползват като протоколен дроид и, сякаш за да им се подмаже, е действал точно като такъв. Идеята му от Ден Първи е била „контрол на щетите”, а не креативен процес, поради което „Соло”, дори при завършен вид, изглежда като овехтяла дреха с евтина кройка. Но Хауърд не е толкова некадърен, колкото го изкарвам, пък и в случая е бил притиснат до стената, като новобранец в банята на Пазарджишкия затвор, така че не е имал избор, освен да се подчинява. Ала фасонът на „Соло” страда от тези хаотични студийни недоразумения и нещо ми подсказва, че ще си остане „соло”. Освен, разбира се, ако не направят сикуъл с името „Дуо”.
А сега сериозно! Отиваме към каста, който е пълен с много звезди, но само, ако актьорите са застанали пред карта на звездното небе. Алдън Еренрайх? Пет минути в „Аве, Цезар” като некадърен актьор, едва играещ каубой, а сега вече е в „Соло” като некадърен актьор, едва играещ каубой? Страхотна градация, няма що! Да кажа, че Еренрайх изглежда достоверно като Хан би било като да кажа, че ЦСКА изглежда достоверно като футболен отбор, а именно – погрешно твърдение. Почти може да чуете зверските му напъни да адаптира реториката си с тази на Харисън Форд в неестествено дългите паузи преди всяка реплика. На моменти успява, в други е позор за семейството си, но при всички положения можеше да си спести този унизителен артистичен капан, ала уви – след като адмирал Акбар умря в „Последните джедаи”, вече никой не би могъл да каже кое точно е капан в „Star Wars”.
До него се суети еманципираната феминистка Емилия Кларк, която продължава да се котира като интернационална примадона. Някакъв див ром я изчука в първия сезон на „Игра на Тронове” и изведнъж стана егати звездата, кой като нея! Същата грееше и в проваления рибуут на „Терминатор”, така че ако има талант за нещо, то това е да терминира франчайзи. От друга страна бушменчето Дони Глоувър успява да копира перфектно интонацията и цвета на кожата на Били Дий Уилямс, но цялостното му поведение не сексуална енигма по-скоро дразни. Може би има резонна причина, че Ландо бе толкова второстепенен персонаж в старата трилогия. Малко известен факт – Глоувър е бил свидетел на Йехова и като казвам това нямам предвид, че е давал показания срещу наркодилър от гетото си с прякор „Йехова”, а че е отгледан в семейство на сектанти. Тази тривия няма пряка връзка със „Соло”, но исках да сте наясно, че той не е единствената грешка на родителите си. От новите попълнения пък имаме Танди Нютън като къдравата афро-гърла, от която „Междузвездни войни” така спешно се нуждаеше /ха-ха!/ и не знам за актрисата, но колкото до героинята… нека просто кажем, че черният й живот нямаше значение.
И тъй като връзката между Хан и Чубака е по-силна от връзката между Калин Терзийски и алкохола, не може да има филм за Соло, без блеещият козел да е лявата му ръка. /с дясната се пипа/ Става ясно, че са се запознали по време на доминационна схватка в кал, последвана от обща сцена под душа, което пък обяснява коравите им хомоеротични отношения. Този път като уукито е нагизден някой си Йонас Суотамо – финландски гигант със славно бъдеще в цирка. Предишният носител на свещената козина бе Питър Мейхю, който от години симулира болни колене, само и само да не го карат да носи миризливия костюм на Чубака и даже демонстративно се появи с моторизирана инвалидна количка на премиерата на „Соло”, за да затвърди блъфа си. В каста обаче има и някои попадения. Едното е Уди Харелсън, винаги успяващ да открие центъра между драмата и комедията, и служещ като спасителен пояс за колегите си в общите сцени. Той е Бекет – бандюгата, превърнал се в нещо като ментор на Соло, което пък изобщо не е добра новина за него, при условие че говорим за сага, свикнала да убива менторите на главните си герои. Друг положителен електрод е Пол Бетани, който наистина радва с превзетата си лошотия, изкарвайки на преден план цялата актьорска мощ, пестена в „Отмъстителите”. Само се надявам да не се е мъчил за Оскар, понеже ще се разочарова – единственият начин някой актьор да получи Оскар за работата си в „Междузвездни войни” е, ако по време на снимките студиото му осигури личен асистент на име Оскар.
Следващият expendable в каста е троглодита Джон Фавро, озвучаващ CGI-безсмислието „Рио”, приличащо на нещо, пръкнало се от любовта между Горо от „Смъртоносна битка” и произволна костенурка-нинджа, а ако Денерис не Ви е достатъчна, в каста е шибната още една британска феминистка. /Фийби Уолър-Бридж/ Тя е дарила гласните си струни на главозамайващо противния робот на Ландо Калрисиян /Л-3/, който освен комично широкия си ханш, подчертаващ т.нар. си „женственост”, е нещо средно между Скайнет и Мартин Лутер Кинг, понеже се вживява като радетел/ка/ на изконните роботски права и даже си организира „бунт на машините”. Любопитното е, че в даден момент кабината на „Хилядолетния сокол” е възможно най-политически коректното място във Вселената, защото вътре има едновременно феминистка /Кира/, етнически лидер на ръба от LGBT съсловието /Ландо/, адвокат на роботите /Л-3/, свободно и независимо животно /Чубака/, плюс представител на хората с ментални увреждания. /Хан/ С други думи, ако някой беше взривил „Хилядолетния сокол”, барабар с всичките му пасажери, светът щеше да изгуби… „Хилядолетния сокол”.
Ядрото на сюжета е участието на Соло в „Бандата на Оушън”-style групировка, водена от каубоя Бекет /Уди Харелсън/, чиято цел е кражбата на космически нитроглицерин, за да изкупи дълга си към криминалния лидер Драйдън Вос /Пол Бетани/, който пък, ако това с галактическата мафия не му потръгне, е готов за злодей от „Умирай трудно”. По-голямата част от филма проследява опитите на бандата да му доставят „стоката”, като в същото време се пазят от конкурентна шайка мародери, маскирани като статисти от „Лудия Макс” и включващи Уоруик Дейвис в първата си SW-роля с реплики на човешки език. Мародерите обаче не са толкова страшни, колкото истинският немезис на „Соло”, а именно – пичката лелина, Катлийн Кенеди. Не казвам, че „Соло” е богохулство, но ако бях почитател на “Star Wars” от арабския свят /а.к.а. „пясъчен човек”/ щях да искам да убия Катлийн Кенеди с камъни. Ала аз определено не искам това и като казвам „това” имам предвид, че не искам да бъда от арабския свят.
Основната тема на „Соло” е писана от смъртния одър на Джон Уилямс, а същинската музикална облицовка е дело на Джон Пауъл, познат като едно от протежетата на Ханс Цимър, но нека не използваме това срещу него. Откриването на адекватен сурогат на Уилямс е все още костелив орех за DISNEY, макар че Пауъл е успял да постигне много по-Уилямски записи и по-старошколско звучене от неубедителните аранжименти на Майкъл Джакино. За разлика от Джон Уилямс обаче, DISNEY разполагат с време – все пак “Star Wars” ще продължи „докато свят светува”, така че студиото все някога ще му намери подходящ заместник. Ако ли не, поне имат достатъчно пари, за да прехвърлят мозъка на Уилямс в дигитална форма след кончината му и да използват софтуер, с който да генерират саундтраци от импулсите му. Куриозното е, че в допълнителния музикален съпровод на „Соло” има и BG участие с народния хор на Ваня Монева, която е майка на певицата Мария Илиева, следователно е красноречив пример, че талантът във всяко семейството прескача едно поколение. Приносът на етно-мотивите от България можеше да е заслужен повод за родолюбие, ако не беше турен за главната тема на Мародерите – анархистична пасмина от онеправдания боклук на вселената. Не знам доколко притеснително е, че Холивуд асоциира българското звучене с подобна визия, ама майната му – по-добре да сме представлявани в Голямото Кино по този начин, отколкото с алфа-кочове като Блатечки и Бахаров.
Въпреки че сценарият е поверен на Лорънс Каздан, повествованието изглежда претупано, разпиляно и безгранично предвидимо. Генералният му дефект е, че иска да е много неща наведнъж, без да е истински „Star Wars”. Иска да е междузвезден coming-of-age уестърн, галактически heist-трилър с клиширани noir-туистове, и в същото време да инжектира някаква безперспективна любовна драма, но е единственият от сагата без наличие на „Силата”, или представител на сем. Скайуокър, или дори култовите дроиди R-2 feat. C-3PO. За сметка на това се плямпа за бунтове и репресии, но без конкретна причина, а само защото опълченските пустословия са запазена мантра на “Star Wars”. В тази връзка “Соло” можеше да спечели повече, ако се беше разграничил изцяло от референциите си към „епизодите” – говоря за неловкия фенсървиз с камеото на Дарт Мол, който дрънчеше на кухо повече от кратуната на Л-3. Всъщност, „Соло” можеше спокойно да се нарича „Когато Чубака срещна Тъпака” и никой нямаше да усети разликата. Но ако все пак трябва да го похваля за нещо, то е, че ефектите му са преобладаващо практически, музиката е приятна, действието прескача по-бясно от ЕКГ-то на пациент с тахикардия, а някои от екшън сцените са изненадващо сполучливи /обирът на влака, например/, но на този етап хваленето на „Соло” е като хваленето на инвалид, спечелил утешителна награда от Специалната олимпиада – радваме му се не защото е извършил някакъв подвиг, а просто защото е стигнал до финиша без да се насере.
Първоначално мислех да съм снизходителен към „Соло”, но милосърдието ми изветря по-бързо от урината на сирийче върху нагорещен от бомбардировки пясък. Понеже в края на краищата „Соло” се оказва енциклопедичен пример за това, което се случва в Тинсълтаун, когато никой не знае какво иска. Студиото не е знаело какво искат феновете; самите режисьори не са знаели какъв тон искат да подържат, затова е настъпил хаос, а спасителят в ръжта, който ги е заменил, не е знаел какво иска повече – да направи филм на Рон Хауърд или филм на DISNEY. Резултатът е франкенфилмче, съставено от ригидни парчета и наелектризирано само дотолкова, доколкото да мяза на живо за премиерата. Но пък евала на г-жа Кей Кей, че наистина довършва това, което е започнала – в „Епизод VII” уби само персонажа на Соло, докато сега вече успя да ликвидира и името му. Затова съветът ми е, независимо дали сте почитатели на сагата или интелигентни хора, да избягвате прожекцията на „Соло” така, както Любо Нейков избягва кардиото, и да пренасочете времето си към по-съдържателни дейности, като например съзерцаването на сношаващи се безпризорни животни.
4.0/10
45 коментара
Comments feed for this article
26.05.2018 в 18:30
Daniel Nikolov (@gruijo)
пълна загуба на много букви, а това да ти попадало? http://www.liberty-films.com/project/mute/
26.05.2018 в 18:37
Petia Ivailova
Четох някъде, че Кларк е препоръчала Джон Сняг за Люк. Защо не – само една руса перука и е готов))
26.05.2018 в 19:11
cinemascrotum
@Daniel Nikolov, не съм го гледал.
@Petia Ivailova, ако става дума за ранните години на Люк, бидейки селянин на къра и т.н., Кит Харингтън наистина е идеален. 🙂
26.05.2018 в 19:51
Стефан
Благодря. Няма да стъпя в салона. Беше ясно, че е излишен боклук. Единственото хубаво на Соло е ревюто на Скротума
26.05.2018 в 21:32
BaiKor
Сега, филмчето не беше нещо изключително, но от всички нови екскременти от и покрай света на Стар Уорс, Rogue One и Соло, са доста по-добри и интересни от епизоди 7,8, особено последния…
И това не е само мое мнение, сина ми същото мнение има, така че таргета на филма са именно новите фенове, нас, старите кучета вече са ни отписали като ауиденция…
26.05.2018 в 23:04
Rain
Безличен и ненужен.Това са думите, които според мен охарактеризират филма „Соло“. Ще бъде забравен за няма и две седмици.
Отново предъвкани неща, сюжет никакъв – скалъпен от 3д игрите „Rogue squadron“, „Shadows of the Empire“, „Battlefront“. Незапомнящи се персонажи (освен с това, че дразнят зрителя) – досаден дроид, четириръка маймуна, имитации на Харисън Форд и Били Дий Уилямс (нямаше нужда), Чубака току излязал от кална дупка цъка професионално всички копчета на Сокола.А управението му – леле – как само се кара космически кораб по корем като луноход по остри скали и какъв Змей Горянин живеещ до черна дупка хранещ се с железария летяща наблизо…
Без присъствието на Вейдър и Лукас гледаме празно в картинките на екрана, без нищо да трепне в нас …
27.05.2018 в 14:26
cinemascrotum
Нали видя какви неандертали има в родата на Чубака – нищо чудно той да е най-добрият пилот на племето си. 😀
Иначе мога да простя доста от абсурдите на „Соло“, но не и онзи момент, в който накрая Бекет и Чубака тръгват от яхтата на Вос с доста голяма преднина, но по някакъв начин Хан успява да ги изпревари пеша по заобиколен път и даже да им направи засада. 🙂
27.05.2018 в 02:29
Charger
Тези говна, не трябва да се гледат на кино,защото с парите ни се отчита приход освен на тъпите разпространители,така и на смотаното студио.
Повече приходи – повече серии насрани.
Ама ефектите били яки, то няма филм без яки ефекти вече.Има говна с ефекти. Ефектни говна.
27.05.2018 в 14:29
cinemascrotum
Няма филм без яки ефекти вече, казваш. Очевидно не си имал привилегията да гледаш „Snake Outta Compton“. 😀
27.05.2018 в 04:06
вяско
хаха, Джон Уилиамс пишел от смъртния си одър…в 7цата пък каза, че бил зает да пазарува за ковчег.
Обичам Джон Уилиамс, но обичам и черен хумор 🙂
Аз го гледах в един щатски салон и в мига, когато озвучиха опълченците ме връхлетя въпроса какво прави българска музика в Star Wars филм, сега разбирам че наистина било така.
btw Ханс Цимър казва за Джон Пауел, че е много по добър композитор от него (Ханс).
А това с липсата на градацията на Алден от Аве, Цезър направо в главна роля не е от значение, след като човека е там само заради физическата си прилика с Форд. Която не е сиамска, но явно това са могли да намерят. Личеше си че актьора дава всичко от себе си и че е изучавал интонацията и мимикте на Форд. Е, няма как да се замени един човек с друг, хеле пък обичан от публиката човек. Когото и да бяха турили щеше да си остане евтин приом от сапунка, в която сменят актрисата на 100тния епизод и продължават напред с героинята.
пп. Скротуме, трябва ти някой, на когото българския и английския са му в категория роден език, да ти преведе блога на ниво Пратчет, а ти чат пат да му подхвърляш по някой остатъчен милион от световните приходи.
27.05.2018 в 14:43
cinemascrotum
Определено е по-добър от „късния“ Цимър и със сигурност е по-добър от Х. Г. Уилямс, другото му протеже. Ако DISNEY му дадат шанс да композира поне още един от SW-филмите, може би ще успее да се настрои към оригиналното звучене на сагата още по-сполучливо.
А за актьора е ясно – избиран е по снимка, не по талант – но все още не съм сигурен дали не беше по-добре да насложат CGI лицето на Харисън Форд върху тялото на обикновен статист. Щеше да е по-успешна „saving face“ стратегия за студиото. /pun intended/
27.05.2018 в 19:48
Huckleberry Finn
А бе тва както е тръгнала тая сага, мислиш ли че и на ЛОТР франчайза ще си замине по подобен начин с готвения от Амазон сериал по Толкин? Аз съм предубеден вече към всичко фантастично или фентъзи заради лайняния ГоТ и влиянието, което ще има над тия продукции със своята сянка, чието влияние според мен, би било твърде отрицателно.
27.05.2018 в 22:48
cinemascrotum
Нито следя новините за сериала по Толкин, нито имам някакви очаквания. Но си прав, че ако решат да мимикрират „GoT“, това ще усмърти класата на шоуто още в зародиш.
28.05.2018 в 00:19
Кристиян Атанасов
Противно на очакванията ми, филма ми хареса, но не ми се обявнява сега :D. Минах да пусна едно интервю на човека, който все още съжалявам, че не изигра Соло във филма. Антъни Грубер – https://www.youtube.com/watch?v=tEOG53ZOxiI Пича пръска и е едно към едно с Харисън.
28.05.2018 в 09:20
Rain
На Дисни не може да им се отрече едно – научиха старите фенове да нямаме очаквания, а така боли по-малко …
28.05.2018 в 09:37
cinemascrotum
То в „Соло“ има една реплика на Бекет, която бързо може да се перефразира и отнесе към феновете:
🙂
28.05.2018 в 11:17
Явор
Добре бе, т’ва с Дарт Мол мн тъпо 😀 Разбрах, че бил жив в анимационните сериали, ама защо го мешат с филмите. Да, в един канон са, но все пак може да си го държат жив само в детските без да оказва влияние на филмите… Бахти алчните копелета, нищо не могат да измислят оригинално. Да бяха ‘фанали KOTOR или нещо ново да си измислят, а не да осерат едни толкова добре направени 6 епизода :@
И – да, жалко е, че блогът ти няма повече аудитория (да, знам, ти „не правиш реклама и въпреки това имаш мн фенове“, но не говоря само за БГ територия :Д). Въпреки, че на чужд език май няма да е същото.
Поздарви : )
28.05.2018 в 13:22
Кристиян Атанасов
@Явор – аз все още тая надежди, че следващите неща, които ще правят като новите трилогии на Фавро, или Джонсън, или който там беше, сериалът, ще са неща, абсолютно нови като истории и персонажи. Бяха го потвърдили някъде мисля. А да не бутнат нищо от Old Republic, ще е кощунство. Точно Дарт Мол ми вдъхна тая искрица надежда, защото ме изненада адски приятно. Гледал съм всички Клоун Уорс анимации, където реално той се появява, както и малко от Ребълс и съм супер доволен, че го използваха. Даже чух, че мислят да използват и генерал Троун, който е герой единствено от анимациите и книгите и е доста добър персонаж. Едно, че съм супер фен на героя и второ, че това показва, че Дисни малко по малко се пречупват и започват да мислят правилно като вкарват персонажи и истории, от които се бяха отрекли с Държавен вестник (Епизоди 1,2,3, анимациите). Заклеймиха ги, че не са Канон, но ответният удар взе да им се отразява и започнаха да размислят.
28.05.2018 в 12:01
zvezdev
интересно, ма МНОГО дълго! ще го чета, ама друг път, ся НЯМАМ време… 🙂 АЙ, сполай!
28.05.2018 в 23:57
Стоян Германов
Начии това изказва за ЦСКА е направо непростимо…
29.05.2018 в 02:09
olele
Верно е късно вече и бирите са много, но не мога да си обясня тази филм къде попада хронологически във сериала. Хем трябва да е преди Е1 заради живият Дарт Моул, хем трябва да е след Е2 заради немалкото щурмоваци който мернах тук таме.
29.05.2018 в 08:46
cinemascrotum
Действието е след „Невидима заплаха“, но, както каза и Явор, използват анимационния канон, където Дарт Мол е кибернетично реинкарниран след Набу и става мафиотски бос. Най-вероятно DISNEY го култивират за самостоятелния филм на Оби-Уан, където ще имат финален шоудаун-реванш. 🙂
29.05.2018 в 17:30
Силвия
Obi-Wan вече уби Maul (и то окончателно) в новия канон. Но не им мърда да се видят. То и Вейдър и Лея имат една сърцераздирателна обща сцена в комиксите за Вейдър. Всеки със всеки се е виждал нявга, но после ни лук ял, ни лук мирисал.
29.05.2018 в 22:59
Sandyno
Така и никога не можах да харесам SW, но приемам култовия му статус за даденост и е жалко, че го превърнаха в най-обикновена сапунка. За времето си оригиналната трилогия е била събитие, но в наши дни фантастиката сякаш изживява някакъв ренесанс и вселената на SW вече нито е толкова уникална, нито актуална. На фона на ТВ продукции като „The Expanse“, този филм просто изглежда почти нелеп.
Апропо, Скротуме, какво е твоето мнение за „Експанзията“?
30.05.2018 в 08:56
cinemascrotum
Първият сезон ми хареса, вторият още не съм го догледал, но със сигурност е добро шоу и съм доволен, че Amazon го спаси от канселиране.
30.05.2018 в 23:47
AzUrAL
В третия сезон показаха уникално яки неща. И аз се радвам, че му намериха нов дом и не го спряха.
29.05.2018 в 23:26
Beljata
ДиЕ,стИЕ бря, специалистините???
С най-силния Ви критерий, че филма „видиш ли колко при’Оди е напра’Ил“?!!!
Цитат, „Соло – история от Междузвездни войни, може и да не достигне 400 милиона с кинопрожекциите по света и на родна земя“
Ауууууу, лУелУе, и ся’ к’во? И той к’во?
Баш жаргонната поговорка „Лаком г*з, кръв с*ре!“
Дано им дойде на тези от мишката малко акъЛЯ, че не може да се подиграват с феновете и обикновения зрител.
Тук имаше един патетичен коментар, но май Скротуме си му взел думата.
Истина е, че хлапака в мен е много сърдит, защото връщаше шишета и хартия, за да събере 0,60лв за билет за кино, да може да гледа онази магия наречена „Междузвездни войни“. Сега е нацупен, стиснал е юмрук и го поклаща заплашително.
01.06.2018 в 21:41
Съжлив Съби
Филма наистина си беше боза, и все пак сравнение с еп.7 и 8 – rogue one и се(о)ло пак са по-добри. А и Уди Харелсън си е Уди Харелсън – дори и когато играе в помия. За майката на драконите или добро или нищо затова ще замълча. За този дето играеше младия Харисън – дори не му помня физиономията вече, толкоз ме впечатли.
А междудругоо като си подхванал темата за негрите (да се чете афроамериканци) – скоро изгледах цялата поредица Lord of the Rings / The hobbit за N-ти път и се замислих че ако не беше сниман преди 15г Властелина би бил обявен за най-нацистко расисткия филм на всички времена щото:
– 0 (нула) негри
– 0 азиатци
– 0 гейове и обикновени педераси (айде за Мери и Пипин е спорно ама все пак)
– 0 всякакъв тип джендъри
– 0 еманципирани неопределено-полови същества
както и да е … истината е че Star Wars като франчайз се превърнаха в синоним на мазохизъм – зная че ще ми е гадно след това и ще псувам ама всеки път ходя. Мъка!
04.06.2018 в 11:15
cinemascrotum
Имаше обаче поне 1 /един/ дърт педо-маг с надървен жезъл, който през цялото време се въртеше около неориентирано младо момченце и чат-пат му се усмихваше с опасен пламък в очите, докато то, горкото, всячески се опитваше да съхрани своя /анален/ пръстен. 😀
Майтапът настрана, но точно тези актуални социални влияния ме притесняват, че Amazon ще превърне бъдещата TV поредица по Толкин в някаква джендър неутрална SJW епопея.
04.06.2018 в 12:59
Beljata
Май новата предистория ще се казва „Дилдо Бегинс“.
А за другите имена, тук направо може да си направим някоя бързичка шарада.
Харесва ми адски много блога, харесва ми, че има хора, които все още си ползват главите не като „Йоп“.
Благодаря Ви!
Респект!
05.06.2018 в 14:09
violetaa
Не знам, но аз така и не мога да си представя друг актьор като Хан Соло. Още не съм ходила да гледам филма и май няма да ида.
08.06.2018 в 16:06
Лъжлив Съби
ами определено има и по-добри наичини да изхарчиш 15лв, това мога да ти го кажа със сигурност.
Тъжния факт е, че като се замисля, че ходя по 1-2 пъти в месеца на кино и сега в средата на юни 2018, не мога да кажа кво съм гледал миналата година освен новия римейк на „TO“, който ми хареса – само говори какво впечатление са ми направили филмите, които дават по кино салоните.
Другия вариант разбира се е старческа деменция ама да речем че на 37 още помня 1-2 неща…
06.06.2018 в 13:30
pavel717
а това гледа ли го
06.06.2018 в 20:19
Янко
Надявам се парите, които дадох за този филм да се използват за нещо наистина полезно,като унищожаването на всичките му копия и адекватно лечение на вече гледалите го!!Признавам че се подлъгах главно заради Хауард като режисьор,надявайки се да внесе нещо познато в стил поне Киршнер,но уви!Безумни диалози и музика като в индийски сериал.Основна дейност-крадене на гориво,което Марешки сигурно продава на половин цена.И естествено не са пропуснали междувидови и садо мазо връзки за по-голяма толерантност.Вбесява ме че синът ми ,заради когото трябваше да изтрая цялата над два часа помия(господи правят ги дебели но защо и толкова дълги),го хареса!!А това вече е трагично…
07.06.2018 в 11:59
AL
Пичът от постера изглежда сякаш иска да се самозастреля с извинителна усмивка. Случайност?
btw: Скротуме, какъв спелчек ползваш? На едно място пълният член е в повече (семейството с таланта), но иначе от години не ми е правило впечатление нещо граматически некоректно в ревютата ти, за разлика от други критици из нета, не че съм нацист.
12.06.2018 в 23:22
MarshalBoy
Скротуме,вместо да си губиш времето с тая инфантилна история,да беше композирал едно ревю за Westworld 2….
13.06.2018 в 08:42
cinemascrotum
Не съм го гледал.
13.06.2018 в 23:26
Evan
Заспах два пъти на този филм.
Напуснах със смесени чувства – сякаш нещо съм пропуснал и сякаш не си е струвало.
16.06.2018 в 23:07
Maksim Qnakiew
Не мога да разбера защо си толкова агресивно настроен/а към абсолютно всичко и всички.Ако толкова добре знаеш как да направиш филм и да избереш актьорите,да беше станал един режисьор или актьор.Много ти е лесно ей така да налагаш всички,но имай и малко респект.Не можем да отречем,че след всички тези години Star Wars е една от най-гледаните,най-интересните и печеливши поредици в света(трета по ред).Бъди малко по-деликатен в изказванията си,защото на моменти ставаш смешен.
17.06.2018 в 12:06
cinemascrotum
Само на моменти?!
Fu-u-ck… 😦
22.06.2018 в 18:20
Beljata
http://operationkino.net/2018/06/disney-%d0%b8-lucasfilm-%d1%81%d0%bf%d0%b8%d1%80%d0%b0%d1%82-spin-off-%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b5%d0%ba%d1%82%d0%b8/
Упс, к’во рИЕче Maksim Qnakiew?
22.06.2018 в 20:43
Beljata
Човек, просто е подчертано, че Дисни прекалиха.
Ако аз се водя стар фен, има такива, които са харесали пред историята, те да са по средата и новите. Но всички те протестират против грозното изтискване за пари.
И приказката „новото е добре забравено старо“ е до време.
Искам да изляза от киносалона и да си кажа, че си спомням последните два часа от живота ми.
Респект!
22.02.2019 в 01:55
АЛФ :Д
CinemaScrotum – Шефе я кажи некоя дума за Петия елемент. Интересно ми е да чуя професионалното ти мнение.
22.02.2019 в 15:01
cinemascrotum
Развлекателна простотия.
08.10.2019 в 20:24
MC
Верно ли Дарт Мол учавства в Соло? Как съм го пропуснал? И за Танди Нютън нямам спомен … Иначе любовта на Соло май беше няква ВИП куртизанка. Рог 1 е къде къде по-добър и смислен