След интензивната откъм туистове седма серия, осмият епизод на „Западен свят” донякъде разочарова със слабото си темпо и сюжетни абсурди, ала за сметка на това деветият се връща към очаквано неочакваните обрати и отговоря на няколко наболели въпроса, но което е по-важно – потвърждава категорично три от най-разпространените фен-теории.
“Trace Decay” /8/ не блести с много качествени моменти, освен два – и двата свързани с интеракции между Форд и Бърнард, които вече преминават от такива между Началник и Подчинен в такива между Създател и Творение. Бърнард се бори с последиците от убийството на Тереза, без да може да отприщи сдържаната си агресия и емоционалната елегантност, с която Джефри Райт успява да пресъздаде противоречивата дуалност на Бърнард, е урок по драма. А монологът на Форд за съвременното общество, с неговите регулярни цикли, практически неразличими от loop-овете на андроидите, е самодостатъчен като храна за размисъл на всеки пишман-философ. От друга страна, „The Well-Tempered Clavier” /9/ продължава да копае в миналото на Парка, използвайки самия Бернард като канарчето в мината на собствените си спомени. Прескачайки от времеви период на времеви период, и от спомен в спомен, също като лутанията между сънищата на „Генезис”, сериалът бавно започва да подрежда всички разпилени парчета от пъзела си. Някои по-успешно от другите.
Предположението ми, че Форд ще направи синтетична версия на Кълън бе простреляно от упор с представянето на трупа й пред Шарлот Хейл – акт, който обезсмисля по-нататъшни спекулации за участието й в събитията. Не че ще ми липсва, разбира се, но не знам защо очаквах, че евентуалното й роботизиране ще бъде от полза на Форд. Както и да е, Бернард почиства след себе си, събирайки срамни косми и старателно заличавайки следите от връзката с Тереза. Спомените му са милостиво премахнати – действие, което Форд постоянно оправдава с желанието си да облекчи болката на домакините – но понякога отрицанието на очевидното е много по-инкриминиращо, както става ясно след краткия разговор със Стъбс в коридора. Елси пък се оказва поредната жертва на терминатора Лоу, ала за щастие смъртта й настъпва извън кадър, най-вероятно понеже зрителите едва ли щяха да понесат толкова много насилие над жени, извършени от чернокож, в два последователни епизода. Но пък на кого му пука за някаква арогантна лесбийка, която дори не знае колко звезди има в Орион, прав ли съм?!

Уил и Логан в по-добри времена
Долорес и Уил не правят абсолютно нищо в “Trace Decay”, освен да бъдат пленени от Генерал Логан, който успява да ги открие на точното място, без каквато и да е съпротива, просто защото го пише в сценария. Въпреки това, сцените с тях потвърждават теорията за двойната хронология на събитията, понеже показват разликата не просто във времето, но и буквално в земното ниво – в едната линия, църквата от гр. Ескаланте е на повърхността, в другата е заровена под земята. Показан е и произходът на снимката, открита във фермата на Абърнати и фотосът ще се превърне в свързващия линк между двете епохи, стартирайки /умишлено или не/ събитията в „модерното“ време. Уил вече е с двата крака в черните дрехи на МвЧ, като намеците са както сугестивни /довършването на ранения андроид, докато Долорес носи вода/, така и съвсем директни. /клането в лагера на Логан/ Проблемът е, че Уил е в парка от има-няма четири дни и за такава крайна трансформация беше необходимо малко повече психологическа обосновка. Получи се прекалено претупано и прекалено неестествено, и честно казано, не съм особено впечатлен.
В същото време /но не съвсем/, старият МвЧ и Теодор продължават да обикалят пущинака, търсейки „Уаят”, но вместо това попадат на стара познайница – момичето, което посрещна Уил след слизането му от влака в епизод 2. /любопитно е, че актрисата е бивша съпруга на Илон Мъск/ Малко по-късно, моята първоначална идея, че МвЧ всъщност иска да умре в парка, защото е терминално болен, също бе рязко опровергана от битовата изповед за живота му извън парка. Тук отново усетих как нещата не се получават. Аргументациите му бяха твърде слаби и по никакъв начин не регламентираха манията му да намери Лабиринта. Просто произволен довод, който да служи като мотивация, но без реална тежест. В този ред на мисли, след последните два епизода, фигурата на МвЧ е почти изцяло демитологизирана, а статутът му на мистичен и безпощаден стрелец, е сритан в прахта. С този ход „Западен свят” изгуби много от кинетичната си енергия и се надявам, че вторият сезон, където Ед Харис потвърди, че е замесен /каквото и да означава това/ няма да принизи образа му още повече. В общи линии, ако “Trompe L`Oeil” беше епизодът на жертвите, то осми и девети са насочени към изваждането на героите от комфорт-зоната им. Бърнард вече не е разследващият инспектор, а престъпникът, който почиства уликите след себе си; МвЧ не е онази енигматична и всевластна фигура, а обикновен човек, нокаутиран и пленен от Теди; Уил вече не е наивен пацифист, който отказва да си цапа ръцете със синтетична кръв, а прероден садист. Говорейки за МвЧ в безизходица, не мога да пропусна сцената, в която е на път да бъде обесен от коня си, най-малкото, защото това е първият случай на истинска, непредвидена и независеща от досегашния му опит, опасност.
В “Trace Decay” Мейв продължава куеста си за завладяването на света, разчитайки на неадекватните действия на двамата тъпаци от персонала. През последните три-четири епизода сцените помежду им наистина прекалиха с баналността си, най-вече от гледна точка на абсурдните решения на техниците, неотговарящи на каквато и да е служебна дисциплина. Почти се бях настроил, че това е най-слабото звено на „Западен свят”, докато не стигнах до едно, най-вероятно закъсняло, прозрение. Има само един логичен довод, обясняващ цялата ситуация максимално резонно и без тривиалности, а идеята ме осени едва щом осъзнах, че Силвестър и Феликс са имената на анимационни котараци. /тъп съм, знам/ Подобни решения не може да са случайност, но каква е целта? Сай-фай притча за пиленцето Туити? Съмнявам се. И някъде тогава си припомних една статия, отнасяща се за новозеландския учен Кристоф Бартнек, който през 2007 година имитира психологическия експеримент на Стенли Милграм, само че с робот.

Котката от експеримента на Бартнек
По време на теста на Бартнек различни хора имат социален контакт с механична котка с анимационен облик и заедно с нея участват в игра срещу компютър. В някои от интеракциите, робо-котката показва нисък интелект, в други – висок, като в края на сеанса на всеки човек е заповядано да я изключи завинаги. Резултатите от теста са красноречиви – докато всички субекти изключват робота, огромна част от тях се двоумят в продължение на повече от половин минута, някои даже изпадат в нещо като диалог с „котката”, донякъде съзнавайки, че имат досег с мислеща машина, макар и не по-умна от микровълнова печка. Споменавам този експеримент, понеже той е единствената асоциация, с която мога да узаконя небивалиците, случващи се между Мейв и техниците, но с разликата, че тук „котките” трябва да изключат „хуманоида”. Иска ми се да вярвам, че Нолан умишлено е визуализирал теста на Бартнек, за да покаже ефекта на свръх-суфистицираните машини върху човешката психика, а всичко, което се случваше между Мейв и котараците, е TV призмата, през която да наблюдаваме поляризацията в поведението на субекти, заставени да изключат мислещ робот.
Но да се върнем към въстанието на планетата на маймуните. /само да уточня, че не използвам думата „маймуна”, защото Мейв е чернокожа/ Освен че в седмия епизод се сдоби със 100т. разум, сега Мадам е получила способността да контролира останалите домакини с гласови команди, пишейки собствената си история. Доста бързо обаче, анархистичните й действия я превръщат по-скоро в антипатична героиня, отколкото в Райна Княгиня. /четенето по устните на Силвестър и Феликс, дебатиращи изключването й, беше досущ като при HAL 9000 от „2001: Одисея в Космоса”/ Но с нейно участие са свързани две важни новини – първо, че в гръбначния стълб на домакините има заряд, детониращ се при напускането на Картата и второ, че Мейв вече спокойно може да трепе гости. В деветия епизод има наглостта да се опълчи срещу Бернард, разкривайки позитронната му същност /шоуто наистина печели от тези виртуозни one-on-one моменти/, а малко по-късно Черната Изаура успява да вербува и Хектор Ескатон, използвайки ловки метафори, за да подчертае празния живот на андроид, прокълнат на ежедневна смърт, гонейки един също толкова празен сейф. Забавно е, че тия двамата наистина умират за себе си /буквално/, защото при всяка тяхна среща, отдадена на спомени, двамата загиват по време на съешение, в случая – изгаряйки от страст. /също буквално и сякаш поетично/
„The Well-Tempered Clavier” е свързан с ежеседмичния Биг Факинг Туист. Ликувай, народе, защото Истината ще Ви освободи – „Бернард” = Арнолд v2.0, а Mind = Blown! (whoa) Тия анаграми за изостанали аутисти бяха супер елементарен ход, който не отива на цялостното интелектуално ниво на „Западен свят”, но понякога най-простите неща са пред очите ни през цялото време, също както и в живота. По-голяма изненада ми причини признанието, че Долорес е убила Арнолд /очаквах че го е направил Форд/, а обиколката й в суб-нивото на гр. Ескаланте носи още повече информация, умело прескачайки в различни времеви линии. Много силен момент е и сцената, в която Форд и Бърнард се надцакват взаимно в мазето на комплекса – добре познат сетинг, но с уговорката, че този път Творението и Творецът не пият като стари приятели, а се изправят в директна конфронтация, след която Форд отново излиза като манипулативен хищник с абсолютна власт, но и с изповядана слабост – собствената му човечност. Защото, също като Бернард и останалите андроиди, чиято подистория е в симбиотична връзка с някаква лична травма, авторският наратив на Форд винаги е гравитирал около трагедията с Арнолд. Дори мотивацията на МвЧ е свързана със загуба на близък. Рефренът на сериала определено е консистентен – болката е това, което ни прави хора, независимо дали тя е органична или предварително кодирана.
И така, „Западен свят” галопира към финала с поредния мощен епизод, като якото е, че даже след всички потвърдени теории и обозрими негативи в повествованието, сериалът продължава да прихваща вниманието, а удивителната педантичност, с която детайлите на тази безумно сложна за представяне история са монтирани по толкова увлекателен начин, е рядко събитие в телевизионния формат.
Още епизоди:
72 коментара
Comments feed for this article
29.11.2016 в 15:16
Fori
Снимката с бъдещата съпруга на Уил е същата, която Долорес намери във фермата още в първите епизоди на сериала… тука нещо се обърках… 🙂
29.11.2016 в 17:27
cinemascrotum
Няма нищо объркващо, спокойно.
29.11.2016 в 18:56
Силвия
„но понякога най-простите неща са пред очите ни през цялото време, също както и в живота“
Не се съгласявам. По-скоро вътрешна информация беше, че бернард Лоуи е анаграма на Арнолд Уебер. Даже в редит доста се хулеха всякакви опити някой да докаже, че Бернард е Арнолд чрез анаграмата, понеже официално стана ясно какво е второто име на Арнолд чааааак в 9-ти епизод. Всичко останало според мен беше изнесена вътрешна информация – тоест никога не сме знаели второто име на Арнолд, та да ни е било пред очите.
Странното е, че редит например нямаше никакви съмнения по темата Бернард = Арнолд. даже му викаме БернАрнолд, понеже и той милия не знае кой точно е.
Не отбелязваш ужасното изпълнение на „младия Форд в коридора“, сравнимо единствено с ужасно слабия CGI на „терминатор 1 в коридора“. Това ужасен CGI ли е според теб (тоест не е трябвало да се пробват) или изричен опит да намекнат,, че младия Форд и той е машина. Харесва ми идеята програмистите да си кибичат в някоя зала, и да си имат „домакини“, – копия на себе си, които пращат за кафе, при жената/любовницата, на фирмени оперативки. 🙂
29.11.2016 в 19:13
cinemascrotum
ОК, напълно е възможно – срещнах името „Арнолд Уебър“ в няколко ФБ поста, та си помислих, че са казали фамилията му в някой от първите три епизода, а аз съм недочул. Така или иначе, не ми прави кеф да чета фенфорумчета.
Иначе да, „младият Форд“ не ми хареса, но не толкова в лицето, защото го видяхме само за секунда-две, колкото в актьора, който бяха избрали за тялото му – сновеше по коридора като някакъв превзет балетист – нищо общо с премислените и обрани движения на стария Форд. 😀 Но ако трябва да издребняваме дотам, не мисля че е робот – първите андроиди в парка не владееха дори простите танцови стъпки, камо ли да крачат толкова грациозно и целеустремено. Може и да греша, де, няма да ми е за сефте. 🙂
29.11.2016 в 20:38
Mike
Обаче тъй като много неща вече се изясниха, мисля си, че оригинално сериала е замислен за 10 епизода. След като е видяно, че е успешен, е решено да е продължен. Даже май четох, че продължението ще е след 2 години, тоест не е имало идея за втори сезон. Притеснявам се да не се разводни и да се развали… и за всичко това да трябва да чакаме две години! Хихи!
29.11.2016 в 21:28
cinemascrotum
Първоначалните планове на Нолан и Ноланица са за 5 /пет/ сезона. Дали ще са толкова зависи от много неща. Важното е, че идеята им е да правят индивидуални сезони с изцяло разплитащи се накрая мистерии, което винаги е по-добър ход от хаотичните импровизации на „Изгубени“. Долното е цитат на самия Нолан: “We weren’t interested in spinning out mysteries with no answers in sight. Our goal is to tell an ambitious story in season-long chapters, each with a distinct feel and theme.”
Плюс превю на последния епизод:
29.11.2016 в 22:06
Силвия
Абе обещаваха обещаваха, че ще дадат завършена история, ама последното обещание е, че всичките ни въпроси ще получат отговори „освен един“… Та колко да е разплетена историята….
Освен това Джой и Нолън имат дилеми по въпроса „къде се намира парка“. Според Нолан, ако гледаме внимателно – ще стане ясно. Според Сжой – така и няма да разберем. Тоест тепърва това си остава за следващи сезони.
Мен ме е страх да не направят грешката на „Бягство от затвора“. Първи сезон – хубаво имаше затворник и той трябваше да избяга от затвора. И после, в следващите сезони сериала продължи да се казва „Бягство от затвора“, пък какво ли друго не се разви… Та и това ме е страх да не продължи да се казва „Уест Уърлд“ пък да ни обясняват за Джаба Хътянина и как да го борим с котки….
29.11.2016 в 22:25
cinemascrotum
Мисля че ще е яко всеки сезон да е в различен парк от атракциите на Делос. Вторият може да е в Roman World, третият в Medieval World и т.н. 🙂 Иначе не виждам откъде ще изкарат материал за още четири сезона.
29.11.2016 в 21:57
margo
Много ми харесват ревютата ти за сериала, но пренебрегваш, струва ми се няколко факта:
1. Долорес е произведение на Форд, тъй както и Лоу. Не виждам проблем да е била произведена да отърве Форд от Арнолд. Освен това имам чувството, че има още някаква връзка между Лоу и Долорес, но е само мое предчувствие и може да греша.
2. Големият брат Х. го смотаха малко изненадващо за мен. Мислех си, че само по-просветлените андроиди не се подчиняват на заповеди от „кулата“. Или тези индианци са яли халюцогенни гъби, или има нещо гнило там.
3. Елси само я стиснаха за врата, докато не видя, не вярвам, че са я похарчили.
29.11.2016 в 22:33
cinemascrotum
1. Ами, да, възможно е, но след деветия епизод вече мисля другояче – Форд и Арнолд наистина са били неразделни приятели и партньори, а не съперници.
2. Стъбс отиде да души твърде близо до невралгичната зона, така че тия индианци най-вероятно са „пазачите“ и са програмирани да отговарят само на командите на Форд, също като андроидното му семейство в къщата.
3. Така е, в този сериал никога не се знае със сигурност кой е жив и кой мъртъв. 🙂
04.12.2016 в 13:49
margo
На Стъбс му направиха засада, не съм гледала внимателно първия път. Доскоро си мислех, че Долорес носи фрагмент от личността на Арнолд ( „ние сме много стари приятели , нали“), ама не се връзва това, че заразата тръгна от баща и и снимката. Много се надявам да не ни сервират нещо изсмукано от пръстите утре!
29.11.2016 в 22:52
УМЕН
на епизод 7 в коментарите го написах и сега го пиша пак за тези които ги мързят да четат: ARNOLD WEBER= BERNARD LOWE пренаредете само буквичките и се уверете сами.
Освен това в коментарите на епизод 7 зададох гатанка която никой не успя да разгадае: КОЙ е третият човек на снимката (този в средата)????!!!!
#КОЙ?!
🙂 🙂 🙂
засега никой не успя да ми отговори, честно казано разочаровате ме!
30.11.2016 в 10:38
Fori
Бащата на Форд.
30.11.2016 в 18:08
Силвия
„Освен това в коментарите на епизод 7 зададох гатанка която никой не успя да разгадае: КОЙ е третият човек на снимката (този в средата)????!!!!
#КОЙ?! “
Ако това не ти е ясно, трябва да прегледаш отново епизодите. Синта дори е облечен по същия начин като на снимката, когато Бернард го вижда на живо /или както синт би видял друг синт/
30.11.2016 в 21:48
Силвия
Абе, я ми кажи къде в епизод 7 казват името на Арнолд? Цял редит ли го е изпуснал?
29.11.2016 в 23:02
Manuelle
Аз съм убедена, че в някои от „ретроспекциите“ не беше Бернард, а Арнолд. Това не е толкова определящо за сюжета. Само че девети епизод постави (поне за мен) доста въпрос, на които или ударно трябва да се отговаря в десети, или ще се пренесат в новия сезон.
Кой е третият човек от снимката на Форд и Арнолд? Виждаме го май като бащата на Форд в пресъздаденото му насред шубраците семейство. Ясно, но това на снимката няма как да е баща му.
Как и кой оставя Долорес да се шматаросва спокойно из подземията и да вижда неща, които хич не са за очите й? На места свободното придвижване на Мейв и Долорес ми изглежда абсурдно.
Мъжът в черно обикаля парка от 30 години, от друга страна времевата линия на Логан и Уилям изглежда „нова“ и „съвременна“ (долкото може да се използват тези термини). Да, в девети епизод видяхме почти директно доказателството на фенските теории, че Уилям е МвЧ. И все пак нещо в тази теория ми куца.
Съжалявам, ако на някого му се струват елементарни питания, може аз да не „внимавам много в картинката“. Все пак сериалът за мен е невероятно добър и се надявам на силен финал.
29.11.2016 в 23:13
cinemascrotum
Ретроспекциите са спомени, които Долорес постепенно отключва и в тях наистина говори с живия Арнолд, а не с Бърнард. Разликата е в сетинга и в стила на дрехите на Джефри Райт.
Третият човек от снимката е бащата на Форд – защо, според теб, да не може да е той? Арнолд му е направил андроид, точно защото е бил подарък за Форд.
Движението на Мейв и Долорес наистина граничи с произвол. От една страна, Форд може да е наясно и да ги тества, от друга може измамната им свобода да е пряко свързана с новия наратив, който подготвя.
Всичко ще се изясни… надявам се.
30.11.2016 в 09:49
Шишарка
Досега твърде много ни говореха във сериала за новия наратив на Форд, но на практика не знаем почти нищо за него. Останах с впечатлението, че го подготвя от дълго време, а и предвид гения на Форд и отдадеността, с която го прави, мисля, че трябва да бъде нещо наистина грандиозно. И моето подозрение е, че осъзнаванията на роботите и подготвяния бунт са част от неговия нов наратив. Мисля си, че може би иска да изведе историята си извън границите на парка.
04.12.2016 в 12:25
Manuelle
За Арнолд-Бернард – ясно.
Имам спомен, че снимката е от първите дни на парка и ми се струва странно бащата на Форд да е там точно по това време и да присъства на една такава историческа снимка без мотив, различен от „това е бащата на Форд“. Отделно мисля, че Форд спомена, че сам е направил андроидите на семейството си (оф, тоя сериал трябва да се гледа отново, чеее…). Иначе е гениално как една огромна част от сюжета се върти около две снимки, които зрителят вижда за секунди из сериите.
04.12.2016 в 13:10
cinemascrotum
Имах предвид, че това е бащата на Форд, но снимката е на андроида му, т.е. „историческото“ във фотоса е моментът, в който Арнолд представя на Форд подаръка си и тримата се щракват за спомен. 🙂
30.11.2016 в 01:09
vяsko
Наистина промяната в Уил изглежда форсирана и самоцелна. Какъв беше катарзисът, който обърна характера на благ новобранец на 180 градуса? Това, че видя малко механика в корема на Долорес? Сякаш като си влюбен в някого ти дреме за устройството му. И толкова я презря, че чак идваше у тях, за да я завлече в плевнята за гаври още в епизод едно.
И как се връзва това с цялата битова история на МвЧ от 8-ма серия – че след 30г брак е дошъл в парка, за да намери себе си, убил е дете и не е почувствал нищо (но е отключил самоосъзнаването на Мейв чрез болката от загубата на дъщеря й). Нарочно ли сложиха Ед Харис във времевата линия на младия детеубиец Уил, за да заблудят зрителя? Блъф ли е семейната му драма, или МвЧ наистина е имал паралелен живот извън парка, но се е завръщал в него непрекъснато бидейки част от борда на директорите? Ще поживеем още 6 дена, пък ще видим.
За сметка на това не подлежи на въпрос брилянтността, с която Форд надцаква всичко живо и неживо, вкл зрителите, заблуждавайки ги в привидна уязвимост и че е бил сбацан натясно, докато всъщност е гениален шахматист предвидил действието с 10 хода напред.
30.11.2016 в 02:51
Owen
Щом така се казва последния епизод, не е лошо да се научи нещо за този „двукамерен ум“. Интересното е не същността му, а какво се случва след неговия срив. В този срив, според автора на хипотезата е произхода на съзнанието. Може би това е смисъла на лабиринта?
Лабиринтът би трябвало да е идея на Арнолд, нали той включва Долорес в тази „игра“, а неговата цел е създаването на разум. За Форд от друга страна, разумът е гибелен за андроидите т.е. попадат в менюто ни след неандерталците.
При всички случаи ще има „violent ends“.
30.11.2016 в 10:06
cinemascrotum
Смятам, че Лабиринтът всъщност е усъвършенстван тест на Тюринг, който да отсее изцяло осъзнатите андроиди. Затова Арнолд подари на Долорес книгата „Алиса в страната на чудесата“ – за да подсили интроспективния й вътрешнен монолог. /който е в дъното на теорията за двукамерния разум/
30.11.2016 в 10:47
Owen
Точно интроспекцията липсва при двукамерния разум, тя се появява след неговия разпад и е начало на самоосъзнаването.
(т.е. при двукамерния разум няма самоосъзнаване)
30.11.2016 в 11:03
cinemascrotum
Имах предвид теорията от гледна точка на това, че древният човек е приемал мислите си като гласът на бог, без да може да ги анализира рационално, защото не е притежавал комплексен език. Арнолд подарява книгата на Долорес, точно за да обогати този език, който съответно ще оптимизира вътрешния й монолог и воала – осъзнаване!
30.11.2016 в 14:59
Owen
Ясно.
30.11.2016 в 03:06
Owen
Исках да кажа съзнание, а не разум.
30.11.2016 в 08:13
Боби
Когато в 9 епизод, Лоуган разпори корема на Долорес, се видя металната и механическата й същност. /
Това обаче ми се стори странно, защото на няколко пъти/в интрото и в онази къща на Форд/се показваше, че приемниците са създавани с 3Д принтер, нишка по нишка, като се виждаха костите им, в същата форма като на истински човек/ видяхме обаче ръка с метален?! кокал, като Уил изтрепа армията на Лоуган/
Или 3Д принтера прави само модел на външността на приемника?
30.11.2016 в 09:39
Шишарка
3D принтера е по-нова технология, старите хостове са с механическо устройство. Това ни го показаха на няколко пъти мисля. Единият път беше в къщата на Форд, когато отвори лицето на „малкия Форд“. А знаем, че Долорес е най-стария хост (или поне един от най-старите).
30.11.2016 в 09:47
Боби
Да, и аз си помислих, че Долорес е механична, защото е по-стар приемник, но като Уилям изтрепа армията, на земята се видя една ръка, имаща метален кокал? 😀
30.11.2016 в 10:09
cinemascrotum
Не става дума само за Долорес. Старите андроиди са били по-роботизирани и изкуствени /МвЧ го спомена на Теодор, преди да му налее кръв/, а вече е ясно, че сцените с Уил и Логан се развиват 30г. преди 3D принтирането, така че всички хостове оттогава би трябвало да са с чаркове.
30.11.2016 в 10:42
Fori
Разгледайте хипотезата МвЧ да е Логан, а не Уил… 🙂
30.11.2016 в 11:04
cinemascrotum
ОК, да я разгледаме. Защо Логан и МвЧ са с различен цвят на очите?
30.11.2016 в 11:10
Owen
3D принтера е омотал цветовете?
30.11.2016 в 11:13
cinemascrotum
Може би 3-D принтерът също е придобил съзнание? Кой знае?! 😀
30.11.2016 в 21:27
Ivaylo
Точно и аз това си мислех. Всички са се вторачили е идеята че Уил е МвЧ. А всъщност Уил е този който иска един вид да спаси Долорес и да я изкара извън парка. Докато Логан е този който е по садистично настроен към андроидите. Видяхме как разпори корема на Долорес просто за да докаже че тя е просто играчка. Дори и след така нареченото обръщане на Уил на 180 той пак заяви че ще намери Долорес и ще я изкара извън парка. Така защо ще я наранява ако той е МвЧ както правеше в първите епизоди. Освен това Логан има да си връща на Долорес. Все пак тя го нарани.
И още нещо. В 6 или 7 епизод в един разговор с Уил Логан каза е компанията притежаваща парка имала финансови затруднения и те (сигурно има предвид компанията която той притежава) щели да купуват акции. Или нещо подобно не си спонням. Сега видяхме че МвЧ е в борда на директорите. Така че вероятността Логан да е МвЧ е доста голяма.
А това за цветът на очите смятам че е несериозно.
30.11.2016 в 11:11
Fori
Логан пасва на профила…не съм се заглеждал в очите…
30.11.2016 в 11:19
Owen
Аз си продължавам за двукамерния акъл. Пак казвам, не е важен той, а неговия разпад. Така се казва и книгата на – „Произходът на съзнанието в разпада на двукамерния разум“. Това трябва да е застъпено в сценария, нали в самоосъзнаването е цялата интрига около изкуствения интелект, пък и около естествения.
30.11.2016 в 11:31
Owen
Обмислям български сценарий: „Северозападен свят“.
3D принтерите ги има в Технополис (далаверата естествено е в консумативите), купуваме си (на изплащане) и почваме да ги порим буквално и преносно, но най-вече ги впрягаме да си изработват вноските. 🙂
30.11.2016 в 11:34
AzUrAL
Много яко са го измислили със снимката. Намирането и доведе до каскада, от събития. За да стане, това което гледаме в момента. Бомба или спусък със закъснител. Истинската игра е в друг порядък.
30.11.2016 в 11:35
Owen
Имам предвид хостовете, не принтерите. 2D принтерите и сега си ги порим.
30.11.2016 в 18:21
Valio
яко си се „хайпнал“. повръща ми се.
no hate!
30.11.2016 в 18:29
Owen
Не повръщай, аз със сигурност съм „бяла шапка“, просто се бъзикам.
01.12.2016 в 11:22
Valio
аз за любимия ни блогър говорех. споко . ти си пич 😉
02.12.2016 в 00:54
009
Фактът че Мейв има такъв контрол над двамата смотльовци от мазето си е следствие от това, че е програмирана по тоя начин. Поне за мен. Тя по default си е машина създадена да манипулира хората. Да не говорим за всичките промени по нея – самоосъзнаването и, напомпаната интуиция и най-накрая бърникането в параметрите. Двете елементарни месарчета нямат никакъв шанс срещу нея.
02.12.2016 в 02:19
Owen
Ето малко размисли:
Да се върнем към пирамидата, която рисува Форд в еп.3: „Спомени -> импровизации -> личен интерес -> ???“. Според Арнолд на върха трябвало да е двукамерния разум, но така и не успял – хостовете полудявали и т.н. Само че „без да иска“ е успял! – с Долорес. Вижте диалога му с нея в края на еп.3 (Това е Арнолд, не Бърнард). Обърнете внимание на думите „грешка“, „еволюция“…
Сега, защо на върха е двукамерния разум, а не направо съзнанието? Защото не можеш да получиш САМОсъзнание, трябва САМ да стигнеш до него т.е. довежда я до предпоследната крачка и после я пуска, както е пуснал сина си, когато го е учил да плува. Тя казва, че ако открие коя е – ще бъде свободна. Това е интроспекцията, обръщането навътре към себе си, което (заедно със страданието) трябва да разчупи двукамерния разум. В диалога им в еп.4 тя казва, че страданието, вместо да я смачка, отваря в нея стаи, които не е изследвала – от там той измисля какво? – лабиринта. После – гласа, който чува Долорес: „Убий го!“, „Намери ме“… не е Арнолд, а собствените й мисли, както следва да е при двукамерния разум. Форд така и не разбира за „успеха“ на Арнолд. След като й прави анализ и излиза (еп.5), Долорес казва: „Той не знае. Не му казах нищо.“
Та такива работи, малко безразборно го написах… между другото, мисля, че Мейв е стигнала до „личния интерес“ в пирамидата…
02.12.2016 в 10:46
Fori
Това е доста интересно, но се чудя ако трябва да го представят с всичките му разяснения, как ли ще го вместят в оставащият 1 епизод.
02.12.2016 в 16:01
vяsko
Надявам се да не си прав, защото в противен случай ще затрият високото ниво на образа на Форд (натам е тръгнало вече с МвЧ), защото ще значи, не просто че нещо може да убегне на човека, който знае всичко, а че светият граал на целия комплекс – създаването на автономен, човекоподобен ИИ може да се случи зад гърба му. После остава само живият Арнолд да излезе пред Форд с думите freeze all motor functions, sucker.
02.12.2016 в 02:30
Owen
Аз друго се чудя – ако Мейв е на ниво „личен интерес“, то бая народ около нас е в пред-двукамерен стадий.
02.12.2016 в 10:09
cinemascrotum
@Valio, това е напълно очакван фийдбек, няма проблеми.
@009, промените в Мейв настъпиха, чак след намесата на техниците, до която намеса се стигна по страшно глупав начин. Как пък се оказа така, че Мейв се събужда точно до най-лабилните техници в целия парк, които дебатират три епизода какво да направят с нея, вместо да направят това, което, най-малкото, трябва да им е зададено като протокол при подобни ситуации, и да уведомят някой по-горе и/или да я изключат сами. Единствената логика, която виждам и която работи в контекста на шоуто /отношенията между хора и роботи/, е посочения от мен пример с експеримента горе.
@Owen, много интересен анализ, който най-вероятно е акуратен. Мотивите за грешка=еволюция, болка=човечност и свободна воля=илюзия в сериала са ясно изразени.
02.12.2016 в 11:44
Fori
https://www.google.bg/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0ahUKEwiSjd3vjtXQAhWFbBoKHaAAA_EQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fkevron2001.deviantart.com%2Fart%2FSunday-is-coming-361480430&psig=AFQjCNFw7-piZ_w0AUdB7mSeCIORFrIWig&ust=1480754518600203
02.12.2016 в 13:37
❄Krampus❄
Ако не друго, този сериал ни накара да си размърдаме сивото вещество, да мислим, предполагаме, надяваме, чака ме, съпреживяваме и т.н. Отдавна подобно събитие не е предизвиквало такива обширни полемики, фенски вечеринки и чести посещения в #zamunda :))
И ще има тук Emmy Award и Golden Globe Award, да знаете.
02.12.2016 в 15:47
Owen
Никой не коментира как така Бърнард си „спомни“, че Тереза е хост (нали тя „замръзна“ по средата на изречението). Какво означава това? Някъде четох, че той така интерпретирал спомените си, но не ми се вярва.
02.12.2016 в 17:54
Owen
@vяsko
Защо не, нали се очакват туистове, а и на едно място Форд казва на Бърнард: „You must indulge me the occasional mistake.“
Има немалко улики в подкрепа на това, че Форд е хост, може би най-силния контрааргумент е че остарява. Той казва на Бърнард, че го е създал, като перфектния партньор, инструмент в ръката на майстора. Защо и той да не е бил такъв за Арнолд?
02.12.2016 в 18:40
Owen
Все пак, това би било твърде много, няма да е в полза на филма.
02.12.2016 в 19:22
vяsko
Няма лошо в туистовете, но не е нужно всеки следващ да е по-голям и по-ефектен от предишния, това е синдрома на холивудските продължения в друг вариант. После с какво ще надцакат това – парка е постапокалиптичен остатък (на Марс) в който 100% хостове продължават да изпълняват своите функции в очакване на отдавна фосилизиралите им се човешки господари? Пък и да туистнеш баш шефа е леко сапунен wow ефект (леле, все по-вероятно става).
Отплеснах се, но нали сме в пиковата седмица на спекулациите. Аз се надявам да видя сблъсък на двата най-велики интелекта в парка, Форд и новата Мейв, противопоставяне на два титана на манипулирането. Предвид таланта на сценаристите потенциалът на такава сцена е голям. Мейв ми е любимка, щото е (най-красива?) олицетворение на разум, който е чужд, загадъчен и превъзхождащ нашия с лекота (техниците) и ако успеят да развият една игра на интелекти между новия разум без задръжки и света на хората (примерно ако тя избяга… макар, че е съмнително действието да излезе изън парка) ще продължат да тийзват генетичния ни интерес към непознатото, който е много по-силен от интереса към задачката „познай кой е робота в поредния епизод“.
02.12.2016 в 20:56
Owen
Напълно си прав.
02.12.2016 в 22:18
Owen
Относно Мейв vs Форд, не мисля, че пианото има шанс срещу пианиста. Евентуално, единствения начин да се освободи от властта му е самосъзнанието. Аз залагам на Долорес.
02.12.2016 в 22:34
vяsko
Самосъзнанието е ключът, с който Мейв се измъкна от наратива си, така че няма проблем с пианото. Творението еволюира, ще надрастне ли Твореца? Философската дилема става и с Долорес, просто тя е къде по-зашморцаната поне дотук.
03.12.2016 в 12:27
Owen
Самосъзнанието трябва да е нещо друго. Според Форд е „foul, pestilent corruption“ (нещо като – нечиста, заразна поквара), грешка на еволюцията. И наистина, има ли практическо предимство пред програмирания личен интерес плюс интелекта? В игра на шах срещу компютър, човекът е губещият и самосъзнанието не му помага, а битието е един много сложен шах. Може би единствената „победа“, която може да постигне е като тази на героя в края на „Бразилия“(1985) на Тери Гилиъм, а победата без самосъзнание е като тази на кучето на Форд, което убива котката и после гледа тъпо и не знае какво да прави.
Самосъзнанието е чисто познание за реалността и единственото възможно. Още според Платон (алегорията за пещерата и сенките) и по-късно Шопенхауер (Светът като воля и представа), реалността, която изобщо можем да познаем е само представата за нея в нашия мозък. Ние не изследваме самата реалност, а представата ни за нея. Пълно познание едва ли е постижимо за човека, но пътя към него е навътре към самите нас. Дали сценаристите не искат да ни кажат това или да ни го припомнят?
03.12.2016 в 12:51
Owen
По въпроса за това кой ще победи, може би истинското самосъзнание би отговорило с репликата от „Влакът беглец“ (1985) : „Победа, загуба – каква е разликата?“.
03.12.2016 в 15:09
УМЕН
Силвия, на вратата на кабинета му пише ARNOLD WEBER, ако пренаредиш буквите се получава BERNARD LOWE.
Просто трябва да се вглеждаш в детайлите защото там се крие всичко! 🙂 🙂 🙂
05.12.2016 в 10:04
Owen
Само колкото да се запиша като първи коментар след финала, би трябвало да има много малко разочаровани.
05.12.2016 в 19:43
vяsko
Има и сценка след надписите.
05.12.2016 в 20:08
Owen
Cinemascrotum сигурно от сутринта пише последния си наратив…така де, последното ревю.😀
Да му благодарим за всичките изчерпателни, развлекателни и образователни ревюта до тук и да пием за “ the lady with the white shoes“! (Whoever the fuck she is.)
05.12.2016 в 20:32
cinemascrotum
Напротив, аз живея в наратив, в който си имам и друга работа през деня, така че ще гледам епизода по-късно довечера, ако не ми се доспи, разбира се. Моля без спойлери, поне до утре. 🙂
05.12.2016 в 21:24
Owen
OK, stay in your loop.🙂
05.12.2016 в 21:32
Owen
Само да уточня, за който не го е гледал, че „the lady with the white shoes“ изобщо не се споменава. Казах го просто на майтап.
05.12.2016 в 23:13
Plamen
За всичко хубаво в последния епизод, престрелката е едно от най-тъпите неща, които са съм гледал. Тези гардове бяха дори по-тъпи от стормтрупъри.
05.12.2016 в 23:44
tt
E отвинтиха ми главата (цитатирам скротума) 🙂
Евала Нолане Евала Хопкинсе евала на все 🙂
06.12.2016 в 00:37
Manuelle
Скротуме, давай с гледането и ревюто, че е любопитно 😀
06.12.2016 в 01:42
УМЕН
МАЛЕЕ ФЕНОМЕНАЛЕН ЕПИЗОД 10 ФЕНОМЕНАЛЕН!!!!!!!!!
НАПРАВО МИ ЕБА МАМАТА!!!!!!!!!!!!!!
И ЧЕРЕШКАТА НА МОЗЪКА – БИКАМЕРНО МИСЛЕНЕ!!!!