Щом научих, че се готви трета част на “Лоши момчета”, направих това, което всеки нормален човек би направил при подобна вест – погледнах инстинктивно календара, за да проверя дали случайно не съм се върнал с машина на времето в 2009, когато на някого щеше да му дреме. Оказа се, че все още съм в добрата стара 2019, следователно решението за сикуъл ми се стори по-закъсняло и от цикъла на Ким Бейсингър. Но, както се утешават завършващите последни на Специалната олимпиада, „по-добре късно, отколкото никога”, макар и в случая на „До живот”, „никога“ щеше да е много по-удачният вариант.
Във времена, когато негри с оръжие по улиците са по-познати на полицията с кода „Движеща се мишена.“, „Лоши момчета 3” дръзва да ни върне в носталгичното минало, когато Уил Смит бе все още свеж, а черният живот на Мартин Лоурънс имаше значение. Четвърт век след оригинала на Майкъл Бей, предназначен като гето-алтернатива на „Смъртоносно оръжие”, позакъснялата трета част шокира с невероятното си безличие и бутафорност. Да, жанрът може да е „екшън”, но реално е толкова лишен от живот, че щеше да изглежда по-жизнен, ако беше прожектиран върху белия чаршаф, с който се покрива труп. Играта е измъчена като възрастен уретер, атмосферата е изсушена, горе-долу колкото яз. Студена, а събитията са по-насилени от прохождаща актриса в Miramax. Подлъган от високите оценки, се прецаках да го гледам на кино и какво да Ви кажа – ако не сте пуберче, което наскоро е скачало с главата напред в празен басейн, шансовете да Ви хареса са по-малко и от шансовете да харесате „Събота вечер с Дони“.
В третата част нещата са различни и варират някъде около границите „нямаше нужда” и „много зле”. Най-важната промяна – Майкъл Бей е аут и според слуховете е отказал, заради твърде малкото сцени на слоумоушън на фона на развети американски знамена. Истината е, че Уил Смит, вече в ролята на продуцент, е отрязал Бей, тъй като режисьорът е поискал космически хонорар, който би ощетил бюджета повече и от ежедневния кетъринг на KFC за двамата главни актьори. В търсене на негов сурогат, отговарящ на стандартите, а именно – да е евтин и лесно управляем – SONY удря джакпота, наемайки двама режисьори за цената на един. Това са Адил Ел Алби и Билал Фалах, но нека имената и огромното количество аматьорски експлозии във филма да не Ви объркват – те не са джихадисти от спяща холивудска клетка, а коренното население на Белгия. Лошото е, че изборът им за режисьори на високобюджетен сикуъл с идеята да се спестят пари, е като да идете на ромска проститутка, за да спестите пари – удоволствието няма да е същото и най-вероятно никога няма да може да измиете вонята от себе си.
Не искам да ставам неволен адвокат на Бей, но разликата между неговия стил и стила на брюкселските талибани е като разликата между бедния негър и бедния евреин, а именно – второто не съществува. Алби и Фалах /съкр. „Аллах”/ работят с филмова неграмотност, която не се учи даже в НБУ, а дори най-грандиозните им екшън сикуънси смърдят на злокачество и евтиния – комбинация, най-често срещана в китайски магазин. Безидейни каскади, импотентни гърмежи, наситени с авто-продуктово позициониране и т.н. благини на промоция. Вземете за пример първия „Лоши момчета”, който реално е и първата голяма продукция на Майкъл Бей, и веднага ще Ви направи впечатление как екшънът в тройката е толкова зле, че буквално е най-близкото нещо между Холивуд и BG киното. Неприятно демоде, което ще Ви накара да тъгувате по видеокасетите на Тандем Видео, защото прави карикатурни пукотевици от началото на 90-те да изглеждат като доста по-съвременни екшъни от средата на 90-те. Така ли няма атентати в Белгия, че тези режисьори не могат да направят една яка експлозия като хората? Къде е Майкъл Бей, когато имаме нужда от него, мамка му?!
В предишния абзац някой ме попита къде е Майкъл Бей – благодаря за въпроса, ще отговоря. Дори и низвергнат като изпълнителен орган, той е останал като комичен орган със сюрпризиращо камео. Някои от Вас може да не го забележат, но феновете със сигурност ще се напрегнат при появата му и за няколко секунди ще очакват нещо на заден план да експлодира. Без маниашките и налудничави екшън-аркади на Бей, „Лоши момчета 3” остава да разчита на централните си герои, а при тях нещата също не са розови. Не казвам, че химията между Лоурънс и Смит е погубена, даже смея да заявя, че точно някои от общите им интеракции ме принудиха да догледам идиотската трета половина, но някак си динамиката е по-скоро притъпена и флегматична, сякаш самите актьори са си дали само 40% зор. Особено Мартин Лоурънс, иначе щеше да се постарае да отслабне за пред хората. Твърди се, че камерите добавят 5 килограма, но ако това е вярно, значи той е бил сниман с поне 4 камери едновременно. Всъщност, Лоурънс е фен на Крисчън Бейл и е решил, че ако качи 20 кила за ролята, задължително ще бъде номиниран за някаква статуетка, била тя престижен глобус или утешителна награда от съюза на анонимните диабетици.
А сега да видим за какво иде реч. Историята ни връща обратно в полицейския участък на Маями, където партньорите Майк Лаури /Смит/ и Маркъс Бърнет /Лоурънс/ продължават да правят мизерии, четвърт век по-късно. Новият им случай е персонален, тъй като засегнат е лично Лаури. /бидейки продуцент, сериозно ли мислехте, че Смит няма да насочи всички прожектори към себе си?/ Оказва се, че някой мрази Лаури повече, отколкото Грета Тунберг мрази пластмасата, и иска да го отстреля демонстративно, като избягал от плантация роб. Враждата има голяма давност и туистът е, че противник е /spoiler alert!/ собственият му извънбрачен латино-син. Мда-а-а, както виждате, нещата рязко са свърнали към сферата на сапунения съспенс и ако не ми вярвате, изчакайте до последните секунди, където ще видите мелодраматична вратичка за продължение, която мяза на клифхенгър в 666-ти епизод на пуерториканска теленовела. За да станат нещата още по-сериозни, Лаури е прострелян два пъти, което би било достатъчно за всеки бледолик, но не, лирическият афро-герой оцелява и дори става по-силен от всякога и като казвам това имам предвид, че малко след хирургическите му интервенции, се бие с два пъти по-млади от него кОчи синове /син на коч – б.а./ и скача през тераси, сякаш е поредният ден на бягство от дома на омъжена любовница.
В същото време Маркъс преживява собствена криза на напредналата възраст. Дъщеря му е родила внуче, а по-късно се омъжва. /хронологията сугестира, че само един от тези два акта е бил планиран./ Въпреки това обаче, детето се отглежда от бабата и дядото. Не видях една сцена, където новороденото да не е оставено на дъртите, което говори, че чернокожите стереотипи съществуват, защото са истина. Бърнет иска да се пенсионира и се радва на старческите неволи, което пък включва излишен брой хумористични уточнения за това колко трудно вижда без очила. Имаме и екзистенциално-пацифистки казуси, като обясненията, че се е молил на Блек Джийзъс да спаси партньора му и в замяна се е отказал от всякаква форма на насилие. Или поне с това оправдава мързела си. А репертоарът на маВърфакъра е изпълнен основно с негърската троица реплики: „Oh, shit!”, „Hell, no!” и разбира се – „Dayum!” Много се забавлявах и на неловките опити на сценария да акомпанира хумора с драмата, особено по време на кулминацията, която е по-сериозна и от мозъчно сътресение, но с разликата, че за авторите му сътресението е безмозъчно. Разбирате ли, оказва се, че майката на сина на Лаури е някаква хиспанична вещица, заради която финалът прилича на нискобюджетен хорър, а класическите разкрития в стил “Yo soy tu papá!” ме накараха да се задавя със солетите, които бях вкарал в киното, без никой да види.
За да стигнем до заключението обаче, сме принудени да минем през два часа на апатия, засенчвана тук-там от вродената клоунщина на Лоуърнс, и да игнорираме повече сюжетни дупки от тези по стената за разстрел в ГУЛАГ. Даже музиката от оригинала, този път дело на Лорн Балф, е сякаш с по-бавен, да не кажа пенсионериски ритъм. Навремето първият филм се прочу със съответния музикален хит, чиито припев „Лоши момчета, лоши момчета, какво ще направите, когато Те дойдат за Вас?” все още звучи като страшната песничка, с която белите привилегировани деца се плашат от чернокожите, преди лягане. Докато сега, единственото запомнящо се парче, е кавърът на „Rhythm of the Night”, която песен, също както и настоящият франчайз, трябваше да си остане в 90-те. Друг интересен детайл /и spoiler!/ е, че в „До живот” умира началникът на Бърнет и Лаури, което е друг повод за тревога, понеже ако старите полицейски екшъни с негри са ни научили на нещо, то е, че епизодът, в който убиват шефа, е най-тъпият от трите. /справка – „Ченгето от Бевърли Хилс 3”/. Де факто, ако трябва да се правят аналогии, поредицата вече имитира не само „Смъртоносно оръжие”, но и „Бързи и яростни”, защото е на път да се превърне в семейно-ориентиран екшън на абсурда с N-брой епизода.
Каква обида мога да измисля за Уил Смит, която не е измислена от Джейда Пинкет-Смит и актинг инструктора му? Някогашната поп-културна сензация вече е принизен да участва в третокласни продължения, излизащи през месеца, когато Холивуд си изхвърля боклука по кината. Малцина могат да участват в продукции на М. Найт Шамалян и г-н Анг Лий /съкр. – „ганглий“/ и собственоръчно да ги превърнат в пълен провал, но Уил Смит го направи от първия път, понеже е легенда, поне по данни на „Аз съм Легенда”. Любопитното е, че преди два месеца, Уил засне кратък документален филм за колоноскопията си, защото ако някой има достатъчно его да сметне, че на хората ще им е интересно да проследят дебелото му черво, това е само един наистина Свеж принц. Явно след снимките на „Лоши момчета 3”, Смит си е казал, „Хей, така или иначе съм подхванал с лайна, дай да си бръкна и в задника, просто за да съм изчерпателен.” Но чисто обективно трябва да призная, че „Лоши Момчета 3” и колоноскопията на мистър Смит не могат да бъдат така грубо сравнявани – все пак едното е стерилна одисея в негърски анус, а другото… е хирургическа операция.
За изпроводяк, да обобщя. „Лоши момчета 3” е толкова зле, че след премиерата си в Австралия, пожарите там се превърнаха във второто най-ужасно нещо, случвало се на континента през последните месеци. Липсата на Майкъл Бей е минус, а когато липсата на Майкъл Бей е минус, значи нещата наистина са трагични. Друг минус е сценарият, очевидно закупен от eBay и, по всичко личи, писан от ентусиазиран почитател на латиноамерикански фенфикшън. Ала за разлика от математиката, където два минуса правят плюс, в киното две лайна не правят торта. „До живот” се крепи на изветряващите скечове и спорадични импровизации между Смит и Лоурънс, което щеше да мине за непретенциозна комедия, но не и за трета част на екшън-поредица с авторитет на блокбъстър. Честно казано, очаквах режисьорското дуо “Аллах” да свалят летвата, но не очаквах, че ще съм виждал по-естетически издържани кадри с чернокожи в PornHub. А след цялата тази помия, обещанията за следващо продължение вече не звучат като оптимистична заявка, а като мексиканско проклятие.
2.9/10
46 коментара
Comments feed for this article
20.01.2020 в 13:47
Христофор
Абе още от трейлъра ми се видя бозичка…такава вкиснала, дето като отпиеш и цяла седмица наказваш клекалото със пръскана мазилка😁 За щастие, прочетох ревюто и не мисля да гледам филма, тъй като вкусовете ни се припокриват на 95 процента, и за пореден път ми спестявяш 2 часа 😊
20.01.2020 в 16:19
YanniBG
След подобно ревю, няма как да не го гледам. А и 2.9 е повече, от колкото очаквах да му дадеш.
20.01.2020 в 17:46
Светослав
Тази трета част е странен опит за съчетание между 1 и 2, но без забавния и много дебилен хумор. Пък и лошият беше много голяма карикатура. СПОЙЛЕР – защо винаги намесват деца? Трябваше ли Майк да е спал с някаква и тя да насъсква синът му срещу него?! Честно – умирай трудно 5 беше по-реален в това отношение. 😀 😀 😀 Всъщност, човече, на мен донякъде филмът ми сработи на ниво носталгия и толкова.
20.01.2020 в 18:04
Drago
Аз да си призная първия все още си го пускам и гледам с кеф от време на време.
Този го гледах от чисто носталгични съображения и май там му е основната добавена стойност.
20.01.2020 в 22:53
cinemascrotum
Ами да, в случая работи само носталгичният елемент, но и той не оправдава два загубени часа.
25.01.2020 в 01:02
Пламен
Hard pass значи.
Я дай 1917, моля.
29.01.2020 в 18:43
cinemascrotum
Не съм го гледал.
28.01.2020 в 16:48
Barbarella
За филми като този директно влизам да чета ревюто ти, даже не си правя труда да ги гледам. 😀 Гледал ли си The Boys и дали ще правиш ревю?
29.01.2020 в 18:43
cinemascrotum
Изгледах го, но няма да пиша за него. Все още не съм изцяло сигурен дали ми хареса или не.
29.01.2020 в 12:09
hayabusa
Ревюто по-добро от филма, както обикновено 🙂
29.01.2020 в 18:43
cinemascrotum
Благодаря.
31.01.2020 в 11:50
CS fanboy
Филмът е явно толкова безличен, че дори не може да спечели няколко наредби по адрес на Скротума в своя защита. И това ако не говори достатъчно, не знам…
01.02.2020 в 08:13
вяско
Скротуме, за всички нас е тотален малшанс, че вместо в този салон не си влязал в съседния, където дават 1917, и сега не се пОтиш ако не с положително ревю, то поне с по-предизвикателен за анализ сорс, вместо да риташ умрял преди 20г кон. Нищо де, не ми обръщай внимание и си остани с възможно най-минусови предварителни очаквания.
07.02.2020 в 10:41
David Jager
Ревюто описва 1:1 филма. Наистина не си губете времето, нямаше никаква емоция в играта, всичко беше супер изтъркано…нищо общо с предните две части.
12.02.2020 в 18:41
Гисингчун
Дайте нещо за този Parasite (2019). За мен много проблеми има филма и оскарите, които взе са едни от тях. Трябваше да чета разни статии за да разбера какво би трябвало да е „посланието“ според режисьора – фалшивата меритокрация и т.н. Накратко – мантрата, че с труд, постоянство, талант, почтеност и въобще на евроатлантически – integrity, можеш, грубо казано, да забогатееш, а бедните сами са си виновни, защото са мързеливи, некадърни и глупави – всичко това е bullshit. Аз, като прогресивен млад човек, (допреди 20-тина години, вече не съм толкова прогресивен) разбира се поддържам тезата, но възприех филма почти наопаки. Аз видях как единственият стремеж на бедните е да уредят цялата си рода да работи съвестно за наивните богати, като по този начин се възползват от тях?! Не разбрах „корейския“ на този режисьор. Не съм гледал другите му филми – разправят, били „още по-добри“.
13.02.2020 в 10:07
cinemascrotum
„Паразит“ е просташки наивна и безсрамно тенденциозна пародия на „социален коментар“, но пък лицемерната му победа за „най-добър филм“ е такава подигравка с Холивуд, че щеше да е наистина забавно, ако не беше трагично.
19.02.2020 в 13:37
Johny Bravo
С оскара за Паразита всъщност академията отдаде почит и на филма на Тарантино, а именно, че най-добрите години на Холивуд са в миналото.
25.02.2020 в 17:36
Barbarella
Би ли си причинил Euphoria? Бих искала да видя ревю на това. 😀
13.03.2020 в 15:44
MarshalBoy
Скротума е идеален да направи Зендая на тоалетна „пръскана мазилка“,заедно с което кротко,като при колоноскопия да ни вкара идеята,че „Еуфория“ не е нищо повече от „13 причини защо“,само че на стероидни анаболи😉
24.03.2020 в 01:03
Васко
Бачо, напиши нещо за нещо. Ако ще и порнак. Имаме нужда!
05.04.2020 в 18:57
Aleksandar
Скротуме…Чакам есе за ковид19 и хубриса на холивуд! Знам че можеш!
23.04.2020 в 17:50
MarshalBoy
Скротум,ако знаеш как те очакват Underwater и Кристън Стюарт -направо реват за разяждащо ревю :))
23.04.2020 в 19:57
cinemascrotum
Че реват, реват, но не ми се занимава. А и вече забравих целия филм, ако изобщо е имало нещо за запомняне в него, де.
24.04.2020 в 12:26
Pow R Toc H
Скроти, кажи някой друг сериал(от по неизвестните), който си заслужава. Моля! 🙂
24.04.2020 в 15:13
cinemascrotum
https://www.imdb.com/title/tt8134186/?ref_=nv_sr_srsg_0
25.04.2020 в 12:52
Pow R Toc H
Благодаря, но го гледах вече. Имам хбо го :). Имах предвид някои по неизвестни. Преди година – две беше пуснал една класация с десетте най-добри премиери за въпросната година. Имаше доста, които бях пропуснал, а си заслужаваха. По неизвестни, които мога да препоръчам са I’m dying up here, Yellowstone, Succession. По неангажиращи – почнал съм Nurse Jackie, който започва доста приятно, както и първия сезон на Black Friday, който забавлява доста. Ако се сетиш нещо драсни. 🙂
25.04.2020 в 20:08
cinemascrotum
„Servant“ на Шямалан също не беше лош и мина малко под радарите, опитай него, ако още не си.
25.04.2020 в 23:48
Pow R Toc H
Не съм, благодарско.
14.05.2020 в 18:04
Джони
На мен още първата серия не ми хареса, какво да говорим за останалите. Първата серия за времето си беше класически Брукхаймър боклук.
15.05.2020 в 09:01
MarshalBoy
Скротум,кажи две думи за Westworld 3.Досега гледах половината серии,но ми е много скучноват/за разлика от предходните/ и ме приспива.
15.05.2020 в 10:39
cinemascrotum
Все още не съм го почнал, но и без това нямам особени очаквания.
P.S. Коментарът отдолу не е мой.
15.05.2020 в 10:35
cinemascrotum
Ами нали ти го гледаш, защо ти е някой друг да ти каже какво гледаш?!
16.05.2020 в 10:48
MarshalBoy
Отговорът е прост,колкото теб-защото не съм чел по-добър кинокритик и анализатор на сериали,от автора на този форум.
18.05.2020 в 16:20
cinemascrotum
Ти ако гледаш само филмите, които имат ревю тук, значи гледаш само боклуци и не не визирам филмите, а твоето обкръжение.
18.05.2020 в 23:12
MarshalBoy
Аз поне имам обкръжение,а ти май живееш в кръгов процес,при това с пропусната пунктуация.
19.05.2020 в 10:17
cinemascrotum
Едно от най-старите клишена в интернет е: „като си затапен и няма какво да кажеш, започни да правиш забележки за граматиката!“
Отделно, ако ще се занимаваш с граматически неточности, що не казваш нищо за самото ревю на филма, което меко казано не е изрядно:)
26.06.2020 в 16:37
Cocky Little Shit
Скротуме, моля ти се. по време на голямото олежаване не изгледа ли и нещо друго, за което да попишеш?
P.S. Какво е мнението ти за испанския „Платформата“ и можем ли да очакваме ревю за него?
29.06.2020 в 10:49
cinemascrotum
Гледах някои неща, но не си струват чак такова напъване, че да пиша за тях. Колкото до „Платформата“, първата третина беше обещаваща, но после стана мазало и в крайна сметка по-скоро ме разочарова.
05.08.2020 в 10:11
MarshalBoy
Скротум,гледа ли вече Das Boot?На мен доста ми хареса.Немците взеха чувствително да вдигат нивото на сериалите,от времето на „ГулденБУРГОВИ“ до сега….
05.08.2020 в 14:03
cinemascrotum
„Das Boot“ не съм го почвал, даже още „Dark S03“ не съм подхванал, но за немските сериали си много прав. Точно съм на втория сезон на „Babylon Berlin“. 🙂
05.08.2020 в 19:42
AzUrAL
Том Тиквер. Наистина ме подсети, че трябва да гледам 3 сезон.
25.08.2020 в 08:33
Боби
Скротуме, гледа ли трейлъра на „The Batman“ и ако да, какви са ти впечатленията/очакванията?
Мен нещо ми мирише на изсилена dark атмосфера в DC стил, ама куха. Робърт Здрачинсън нещо не ми стои убедително за тази роля, те на Батман все търсят да го изкарат психологически персонаж ала Достоевски, ама така и не могат да намерят един актьор физически да му подхожда, както Хенри Кавил е живия Супермен.
25.08.2020 в 16:53
cinemascrotum
Не съм го гледал и не желая да го гледам. Патинсън не ми е проблем, като се има предвид колко изненадващо сполучливи роли направи за последните години, но след „Жокера“ очакванията ми за сериозен DC филм /или „психологически персонаж“/ се колебаят между нулата и минуса.
28.08.2020 в 17:13
MarshalBoy
Скротум,някакви отзиви за „Тенет“?
28.08.2020 в 17:17
cinemascrotum
Да. Тъп е.
28.08.2020 в 19:26
MarshalBoy
Хахаха ,това е най-краткия съдържателен анализ на филм,който съм чувал…