Последният оцелял от братята Скот се завръща с поредния си филм за „инженери”. Този път обаче не става дума за извънземни гиганти, а за обикновен човечец, който е забравен на червената планета и трябва да оцелява, благодарение на политехническите си умения. /и лайната на екипажа/ Зачудих се защо Ридли Скот обича толкова инженерите, но после загрях, че собственият му баща е бил инженер в Британската армия, та явно от малък го е възпитал да уважава различните инструменти и боравещите с тях. Но тук няма да говорим за детски травми, а за научна фантастика, режисирана от шибания Ридли-Прометеус-Скот, който продължава да се бори храбро със старческата деменция, нищо че с всеки следващ филм, тя все повече побеждава.
Последният епос на Скот бе „Изход: Богове и царе”, където не видях нито царе, нито богове, но ясно си спомням как видях табелката с надпис „Изход”, докато бягах потресен от киното. Режисьорът посвети тази проектилна повърня на брат си и ако бях на мястото на Тони, щях да го полтъргайствам до края на дните му. Сега Ридли е решил да адаптира романа на Анди Уиър, което на хартия сигурно е изглеждало като отлично решение. Но също като Ньойския мирен договор, някои неща, които изглеждат добре на хартия, в действителност са крайно ощетяващи.
Книгата е написана в забавен стил, без някакви напъни за велика мелодрама, докато „Марсианецът” не може да уцели правилния тон и бяга по ръба на острието между здравия sci-fi и небрежната комедия. Имайки предвид, че Скот е опериран от чувство за хумор, резултатът е диаричен и даже репликите, които в книгата ме караха да се подсмихвам, звучат превзето и сковано. Оригиналният текст не е канон и всеки режисьор може да си извоюва достатъчно свобода, за да избегне дословния преразказ. Ако бай Ридли имаше някакъв остатъчен интегритет, щеше да направи от тази история нещо огромно и максимално авторско – нещо, което да успокои малкото му останали фенове, че все още умее да снима фантастика за възрастни. Вместо това, отново и за пореден път, Скот е действал като добре тренирана марионетка, всячески угаждаща на студийните ограничения, дори когато е наясно, че крайният продукт страда от това. /„Небесно царство”/
Сценаристът не си струва да бъде споменаван, защото реалната заслуга е на писателя, а и Дрю Годард е нарицателно за инертен мозък. „Марсианецът” се движи едно-към-едно с книгата, но някои моменти са осезаемо претупани, други са директно спестени /пикливият романс между Йохансон и Бек май ще остане за director`s cut-а/, а трети са излишно пародизирани. /”Съветът на Елронд” или единствената причина за кастването на Шон Бийн във филм, в който не умира/ Ала дори без участието на Годард, „Марсианецът” е достатъчно клиширан и ако беше уравнение, щеше да е нещо от рода на („Аполо 13” + „Корабокрушенецът”) х („Спасяването на редник Раян” + „Мисия до Марс”), с уговорката, че всяко от изброените заглавия има повече качества от настоящото. Драмата на „Марсианецът” е, че се дави във величието на филмите, които имитира. Самият Анди Уиър е съзнавал това и е постъпил коректно, като първоначално е пуснал книгата безплатно онлайн, но Холивуд ни таксува с билет, за да гледаме нещо, което вече сме гледали, заблуждавайки ни, че присъствието на Скот е някакъв фактор, а това вече е обидно.
Противно на жанра си, „Марсианецът” е визуално изсушен. Като изключим няколкото красиви панорамни шота на марсиански пейзажи /в ролята на Марс е Йордания/, Скот няма нито един запомнящ се режисьорски момент. Нито един кадър, който да крещи: „Това е Ридли!” /началните секунди не са достатъчни/ Стандартна сценография, стандартно заснемане /и то с грозни GoPro камери за повечко „документализъм”/ и стандартни монтажи, лишени от същинско напрежение. Ридли Скот не се е справил с най-важното – да ни накара да съчувстваме на главния герой. Този проблем го имаше и в романа, но се надявах, че Скот ще съумее да излезе от рамките на текста и ще задълбае върху изолацията на враждебно място като Марс. Точно обратното – от психологическа гледна точка, марсианският престой на екстроверта Уотни е представен твърде повърхностно. Дори след две години на червената планета, той е винаги захилен и с ненормални нива на оптимизъм, посреща всяко препятствие с повече сарказъм и ирония, отколкото с реални емоции и е показан като медиен бойскаут, отколкото като такъв, какъвто всъщност е – самотен и отчаян карък, с нулеви шансове за оцеляване на планета, която мрази хората.
Кастинг директорът на „Марсианецът” трябва да провери значението на термина „тайпкаст”, след което да се гръмне. Повечето от главните действащи лица са безплътни сенки на своите предишни роли. Марк Уотни е Мат Деймън, а ако има някой, който е свикнал да бъде спасяван от група хора, то това е Редник Раян. Сред спасителите му са Джесика Частейн /отново силен женски образ в sci-fi, само година след „Интерстелар”/ и Майкъл Пеня. /отново шофьор на превозно средство, само година след „Ярост”/ На Земята нещата не са по-розови – имаме Доналд Глоувър, все още в гийкския си образ от “Community”; Чуетел Еджиофор /или нещо такова?/ играе същото, каквото и в „2012”, а Джеф Даниелс е почти клониран от ролята си в “The Newsroom”. Като изключим това, „Марсианецът” смърди на политическа коректност до небесата. Преглъщам факта, че капитанът е жена и на борда трябва да има представител на някакъв етнос, но… мексиканец?! Ето Ви фантастика! Наречете ме расист, но в цялата история на „Ентърпрайз” няма нито един латинос, а НАСА пуска Педро още на третата си мисия до Марс? М-м-м, едва ли!
Сюжетът е Робинзонов. След адски невъзможна пясъчна буря, растениевъдът Марк Уотни е изоставен на Марс – ранен, но не и сломен. Той запрята ръкавите на скафандъра си и стартира кампания по спасяването си, като съумява да построи оранжерия от лайняни картофи и да извлече вода, чрез любимия метод на всеки американец – експлозиите. В същото време успява да се свърже с NASA и периодично им изпраща весели съобщения, с които да ги информира, че е много по-умен от тях. Те пък се чудят как да го върнат, преди пататите му да са хванали колорадски бръмбар, или преди силната радиация на Марс да му докара лъчева болест. Представете си как нация, жертваща собственото си население в мними терористични атентати, е готова да изхаби милиарди долари, за да спаси 1 /един/ земеделец. Ето Ви още малко фантастика! За щастие, Ридли Скот е режисирал „Блек Хоук”, където мотото бе Leave No Man Behind /„не оставяй никой мъж да ти дойде отзад”/, така че екипажът на Уотни безропотно се връща да си го прибере. Накрая имаме хепиенд, защото иначе щеше да се получи неловко, а филмът кулминира с весел монтаж на красиви хора, радващи се на живота. US позитивизъм до припадък.
„Марсианецът” е подут от научни небивалици. Повечето са търпими, но най-фрапираща е мащабната буря от първите минути. Всеки човек, чиито умствен багаж се побира в нещо различно от детски памперс, е наясно, че атмосферата на Марс е в пъти по-рядка от земната и генерирането на подобни библейски урагани е, меко казано, смехотворно. Дразнещото е, че този момент не е просто козметичен аспект, а основният plot device на сюжета, което кара всички останали амбиции за научна сериозност да издишат като кислород през спукан скафандър. Още по-забавното е, че онези лицемери, които преди две години цивреха за т.нар. „К2 момент” в „Гравитация”, сега се правят на приятно ударени. Естествено, NASA наистина е отделила много време за консултирането на екипа и предоставянето на дизайни за марсохода, облеклото на астронавтите, подслона и т.н., а задачата на Ридли Скот е била да презентира всичко, колкото се може по-готино и зарибяващо, с чисто маркетингова цел. „Марсианецът” е комерсиален продукт от взаимноизгодна сделка между Холивуд и NASA. От една страна Ридли Скот /стартирал кариерата си с реклами/ направи двучасово мотивационно видео за постъпване в редиците на NASA, а агенцията му се отплати с Великата Новина за вода на Марс /нещо, което беше ясно много отдавна/, оповестена само дни преди премиерата. И стратегията е успешна – NASA спечели малко слава, а филмът спечели много пари. Танто за тунто.
Но какво лошо има от малко реклама? Точно сега NASA е в неизгодно положение и спешно се нуждае от светлината на прожекторите. Във време, в което всеки долар се използва за финансирането и поддържането на военни конфликти в Близкия изток, космическата агенция едва ли ще изпълни заканите си за пращане на хора на Марс в близко бъдеще. Напоследък дори циганите са по-напред с материала – преди два месеца индийската сонда „Мангалян” /о, името!/ стигна до Марс и направи 3-D снимки на повърхността, а цената й бе само $73 милиона. /за сравнение – сондата MAVEN на NASA струва $475 милиона/ Частната инициатива MARS ONE също дава заявки за по-добра продуктивност, но там нещата са изключително патетични /всеки проект, който моли кандидатите си да го спонсорират, намирисва на провал/, така че едва ли е реална конкуренция. Но в защита на NASA трябва да посоча, че това е фирма, която избива само 4% от екипажите си /което е повече, отколкото може да се каже за малайзийските авиокомпании например/, така че най-вероятно наистина ще прати хора към Марс и то скоро. Въпросът е само дали тези хора ще пристигнат и ако да – под каква форма.
На фона на цялата си високобюджетност, „Марсианецът” е елементарен. Използва елементарни клишета /понякога даже двойни клишета, като например образа на Рич Пърнел – служител, толкова отдаден на работата, че спи в кабинета си и в същото време е чернокож-комичен персонаж/ и има елементарни механизми за задвижване на сюжета. /врътката с безвъзмездната помощ на китайските самаряни беше адски жалка/ С пренебрежение е подходено и към външността на Уотни. Като изключим типично холивудската мода за напомпани главни герои /тук Деймън изглежда по-мускулест, отколкото в поредицата за Борн, а онова е „екшън”/, Ридли Скот е действал крайно евтино, за да покаже трите години на лишения. Всички сцени, в които Уотни е по организъм и публиката лесно може да преброи ребрата му в 3-D, са заснети с дубльор. Извинявам се, но как да почувствам съпричастие към героя, след като се прибягва до подобни шмекерии? В „Корабукрушенецът” Том Ханкс се отдаде на ролята си до такава степен, че трябваше да напълнее с 23 кг. за първата половина от филма, след което да стопи 25 кг. за останалата част. Подобни актьорски трансформации демонстрират не само завидна ангажираност към персонажа, но и спомагат за потапяне в цялостната атмосфера, докато в „Марсианецът” Деймън и Скот са карали през просото, снимайки голия задник на някакъв анорексичен клошар, и в същото време имат наглостта да се надяват за Оскарови номинации. Каква дрога смъркате, бре?
Музиката е дело на Хари Грегсън – Уилямс, който е зачислен като дежурен композитор на братята Скот, понеже свири последните шест заглавия на Тони /и най-вероятно саундтрака на погребението му/, плюс „Небесно царство” на Ридли. Тук отново има типично незапомнящ се стил, което допълнително придава още десет точки безличност на продукцията. Най-общо казано, „Марсианецът” е feel-good people-pleaser за обща консумация. Може би най-смешният филм на Ридли Скот след „Прометей”, но с тази разлика, че смешките в „Марсианецът” са осъзнати. Творецът, еволюирал фантастиката с мрачния стил на „Пришълецът“ и пионерската визия на „Блейд рънър“, сега се огъзва и изстрелва на феновете си изключително ниска топка, потъваща в тревата. Завършвам с това, че „Марсианецът” не е толкова „тъп”, колкото „разочароващ” и ако сте пропуснали книгата, Ви препоръчвам да си поправите грешката, защото някои други грешки /като например гледането на този филм/ са непоправими. Марс наопаки значи „срам” и срамът отново е за бай Ридли.
5.9/10
70 коментара
Comments feed for this article
15.10.2015 в 15:38
Satyr73
Уникално ревю Скротуме…Поздравление и мерси за смеха, който от отдавна се се бях смял така на ревю… 100% съм съгласен с мнението ти и това го написах още преди в моето ревю:
http://kino-newsbg.info/2015/10/09/%D1%80%D0%B5%D0%B2%D1%8E%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%B8%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%86%D0%B0/
15.10.2015 в 15:40
Lostov
„Лайняни патати“ 😀 😀 😀
Хубаво е филмчето, но да – Ридли се е отдалечил доста от образа си на голям кино визионер и т.н. Точно както каза – за всеобща консумация. По въпроса за отслабването на Уотни, наистина прави впечатление, че в сцените където е отслабнал, са ползвали дубльор. Не ми допадна много. Има и друг момент, който жена ми отбеляза – тъй като тези сцени са не повече от 2-3 с по 4-5 секунди в целия филм, филммейкърите просто са преценили, че няма смисъл да подлагат Мат на толкова тежка диета само в името на тези няколко секунди кадър. (Според мен, ако го бяха направили, секундите щяха да са повече и да му се вижда лицето и т.н.). Аз възразих, че великите роли в киното се запомнят именно и от такива кански усилия и лишения и дадох за пример Де Ниро в „Разяреният бик“, където във финалната сцена, която е минута-две, героят му е много по-дебел и за нея ДеНиро е качил 25 кила! Явно така са преценили, но наистина щеше да е много по-яко ако го бяха направили иначе.
16.10.2015 в 15:17
x
След мега диетата за „Courage under fire“, от която едва оживял (преувеличавам малко), не очаквайте от Мат Деймън да сваля килограми драстично.
http://m.imdb.com/title/tt0115956/trivia
15.10.2015 в 15:41
Wan Dam
Много българи харесват, по необяснима за мен причина, марсианеца. Което само може да покаже колко тъпа нация са българите.
15.10.2015 в 15:46
Lostov
Ми всеки си има вкус, бе пич!
02.11.2015 в 13:28
Д-р Мухоморков
Да, тъпи сме според представители на световната педерунгелска нация – като тебе. Нека те попросветя малко – не само българите (и Българската нация), всеки нормален човек се интересува в някаква степен от останалите планети в нашата Слънчева система и от възможността за обитаването им. Това не значи, че българите харесваме или не харесваме филма „марсианецЪТ“, а че просто се интересуваме от въпроса, както и от това как той е отразен от науката и „изкуството“ – не че тия повърни могат да се нарекат изкуство, но схващаш смисъла. Не съм го гледал, а и след това ревю едва ли ще си и помисля да си причинявам това, смятам че и много други са на същото мнение. Но ти продължавай да лаеш колко сме тъпи. Всъщност сме достатъчно „тъпи“, за да знаем, че такъв „остроъгълник“ като тебе, „остър“ като гъза на рейс, когато ни обижда всъщност казва истината относно себе си.
15.10.2015 в 15:47
Lostov
А ти си нещо повече от българите, нали?
15.10.2015 в 15:49
Satyr73
Знаеш ли кое най-много ме дразни във всякакъв вид ревюто и анализи, които се изказват относно даден филм? Грешната предварителна нагласа. Да. Това е убийствената грешка на всеки, които има намерение да анализира дадено творение. Дали ще е книга или кино, няма никакво значение. Като чета колко грешки фактологични и смислови, та дори и астронавтски и физически е допуснал този филм, просто не мога да го наредя в графата Отличен. За жалост не мога да преглътна факта, че един то любимите ми режисьори така се е изложил в това си помпозно и неиздържано творение. Почвам да се опасявам вече и за съдбата на новия Прометей2 – Alien:Paradise lost. Явно за да угоди на всички Скот е допуснал толкова огромни грешки, че следващите месеци критиката ще го направи на пух и прах. И тогава недостоверните моменти на Куарон и Нолан ще ни се сторят като кратка забележка под реда. И защо по дяволите вкара толкова безмислени шеги в една Sci-fi драма? На всеки 10 мин. има тъпа шега. И вече може да се поздравим за здравите найлони, с които без проблем можем да прекосим необятния космос. Бази и найлона – не се скъса бре. То не бе закриване на дупката в базата. Абе тия от НАСА ще са си хабили милионите за изравнителни камери, като ти трябва само един найлон. И хоп – вече си имаш готова среда за дишане. Кви скафандри бе човеко, като и с тиксо се спира налягането…
Изобщо пълен с недомислици и грешки като мъхленска котка с бълхи. По едно време едно че загубих интерес, но се запитах – Това наистина ли е филм на Ридли Скот? Бях втрещен. Мога още да описвам, не не ми се разправя. Просто филма е пълен провал за мен. За тези, които им харесва нека е така. Всеки има мнение.
15.10.2015 в 15:55
cinemascrotum
Повечето от нещата, които изброяваш /тъпия хумор, найлона, тиксото и т.н./ ги имаше в книгата, така че Ридли не е виновен за тях. Виновен е за това, че е филмирал буквално и дословно, без грам креативност или свободна творческа воля. От 20th Century Fox са му казали какво и как да направи, и той е изпълнил заповедта. И накрая, вместо „филм на Ридли Скот“, имаме поредното конвейерно блокбъстърче.
15.10.2015 в 16:52
Mad Max
Книгата беше и все още е бестселър от доста сериозна величина. Не виждам причина да променяш схемата на нещо, което е очевидно, че се харесва
15.10.2015 в 17:14
cinemascrotum
Това не винаги е така – книгата „Сиянието“ се харесва на феновете, и в същото време филмът „Сиянието“ е шедьовър, точно защото е тотално различен от нея. Тук вече влияе режисьорското присъствие.
Книгата е напълно отделен и самостоятелен носител и въздейства по съвсем различен начин. Когато обаче правиш филм по дадена книга, трябва да си дадеш сметка, че хартиените образи придобиват плътност, а сцените от книгата не винаги работят добре на голям екран. При „Марсианецът“ трябваше да се вложи повече старание, за да се придадат специфичните емоции и картини, да не говорим за стила, който Скот няма как да пренесе на екрана, въпреки упоритите опити. Яд ме е, че филмът можеше да е визуален, а се оказа прагматичен.
15.10.2015 в 17:31
Mad Max
Да, „Сиянието“ се харесва на феновете, но също толкова се харесва и „Изкуплението Шоушенк“, който пък не се отклонява от книгата и със запетайка.
Акцентът в книгата бяха хуморът и научните презентации с които Марк успяваше да оцелее. Не можеш да избягаш от това, а пък старателното придържане към книгата, щеше да превърне филма или в откровена комедия, или в епизод от Discovery Science. Тоест, при всички положение си длъжен да направиш някакъв компромис.
Ясно ми е, че моделираш и изкривяваш мнението си така че да влезне в определената рамка на ревютата, но в случая „Марсианецът“ изобщо не заслужава това.
Да, не е „ебаси майката“, но определено не и провал и изпълнява целите си да забавлява и популяризира науката … кавито бяха и целите и на книгата.
15.10.2015 в 17:39
cinemascrotum
Целите на книгата може и да са били такива, но целите на филма са чисто рекламни. И заслужава цялата си посредственост.
15.10.2015 в 16:06
Satyr73
Така и тепърва се очаква да му скъсат гъзъ от оплюване и критика, а и едва ли ще събере повече от колкото събра от Промотей /около 400 мил./
А тук хората са ви написали фактологически и ФАТАЛНИ грешки в този “шедьовър”
http://www.imdb.com/title/tt3659388/trivia?tab=gf&ref_=tt_trv_gf
15.10.2015 в 16:21
Гладният гларус
Мисия до Марс не беше велик филм, но помните ли колко откачен беше героят на Дон Чийдъл, като го намериха. Както трябва и да е някой безнадеждно заседнах на 200 и кусур милиона километра. И той гледаше зеленчуци но не беше весел мускулест оптимист. Така че, предпочитам Браян де Палма.
15.10.2015 в 17:23
cinemascrotum
Прав си,но на фона на други филми за Марс /“Red Planet“, „The Last Days on Mars“ и т.н./ „Мисия до Марс“ си е точно велик. 🙂
15.10.2015 в 17:07
анти хейтърче
Авторчето преди да се изказва така компетентно понучни въпроси да вземе да поучи малко астрономия и метеорология. Марс има два пъти по-малък радиус от Земята, коетоозначава че хоризонта е поне два пъти по-близко. Точно поради по ниската плътност, праха се вдига по-високо и се задържа по-дълго. Ветровете при марсианските бури са със скорост от 60 до 90 километра в час. Всичко това прави моменталното стъмване не просто възможно а много вероятно.
15.10.2015 в 17:21
cinemascrotum
Дори най-силните ветрове на Марс са като леки бризчета, пред гигантската буря от „Марсианецът“.
15.10.2015 в 17:56
Mad Max
Доколкото успях да разбера от прочетеното, проблемът на „Марсианецът” е:
1. Че е комерсиален продукт от взаимноизгодна сделка между Холивуд и NASA … което само по себе си е един наистина възмутителен факт … как смеят тия изроди
2. Че във филма Мексико си имат астронавт … което (всички знаем) е абсолютно невъзможно.
3. Че негърчето-гений спи в офиса. Ужас. За повече достоверност може би Ридли трябваше да представи героят като афро-американският Тор, яхнал харли и спящ в палатка някъде по чукарите на Гранд Каньон 😀 Хайде стига … та който и зубър от НАСА да вземеш, всеки един влиза в клишето с 300 :)))
4. Че Мат Деймън не е свалил 50 кила от себе си за да заснеме реално 6-те секунди анорексично шоу.
5. Че филмът е сниман на Земята, а не на Марс, което естествено не носи никаква достоверност.
6. Че във филма (и в книгата), които все пак спадат към жанра научна фантастика, е използвана невъзможна в условията на Марс буря само за да се нагодят събитията към основната фабула – да бъде оставен човек сам-самичък на пустинна планета.
А всъщност „Марсианецът” има същата цел, каквато има и книгата … да забавлява, без да натоварва и в същото време да популяризира и науката (а в случая и НАСА).
15.10.2015 в 18:20
cinemascrotum
Хах, точно обобщение. 😉 Виж сега, пак ще го повторя – това не е филм на Ридли Скот. Няма нищо, с което да го запомня; нищо, с което да го отлича. Това е коректна адаптация, но слабо кино, в което клишета и тайпкастинг доминират, вместо да са умело избегнати. Приятно филмче по шаблон за всеобщо харесване. Ако това те забавлява, моите уважения. 🙂
15.10.2015 в 18:04
Satyr73
Напълно съм съгласен с Скротума, този последен филме пълна пропаганда и платена реклама на НАСА и това прозира с всеки кадър…Но все пак ето какво казва той в интервю:„Никога не съм преследвал просто красиви картини. Смятам, че е важно да се спазят всички фактически детайли, особено ако снимаш научнофантастичен филм. Но разбира се, не може да се отчете всичко и някои моменти се наложи да поукрасим за стойността на историята. Но смятам, че зрителите ще ми простят това. В края на краищата правя кино“, заключава Ридли Скот.
15.10.2015 в 18:11
Satyr73
И все още не мога да се начудя на високият рейтинг навсякъдеот както излезе тази излагация на великия иначе Скот, и в IMDB и в rottentomatoes, което или говори, че там пишат и коментират и дават своя уникално неправдоподобен вот само надути псевдо критико-тъпанари…С друго не мога да си обясня тази всеширеща се простотия на слепци и псевдо-критици.Филм пълен с толкова пропаганда и фактически грешки и да залагаш единстевно и само на една елементарна и клишираща драма пълна с пошли майтапи е пълна простотия от към критиката. Светът е тръгнал явно на майната му…
15.10.2015 в 18:53
cinemascrotum
Оценките наистина са отчайващи. Проблемът е, че докато публиката се кефи на подобни генерични фантастики от леката категория, никога няма да се екранизират наистина стойностни неща като „Среща с Рама“ или „Хиперион“.
15.10.2015 в 19:20
Mad Max
Това за „Хиперион“ май е по-добре да не го почват … прекалено висока топка е и ако ще ни сервират нещо от сорта на „Игрите на глада“, то предпочитам изобщо да не го виждам
16.10.2015 в 14:25
Vasil
„Среща с Рама“ е почти невъзможен за екранизация на този етап. като сме на вълна фантастика и scifi, би ли казал по нещо за Star Wars ( очаквания, прогнози и т.н. )? Може ли едно ревю за Еверест (когато можеш и ако искаш)?
Благодаря
16.10.2015 в 17:06
cinemascrotum
„Еверест“ няма да го гледам скоро, евентуално чак на HD. За „Star Wars“ нямам никакви очаквания, само лоши предчувствия.
23.10.2015 в 14:41
Lostov
Има си хас! 😀
19.10.2015 в 22:11
Иван
За Хиперион мисля има планове да бъде под формата на сериал, мисля че това е по-правилният формат, просто е твърде мащабно.
„Среща с Рама“ с един солиден бюджет за ефекти и качествен sci fi режисьор (останаха ли такива?!) ми изглежда съвсем реализируем проект. Няма екшън, просто е необходим „визионер“ с добра представа и въображение как би следвало да изглежда Рама, ако уцели правилната формула за визия и представяне, би могло да се получи нещо епично.
19.10.2015 в 22:59
cinemascrotum
Винаги съм мислел, че от „Хиперион“/“Ендимион“ може да се получи брутална трилогия, но ако с него се захване HBO и отдели по-голям бюджет от този на „Игра на тронове“, може би ще излезе нещо още по-завладяващо. „Рама“ наистина e за човек, който може да комбинира визуалното с философското /Спилбърг, Куарон, дел Торо, Алекс Прояс/, но дори и Дейвид Финчър /който е бил планиран първоначално преди 14 години/ може да направи чудеса с този филм. В тази връзка, бих платил двоен билет за екранизация на „Гейтуей“, отколкото за поредния холивудски римейк/рибуут.
Мисълта ми беше, че след новините за адаптирането на „Фондацията“ и „3001: Последната Одисея“ като минисериал, се заблудих, че добрата стара фантастика ще се пробуди, но докато публиката се възбужда от супергеройски шитни и непретенциозни бестесълрчета като „Марсианецът“, никой в Холивуд няма да обърне внимание на безкрайния кладенец, който са Саймък, Зелазни и Шекли например.
16.10.2015 в 11:36
cazaril
🙂
Еее, най-накрая някой да сподели впечатлението ми от филма. Добре де, малко е крайно на моменти, като например моментът с бурята (сори, изглеждаше пресилено, което не оспорва можебито, чр повечето хора знаят точно толкова за марс, колкото за зулусите. Филмът наистина остава привкус на „интерстелар-беше-къде-къде-по“. Както и да е, гледа ли Sense8? Интересно ми е какво мислиш за 12те впизода на Уашовски и сестра му. 🙂
Cheers!
16.10.2015 в 11:44
cinemascrotum
Нито съм го гледал, нито имам намерение.
Уашовски са мъртви за мен.
16.10.2015 в 11:46
cazaril
язък
16.10.2015 в 12:24
Огнян
Анализът е по-забавен и вълнуващ от филма! Евала!
16.10.2015 в 18:39
Satyr73
Какви ще са очакванията за новия му Alien:Paradise lost като е подкарал така дядо Ридли с тия платени репортажи от НАСА? Вече сериозно се опасявам, че Alien:Paradise lost ще е поредното падение Ридли Скот…ще го спаси от провал единствено сюжета, защото си е фантастика, но не научна. Т.е. може да се вихрят с неудачника-сценарист Michael Green / не знам какво толкова му е по-доброто от еврейското лайно Damon Lindelof / и само като погледне човек какво е създал му се отщява. “Зеления фенер”…пълен булшит…
19.10.2015 в 01:11
bobby
Въпросът ми въобще не е по темата, но ми е много любопитно понеже не си изразявал мнение за въпросните сериали или поне аз не знам. Какво мислиш за Breaking Bad и Game of Thrones?
19.10.2015 в 09:02
cinemascrotum
Писал съм само за първия сезон на „Игра на тронове“ ТУК. Нататък нещата ми стоят противоречиви, а от последния /пети/ сезон съм изцяло недоволен. Колкото до „Breaking Bad“, за мен е твърдо в ТОП5 на най-добрите американски сериали, правени някога.
19.10.2015 в 12:34
Станислав
Кои ти допълват 5-цата, ако не е тайна?
19.10.2015 в 13:30
cinemascrotum
„Twin Peaks“, „The Wire“, „Carnivàle“ и „The Sopranos“.
19.10.2015 в 17:43
Vasil
Жанрово горе долу в графата трилъри/мистерия и ситуационни. Фантастики или от типа American dad? Family guy? South park? Би ни било интересно да споделиш мнение
Мерси
19.10.2015 в 19:01
cinemascrotum
Не ми се занимава, а и ще стане прекалено off-topic.
19.10.2015 в 20:21
DRLN
За Sicario смяташ ли да пуснеш 1 ревю?
19.10.2015 в 23:00
cinemascrotum
Нямам представа. Ако реша, Вие ще сте вторите, които ще разберат това.
20.10.2015 в 23:28
Бакх
Разпиращо ревю, както винаги 😀
Така е, когато очакванията са много по-големи от резултата. Че, то май свикнахме всеки филм на някой талантлив(ма повече в миналото, конкретно за този) режисьор да е наистина стойностен, издържан, грабващ и все такива епитети, присъщи на класата, дето вече все по-рядко се вижда. Което с пълна сила важи за дядо Ридли.
22.10.2015 в 11:46
conko
Дори си го пощадил. За мене това рядко лайно има всички качества да е мини-сериал в 4 епизода по Диема в събота следобяд, но при никакви положение филм, още по-малко на Ридли Скот!
22.10.2015 в 16:48
Vasil
хахахаха, много добре казано! Наистина това е филм който да не ти се догледа втори път!
22.10.2015 в 23:58
Кольо Стружката
Скротуме, заради теб няма да ми излезе от акъла HBO сериалът за Хиперион, тъжно е, че едва ли ще се случи нещо такова, докато най-очакваният проект на въпросната компания е екранизация на порното „Вещерът“. От друга страна, не мога да разбера и незаинтересоваността към „Последното кралство“ на BBC, който в момента закопава всякакви зомбита, доктори и CW-издънки. Как мислиш?
23.10.2015 в 13:28
cinemascrotum
Брей, не знаех, че HBO ще правят „Вещерът“, това изобщо не звучи зле. 🙂 Колкото до „Последното кралство“, не съм го чел, но BBC определено не е телевизия за фентъзи /там са силни само в криминалните серии/, така че може би е по-добра идея да не се занимават.
25.10.2015 в 14:23
Кольо Стружката
Не мисля, че дадена телевизия трябва да се определя като „телевизия за…“, всичко се прави с цел пари. За „Вещерът“ се опасявам, че ще се опитат да задминат геймките по голотии и сеир, защото едно 50% от зрителите ще са именно геймърчетата, а те трудно ще бъдат задоволени с дълбочина на образите, интересна история и добра последователност. Достатъчно е да се сетим как след първия си сезон на масово ниво „Игра на тронове“ беше рекламиран като „сериала с голотиите“ и „оня сериал дето умира главния герой“, отколкото да се отбележи колко верен е на първа книга, добре изграденият свят и т.н.
25.10.2015 в 14:26
Кольо Стружката
И… „Последното кралство“ не е фентъзи 😀
25.10.2015 в 14:33
cinemascrotum
Както казах, не съм го чел – предположих по заглавието. 🙂
28.10.2015 в 12:03
alejuve
Скротуме, защо не правиш ревюта на стари класики, ще е доста по-интресно от днешните помии. Предполагам не разполагаш с достатъчно свободно време…
28.10.2015 в 13:39
cinemascrotum
Разполагам с реалистична самооценка за способностите ми на „ревюист“, за да знам, че това не е моя работа.
31.10.2015 в 14:41
dreamer
Скротуме, това може би е единственото, с което не разполагаш. За сметка това имаш завидно чувство за хумор и ирония, както и добър поглед върху продукции от съвсем различен характер. Тези качества са редки и предизвикват снизхождение към очевидните пристрастия в някои от ревютата ти
Най-малкото, което можеш да направиш, за да благодариш на фенската си маса за хубавото отношение. са няколко ревюта на култови класики. Можеш да пуснеш тук анкета кои да са те. Интервюта на живо със Торо, Финчър, Джаксън и Бъртън ще са добре дошли, разбира се, но само, ако намериш време. Поздрави и хубав ден
–
Марсианеца изобщо не беше лош, но някак си се беше капсулирал в собствената си несериозност – ужасна идея на неуверен в способностите си режисьор, избрал да подсигури статут „нелош“ за филма си, вместо да рискува за шедьовър.
31.10.2015 в 00:43
Име (Задължително)
Скротуме, закривай. Ето я цялата истина, светът трябва да узнае!!!
31.10.2015 в 20:21
Quazimodo Ubaveca
Мине се не мине, все Прометей споменавате…Помня колко го плюхте, но Прометей се превърна в уникален крайъгълен камък и безкраен извор на вдъхновение и интересни въпроси. Той направи най нестнадартната връзка на филми „Преди и след“ . Значи все пак времето наистина е най-добрия съдник. Много правилно каза тука един човек, „Няма нищо по гадно от това да отидеш да гледаш филм с предварителна нагласа и предубеждение“ . Ако беше грандиозен провал Прометей, нямаше всички да се вълнуват от продължението…. Последната година в нета, излизат страхотни рисунки, макети и видеа вселени, нови разуми и тн…. Дреме му на Ридли за нас.
02.11.2015 в 13:22
el chapo
абе как може да го редят за оскар тоъ плосък филм… и защо има такива оценки навсякаде смх.. искам обяснение!
03.11.2015 в 11:53
sn
Хайпнат ли си за Fallout 4?
Интересно ми е и кои са ти любимите игри за всички времена?
03.11.2015 в 12:48
cinemascrotum
03.11.2015 в 15:20
Exgenesis
Прометей си е як филм
03.11.2015 в 16:09
Генерала
след ревюто на Биг Брадър, не мислех, че повече ще пишеш ревю за филми, тъй като човек, който не само гледа биг брадър, но и го анализара, очевидно има нещо нередно.
както и да е. след ревюто на биг брадър, вече олекна, което е за съжаление.
03.11.2015 в 19:49
Vasil
луд ли си, смех си е! тва е целта на автора, да се кефи и да се забавлява. Не да оправдава очаквания.
04.11.2015 в 11:04
Генерала
след биг брадър ако още те забавлява, радвай се на живота и чети в-к уикенд
13.11.2015 в 15:36
Kind of a Bond fan
Za Spectre shte ima li neshto 😀
26.11.2015 в 22:48
хай буй
Пиши ва,пиши.
04.12.2015 в 12:47
хай буй
Юрдек ,да не умря?
14.12.2015 в 16:12
sandrine
thank you
18.12.2015 в 15:13
Mad_dog
Силата се пробуди Скротумски …. с махмурлук, ти ще се пробудиш ли?
23.01.2016 в 19:25
ХУЙ
ПРОСТАШКИ ФИЛМ! Как може при такива разлики в наляганията, с найлон и малко бандаж да уплътниш люк с площ 2 кватратни метра???? при 1 бар разлика в налягането се получават колосални сили! Просто такава шитня не може да има.
23.01.2016 в 19:26
ХУЙ
SPectre също е ГОВНО. Най пошлия от всички филми с Криег до сега…..
19.04.2016 в 17:10
Jorro
Забавляваме хуморът на автора и се радвам коментарите , но за втори път срещам намеци за определена теория за конспирация.
dislike