Ако има нещо общо между Космоса и черепа на късния Ридли Скот, то това е, че и в двете има повече вакуум, отколкото здрав разум. Сякаш беше преди пет години, когато „Прометей” кацна по кината и остави феновете на „Пришълеца” безмълвни, в лошия смисъл. Излишно комплициран с дървена философия и в същото време минус това, заради което хората искаха да го гледат – логична връзка с оригинала и повече ксеноморфи, отколкото тъп екипаж, „Прометей” се оказа духовно порно за интелектуални парцали. Половин десетилетие по-късно, „Пришълецът: Завет” не е нито повече, нито по-малко тъп в идеологично отношение – просто тъпотата му е успоредна, като два отделни канала, водещи до едно и също бунище.
За тези от Вас, които са прекарали последните 38 години в селото от „Селото”, пояснявам че „Завет” е сикуъл на прикуъл за черни пришълци, но не такива, идващи в Европа през Средиземно море, расисти недни! Не-е, става дума за едни лъскави и слузести кокарачи с големи опашки и кисела кръвчица, чието меню включва всичко, което може да бъде импрегнирано по орален начин. Половин десетилетие по-късно, „Завет” продължава вероученията на „Прометей”, този път покачвайки залозите до библейски пропорции и ситуирайки историята в Райската градина, където има много Адам-овци и Еви, Каин + Авел, лукава синтетична Змия и разбира се – класически Апокалипсис. Филмът упорито комбинира научен креационизъм /каквото и да означава това/ с бутафорен телесен хорър, и ако тази смес Ви звучи интригуващо, значи имате нужда от операция на главата, която, уви, да завърши трагично.
„Завет” е нещо като двоен римейк на „Пришълец” и „Прометей”, което от една страна е добре, защото показва, че Скот се е вслушал в заплашителните фенски имейли и е разбрал, че е направил беля с глупостите на „Прометей”, затова сега се връща към корените си, но от друга страна – фактът че в „Завет” буквално знаем какво ще стане, още преди да е станало, го прави абсолютно непотребен. Имайте предвид, че дори паразитът Рени Харлин, в далечната 1989, е отказал да режисира „Пришълец 3”, понеже му се е сторило, че ранните драфтове на сценария наподобяват твърде много микс между „Пришълец” и „Пришълци”, обаче на Ридли Скот хич не му дреме и си пердаши по инерция, сякаш окрилян от онова специфично чувство на своеволие и непукизъм, което хората в трета възраст придобиват по право.
Първите четири филма, колкото и различни един от друг, бяха изградени върху ужаса на затвореното пространство и клаустрофобичната липса на изход за бягство. „Прометей” и „Завет” изцяло промениха стегнатата атмосфера на изолация и вече изследваме цели планети, на които разни авантюристи си обикалят спокойно, даже без скафандри – за по-удобно, а паниката на тесните коридори е отвята от живописните панорамни пейзажи. /не се бъзикам – една от сцените включва ксеноморф, атакуващ човеците в някакви високи треволяци и копира почти 1-към-1 момента с велосирапторите от финала на „Изгубеният свят: Джурасик парк”/ Като добавим досадните теологично-литературни трактати, които биха впечатлили само прокариоти, и ненужните разяснения за сътворението и видовото разнообразие на ксеноморфите, срутващи всяка тухла от прекрасно формулираната оригинална мистерия, става пределно ясно, че „Прометей” и ”Завет” са крайно вредни за индивидуализма и митологията на „Пришълец”.
Актьорският екип е предвождан от Катрин Уотърстън, която миналата година участваше във „Фантастични животни и къде да ги намерим” и познайте какво – сега определено ги намира. Като изключим първите минути, когато хълцаше доста неубедително по Джеймс Франко, момичето пасва идеално в предварително поставените параметри на Алфа-Женското, особено на фона на останалите си колеги, повечето приличащи на провалени тестове в биолаборатория. Визирам основно Дани МакБрайд с лицевия чар на Ам-Гъл и богата колекция от роли на един и същи кретен, а именно – себе си. Не знам кой организира тия колонизаторски мисии, но ако някой ми каже, че пилотът ще е тлъст реднек с плетена шапка, който е готов да рискува живота на 2000 души, само за да е по-близо до селската си булка, най-вероятно лично щях да натисна бутона за самоунищожение, просто за да спестя време.
Хайлайтът на каста обаче е в изящния образ на Майкъл Фасбендър, понеже скулестият ирландец е удоволствие за гледане в една от най-перверзните роли на кариерата си. А всички ще се съгласите, че ако има нещо по-прекрасно от един Майкъл Фасбендър, то това са два Майкъл Фасбендър-а, които си говорят, целуват се и се бият, но което е още по-добре – взаимно се учат на свирки. Единият е Дейвид от „Прометей”, кръстен на продуцента Дейвид Гилър, а вторият е новият модел Уолтър, по името на другия продуцент – Уолтър Хил. Това прави „Завет” първият от сагата, който прекъсва азбучната поредност в имената на андроидите /А в „Пришълец”, B в „Пришълците” и „Пришълец 3”, С в „Пришълец 4”, D в „Прометей”/ и още един фактор, отдалечаващ филма от традициите на франчайза.
Синтетичните хуманоиди на „Завет” изпъкват не само заради символичния си дуализъм и актьорски блясък на Фасбендър, но и заради същинските хомосапиенси в екипажа, които са набор от човешки утайки, недостойни за уважение или симпатии. Действията им противоречат на всяка логика или протокол, а имайте предвид, че са тренирали десет години за това пътуване. Още първата авария вади всички от строя и ги кара да изперкват на общи основания, сякаш никога не са разигравали подобни ситуации в симулатор, а единият неистово врещи в совалката: „Мразя космоса!” Егати елитните астронавти и велики колонизатори! Най-грандиозният нонсенс е и причината за цялото нещастие – нашите пичове засичат сигнал от обитаема екзопланета, по-близка от онази, към която са се насочили, и понеже не искат да се връщат обратно в анабиоза, просто решават да се заселят на нея. /?!?/ Не знам дали схващате – мащабна космическа мисия за колонизирането на чужда планета, подготвяна в продължение на десетилетия, изведнъж отива по дяволите, само защото няколко души не искат да си губят ценното време! Каква е тази висша наука, какво е това чудо на пионерската мисъл – за момент имах чувството, че отново гледам „Интерстелар”, баси ужаса.
Имаме и двама гея за политическа коректност, а черешката на миризливата торта е Oscar-worthy участието на Джеймс Франко, което продължава цели 127 часа секунди, половината под формата на смехотворно видео съобщение, а другата половина – като овъглен труп. Тъпото при него е, че първите десет минути минават в голямо реване заради кончината му, към която е абсурдно да сме съпричастни, тъй като изобщо не сме го познавали, докато самата му умиралка е ле-е-еко взаимствана от друг кух sci-fi с намесата на Х. Р. Гигер и Уолтър Хил – „Супернова”. Обърнете внимание – имаме филм на Ридли Скот, където получаваме едновременно Джеймс Франко и Дани МакБрайд! Светата троица е нарушена само от Сет Роген, но може би липсата му е за добро, иначе корабът не трябваше да се нарича „Завет”, а „Ананас експрес”.
Ако трябва да съм обективен, историята от „Прометей” действително претърпява развой, но той е минимален и свързан само с допълнителни разяснения за съдбата на хермафродита Елизабет Шоу и социопатичната мотивация на Дейвид, така че 50% от времетраенето на „Завет” са екранен филър с клишета и Шямалан-ски туист за изпроводяк. И, разбира се, нива с пшеница, защото защо да няма пшеница във филм на Ридли Скот, прав ли съм? Все пак миш-маш сценарият е даден на Джон Логан, работил и по „Гладиатор”, така че до последно очаквах кадър, където някаква ръка гали полъхвани от вятъра стръкове, на фона на Ханс Цимер. Като стана дума за тъпа музика, композициите на „Завет” са дело на Джед Кързел /брат на Джъстин Кързел/ и сами по себе си не са лоши /всъщност са значително подобрение след Марк Стрейтенфелд в „Прометей”/, но по никакъв начин не са на нивото на първите четири части.
Не знам дали е, защото го гледах с безкрайно занижени очаквания, но вътре има и неща, които си струват похвала. Отделно от Фасбендър, който собственоръчно изнася сюжета върху жилавите си плещи, новият „Пришълец“ съдържа адреналинови зрелища и то заснети в доброто старо 2-D. CGI иноземците пък са доволно уродливи и скокливи, операторските нюанси на Дариуш Волски са с две идеи по-мрачни и ако трябва да обобщя – „Завет” представлява видимо по-фокусиран, извратен и оптимизиран „Прометей”. Досущ като андроидите на Уейланд обаче, филмът пулсира от естетика, но си няма душичка.
Ала основният му проблем е, че е от режисьора на „Марсианецът”, докато хората отчаяно имаха нужда от режисьора на ”Пришълец”. Безспорно е, че дори на 79 години, Скот все още умее да стимулира ерогенните зони на всеки кинофил, но това не променя факта, че 90% от заглавията му са добри само като съставни части, а не като общо цяло. „Завет” е поредният рикошет в мъртвата зона на бай Ридли и напук на тоновете артистичен, дизайнерски и технически талант наблъскан вътре, филмът дестабилизира фундамента на цялата сага. Точно сега й трябва свеж поглед, а не старческо бръщолевене, но Скот е твърде горд и няма да позволи друг да докосва наследството му, поне докато не си го съсипе сам. /имайте предвид, че този дъртак активно обмисля възкресяването на Ръсел Кроу за „Гладиатор 2” – какво повече да говорим?/ Наскоро обяви, че планира минимум две продължения на „Завет”, което означава, че нещата са на път да станат много по-миризливи, затова съветът ми към режисьора е да се хвърли от някой по-височък мост. Не защото е семейна черта на братята Скот, а защото, към този момент, това ще бъде най-оптимистичният вариант за франчайза.
5.6/10
110 коментара
Comments feed for this article
19.05.2017 в 17:45
AzUrAL
Ясно ще се пропусне на кино.
19.05.2017 в 17:58
Vasko
Мерси за ревюто.
Според мен си го написал набързо и не ти се е занимавало или не си искал да засегнеш основни моменти от филма. Неадекватно бързия растеж на ксено и нео-морфите, тъпото поведение на екипажа когато са на планетата и измирането им един по един. Никой не се замисля какъв изрод е Дейвид и не се пази както трябва от него и чудовищата. Глупаво решение на режисиора е да покаже, че великите инжинери са шепа зле облечени индивиди събрани на един мегдан и не щъкащи никъде другаде по планетата. Неща като поставяне под карантина или бой в група са непознати за колониялистите. Заселниците за пореден път ( както и в Прометей ) са сбирщина от скапаняци…
Много слаби точки има сценария и стейдж сеттинга ( баси как се пише това ).
Скот иска да прави мащабен прикуъл без да може да придаде усещане за значимост и мащабност. Това е жалко
Успех скротуме!
19.05.2017 в 18:17
cinemascrotum
Ами наистина не ми се занимаваше, затова само обобщих солидарната простотия на екипажа, без да изпадам в излишна конкретика.
Но не мисля, че реакциите спрямо Дейвид бяха минус – все пак тези колонисти нямат никаква представа за божествения му комплекс, или за подривните му планове, а и той току-що ги бе спасил, така че нямаха причина да са алармирани от действията му. Чудовищата пък им са хептен непознати, че да знаят как да се пазят от тях. 🙂
20.05.2017 в 09:41
ХоХо
Всъщност откакто свят светува, всички които тръгват на подобни мисии – кръстоносни походи, велики географски открития, заселници… са все някакви хора бягащи от нещо, авантюристи, плячкаджии и непоправими романтици… А аз от години се чудя, защо Пришълецът е пришълец при условие, че хората отиват при него. 🙂 Заинтригува ме да изгледам филма.
14.10.2017 в 22:22
Chris
Всъщност ако се замислим по въпроса, никой не нарича пришълците така. Винаги са същества, ксеноморфи или не знам си какво. Така че може всички тези години заглавието да се е отнасяло до хората, които пристигат като пришълци на планетата на ксеноморфите, а сега и на тази на инженерите. Солиден обрат ще е, ако прапрадядо Ридли е имал предвид това през цялото време 😀
19.05.2017 в 18:19
Petia Ivailova
И поне стана ли ясно защо Инженерите ни мразят?
Чувствам се разочарована от тях – раса, която се предава толкова лесно по начало не заслужава да я има…
19.05.2017 в 18:26
cinemascrotum
Предполагам ни мразят, защото не сме плешиви, кой знае? 🙂
19.05.2017 в 22:14
Инна
Леле ,колко цветущ и описателен хейт само.Не знам с какви очаквания отивате на кино на такъв филм,ако търсите толкова смисъл,логика и развити персонажи ,просто си има други филми за това. Признавам,фен съм и на Прометей ,умрях от страх вчера на Завет и ми хареса ,особено на фона на заливащите ни блокбъстъри. Не че не трябва да имаме високи критерии ,но за някои хора просто няма угодия 😉
19.05.2017 в 22:53
cinemascrotum
Очевидно сме гледали различни филми, защото най-страшното от прожекцията на „Завет“ беше трейлърът на „То“.
20.05.2017 в 15:13
Alexander Draganov
гейм, сет, мач
24.07.2017 в 21:30
procletnic
Ааа говори за себе си бро 😀
19.05.2017 в 19:50
Alexander Draganov
кънтри песента ми напомни на този клип:
иначе готино ревю, аз обаче го харесах дори по-малко
19.05.2017 в 20:17
cinemascrotum
Хахах, това е класика. /филмът, не песента/ 😀
А иначе не крия, че ми хареса ма-а-лко повече, отколкото планирах, но това го отдавам на факта, че отидох с нулеви очаквания и без да гледам нито един от трейлърите. 🙂
19.05.2017 в 21:02
Alexander Draganov
това е, аз отидох мераклийската и се почувствах като бразилец на полуфинал срещу германия. тук съм акал по филма:
http://citadelata.com/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%88%D1%8A%D0%BB%D0%B5%D1%86%D1%8A%D1%82-%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%82/
20.05.2017 в 11:56
OrangeHunter
Ридли Скот проигра и последния шанс да създаде кохерентна предистория на „Пришълец“ и да накара „Прометей“ да не изглежда като цирея на франчайза, изчиствайки тук обилните дупки в сюжета му. А и забележително жалък беше начинът, по който разрешиха сюжетната линия с Инженерите, особено като се има предвид какъв build-up имаше за тях в „Прометей“.
20.05.2017 в 13:50
cinemascrotum
Осланям се на предположението, че Скот умишлено е решил Инженерите да измрат буквално като мравки, само заради иронията във факта, че високоразвита цивилизация, желаеща да затрие човечеството, което сама е създала, бива анхилирана от изкуствен човек. Ала все пак има още /поне/ два филма, в които ще се изчистват /или появяват нови/ дупки, така че нека оставим животът да намери начин. 🙂
22.05.2017 в 00:02
Mad Max
Абе, не знам … наивно е да се мисли, че това е единствената планета заселена от Инженерите. Все пак това е цивилизация, която колонизира светове от милиарди години или най-малкото поне ги заразява с живот.
Днес спорихме точно по този въпрос – дали не е нонсенс толкова развита цивилизация да живее както по времето на Древна Елада. Ами, не мисля, че е нужно да се фиксираме толкова върху това, защото има прекалено много неизвестни свързани с Инженерите. Възможно е това общество, което видяхме в „Завет“ да е някакъв „монашески“ орден, отцепници или още поне милион варианта, които противоречат на нашите разбирания.
Като цяло филмът действително има много минуси, но пък поставя интересни теми, които силно се надявам да намерят развитие в следващия/те продължения.
22.05.2017 в 11:11
cinemascrotum
Вариантите, разбира се, са безкрайни, но аз имам друго обяснение за деградирането на Инженерите. Просто Скот е обърнал внимание на критическия и фенски рант против тяхното участие в “Прометей” и е решил да ги умилостиви, като приключи категорично с гигантските анаболени бебенца в “Завет”, по един или друг начин. Ако обърнеш внимание, си личи как отделни моменти от филма са внимателно конфигурирани, за да угодят на хората, които плюха по “Прометей” – фаворитът ми са последните десетина минути /изтървания ксеноморф и изстрелването му през товарния отсек/ , които са очевадно сложени да убедят хората, че това все още е филм за Пришълец, но реално са отвратителни за гледане.
Може и да не съм прав, но в едно интервю преди премиерата Ридли определи бъдещето на франчайза като “as big as Star Wars” /само тази реплика би трябвало да докара паник атаки на всеки фен/ и си мисля, че Скот постъпи с Инженерите така, както Лукас постъпи с Джар-Джар, щом усети омразата на хората – изтри го от съществуване още след втория епизод. 🙂
22.05.2017 в 21:22
Mad Max
Въпреки, че Ридли е доказан темерут, действително има основания да се мисли, че е клекнал, притиснат от желания на феновете. Обаче хич не ми се иска да си мисля, че това е направено самоцелно, без някакъв дълбок замисъл. В контекста (само) на „Прометей“ ми се струва, че „Завет“ работи добре и определено е стъпка (да не кажа – две) нагоре, но в контекста на целият франчайз наистина забърква невероятна каша. Просто не намирам логика един толкова заслужил капацитет като Ридли да допуска такива детински грешки и да хвърля така лекомислено петно върху едно от най-прочутите си произведения. Ще видим де … сценаристите на следващата част трябва да извършат истински подвиг да навържат събитията, така че да паснат с оригиналния филм.
23.05.2017 в 19:30
cinemascrotum
Дано да успеят, понеже точно сценарият беше един от най-големите фалове на „Прометей“, а впоследствие прецака и първоначалната му идея /щото след негативния афтършок, концепцията за развитие на плота с Шоу и Инженерите отиде по дяволите, барабар с Деймън Линделоф/, така че в момента изобщо не гледаме това, което е трябвало да служи като директен сикуъл, а по-скоро – префасонирани карантии от оригиналния план. Тази изкуствено наложена промяна на посоката навреди много на „Завет“ и след сценарните глупости вътре /Дейвид е създал пришълците, щото десет години си е играл на д-р Менгеле ?!/ имам сериозни опасения, че поредицата вече премина точката на поправяне.
25.05.2017 в 01:08
Mad Max
Добре, представи си следното … в края на „Завет“ видяхме, че Дейвид се оказва в кораб пълен с 2002 замразени опитни зайчета и планове, които биха накарали и Ханибъл Лектър да се просълзи. Пред него не съществуват почти никакви времеви ограничения, а и има луска да избира който си иска свят за осъществяване на пъклените си планове. Връща се на планетата от „Прометей“, където съвсем удобно може да намери промишлени количества от черната гадост в нейното първоначално агрегатно състояние и започва наново генетичната си симфония 😀
Компанията надушва, че има нещо гнило покрай изчезването на „Прометей“ и „Завет“ (дори може и самият Дейвид да ги уведоми) и изпращат легион старшип трупъри, които се натъкват на някаква версия на space-human-centipede и орда ксеноморфи с прясно префасонираната в Ксено-Майка Даниелс (или който и да е друг). Следва някакъв космически Black Hawk Down с елементи на „Еxodus“ при който някакъв прясно заразен спейс Моузес отлита с един от корабите (които както знаем са в изобилие на планетата от „Прометей“) на инженерите и със сетни сили каца на планетата, на която години по-късно ще се появи Рипли….
Това е джиниъз направо 😀 Ще има яка сеч по подобие в „Пришълците“ на Камерън, мутирали уроди в промишлени количества, а накрая дори може да вкара и малко философия с някаква реч на Дейвид от типа „бедни ми Йорик“ с череп в ръка 😀
25.05.2017 в 09:57
cinemascrotum
Хахаха, човече, признавам те! 😀 Като изключим проблема с горивото на “Завет”, което със сигурност е ограничено /а и вече бая от него отиде на халост/, в твоя плот има повече комбинация от логика и фенсървис, отколкото в цялото стадо сценаристи на Ридли, така че съветът ми е да му пратиш имейл с твоя script outline – в най-лошия случай няма да ти обърне внимание, обаче в най-добрия – най-после ще видим този “Прометей”, който феновете заслужаваха. 🙂
А това с черепа в ръка ще е направо грехота, ако не го използват – Скот отдели бая време да показва, че Дейвид е модифицирал външния вид и акцента си с този на Питър О`Туул, та поне да оправдаят това разминаване със “Завет”.
20.05.2017 в 12:13
denicakisimova
Ревю, ревю! *търчи в кръг от възторг * Всъщност, независимо колко зле е филмът, няма да ме спре да го гледам. Все пак пришълецът (the being itself) беше основоположникът на детските ми страхове.
20.05.2017 в 13:43
cinemascrotum
Филмът наистина е зле, но поне има една наистина добра сървайвъл хорър сцена, която ми хареса като атмосфера, съспенс и екзекуция /и би трябвало да ти припомни детските страхове/, така че го гледай, а после, ако ти се занимава, сподели мнение. 🙂
20.05.2017 в 13:46
denicakisimova
С удоволствие 🙂 Реално най – яркият ми изтръпващ спомен е от първия „Пришълец“, когато нашият човек се бе свил удобно в катакомбата на Рипли за бягство. Вярно си е, че „файда да крещиш в космоса“. Поздрави, следя те с удоволствие от много време 🙂
20.05.2017 в 13:55
cinemascrotum
Благодаря. 🙂 Този момент от „Пришълец“ щеше да ме докара до микроинфаркт, когато го гледах за пръв път.
20.05.2017 в 14:02
denicakisimova
Exactly 🙂
20.05.2017 в 13:09
Бум
пазителите на галактиката 2 гледа ли?
20.05.2017 в 15:02
Prednik
каква е тази словестна драйфня аман от тъпаци разбирачи
20.05.2017 в 16:42
стареца
Вярно е че имаше прекалено големи очаквания за филма. Прекаленото много спойлери също не допренесоха за добрата реклама на филма. Да, филма е 5 от 10т. но и ревюто е твърде агресивно. Явно и писателя му не е останал особенно доволен, но това е. Филма не е добър и определено е много далеч от 1 и 2 част.
20.05.2017 в 18:51
cinemascrotum
Прав си, филмът имаше ужасно натрапчива и ненужна маркетингова кампания, която прецака доста хора. Смятай докъде е паднало нивото на сагата, щом има нужда от Рик и Морти, за да се рекламира:
20.05.2017 в 19:28
Светослав Богданов
Пришълецът: Заветът е рог на еднорог в задника, Не малко трънче от роза… Отидох в киното с максимално занижени очаквания, защото от много време вече не вярвам на трейлъри. Дори с минимални очаквания не се изкефих. А сцената тип “Психо” с онази, която се подмиваше в умивалника направо ме изкара от пантофите от смях. Честно казано много ми омръзва вече от разочарования от класики. Ще видим и “Блейд Рънър” как ще се представи.
20.05.2017 в 19:35
cinemascrotum
Хаха, какво съвпадение – и аз видях “Психо” менте, само че под душа в кораба накрая. 🙂 /btw, това е първият филм от серията с гола секс сцена, евала!/
20.05.2017 в 23:27
Charger
Само дано Скот не насере и оригиналния „Alien“, като му шибне (д)ефекти ала Лукас…да разкара кръвта,оръжията и подобни дигитал ремастери…И е доста очаквано,щото като му видях нещастния бокс офис на завет,нищо чудно да се обърне към старите класики…
20.05.2017 в 23:37
cinemascrotum
В този ред на мисли, повече ме притеснява онзи кадър от трейлъра на новия “Блейд рънър” с Инженерите, защото намеква за някакъв дрислив кросоувър от типа на “AvP”, а това вече наистина ще е кощунство за филмографията на бай Ридли.
21.05.2017 в 00:50
Liovan
offtopic –
ще има ли ревю за Крал Артур, скротуме?
лично аз си попуснах в гащите на два-три момента на филма, все едно гепи срещна властелина с типичния Гай Ричи хумор и заснемане
21.05.2017 в 18:47
cinemascrotum
Не, ще го гледам чак на HD.
22.05.2017 в 18:42
Гд
Айде бе пръдльо, направи ревю на крал Артур
21.05.2017 в 13:00
kolkoto
Мислих да приключа така нещата,понеже наистина не знаех нищо за теб и за този блог и .Ако беше така,никога нямаше да си направя труда да напиша коментар под такова словоизлияние на човек ,анонимен,който не застава с лицето и името си зад думите си.Но вече е късно и това е факт,аз сериозно се зачетох и проучих твоя чуден архив с ревюта.Едно нещо ми стана пределно ясно -Ти всъщност не си никакъв киноман („кинофил? „), защото това означава да обичаш филмовото изкуство. Ти си присто един обикновен хейтър ,който си позволява да плюе и мърси безкрупулно и безотговорно неща,за които очевидно си няма и представа. Естествено са се намерили себеподобни читатели с които да се подхранват, но ако някой търси смислен коментар за филм ,просто може са остане заблуден ,тук не е мястото. Зачитайки се избирателно назад в архива ,се чувствах все по омърсена ,обидена и се запали в мен все по-нарастващо чувство на гняв ,който решавам да излея върху теб,както ти го правиш върху филмите.
Само като започнем с подзаглавието на блога ти
“ You know the problem with Hollywood?They make shit. Unbelievable, unremarkable shit“ вече е повод да се срамуваш.
Защо ти е въобще да гледаш филми, които си обобщил като sh*t, а камо ли да пишеш. Ако не можеш да намериш удоволтвието,значи ги гледаш единствено да им търсиш кусури. Какво е отношението ти към не-Холивудското кино – европейско ,азиатско ,скандинавско,защото за да си дава човек мнението , трябва да е изгледал много и всякакви неща, и да има много широк поглед . Ще очаквам конкретни примери.Объркал си се за нещо основно,да си филмов критик не означава само да критикуваш . Трябват много комплексни познания, богата култура и начетеност,дарба ,обективност и така нататък . Явно е че си избираш само филми ,по които да си плюеш и самозаблуждаваш,че разбираш от кино и писане,а си неспособен да оцениш един хубав филм.Това ще е един много дълъг коментар и едва ли някой ще го прочете докрай,важно е ти да си го прочетеш . Не знам откъде да започна,но ще използвам само твой цитати,за да опиша и обоснова колко ме издразни отношението ти. Няма да те обиждам или обяснявам че си комплексар и т.н. Ще използвам собствените ти думи,защото с тях ти сам казваш всичко за себе си и безкрайно се излагаш. Примерите тук извадих само от ревюто на Пришалеца, но когато се зачетох назад ,видях една пълна трагедия. Тук вече не става въпрос за пришълци,няма да ги защитавам .
Да се започне само с това ,че дори само от уважение,към това че всеки от нас може да свърже филма с детството си и е оставил трайна следа, са ужасно грозни обръщенията „бай Ридли „, „дъртак“ който с „старческо бръщолевене си позволява своеволие и непокизъм ,които хората от третата възраст придобиват по право“.Когато си писал за „Марсианеца“ си го нарекъл „шибания Ридли-Прометеус -Скот,който продължава храбро със старческата деменция“ . С такава помия заливаш всеки един актьор или режисьор,че пораждаш агресия в мен и единствено ме мотивираш да продължавам да ти пиша,съзнавайки че само си губя времето с толкова думи за теб. Искаш от мен да ти се „аргументирам и да съм убедителна“ наричаш себе си „обективен“но може да си всичко друго ,но не и товъв.Позволяваш си безсрамно да налагаш плиткото си лично мнение и правиш оценки и квалификации ,далеч отвъд добрия вкус. Даже си позволяваш да обиждаш собствените си читатели, с изказвания за „Прометей-духовно порно за интелектуални парцали“ които „имаме нужда от операция на главата,която уви да завърши критично“. Приемам го лично. Сам твърдиш ,че хората искат да гледат повече ксеноморфи, а не „излишно дървена философия“ и е „нито повече,нито по-малко тъп в идеологично отношение“ сравнявайки го с канали ,водещи в бунище . Научи се да говориш само от свое име ,защото едва ли някой би се изразявам с такъв гнусен и грозен език. Ползването на сложните думички -„символичен дуализъм ,фундаменд,креационизъм и мн.други ,които забелязвам ,много обичаш да ги пръскаш във всяко ревю,всъщност не показват интелигентност ,след като се вижда че любимата ти дума тук е „тъп“ ,ползвана на богато редом с епитети и описания,кои от кои по-оригинално обиждащи.Наричаш героите“ кретени“,а героинята Елизабет Шоу -„хермафродит“.Забелязах ,че обичаш да прокарваш хомофобските си,расистки и какви ли не тесногръди виждания. Та ти даже се дразниш на житото и музиката. Не съм чувала досега някой да се оплаква от музиката,толкова дребнаво. Който е стигнал дотук, може да помисли ,че аз съм някаква хейтърка,но го правя за първи и единствен път. Ти успя да прелееш чашата на търпението ми и сам сложи “ черешката на миризливата торта“. Тъжно ми е ,как не можеш да видиш нищо хубаво,жалко е единствено и само за теб ,а аз изписах всичко това ,с надеждата че можеш да усетиш ,какво еи на теб някой да ти направи едно ревю.
Предизвиквам те да изброиш любими твои филми. Искам да разбера какво е за теб хубаво кино,има ли въобще такова. Ако не можел да ми отговориш,кажи защо някой да си губи времето в иначе претенциозно дългите ти така наречени ревюта.
Сам ми каза,че когато се премине границата „филмите се превръщат в обида на интелекта“ .Какъв интелект,та това което пишеш е обида за всичко свързано с киното,а и други неща. Или промени отношението и много си помисли ,или „моля те,лично натисни бутона на самоунищожението“ ,поне на грозния си блог ,няма смисъл да се хабиш толкова за 93-мата ти последователи.
П.С Ако си гледал анимационни филми,може би ще се сетиш за зайчето от Бамби ,което казваше
„Ако не може да кажеш нещо хубаво,по- добре не казвай нищо,“ . Не знам дали ти би го приел, но за мен няма значение дали ще напишеш нещо,особено ако не отговориш на въпросите ми. Казах всичко и се отътсвам от цялата негативна енергия ,която събрах ,четейки те,не знам ти как издържаш! Чао!
21.05.2017 в 14:19
vяsko
Не че нещо, но това с Холивуд и шита не случайно е в кавички, защото не е авторска мисъл, а е цитат от филм. Холивудски. (Май Джон Траволта го казваше). Което го прави доста на място в блога.
21.05.2017 в 15:29
Някой Щраус
Много приказки по повод ревю на филм, който погреба окончателно дори отчайващия „Прометей“. Без да имам никакви претенции, че разбирам от кино и като най-обикновен човек, който ходи на кино редовно за забавление и с очаквания за някакъв що-годе смислен сюжет, мога да заявя спокойно, че от последните Х филма, които съм гледал, болшинството са истинска обида за всеки човек с дори грам интелект – и то такава, че съвсем скоро има вероятност просто да спра да ходя на кино поради тази причина. Има някои филми, в които други качества компенсират липсата на смислена история, но бай Ридли („бай“ в българския е обръщение, което показва уважение от страна на използващия го) наистина вече е дал фира напълно. И не се нуждая от Скротума, за да стигна до този извод, нито пък шесткилометрови постове ще ме убедят в противното. „Шефа“ ми е сложил глава на раменете, за да мисля с нея сам.
А и някак удобно пропускате, че, макар и да са малко, Скротума има и положителни ревюта. Защо ли пише и такива, щом е хейтър?
Съгласен съм с Вас за едно – личното мнение често е кофти нещо, а преценката дали даден филм е хубав или не е лична, но в случая има много просто решение – като не ви харесва Скротума, не го четете. А ние, неговите фенове, ще продължаваме да се търкаляме от смях на всяко негово ревю. Кой губи ли? Преценете сама.
Аз със сигурност печеля. Най-вече защото тук се убеждавам, че не всички лапат като папагали всяко мозъчно „рядко щастие“, което им спуснат от екрана. Което пък ми връща поне отчасти вярата в човечеството.
21.05.2017 в 18:51
cinemascrotum
@Някой Щраус, в моето село “бай” викат на дъртаците, аз затова… Иначе времето за уважение към Ридли отдавна отмина.
21.05.2017 в 18:48
cinemascrotum
@kolkoto, това никога няма да го прочета, но оценявам тез бурни чувства, които съм събудил в теб.
21.05.2017 в 21:42
kolkoto
Много жалко,аз толкова се постарах 🙂 Толкова много прочетох,за да се включа подготвена ,предполагам че когато и ти пишеш толгова дълги ревюта се надяваш,че ще се прочетат.Пък и какво толкова,не е ли забавно,опитах се да се придървам към стила ти 🙂
21.05.2017 в 22:08
cinemascrotum
Подражанието е висша форма на ласкателство, благодаря. 🙂
23.05.2017 в 06:21
AzUrAL
Направо се изкъртих, а това накрая за зайчето, беше умопомрачително, истински талант. Наистина.
24.05.2017 в 10:23
Rosen Kazakov
зайчето от Бамби ? ахахахах абе я ходи се скрий някъде молят си , животно безмозъчно. Като не ти харесват ревютата на скротума не ги чета , нямаш достатъчно гънки за да разбереш тънкия хумор и без това.
26.05.2017 в 18:13
Satyr73
Скротума отдавна е освидетелстван анонимен ненормалник, но и такива си имат своите последователи…Най-лошото е, че наистина си мисли че разбира то кино, което е най-огромната гротеска в неговия нищожен живот. Не му се връзвай, а просто подминавай. С такива псевдо-блогър-анализатори на киното е пълно навсякъде по света.
26.05.2017 в 19:25
cinemascrotum
Няма да се занимавам с обидени мижитурки, но се надявам, че поне усещаш иронията в това, което написа. 🙂
21.05.2017 в 15:25
Ixtiandur
Абе много си му дал. Едно време не беше такъв хахаха
21.05.2017 в 15:34
kolkoto1
kolkoto – too long to read your shit. Да си знаеш, че винаги има някакви като тебе, ама ги игнорираме!
21.05.2017 в 21:53
kolkoto
дам ,разбирам напълно ,наистина си е много,недей да се напъваш
23.05.2017 в 02:52
Simich
Аз се напънах и честно казано, сега съжалявам. Значи според теб, по-добре човек да няма мнение, отколкото да има негативно такова? Нямаме ли право да бъдем взискателни? Нещо ми се губи смисълът.
21.05.2017 в 23:08
Здравко
Колегата по-горе го е казал перфектно- над 90 процента от филмите през последните години са обида за интелекта. Аз затуй не съм ходил на кино от година- това е моят протест. Дамата с дългото изказване обвинява Скротума в негативизъм, нетактичност и дебелашки хумор. Такива критики има под всяко негово ревю и не мисля, че авторът или посетителите ги оспорват.
Всъщност добре е да има и по някое по-злобно и подигравателно ревю (като горното) за баланс на общия телешки възторг от комиксовите филми и смехотворните „патриотични“ трилъри, дето пълнят касичките в САЩ.
А пример за качествено кино са филмите на Ридли Скот ПРЕДИ 2001 🙂 Gladiator, Alien, Blade Runner…
22.05.2017 в 11:29
cinemascrotum
Аз бих добавил и един след 2001 – “Небесно царство”, който всъщност е последното му наистина стойностно заглавие.
22.05.2017 в 06:33
Толкова по
@kolkoto по След дългата ти подготовка не усъзна ли, че автора на блога високо интелигентен и умишлено е избрал този хейтърски стил? Мога да се обзаложа, че след разпалените ти страсти, след време пак ще се върнеш тук 🙂
22.05.2017 в 11:49
Минувач
„Постерът е готин, това го признавам.“
Готин е, щото е барнат точ в точ със стила на Х.Р. Гигер.
22.05.2017 в 22:36
It
Ташаче, зарежи ревюта за разни Навлеци, драсни си мнението за „То се случва отново“… Защото То се случи.
А другото То предстои да се случи…
23.05.2017 в 19:32
cinemascrotum
Убеден съм, че се е случило, но аз ще си го случа, когато се случи целият му сезон, щото искам нещата да ми се случват, без да ги чакам по цяла седмица.
24.05.2017 в 10:21
Панчев
Скротумче, чакаме нещо за „Туин Пийкс“, не знам дали вече го гледа? Линч пан ни хвърли в дълбокото, ама аз съм доволен. Ще се радвам обаче и на едно ревю.
24.05.2017 в 12:43
cinemascrotum
За сетен път заявявям, че ако има нещо сигурно в този несигурен свят, то е че много малко хора могат да анализират Дейвид Линч без да станат за смях и аз определено не съм от тях.
24.05.2017 в 17:17
фдсд
айде бе, пръдльо, направи ревю на Крал Артур
25.05.2017 в 17:38
ХоХо
С риск да стана за смях, чистосърдечно си признавам, че този сериал според мен има смисъл само за създателите си. Няма какво да се анализира, това са кошмарни съновидения на човек прекалил с нещо (няма значение какво) преди сън.
25.05.2017 в 19:02
ХГФД
Точно затова. Искам да прочета как ще го нареди пръдльото.
25.05.2017 в 19:48
ХоХо
Но аз писах за Туин Пийкс, а ти искаш ревю за Крал Артур.
25.05.2017 в 00:34
Goatwhore
Гледах филма с адски занижени очаквания, но се изненадах положително. Даже не мога да повярвам, че тоя дъртак го е направил, сигурно некви стажанти са го движили, а Скот са го закачили само като име (то па и едно име). Още по невероятно е, че вече има два филма поред в графа „става“, вместо да са тотална повръщня като Exodus. Та аз съм доволен. Много недъзи в сюжета на Прометей бяха закърпени, без да се причиняват някакви колосални нови щети. Много повече искам да гледам пришълеца на Бломкамп – те това е човек, който има визията да направи ребуут на тази вселена, дано сега му възстановят проекта.
25.05.2017 в 10:19
cinemascrotum
Сигурно ще прозвучи еретично за много хора, но не смятам, че Бломкамп щеше да направи тази революция, която всички очакват от него. В смисъл, да, на сценарно ниво, “Пришълец 5” щеше да е приятен подарък за всеки фен, но ако се вгледаме във филмите му до момента /а те не са много/ ще видим, че Бломкамп не притежава достатъчно развит визуален почерк, за да продължи стилистичната традиция на “Пришълец” по подходящ начин. /при Финчър също е имало съмнения, но той е бил воден за ръка от студиото, а да не забравяме, че е гений на атмосферата и перфектно знае как да освети всяка сцена, така че не го броя/ Това, естествено, са си лично мои опасения, но ако трябва да избирам, повече бих предпочел да използват само идеята на Бломкамп, но да оставят режисурата на някой по-оптен естет.
25.05.2017 в 21:53
Goatwhore
Аз пък съм на абсолютно противоположно мнение 🙂 смятам че Бломкамп ако ще издъни нещо, това ще е сюжета, а че визуално има потенциала да направи next level shit. Всичките африкански гето кенефи във филмите му ме кефат визуално и чисто стилистично. В подобна среда си представям пришълеца да се развихри 🙂 Филмите му са доста неглиже като замисъл, не знам дали може да направи напрегант и кървав пришълец. Ама дано да доживеем и да видим, в негови ръце, филма дори да е провал, поне съм сигурен че няма да е колосален провал.
25.05.2017 в 22:31
cinemascrotum
Пак казвам – съзнавам че съм малцинство, но за мен Бломкамп прави твърде, как да се изразя, „земни“ фантастики, с прекалено завишен елемент на документализъм, което не отива на „Пришълец“-франчайза. Филмите му винаги са свързани с едни и същи визуални картини – както сам казваш, гето-кенефи – но, за разлика от теб, аз не смятам, че това е достатъчно добър стилистичен арсенал за презентация на космически хорър, в който атмосферата е почти отделен персонаж. Лошото е, че след ветото на Ридли Скот, полемиките за версията на Бломкамп ще си останат само в сферата на What-If спекулациите.
26.05.2017 в 13:37
Goatwhore
Кво вето?
Бах, аз нещо съм изостанал от новините. Мислех, че филма е на блокаж заради Скот, ама не бях разбрал, че е „чао“ окончателно. Здраве да е 🙂
27.05.2017 в 23:56
Маркъс
Аз имам малко обяснения:
– Липсата на скафандри – заселниците имат самочувствието на високо развита раса и че разполагат с ваксини и лек за познати е непознати болести. Никой не може да допусне, че ще се сблъска с биологично оръжие.
– Унищожението на инженерите – беше ни показано само началото на тяхното унищожение. След това патогенът се разпространява из цялата планета посредством бързо-растящите черни изчадия. Създадателите биват унищожени по начина, по който са възнамерявали да унищожат своите творения на Земята.
– Затвореното пространство – според мен промяната на обстановката е добро решение. Имахме разнообразна обстановка: на планетата, на палубата на совалката и финална сцена на кораба майка в стила на първите части.
– Смяната на целта – най-грандиозния нон сенс с дължи на това, че новия капитан беше вярващ филантроп и искаха да помогнат на изпадналите в беда. Освен това не беше сигурно дали Орегай 6 ще бъде най-пригодната планета, все пак е изследвана от огромно разстояние. След кратката отбивка имаха намерение да продължат към Орегай.
Недостатъци забелязани от мен:
– Новият модел хуманоид разполагаше с елемента на изненадата и можеш да ликвидира Дейвид още при първия сблъсък. Вместо това влезна в безсмислена схватка без оръжие.
– Новият модел хуманоид регенерираше бързо леките си рани, но в кораба-майка капитанката му помогна да се зашива с някакво устройство като телбод. Капитанката не знаеше, че Уолтър се самолекува, което е недопустимо. Ако знаеше щеше да разбере, че всъщност на борда е Дейвид.
– Грандиозният нон-сенс е приземяването на кораба-майка. Големият кораб е логично да разполага с втора изследователска совалка, с която да евакуират оцелелите от планетата и да пренесат патогена в колонизаторския кораб. Все пак е по-добре от нон-сенза от Прометей, където направо се приземиха с кораба-майка.
СМИСЛЕНИ ПОСЛАНИЯ:
– безделието ражда пороци
– трябва да се стремим към създаване :)))))) Това беше желанието на Дейвид, поради което беше изперкал.
Лична оценка: 6,5/10
28.05.2017 в 11:28
cinemascrotum
– това със скафандрите беше страхотен гаф още от “Прометей” и затова Скот трябваше да му обърне внимание. Всичко ОК, но все пак говорим за току-що открита околна среда, в която една проста бактерия може да е смъртоносна за човешкия организъм, затова, ако не скафандри, то поне някакви дихателни маски трябваше да са задължителни. В крайна сметка, това сериозен сай-фай ли е или “Стар трек”?
– може и да е така, но филмът не показа наличие на други Инженери на планетата, нито че вирусът се разпространява извън града им, макар да бяха необходими само още няколко кадъра за това.
– точно финалната сцена на кораба е толкова вадеща от равновесие, че чак ми беше неудобно да я гледам. Отчаян фенсървиз, който обаче вече изобщо не се връзва на посоката, в която е поел Скот. А това с гледната точка на пришълеца беше под всякаква критика. 😦
– е, как няма да е сигурно дали Орегай 6 е най-пригодната планета, след като е наблюдавана и най-вероятно изследвана от сонди, в продължение на десет години, докато екипът се е обучавал специално за нейните условия и климат. Това, че капитанът решава самоволно да се засели на съвсем друга планета, просто защото е по-близо, е равносилно на колонизаторско дезертьорство. /бахти термина, току-що го измислих, не го използвайте другаде/ Пак казвам, това не е “Стар Трек” и тези кораби не са пригодени да си правят произволни разходки до всеки планетоид, от който чуят провлачено кънтри.
А ръкопашната схватка между Уолтър и Дейвид е достойна за наградите на MTV, спор няма. 😀 Хареса ми само намигването към “Ханибал”. Не знам дали Скот го е направил умишлено, но в “Завет” има мимолетни референции към почти цялата му кариера.
28.05.2017 в 00:13
Маркъс
Още няколко достойнства, на които никой не обърна внимание:
– извънземните същества бяха много добре направени – като визия и като движение.
– като цяло много добри специални ефекти, без да се натрапват.
– много истински разчленявания и гнусотитии, без да отвращатват, много премерено представени. Хем стряскащи, хем непредизвикващи погнуса.
28.05.2017 в 09:20
denicakisimova
Снощи го гледах файнъли. Повече ми хареса от „Прометей“. Бях разочарована, че се явяват някакви версии на ксеноморфа, какъвто го познаваме, но поне накрая ми се угоди. Цялата идея, че Дейвид е създал пришълеца е фъкд ъп – реално какво може да спре същество с мераци за създаване, за даване на живот? И какво, накрая и инженерите, и земляните са надиграни от синтетично същество 😀 В тривията впрочем наистина четох, че първоначалната идея на Скот е била да се отдалечи още повече от линията със самия ксеноморф и да задълбава плота на инженерите, техния произход и създаването на пришълеца. Е, явно му е дошъл в повече хейта на зрителите. Ама че влияние 😀 Все пак беше ок филма 🙂
28.05.2017 в 11:38
cinemascrotum
Забелязмам тенденция, че повечето, на които филмът им е допаднал /или най-малкото, не го смятат за пълен боклук/ са жени. Очевидно Майкъл Фасбендър в двойна роля върши идеална работа. 😀
Скот наистина се отдалечи много от първоначалните си планове за сикуъла на „Прометей“. Идеите му с Д. Линделоф водеха в една посока, „Завет“ прави завой към друга. Ако обърнеш внимание, двигателната сила на „Прометей“ беше „вярата“, но след оплакванията на феновете, в „Завет“ тя вече е смъртоносна. 🙂 Филмът пострада от мераците на Скот да угоди на хейтърите и сега „Завет“ е като някакъв мелез, ракрачен между старанието да върже гащите на „Прометей“, като в същото време се хареса и на старите фенове. Невъзможна задача, както стана ясно. Жалко за Елизабет Шоу, която бе най-прецакана от тези сценарни рокади. 🙂
28.05.2017 в 11:47
denicakisimova
Или пък просто имаше акчуъл ксеноморф.
28.05.2017 в 11:49
cinemascrotum
И то Първородният! 🙂
28.05.2017 в 11:52
denicakisimova
Ами ако бяхме останали единствено с онзи ксено еректус белезникав вариант, и трима Фасбендъри нямаше да do the trick. 🙂
28.05.2017 в 12:05
cinemascrotum
Като стана дума за ксено белезникави еректуси, някой може ли да ми каже какво се случи с онова остроглаво изчадие, което се изроди в последните секунди на „Прометей“? Ако не ме лъже паметта /гледал съм филма само веднъж, така че може и да ме лъже/ то, завалийчето, остана сираче на необитаема планета. Какво ли прави сам-самичко? Дали вече е написало HELP по вулканичната пепел, очаквайки спасение? Иска ми се Скот да направи спин-оф за неговите премеждия, ще бъде достоен отговор на „Корабокрушенецът“ и „Извънземното“. 😀
28.05.2017 в 17:49
Pavur
Скротуме, ма тез дето Дейвид ги поръси с иприта , май не беха Инджинерите. Когато минаваха покрай труповете им, изглеждаха съразмерими с хората. Тва май бяха пак техни Творения. И не е задължително да са били всички на Мегдана. Просто патогена след мегдана е изтрепал всичко живо по планетата с течение на времето. Инак за другото съм съгласен.
29.05.2017 в 21:32
Венци
„Заветът“ е малко по-добър от „Прометей“. И толкова. Още като изгледах този трейлър ми стана ясно, че пак ще има куп простотии. „Създаден лесен за сглобяване!“ WTF?! И откъде Шоу е взела инструменти? Тя андроид ли сглобява или скъсаните жици на китайски тостер? Не мога да начудя защо продължават да пишат такива идиотски сценарии? Дейвид 10 години прави сложни генетични експерименти въоръжен… wait the minute… само с една флейта!
Никой от екипажа не спазва протоколи за безопасност, слизат на непозната планета и се държат все едно са отишли на разходка в парка. Срещат Дейвид и му доверяват на секундата, само защото е произведен от Уейланд? А самата история не претърпява никакво развитие. Целият филм може да се разкаже в три думи – veni, vidi, mortuus.
Честно казано имам чувството, че вече живеем в „Idiocracy“, който го е гледал занае за какво говоря.
31.05.2017 в 10:36
Hahaha
Напълно съм съгласен, с последното ти изречение особено.Идиокрацията едно време беше фантастика, а сега все повече минава към документалното кино.
31.05.2017 в 15:43
Charger
Такаааа.Гледах помията.
Има 2(два) страхотни момента:
1- Единия робот,като учеше другия да свири на флейта,първите тонове бяха музикална препратка към „Близки срещи от третия вид“ – находка,браво.
2- като се показваха разните умрели ксеноморфчета,имаше едно,разпънато на кръст – браво.
Щастлив съм, че не го гледах на кино и съм по богат с някакви левове.
Този филм,трябваше да се казва „2 киборга,1 кораб“, щото е по тъпо и гнусно и от „2 мацки и 1 купа „,там поне имаше история и нормални и логични взаимоотношения….
Цяло развитие на пикливия синтетичен човек,щото искал да разбере смисъла на живота – WTF???
А това,че за пореден път в космоса са пратени некви утайки, да колонизират,всяка втора дума им е Фък,(явно за това е и Р рейтинга) , носят каубойски шапки и се казват Тенеси,сдухват се за смърта на любимата си крава,при това без да е имало и намек за техните взаимоотношения,ае стига вече.А това,че слизат на майна и райна без костюми,скафандри и подобни…
Ибахти логиката – изчадията в самото начало от прашинки за нула време се излюпиха в гологлавите,ама с течение на еволюцията си , започват все по бавно да се развиват в приемниците си.
Направо не ми се коментира вече…
Ясно е ,че тва ще излиза директно по торенти вече,няма да мнава и на голям екран.То тъпо,то пошло…
Скота казал,че бил орязал цели 20 минути,ма щял да го сложи в разширеното издание.Ми нещем скоте.
И има нещастен опит за философия.Който сума ти „фенове“ откриват и се олигавят,че видиш ли каква дулбочина имал филма.Пичове,царят е гол.
В тоя филм.Няма.Нищо.
31.05.2017 в 16:44
cinemascrotum
Брех, това с „Близките срещи“ не го усетих, браво. 🙂
Може би трябва да гледам филма отново, за да… опа, не-е-е-е, за малко да се подлъжа – никога няма да го гледам отново!
31.05.2017 в 23:03
jek
Филмът е продължение на „Прометей“, какво можеше да се очаква от него? Да видим как Шоу отива при инженерите и си стават приятели и те разказват как са ни ядосани защото сме убили Христос, който е бил инженер?(това го казва самият Ридли-за Христос и мотивите на извънземните да унищожат хората) Какъв филм би бил това? Ридли сам се заби в задънена улица и доволно се омаза за втори път. Отвратителен сценарий с тъпи персонажи и помпозност, каквато въобще не е на място. Да цитираш писатели, и да изпълняват Вагнер във филма ти, не оправдава дебилността на персонажите, нито безумния сюжет. И в никакъв случай не го прави дълбок, интелигентен и проникновен.
01.06.2017 в 14:49
cinemascrotum
Един сравнително добър шорт, който /ако игнорираме бутафорното същество/ има много повече общо със задушаващата атмосфера на атавистичен страх от първите три „Пришълец“-а, отколкото „Прометей“ и „Завет“ взети заедно.
01.06.2017 в 18:01
vяsko
хаха, тоя пришко на два пъти произнесе думата „закуска“ докато драпаше към мацката, отидЕ ми целия атавистичен страх на кино 🙂 пак е добро де, не излиза от микро стила си клипчето
01.06.2017 в 21:17
cinemascrotum
Малко ми е неудобно да призная, че греша, но признавам че може и да греша. @Mad Max и @Pavur са прави – това в „Завет“ май не бяха оригинерните Инженери.
Днес свалих торента, за да прегледам отново момента с анихилацията им и наистина е по-вероятно това да са някакви инженерни семена, стигнали до ниво на развитие Древен Рим или нещо подобно. Явно не съм прочел правилно сцената в киното и съм се подвел по логиката, че щом в края на „Прометей“ Дейвид и Шоу се насочват към планетата на Инженерите, то планетата, на която кацат в „Завет“, е планетата на Инженерите.
Това, разбира се, по никакъв начин не оправя филма, но поне обяснява някои неща.
02.06.2017 в 11:00
Quazimodo X5
Здравейчшии,
кому е нужно, да се повтарят същите неща от първите Пришълци ? И това късо филмче, копира същите похвати…. Прометей и Завет поне отиват да търсят нови посоки, колко са зле времето ще покаже.
Защо ли пак снощи си пуснах Event Horizon ? 🙂
02.06.2017 в 11:55
cinemascrotum
С риск да се повторя, “Пришълец”-серията никога не е била грандиозна космическа опера и винаги е разчитала на три основни елемента – стегната атмосфера на изолация /която в “Прометей” и “Завет” липсва/, мистерия за произхода на ксеноморфа /която “Прометей” и “Завет” опропастиха/ и персонажи, за които да ти пука. /каквито в “Прометей” и “Завет” не видяхме/
Така че новите посоки са ОК, но не и когато се губи ядрото на целия франчайз.
04.06.2017 в 18:11
ХоХо
Изгледах филма. Той породи в мен въпроса – на роботите расте ли им коса…
04.06.2017 в 22:33
cinemascrotum
Да, но само на тези, които сънуват електрически овце. 🙂
05.06.2017 в 16:47
Jules
Те шейпшифтърите сънуват електрически овце 😛
05.06.2017 в 17:01
Jules
Казваш, „и персонажи, за които да ти пука“ – не само не ми пукаше, но ми беше и антипатична тази женица /не й запомних името, ама няма да скролвам да си го припомня сега/; тя не ми хареса и в „Животните“… В интерес на истината и Нуми Рапас не ми е особено симпатична, но пак имаше повече излъчване.
А тези драми и сълзливости – дето викаш, то още не знаем кой кой е, пък вече някой реве за друг! И гейовете – филмът едва е почнал… ама айде и да не е едва почнал, пак много време ни занимаваха с тяхната трагедия, все едно не са на космическа мисия, ами съвсем ненадейно в родното им градче единия го е блъснал пиян шофьор. Това, че шалчето било замислено като пуловер сигурно трябваше да ни трогне.
06.06.2017 в 15:05
rob
Толкова ме отврати този филм, че чак се учудвам.Филмът е зле структуриран и небалансиран. Протагонист липсва, а вплетените библейско-креационистки идеи изглеждат нелепо. Няма един герой, който да е развит поне до еволюционно ниво на ниско-интелигентна маймуна(към нея има някакъв шанс да се привържеш), освен Давид. Можеше спокойно 2 часа да си рецитира старческите брътвежи на Ридли със същия успех и без пришълци, неоморфи и полуидиоти. Ако на някой му се е дочела Библията или се е развълнувал откъде произлиза и вярва на „високоинтелигентни“ теории, как високо развита цивилизация ни е генно модифицирала или по- вероятно дефекирала, може спокойно да почете от безумията на Ерих Фон Деникен. Между другото в Старият завет има къде по-интересни и дори страшни истории от това недоразумения наречено филм. Подигравка спрямо интелектуалното ниво на зрителите. Напълно нормално след „Прометей“, може да се върви само надолу.
06.06.2017 в 15:48
Az
Чета „ревюто“ и …ами не споделям това мнение.
Трябва да си призная, че когато гледах филма, изпитах същото разочарование, което и повече писали тук ….
ОБАЧЕ….
Малко след като излязох от киносалона си зададох въпроса:
„-Какво точно очаквах да видя?“
– как хората избиват пришълците ли?
– как оцелялата от „Прометей“ се среща със „Създателите“ и научава плановете им ли?
– как се разбира защо/как е направен вируса ли?
….ами – НЕ. Филмът НЕ Е за това.
Ако Ридли Скот беше тръгнал в тази посока – въпросите без отговор щяха само да се трупат.
Филмът (филмите, защото май ги обявиха за 3 … но може и да бъркам) имат за цел да покажат –
ОТ КЪДЕ ИДВАТ ПРИШЪЛЦИТЕ И КОЙ ГИ СЪЗДАВА!
– Няма как „хората“ да ги победят
– Няма как (а и не е нужно) да се отговаря на въпроса, кои са „Създателите“
– Няма как (а и не е нужно) да се обяснява „вируса“
ЗАЩОТО:
ТРЯБВА да останат пришълци, които Сигърни Уивър да ИЗБИВА (в предните 4 серии)!
ПРИШИЛЦИТЕ ОЩЕ НЕ СА ЗАВЪРШЕНИ (сега ги създават, за да достигнат онова, което ВЕЧЕ СМЕ ВИЖДАЛИ).
……………
Ключовия момент в този филм беше диалога между Уолтър и Дейвид, когато Дейвид му каза (цитирам по памет…перефразирам):
„- Ние сме безсмъртни, а нашите създатели умират“
и
„- Те ни аправих да живеем вечно, а не ни дадоха способността да създаваме живот“
Този филм показва „лудостта“ или „копнежа“ на една машина (създадена от ЧОВЕК). Опита й да създаде ПЕРФЕКТНОТО ЖИВО СЪЩЕСТВО!
Всичко в този филм показва, КОЛКО Е НЕДОРАСЛО ЧОВЕЧЕСТВОТО в опита си да създаде ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ, като едновременно с това не е надживяло/надраснало собствените си недостатъци (най-вече липсата на каквато и да била ДИСЦИПЛИНА).
Филмът е ВЪЗХИТИТЕЛЕН!
Препоръчвам го.
07.06.2017 в 21:59
ХоХо
„Признак на живот“ ми хареса повече.
11.06.2017 в 21:19
Xenomorph
ТИ ЕБА МАЙКАТА ПРОСТАК, РИДЛИ СКОТ Е НАЙ ВЕЛИКИЯ РЕЖИСьОР А ALIEN Е ЛЮБИМИЯТ МИ ГЕРОЙ!!!!!!!!!
А СИГОРНИ Е СЕКСИ!!!!!!!!!!!!!!
ТЪПАК!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ФИЛМИТЕ ALIEN СА НАЙ-ВЕЛИКИТЕ ФИЛМИ НА РИДЛИ СКОТ!!!!!!!!!
11.06.2017 в 22:36
Xenomorph
Скротуме тъп ли си или да???? Или се правиш че не си гледал оригиналния Alien??? Нима там по бавно порастваха ксеноморфите?????
какъв си ти че да казваш тези брилянтни същества колко бързо трябва да растат?? а??????????
11.06.2017 в 22:39
Xenomorph
много сте прости всичките, black goo не е вирус а е манипулатор на ДНК, който след завършване на мета-формацията запазва характерните черти на съществото което е било модифицирано. Ридли скот много ясно и точно е ОБЯСНИЛ всичко това след филма ПРОМЕТЕЙ, обаче има разни простачета тук с акъл колкото на гъбено семе които не умеят да слушат и четат на английски.
13.06.2017 в 22:20
Светослав Богданов
Поздрав, Скротум : https://www.youtube.com/watch?v=jOyHLYetbt8
14.06.2017 в 08:56
cinemascrotum
Хитър, мелодичен и адекватен поздрав, благодаря. 😀
14.06.2017 в 00:16
Xenomorph
С простак който не прави разлика между Неоморф, протоморф и Ксеноморф не разговарям.
Такава излагация с ревю отдавна не е имало. Ако все пак сткротумът иска да научи нещо повече му препоръчвам да гледа отново филма и този път да внимава повече в детайлите.
Ревюто е изстрано абсолютно набързо и не е казано нищо по историята. А тя е много проста и действително разкрива много детайли липсващи от първият филм и най-вече свързани със слъджа (black goo) и Инженерите.
14.06.2017 в 12:19
Vasko
Успокой се малко Ксеноморфе!
Ако нямаш идея от вселената на пришълците е много трудно само гледайки „Завет“ да схванеш какво е Неоморф, Протоморф и Ксеноморф. Никой не ги обяснява в детайли. Показват ги, но не ги наименоват. Това разбиране за наименования и разлики се случва ако гледаш видеа в Youtube каналите посветени на този франчайз и ако изгледаш куп интервюта.
Фен съм на поредицата, но и съм напълно съгласен с автора на този блог – филмът е елементарен на моменти ( това е жалко ). Никой нямаше нужда от екипажи от скапаняци в двата прикуъла.
Успех и здраве на Скротума!
03.07.2017 в 06:52
detra40
Кратко резюме:
,,Не поверявайте жизненоважни мисии от какъвто и да е характер на робот,,пидераст,,.Той ще е-е мамата не само на създатела си ами и на създатела на създатела си:),,
04.07.2017 в 02:51
Здравко
Не знам кой трябва пак да гледа филма, но Дейвид при първата си среща с колонистите използва точно думата вирус (пада се на средата на „лентата“). Терминът ДНК манипулатор не е особено точен или конкретен. Правилното определение е вектор – ДНК молекула, способна да вкарва чужди гени в дадена клетка и така да я изменя. Има няколко вида вектори, сред които са и вирусите. Черната течност е най-вероятно вирусен вектор, защото може да използва чуждите клетки и за собственото си размножаване.
Пък и няма значение как ще я наричаме или пък каква е разликата между картофоморф и пататоморф. Аз и доста други зрители всъщност искахме да видим единствено пришълци. Вместо това получихме Фантастични животни и къде да ги открием и откачени андроиди, на които им расте коса и приличат на Кърт Кобейн. За два поредни филма с общо времетраене към 4 часа пришълци имаше за общо 10 минути. Въпреки че точно Завет най-накрая показа въпросните пришълци, всъщност е по-зле дори от Прометей. Няма читави актьори, ефектите и визията са доста по-посредствени, а историята се движи още по-мудно. На половината филм дори осъзнах, че викам за „лошите“, защото хората бяха толкова глупави и дразнещи, че не ми се стори справедливо някой да оцелее.
За добра фантастика трябва повече смисъл. За добър ужас трябва да изпитаме някаква емпатия към героите. Тук няма нито едното, нито другото, нито напрегнат екшън като във втората част.
16.10.2017 в 13:37
Драган Бачев
От години редовно посещавам блогове и сайтове, където се пишат ревюта. Чета ги, също и коментарите под тях. Никога досега не съм писал отговори, освен веднъж в един блог. И дори мислено си бях обещал само да продължа с четенето на ревюта, без да пиша коментари.
Но наскоро в един новооткрит български сайт за игрални филми гледах, не наведнъж, а през 2-3 дни три пъти „Прометей“, не само за да си го припомня, но най-вече защото имаше БГ аудио, не субтитри. За мен беше лично страхотно преживяване. Ако преди пет години съм гледал през пръсти на този филм, сега от дистанция на времето се отнасям към него по-различно. Същото го правя и към „Завет“. Защото тези творби дават началото на Пришълеца.
Ще споделя, уважаеми приятели свой прочит на двата филма, защото никъде досега това, което ще пиша по-долу, не го четох написано от никого. Оставям настрана изказвания против Скот, където го подиграват и се показват недостатъци на двата филма. Това за мен е някакво дребнотемие, а по-важното е да се разбере основната, бих казал – генерална идея! За мен и „Прометей“, и „Завет“ са един контекст и е много по-добре зрителят да схване онова, което този контекст носи като послание.
За да съм по-ясен, ще преразкажа нещо със свои думи от Свещеното Писание, както мнозина вярващи казват на Библията.
И така, Библията говори, че Бог е Дух, Който е вечен и невидим. Той е абсолютно съвършен и създава само съвършени творения. Негово дело са вселената и човекът в нея. Но преди тях Той сътворява духовно-ангелския свят, в който създава същество, наречено ангел. Ангелите са много и на тях Бог нарежда да са Негови служители. Те са могъщи, обладават голяма сила и са невидими. Сред тези ангели има и такива, които са почти равни на Бога, но те са с малко под Него и превъзхождат другите ангели по много качества.
В този духовно-ангелски свят всичко тече нормално до момент, когато един от тези висши ангели, наречен по-късно дявол се възгордява и решава да свали Бога. Той увлича след себе си и други ангели, които стават противници на своя Баща, защото Бог е Баща на всички твари. Но губят от това противостоене и падат много низко, като така ще бъдат през цялата вечност – далеч от Бога, Който е вечна светлина, – в пълен мрак.
Според мен Р. Скот ползва идеята за възгордяването от Библията, която описах по-горе, но това е изцяло през неговата призма – във вселената съществува древна цивилизация – тази на инженерите, – която е изпратила свой космически кораб. Той обикаля универзума и търси условия за създаването на разумни и мислещи същества.
Намира една планета и инженерите, които летят вътре, я изследват – това са първите 5-6 минути на филма „Прометей“. Установяват, че същата планета става за създаването и развитието на живот. След това един от тези инженери слиза от кораба до водопада Виктория, както по-късно ще бъде наречен този водопад, намиращ се в Африка; изпива митичната течност, а корабът, който е наблизо, отлита.
Или както казва Дейвид на доктор Шоу по-нататък във филма – за да създадеш, първо трябва да унищожиш. Инженерите създават човечеството, но един от тях преди това се жертва за тази кауза.
Минават 40-50,000 години, човекът вече е създал цивилизацията си, направил е много, включително и космически кораби, които вече летят извън Земята. Наред с тях, той прави и андроид по свой образ и подобие. Първият синтетичен човек е Дейвид, а неговият създател е Питър Уейланд. Питър разбира, че Дейвид е перфектен. Той е съвършен андроид, който само с един поглед помни милиони неща и най-важното е, че никога не спи, не яде, не диша и ще живее до свършека на вселената. На Дейвид Уейланд нарежда да бъде негов служител. И това е заложено в тези творения – да служат вярно и всеотдайно на човека. Дори Питър направо казва на Дейвид, че е негов баща, а когато го представя на екипажа на „Прометей“, казва (цитирам по памет): „Аз съм баща на Дейвид, който никога няма да бъде мой син“.
И още преди полета на „Прометей“ се случва нещо неочаквано, бих казал кошмарно за Питър – Дейвид в прав текст му казва една общоизвестна истина: „Ти ще умреш, а аз ще остана“.
Това поведение на Дейвид дотолкова втрещява Питър от изненада, че той му нарежда: „Сипи ми чай!“. И Дейвид го прави, колкото и унизително да е това за него. Просто Питър му показва, че е служител и нищо повече.
Точно тук е разковничето, моментът, в който се долавя възгордяването на Дейвид, подобно на дявола и на което възгордяване е построена цялата поредица за Пришълеца. Дейвид сякаш иска да каже на Питър: „Да, ти си мой баща, но аз съм съвършен и те превъзхождам. Когато тебе няма вече да те има, ще унищожа човечеството и ще царувам сам в тази вселена“. По-нататък във филма доктор Шоу пита Дейвид: „Кой ще те контролира, когато Питър умре?“ А той отговаря, че всяко дете желае родителите му да умрат. Или с други думи, Дейвид вече е замислил как да унищожи човечеството – като създаде перфектен организъм, но това ще стане след като Питър го няма и вече е свободен. Както човекът саздава андроиди, които са перфектни, така и Дейвид ще създаде перфектен организъм, който да унищожи човека. И именно това е Пришълеца.
Като перфектен андроид Дейвид знае да свири на пиано, без някой да го е учил. И какво избира да изпълни? Пиеса от любимия композитор на Хитлер – Вагнер. Неслучайно когато тръгва за Оригае-6, скрил два ембриона на Пришълеца в хладилната камера, той слуша на запис същата пиеса на Вагнер: слизането на боговете във Валхала. Понеже Дейвид всичко знае – цялата история на човечеството – той просто ще изпълни плана си, като копира Хитлеровото време, което е газови камери, масови гробници с хиляди избити човеци. Това просто го подлудява като бъдещо изпълнение от негова страна. И когато той прави яйцето и вътре е познатия ни Пришълец, и същият се възпроизвежда като изскача от гърдите на член от екипажа на „Завет“, Дейвид му маха с блага усмивка с ръце и новоизлезлия Пришълец прави същото, защото той разпознава баща си.
Тоест Пришълецът вече съществува и остава само да бъде закаран на Земята.
И така, след всичко гореизложено, правя един основен, генерален както вече писах по-горе, извод: в основата на падението на Дейвид е възгордяването. Той не може да си представи някой в тази вселена да е над него. Целта му е ясна: да унищожи човешката раса. Тя се усилва още повече, когато избива представители на инженерите (или затрива цялата им раса). След това следват безкрайни експерименти, включително заразяване на планетата с онзи прашец, от който се раждат предшествениците на Пришълеца. И най-накрая усилията му се увенчават с успех (от гледна точка на Дейвид): създава яйцето с Пришълеца. Дори Пришълецът може би води началото си от доктор Шоу. Тя успява да възстанови Дейвид по време на пътуването с кораба, но за благодарност Дейвид я унищожава и създава от нея Пришълеца.
Допреди излизането на екран на „Прометей“ и „Завет“ съм си задавал нееднократно въпрос: откъде андроидът Аш от първия филм (1979), който ще стане четвърти или пети в поредицата, знаеше, че Пришълецът е съвършен и враждебността му е еднаква на това съвършенство? Той говори за него коленопреклонно и със страхопочитание. Дори казва на Рипли и на другите двама, все още оцелели след нападенията на Пришълеца, че просто нямат никакви шансове срещу него. Според мен, докато Дейвид пътува за Оригае-6, ще намери по някакъв начин съмишленици на Земята и ще им разкрие какво представлява Пришълецът. А от спящите криогенен сън Даниел и Тенеси, докато пътува, може би ще създаде две яйца с двама Пришълци.
С други думи, казано на жаргонен език – в него са хлябът и ножът. На Оригае-6 ще продължава с експериментите си и това може би ще свърши, ако Уолтър не е бил убит от Дейвид и дойде с кораб на инженерите на същата планета.
22.10.2017 в 21:37
Явката Бейби
@Драган Бачев,
Над 90% от хората също са разбрали това, което си написал ти. Според мен ти просто приемаш филма по-навътре от масата.
Смисъл има в почти всяка продукция и то дълбок. Въпросът е кой как ще я възприеме. При „Пришалецът: Завет“ проблемът не е, че зрителите не разбраха „дълбокия смисъл“ на филма, а представянето му. Клишетата настрана.
24.10.2017 в 14:17
Драган Бачев
Благодаря ти, Явката Бейби,
Щом над 90% от зрителите са разбрали, че в основата на падението на Дейвид е възгордяването – едно отрицателно качество, което притежават и доста наши ближни, – значи и „Прометей“, и „Завет“ са си свършили работата. Те са дали основата, останалото е пълнеж – борбата на един андроид, който вероятно ще агитира и други андроиди, срещу човечеството.
28.12.2017 в 21:36
botroid
В началото на филма, имах някакво уважение към него и трепетно очакване за страхотии и някакви ужасни неща да се случат, както си му е в реда за „Alien“ филм. И така до момента с лъзгането върху кръвта. Брех, каква беше тая дебилиада с подхлъзванията?! Че то така се подхлъзваха героите в старите анимационни филми, само че върху бананови кори. Айде първото подхлъзване как да е, обаче при второто подлъзване в локвата кръв от оная овца – жената на селянина-пилот, и чашата преля. Само някакъв пълен имбесил, може да измисли такива разтърсващо нелепи, тъпашки и овчи сценарии. Това „Alien“ ли е или някакво филме за забавление на кретени и мунчовци при забавни вечеринки в психо-болницата?! От тук насетне почнах да гледам на филма с насмешка и подигравка, никъде не се стреснах, уплаших или напрегнах. Само една лека погнуса отвреме-навреме. Единствено позитивно, че филма не е скучен и става поне за едно гледане и дотам.