“Супермен срещу човек не е интересен мач. Все едно аз срещу плужек – на кого му пука?”
Джонатан Лемкин, сценарист
Ще бъда кратък, защото нямам свободно време за глупости и… е, добре, хванахте ме, имам много свободно време, просто ми е тъпо! Този филм ми развали настроението за целия уикенд и не заслужава дълги текстове, освен ако са пълни с псувни и то такива с унищожителен, а не оплодителен заряд. Но затова след малко. Нека първо Ви попитам какво е общото между „Дракула срещу Франкенщайн”, „Пришълецът срещу Хищникът”, „Фреди срещу Джейсън” и предстоящия „Годзила срещу Кинг Конг”? Естествено, че думата „срещу”. Ха-ха? /надолу хуморът е на същото ниво, така че свиквайте/ А сега сериозно! Общото е, че всички са качествени примери за това как Холивуд е единственото място, където събирането на два плюса е равно на минус.
„Зората на справедливостта” е най-прясното доказателство за това, понеже изправя един срещу друг два от най-възлюбените персонажа на DC Comics в епична битка с библейски пропорции. Казвам „библейски”, понеже самата същност на Супермен е очевидна алегория на битието Хесусово и „епична”, защото Батман може да не свръхчовек, но поне Е ПИЧ. /предупредих Ви за хумора/
Идеята за титаничен сблъсък между двете суперсили не е от вчера, нито от онзи ден, и може да Ви е трудно да повярвате, но не е и от миналата седмица. Родилните мъки на „Батман срещу Супермен” започват в самия край на миналия век, малко след като Тим Бъртън-овият филм за Супермен с Никълъс Кейдж в ролята на Кал-Ел, се разпада на съставните си атоми и обръща кариерата на бате Кейдж с кафявото навън. Някъде тогава, един от братята Уорнър решава, че Волфганг Петерсън /”Еър Форс 1”/ трябва да режисира дуела между криптонския гей и гумения прилеп, а сценарият е поверен на Андрю Кевин Уокър /”Седем”/. Звучи добре на теория, само че впоследствие скриптът е изцяло префасониран от Акива Голдсман /”Аз съм Легенда”/, който разбира от кино почти толкова, колкото Доналд Тръмп от политика. За щастие, горе-долу по това време се случва 9/11 и студиото дърпа шалтера на целия проект.
Няколко години по-късно се пръква „Superman Returns”, сетне трилогията на Нолан стартира модата на „мрачните комикси” и постепенно двете фигури отново придобиват значимост. На Warner Bros. обаче им трябваше по-сериозен Супермен в синхрон с депресирания Черен рицар и тази нужда доведе до „Човек от стомана”. За тези от Вас, които не са имали честта да го гледат /по-известни в обществото като „хора с добър вкус”/, там Ръсел Кроу язди извънземен катър с крила, а Кевин Костнър умира в торнадо без акули, само защото решава да спаси семейната кучка. /говоря за истинско псе, не за съпругата му/ „Човек от стомана” бе визуална въртележка за аутисти с една постоянно повтаряща се тема от Великия инквизитор на музика /Ханс Цимер/ и нон-стоп продуктово позициониране, така че ако сте пропуснали тези уникални кадри… ами, хубаво.
В „Батман срещу Супермен” се вижда, че Зак Снайдер /съкр. ЗакС/ не си е взел поука и продължава да снима свръхстилизирани MTV-клипове, където темпото е сбъркано, екшънът е по трансформърски дезориентиращ, а емоция практически липсва. Външният вид на „Батман срещу Супермен” е естетически издържан, но отвътре е празен, също като красива проститутка след аутопсия. Всичко в него крещи на майкълбейски диалект, освен музиката, която си срича по цимерски. Участие в композирането на саундтрака има и Junkie XL, но консистентната стерилност на чичо Ханс преобладава и най-вероятно ще доведе до сривове във вегетативната нервна система на по-изтънчените от Вас.
Въпреки заблуждаващото заглавие, единоборството между Батман и Супермен заема само 3.14% от филма и ако сте очаквали повече, значи имате нужда от преливки на мозък. Целта на Warner Bros. никога не е била да чупи героите си като великденски яйца, а да павира пътя на останалите от Лигата на справедливостта. Да, филмът се опитва да изкара Батман като ментално повреден наказател, и да, малцина знаят, че първата поява на Супермен в разказа „The Reign of the Superman” от 1933-та, е била като злодей-мегаломан, но никой от тях не е антагонист в класическия смисъл на думата. Заглавието „Супермен срещу Батман“ е също толкова евтин маркетингов ход, колкото щеше да е, ако „Отмъстителите“ се наричаше „Капитан Америка срещу Железния човек“.
За повече удобство на биещите се, видимото разстояние между Готам и Метрополис е около 5 километра, но дори зрителите, чиято мозъчна активност се измерва с права линия, бяха наясно, че прехваленият тупаник между Брус Уейн и Звездния принц ще е просто мерене на венести пишки. Двамата се гледат лошо, ръсят мъжествени закани, след което си разменят няколко IMAX ритника, а накрая стават BFF-и, защото, видите ли, майките им имали еднакви имена. „Я, майка ми се казва Марта и твоята се казва Марта… нека бъдем приятели!” WTF, бе, да не сте в детската градина?
Докато момченцата си играят, между шамарите се навира и Жената-чудо, която представлява атлетична амазонка със средновековна екипировка и бицепси, по-големи и от моите, ако това изобщо е възможно. /spoiler alert: току-що се погледнах в огледалото – възможно е!/ Не искам да звуча като сексист, какъвто съм, но тази т.нар. Жена-чудо бе толкова необходима на „Батман срещу Супермен”, колкото немите филми имат нужда от дублаж. Единствената причина за интродукцията й е, че Warner Brothers трябваше да я дебютира някъде, преди самостоятелния й екшън през 2017, така че честито – може да се каже, че ние сме й сефтето.
Черният рицар в „Зората на справедливостта” е изигран от бившия Дявол на Доброто и настоящ съпруг на Електра. Щом научиха, че ролята е дадена на Бен Афлек, феновете изтрещяха като анорексичка пред пълен хладилник, сякаш забравили че Майкъл Кийтън изяде същите хули преди първия „Батман”. Въпреки първоначалните реакции обаче, Афлек се справя по-успешно от Крисчън Бейл, а образът му пасва изненадващо сполучливо. Същото мога да кажа и за верния роб Алфред /Джеръми Айрънс/, който е единственият с прекалено малко екранно време. Надявам се DC Comics да направят спиноф за него – и без това е видно, че са на зор да настигнат MARVEL, които ги водят с няколко обиколки на параолимпийската писта.
Джеси Айзенбърг се справя задоволително с травмирания от баща си социопат Лутор-младши, макар и характерната му wiseass-jew рутина вече да се поизтърка. Неговият персонаж претърпява и най-голямото развитие, тъй като започва филма с коса, а накрая я губи и остава като тийнейджър на химиотерапия – не знаех дали да се страхувам от него, или да му пратя дарителски SMS за лечение в чужбина. Колкото до Кал-Ел, Хенри Кавил отново заема поза „male model” и с това се изчерпва цялата му магнетичност, но за сметка на това е толкова красив, че близките планове с него вадят по 10 точки от всяка анти-гей броня. До него се тътри метрополската Елена Йончева /Лоис Лейн/, а в малка роля имаме Холи Хънтър и баш с нея е свързана една от най-просташките сцени в целия епос, когато Лутор взривява конгреса на САЩ, просто защото никой не обръща внимание на ЕДИН. БУРКАН. С ПИКНЯ.
Ако приказката, че утрото е по-мъдро от вечерта, е вярна, то сценарият на „Батман срещу Супермен“ е писан интензивно по нощите. Дейвид Гойър отдавна доказа, че най-креативното нещо в творбите му са шрифтовете на MS Word, затова не бива да се изненадваме, че сюжетът е копие на копието. Най-дразнещото е, че за N-ти път виждаме трагедията на малкия Брус Уейн в ретроспекция, макар да го казвам доста свободно, понеже само този, изтърпял десетия сезон на „Досиетата Х”, знае истинското значение на думата „трагедия”. Малоумията в „Зората на справедливостта” са безброй /учени изследват криптонския кораб от 2 години, но само Лутор се сеща как да го отвори?!/, финалът е CGI-букаке на фона на тлъст генетичен екскремент /Doomsday/, а последните десетина секунди са толкова откровено Нолан-овски, че спокойно могат да лекуват запек.
Тези от Вас, които са били малтретирани от родителите си като деца /какво, само аз ли?!/ познават онова особено чувство на разочарование от някогашните си идоли. Някои зрители се забавляват на детска порнография, други на „Батман срещу Супермен” и не съм изцяло сигурен кои са по-големите извратеняци. Това е хаотичен, бездушен, противен, натоварващ, досаден и шумен промивач на мозъци, чието най-целесъобразно предназначение би било да се прожектира в секти, защото значително повишава желанието за масово самоубийство. Той е като фелацио от циганка – би трябвало да Ви хареса, но всъщност Ви носи повече срам и спешна нужда от измиване.
2.7/10
63 коментара
Comments feed for this article
25.03.2016 в 22:26
alejuve
https://www.youtube.com/watch?v=cwXfv25xJUw Без коментар.
25.03.2016 в 22:44
cinemascrotum
Абсолютно. За първи път Афлек не преиграва емоционална сцена.
26.03.2016 в 00:00
Nikola Kostov
4/10 Най-щедрата оценка, която мога да дам тъй като съм фен на DC. Но нека не се лъжем предпочитам да гледам разстрел на хора от колкото да гледам отново това нещо. Голяма бъркотия, голяма. Не мога да повярвам как са могли да натъпкват толкова сюжетни линии и да ги оплескат всичките. За персонажите няма да говоря. Супермен е социопат, Батман е тъпо хапче, Лоис продължава да е дразнещ олигофрен, Лекс е опит за Жокерът. Eдинствено що годе става Джеръми Айрънса и девойчето от Бързи и Яростни е приятна гледка.
Филма се гледа трудно- изпитание за сетивата е тъй като всеки незначителен момент е заснет по някакъв дъбилен начин, да се покаже стил ли какво ли, и аз не знам. Но третия акт тотално те довършва, защото ти натрисат едно грозно чудовище което врещи срещу теб постоянно, и това е изключително неприятно особено на 3D.
Истинския злодей на филма не e Лекс Лутър нито споменатата вече CGI грозотия. Не, тази чест се пада на WB и техния придворен лакей Заки – изключително самодоволен гадняр, който взима любимите ти герои от детство, взима поуките, идеалите и моралът зад който стоят и знаейки напълно добре, че недодяланите му режисьорски празнения ще направят пари просто защото Супермен и Батман, ехидно се изсира върху всичко зад което стоят тези персонажи всеки по отделно докато същевременно убива всякаква възможност за по-нататъшна скопосана история с тях.
WB не се поучи, не се поучи и този път, приятели. Марвел ви се смеят в момента.
26.03.2016 в 00:10
cinemascrotum
Супер коментар. 🙂
28.03.2016 в 12:05
Satyr73
Ти си човека пич…Изкефи ме с този си коментар! Абсолютен и неподражаем
26.03.2016 в 00:55
Alexander Draganov
Целият филм е едно за гъз, едно за глава. Катастрофа. Аз харесах филмите на Нолан и Човека от стомана, но това дори за чугунен фен като мен е прекалено.
26.03.2016 в 01:25
cinemascrotum
Никога не съм предполагал, че ще го кажа, но „Мъж от стомана“ е безпрекословен шедьовър, в сравнение с горното недоразумение.
26.03.2016 в 03:14
Lostov
хахаха 😀
Еми и аз ще си го причиня, не мога да остана по-назад.
26.03.2016 в 02:06
Vanio
Снайдер сам си вдигна летвата. Чак такова лайно не очаквах да скалъпи.
Скротуме я кажи, Suicide Squad същия шит ли ще е, според теб?
26.03.2016 в 02:08
cinemascrotum
Не искам дори да си мисля за онова. Засега ми дава надежди само фактът, че уродите там са по-атрактивни.
26.03.2016 в 02:47
smooothcriminal
Това значи ли, че Марвел печели?
26.03.2016 в 12:57
cinemascrotum
Не знам, но в случая важи таглайна на „AvP“: „Whoever Wins…We Lose“
26.03.2016 в 13:29
Bash Batman
Филмът беше що-годе добре до началото на CGI БОЗАТА с последната част на действието, но със г-н Зак няма как да е иначе. Абсолютно излишна сцена с родителите на Бате Уейн, както и напълно излишни сцени с неговите „пророчески“ сънища.
И като цяло бях по-удовлетворен, отколкото след края на Star Wars…което е по-притеснителното.
26.03.2016 в 22:12
pavel717
една нова трилогийка с Афлек и Айрънс, но най-вече с друг режисьор
доста ще ми допадне …
27.03.2016 в 09:35
skypara
Определено много забавно четиво. Не че съм си и помислял да гледам нещо със Супермен (че и Батман), ама добре, че правят лайняни филми, та да пишеш такива ревюта.
Но като се загледах в плаката, всъщност тогава почнах да се смея на глас: „Искаше ми се да стана и да си тръгна, Стивън Хокинг“….. МУАХАХАХАХАХАХАХА…
Добър си началник!..
27.03.2016 в 12:25
kryptonite7775
Скротуме, направи ревю на Deadpool моля ти се!!!
27.03.2016 в 13:06
Buba
хаха – и аз съм фен на този вид ревюта. Въпреки, че вероятно никога няма да гледам филмите, за които се отнасят, поне съм сигурна, че съм извлякла цялото възможно удоволствие от тях :).
27.03.2016 в 13:32
cinemascrotum
@Bash Batman, последният половин час наистина беше смазващо кретенски. Почнах да се хиля през зъби, още в началото на т.нар. Битка, когато Батман му залагаше ония капанчета в стил Уайли Койота. 🙂
@pavel717, точно така, но плюс нов композитор и ако може сценарият да не е писан от биологичен отпадък.
@skypara, благодаря ти. Не за това, че смяташ текста ми за „добро четиво“ /което е пределно ясно/, а за това, че няма да гледаш филма. 🙂
@kryptonite7775, не съм го гледал, ще остане за blu-ray.
@Buba, мерси. Винаги е по-добре да четеш глупости за без пари, отколкото да ги гледаш срещу 12 лева. 🙂
27.03.2016 в 15:03
duracell2gb
Скротуме, ама ти сериозно ли не хареса ролята на Б.Афлек…? или само и само за да си в тона на ревюто?
Мисля, че надмина очакванията на всички ни.
27.03.2016 в 15:10
cinemascrotum
Това е цитат от „ревюто“. /обичам да цитирам класики/ Къде твърдя нещо различно? Дуото Афлек/Айрънс е най-точният каст за съвременен Батман филм и както pavel717 по-горе намекна, заслужава отделна трилогия.
27.03.2016 в 22:23
ИстЕнският БатМън
Ревю за „Knights of cups“, за „The Lobster“? Give me more!
28.03.2016 в 05:13
Крали Марко От Готъм
Изненадан съм, че няма една думичка за най-добре изиграната роля във филма.
Киборга.
Играе мъртъв, точно както Снойдер изисква от всичките други актьори, а после пищи от болка и ужас, като разбра че ще играе в продълженията.
28.03.2016 в 17:40
Le
Ха-ха-ха „…криптонския гей и гумения прилеп“; „…колкото немите филми имат нужда от дублаж“ – отлично написано ревю, Скротуме!
Сещам се и за по-стари сравнения – еднокрак спринтьор, пиян трапер преследва куц индианец, сакат жонгльор и т.н. Но любимото ми е: „Цяла канонада от безумни твърдения, но основните неща са видими и с просто око, а те са – че авторът на тази теория има доста хлопащи дъски в черепната си кухина, които му влияят негативно на разсъдъка.“
28.03.2016 в 18:39
Satyr73
Този филм е поредното доказателство /предишното бе странният случай с псевдо-филма наречен безсрамно достойно продължение на сагата Star Wars, а именно Star Wars: Episode VII – The Force Awakens/, че съвременният кинозрител вече не се нуждае от смислени и стойностни ленти, а от елементарно визуално зрелище, което ни поднасят именно тези съвременни представители на съвременните комиксови версии.И именно бокс офис успехите им са доказателство, че зрителя търси единствено почивка в кино салоните, а не реално да гледа истинско кино.Като се има в предвид натовареното ежедневие на западните зрители, това е напълно закономерно и разбираемо. 🙂
Лошото е, че се наблюдава едно толкова елементарно на повърхностна равнина психологическо явление в сложните взаимоотношения между зрителя и създателите на кино продуктите, което се състои в една надпревара и вид надхитряване. Едните /зрителите/ отказват да заявят своята симпатия и да регистрират позитивната си нагласа чрез единственият си красноречив метод – посещаването на кинопрожекциите – акт с който засвидетелстват своята ангажираност към продукта, продиктувана от множество обективни и субективни фактори довеждащи до реализирането на този съкровен за създателите на продукциите акт. Другата страна влага всячески и повсеместно всичките си интелектуални, финансови /колкото позволява разбира се/ ресурси само и само да ни привлече към касите. Използвайки всякакви реклами, пратени писачи, глашатаи и всичко онова, което може да възбуди у зрителя Любопитството /ключовата дума в случая/ и да ни „завлече“ доброволно да си дадем нужната лепта, с която засвидетелстваме вярността си като кино фенове. Реално разбираме това надлъгване, защото всички сме доволни и всички го искаме. Всеки един от страната зависи изцяло от другия – зрителя иска повече зрелище или изобщо кино, творците искат повече кинти в джобовете си и са готови да направят всичко за това.
28.03.2016 в 18:51
Satyr73
„Наказателният акт“ с който зрителя наказва творците е отказа и непосещаване на отявлените провали в киното. Неведоми са начините, по които зрителя надушва лошото кино и нежеланието да си даде своята лепта за да засвидетелства своят „вот-глас“ с така безценният актн за творците, закупуването на билетчето от касата, но зрителя понякога наказва своите творци с неходене на кино. Но понякога творците толкова изобретателни успяват все пак да ни надхитрят и да ни „замъкнат“ до касата и да си дадем своята лепта. Нищо, че след това псувайки от загубеното време и елементаризмите, на които сме били свидетел, не един е сънувал доста сънища в кинозалата, стоейки от срам да излезе по време на прожекцията. Но важното, е че творците са си постигнали своето – печалбата – огромните приходи.
28.03.2016 в 21:46
skypara
Лептата би била още по-брутална, ако не беше спасителната лодка наречена „торент“… И добре, че още я има, защото от лайната, които запълват екраните всяка седмица, едва 10% заслужават цената на билета си. За загубеното време от краткия ни живот дори не коментирам.
28.03.2016 в 21:51
skypara
Уважаеми Г-н Скротум, днес си пуснах може би най-титаничната полюция за 2016 (за мен, защото повечето от филмите в твоя блог съм ги пропуснал). Филмовото говно се нарича „Point Break“, жалък римейк на якия филм от 90-те… Ще ми се да чуя твоето мнение за тези 2 часа мъка и тегобиня.
28.03.2016 в 22:22
cinemascrotum
Никога няма да го гледам.
28.03.2016 в 21:52
Оуигофуен
Е, че какво му е на филма. Имаше си даже и щастлив край – Супермен умря…
28.03.2016 в 22:23
cinemascrotum
Спокойно, след 3 дни ще възкръсне.
29.03.2016 в 00:56
WMan
Watchmen на ЗакС е истинският филм за „супергеройте“ , където са жестоки но донякъде справедливи, а не либерасти като Батман и компания.
И темата е сериозна, а атмосферата качествена, че и е пълен с исторически и научни референции, не е за днешния зрител.
29.03.2016 в 09:46
cinemascrotum
Точно така. „Watchmen“ е филм, който „Батман срещу Супермен“ никога няма да бъде – философски, противоречив и интелигентен без излишно его, а което е по-важно – там стилистиката на ЗакС работеше перфектно.
29.03.2016 в 11:05
Satyr73
Е не сте прави – Закчо си е силен още с неговия „300“, но безспорно Watchmen е нива над това последното му лайно диктувано то Ноланчо. Просто човека снима и се продаде вече за големите кинти. Дори един Sucker Punch е жесток от към визия и абсурдизми. Но от към мащаб предния му Man of Steel си е доста по пипнат, още повече ще и Амир Мокри е уникален оператор, а тук Лари Фонг ми извади очите с тия близки кадри.
29.03.2016 в 11:13
cinemascrotum
А Мокри не ти извади очите с шейки снапзуумове на всеки 30 секунди, тъй ли?
29.03.2016 в 12:15
Satyr73
Мокри си е такъв – операторчето на Бей, това си може най-добре.Не казвам, че Фонг е слаб оператор, напротив, доста повече му харесвам работата, мрачна и от неопределен ъгъл. В 300 направи чудеса, но тук например битката сън- в този направо беше ужасяваща.
29.03.2016 в 06:34
vяsko
Скротуме, твой си е блога и не дължиш разяснения никому…ама все пак от любопитство – защо си толкова наострен с/у Цимър… както по принцип, така и конкретно за тоя филм?
Ок, няма ги пълнокръвните, завършени в развитието си теми на Джон Уилиамс и Дани Елфман за съответните герои в образите им от 70-те и 80-те. Но за подобна музика днес няма и място, също както вече няма място за комикс в Бъртънов стил. Сега би изглеждал като лигавене. Сега всичко е мрачно и жестоко с цел правдоподобност, понеже така наподобява повече истинския живот. Съответно музиката е в мрачната минорна гама, но значи ли това, че е ограничена? Следих я внимателно и всяка нота си пасваше с нейния си кадър и не само. Имаше обилно преплитане на новите теми (тези на Цимър от предишните филми) за Супермен и Батман, имаше ясно изразен оригинален материал във вид на поне две по-кратки автентични парчета, имаше и от онази смазваща хорово-оркестрална епичност в стил Миротворецът, която може да обожестви и анимационен герой. Та колко по-добре да се справи човек ако му дадат заглавие Батман vs Супермен и нотен лист…
29.03.2016 в 09:28
cinemascrotum
Възприемането на каквато и да е музика /не само филмова/ е строго индивидуално и субективно, но моят проблем с Цимър е, че от 10-15 години прави все едно и също, с леки преработки. Запълва трак-листа с теми по калъп, в които по-емоционалните моменти са обезличени, а епичните му такива са на ниво трейлъров булшит от ранга на Two Steps from Hell и тям подобните. Нима си забравил бомбастичните пръдни в „Генезис“? Сигурен съм, че ако слушаш трак от „Интерстелар“, но без да знаеш, че е оттам, няма и да познаеш – толкова малко креативност е вложена в саундтрака, а уж говорим за космическа ОПЕРА.
Дори в „Батман срещу Супермен“ най-отличаваща се тема /тази на Уондър Уомън/ е на Том Холкенборг. Цимър няма нищо общо с наистина добрите композитори, които могат да „нарисуват“ сцената с музиката си, като Джеймс Нютън Хауърд например, който щеше да е стократно по-удачен избор. /че даже има и опит с мрачните комиксови филми след „Неуязвимият“/
30.03.2016 в 00:01
Heinz
Шефе,понякога – коментарите след ревюто са по – интересни от самото ревю.Да не се засегнеш сега, не че ревюто е слабо – точно обратното.Просто, някои от коментариите са като диалози на Тарантино: на пръв поглед, някак си са достоверни, но иначе абсолютно безсмислени.
30.03.2016 в 14:47
Жоро ******
За мен са шокиращи дупките в сюжета. Какъв беше оня флаш-бек от бъдещето, кошмарите с пост-апокалиптичния свят, където Батман води съпротивата, а навсякъде огньове, пушеци?!? WTF? Как може да оставиш това да увисне така? И кой каквото юе да казва, на тоя филм отчайващо му липсва свестен злодей…и Лекс и Зомби-Хълк бяха жив срам…
30.03.2016 в 15:24
cinemascrotum
Не съм чел комиксите, но в контекста на филма ми идва най-близкото до акъла обяснение. Кошмарът на Батман е вероятно бъдеще, в което най-големите страхове на Брус Уейн са се сбъднали и Супермен се е превърнал в унщожител на света. Последващият blast from the future се опитва да предупреди Уейн, че Лоис е ключът към здравия разум на Супермен и ако нещо й се случи, той ще се обърне срещу човечеството /и лично срещу Батман/ в пристъп на гняв.
Т.е. за да се избегне страшния сън, Уейн трябва да пази Лоис, като в същото време събере и Лигата на справедливостта. Предполагам, че в следващата част /или в самостоятелния филм „The Flash“ през 2018/ ще дадат повече разяснение за тази фабула и дори ще покажат същия момент, но от гледната точка на Светкавицата.
30.03.2016 в 16:16
duracell2gb
А кой или какво ще е злодей в тая прослувута Justice league?
01.04.2016 в 17:53
Loco
Никога не съм пускал коментар след твоите ревюта, и най вероятно това ще ми е първия и последния.
Четях ги с интерес и в повечето случаи съм бил съгласен с тях, въпреки циничния и вулгарен начин на изразяване, но с анализите ти на този филм препълни кофата с лайна, честно.
Продукцията не заслужава подобно отношение от твоя страна, защото най-малкото се разграничава дебело от познатите блокбастъри, изпълнени с много екшън и страдащи от липса на по-задълбочен сюжет.
Явно опитвайки се да следваш обичайния си начин на писане, целейки както винаги да „блеснеш“ с нестандартния си тип анализ, изобщо не си вникнал в детайлите, сюжета, музиката и образите, които пресъздават самите актьори.
Според мен си се превърнал в „робот“ по отношение на този тип филми и праволинейното ти изказване, вече губи интерес, и не само в мен.
Но това не ме учудва, тесногръдието, егото и нарцисизма не прощават никому и водят до съответните качествени изменения.
Твой ( вече не) фен.
01.04.2016 в 19:59
cinemascrotum
Тия „фенове“, дето се скатават и коментират само, когато искат да заявят на всеослушание, че повече няма да са фенове, никога не са били истински фенове, ако ме разбираш правилно. Така че, дали с теб или без теб, все ми е тая.
Но не в това е проблемът. Проблемът е във филма и твоите аргументи в негова защита. Би ли ми дефинирал фразата „задълбочен сюжет“ и къде точно видя наличието на такъв в „Батман срещу Супермен“? Защото аз видях само канибализирането на няколко второстепенни истории и наблъскването им във видимо небалансирана структура. Плюс едни и същи мотивации, драми и вътрешни конфликти, само че филтрирани през мрачното сито на Нолан, за да ни се сторят супер философски. Снайдър е неспособен на задълбочен сюжет, той не е добър разказвач, също като Нолан – нищо чудно, че са се намерили и харесали.
Какво съм изпуснал от детайлите, което прави филма толкова велик? Тъпите easter eggs? Уау! А образите?! Повърхностни до припадък. Супермен – наивна статуя без чар и ориентация, Батман – извънредно манипулируем злобар с броня като на мини-трансформър, Лутор Младши – клиширан гений с поведенчески проблеми, Лоис Лейн – заблудена кокошка, която служи единствено за примамка? Това ли са образите, заради които филмът заслужава повече уважение? И музиката? По-горе съм написал какво мисля за нея и няма да се повтарям. Преди два дни Цимър заяви, че след „Батман срещу Супермен“ се отказва от композирането на супергеройски епоси, което означава, че дори самият той е бил наясно колко зле са нещата.
Може и да съм „робот“, задето плюя някои филми, но по същата логика роботи са и всички нещастници, които слепешката хвалят плоскодънното комиксово кино /макар че този филм е толкова „кино“, колкото книгите на Емил Конрад са „литература“/, анализирайки го така, сякаш правят дисекция на творчеството на Ханеке и то само, за да оправдаят поръчковите си рецензии.
01.04.2016 в 20:15
Loco
Доказваш твърденията ми, не се ли усещаш поне малко. 🙂
Снайдър е способен на сюжет, коренно раличен от бозите в този жанр и това го прави оригинален и запомнящ се.
Що се отнася до останалите глупости дето си надрънкал, вземи го гледай пак, защото както казах, караш първосигнално и праволинейно.
Причината Цимър да се откаже от проекта не е свързано с факта че е наясно колко е зле, а е съвсем друга. Повтори си прочита и там.
Доказваш още след The Martian, че не ти достига трезва преценка и по-широк поглед върху филмите, които така просташки анализираш.
И още нещо доказваш, че не те ебе за феновете, а това говори достатъчно за твоята личност, като човек.
Не си прави труда да ми отговаряш, защото ми е „все тая“.
01.04.2016 в 20:22
cinemascrotum
Отново липса на каквато и да е аргументация и отговаряне наизуст.
Попитах те какво означава задълбочен сюжет и къде видя такъв. Никакъв отговор. Попитах и други неща – отговорът ти е „гледай го пак“. Мислиш ли, че с това доказваш някаква теза или умения за водене на дискусия?
И дори първото изречение не си осъзнал – все ми е тая само за самозваните фенове, какъвто си ти.
02.04.2016 в 13:19
Loco
Не е нужно да се аргументирам, след като предварително знам, че няма да промениш позицията си.
Но щом толкова държиш, прочети едно наистина безпристрастно ревю, което напълно съвпада и с моите виждания за филма.
02.04.2016 в 13:44
cinemascrotum
Значи дори собственото ти мнение е копирано от чуждо такова. Ясно защо не можеш да защитиш твърденията си, не се оправдавай с мен.
А линка ти го изтрих – „безпристрастното ревю“ хората могат да си го намерят в Google.
02.04.2016 в 17:42
Loco
Ревюто, което изтри, съм го чел, малко преди да го пусна тук и много след като съм гледал филма.
Дадох ти него за пример, не защото сам не мога да защитя позицията си, а защото нямам претенции да го направя по толкова изразителен начин, както е в истинско ревю.
А факта, че го изтри, явно не се усети, че те пробвам леко в тая насока, за да видя как ще реагираш. :D, доказва ясно много неща.
Не търпиш критика, мразиш очевидно по-добре справящата се от теб конкуренция, затънал в помийната яма на собственото си творческо безсилие и дори нямаш доблестта да признаеш, че отдавна си се изчерпал като достоен филмов анализатор и критик, който беше оригинален със забавните си ревюта в началото.
Сега си се превърнал в обикновен драскач, залагайки на пошлото, вулгарното и циничното, което преобладава в нашето българско всекидневие, за да не изгубиш и последните аплодисменти на оредялата си агитка.
Свалям ти шапка, с каква лекота го направи, без дори да се усетиш и за миг.
09.05.2016 в 08:46
Satyr73
@Loco – Верно пич светни ни с какво толкова те впечатли този филм? Питам без заяждане, но определено това е brainstorm на глупаво и лошо заснето кино и то именно от Снайдер, който може много повече, ама много.
02.04.2016 в 18:32
cinemascrotum
Не за пръв път трия линкове, понеже не чета чужди ревюта и не желая да ми бъдат натрапвани, особено като някакъв аргумент за обективизъм, какъвто не са.
Най-жалкото е, че ти сам стартира тази дискусия с конкретни твърдения за филма, а реално на доказа нищо от тях и сега се опитваш да се измъкнеш с ad hominem заяждания, които са по-подходящи за някое обидено момченце. После да не се чудиш защо ми е все тая за такива като теб…
04.04.2016 в 13:07
duracell2gb
След повторно гледане, имам някои забележки:
1: При якото млатене на Батман (при спасяването на майката на Супера Марта), получи доста гаден удар с нож, който после въобще не отразиха. Нито имаше рана веднага след това, нито много след това. Голям пропуск.
2: За какво беше погребението на Супермен, след като 5 мин. след това се разбра, че е жив. А ако той е жив, то значи че и оня урод също трябва да е жив.
3. Батман намрази Супермен, заради унищожението на града и хората, а тук сигурно имаше двойно повече щети. Сега той е на мястото на Супермен.
04.04.2016 в 13:41
cinemascrotum
Това с ножа го бях пропуснал, добро наблюдение.
Погребението на Супера беше за генериране на евтина мелодрамичка и за да може Снайдер да удари една чекия с последните секунди в стил „Инсепшън“. А и мотивът за смъртта на Супермен е бил заложен още в неосъществения филм на Бъртън.
Щетите на Батман бяха нищожни в сравнение с тези на Супермен в „Човек от стомана“, защото тук се млатиха из разни изоставени сгради, а сценарият ИЗРИЧНО подчерта, че на мястото на битката с Дуумсдей няма цивилни. Обратното, при „Човек от стомана“ разрушенията се вършеха в работен ден, когато косвените жертви бяха хиляди.
И все си мисля, че Батман мрази Супермен не заради друго, а понеже смята, че никой освен него няма право да се превръща в костюмиран закрилник на обществото, само защото баща му е бил убит. 😀
12.04.2016 в 00:56
KW 2020
„Книга за джунглата“ мислиш ли да го гледаш?
12.04.2016 в 09:05
cinemascrotum
Не и в близкото бъдеще.
12.04.2016 в 11:49
Ония там
Смешен блок. Метни няколко клиширани лафа нареди 10-20 пъти напсувай задължително някой от дадения филм. И си мисли човека че е филмов критик 😀 голем смех .
19.04.2016 в 18:00
Mad Hamish
Ревюто ти кара моето да изглежда като дискретно потупване по рамото на филма. Браво, смях се от сърце, не за първи път.
http://www.sofialive.bg/izkustvo/filmi/5550-batman-srestu-supermen-zorata-na-spravedlivostta.html
20.04.2016 в 10:15
Явор
Не мога да повярвам колко яки ревюта пишеш, евала :Д Ще се радвам да прочета и едно кратко за „Supernatural“ 😀
20.04.2016 в 11:00
Ко-ко
След „Отмъстителите“ загубих и минимална надежда в комиксовото кино, а след като уволниха Едгар Райт от Ант-Мен казах, че повече и една стотинка няма да дам за тази клоака Марвел. Гледайки трейлъра на този филм, останах с впечатлението, че ДС се справят дори по-зле, но смятам лично да се убедя в това. Предвидил съм си една лоботомия като излезе филма на по-добро качество в нета. Просто ме изгаря любопитството колко ниско може да падне един толкова мащабен и скъп проект.
20.04.2016 в 12:19
cinemascrotum
@Mad Hamish, „ревюто“ ми е парче лайно, също като филма. Твоето не съм го чел, но от коментара ти излиза, че сме на едно мнение, което може само да ме радва.
@Явор, на тоя сериал му изтърпях едва половината на първия сезон, така че не очаквай нищо за него.
@Ко-ко, DC могат да се справят много по-добре, ако имат малко акъл, а те засега не дават индикации да имат. И си личи, че ги е страх, иначе нямаше да променят премиерната дата на „BvS“ два пъти, само за да не съвпадне с друг филм на MARVEL. Най-смешното е, че бокс-офис резултатите им пак са по-слаби от очакваното. Мизерия.
28.05.2016 в 17:30
jetfire191
Преди мислих „Човек от стомана“ за що годе приятен филм. Нямаше много логика, но дизайна на криптонските кораби и животни и музиката ме кефеха, генерал Зод също не беше зле като злодей. Не мога да оценя колко добра му беше актьорската игра, защото не съм специалист, но всичките ми симпатии към този филм бяха затрити заради „Батман срещу Супермен“. Заглавието от самото начало ми звучеше като провал и ако преди мислех, че е провал сега знам, че е провал. Вместо филма да протече в стойностна битка между двамата герои и да завърши по що годе смислен начин(това са твърде големи изисквания за такъв филм, но ето, че „Войната на Героите“ се справи прилично с тях) режисьорът реши, че градосът на идьотщината трябва да се покачи чувствително като освен това е завидял, че Марвел си имат Хълк. Резултатът е тъп сюжет и „най-хубавата“ част на филма накрая, а именно, когато трябваше да ни натресат грозно, нацепено, уродливо чудовище(смесица между костенурките нинджа, трола от „Властелина на пръстените“ и Abomination от „Хълк“ като най-много ми напомняше на третото), което да ти реве в лицето непрекъснато, заради което си мисля, че ако филмът беше на 4DX кино салонът щеше да замирише на обор от дъха му(и зоофилите щяха сигурно щяха до почувстват pleasure от това). А накрая някой сметна са готино Супермен да бъде наръган, може би за някой хора това е наистина оригинално, но не и за мен. Не ме разбирайте погрешно Супермен не е мой идол, но според мен героят, който трябва да бъде наръган трябва да е капитан Америка
нищо, че не е на Comics DC(само споделям). Това което ми хареса в този филм беше костюма със светещи очички на Батман, защото по принцип ме кефят такива костюми във филмите. И накрая най-голямото чудо в цялата тази история не е ненужната жена Чудо в този филм, а това, че някой е дал пари да се направи такъв филм.
10.07.2016 в 04:58
emil monev
(както казва славито) МАЛИИИИИИЙ!
Ей-ся гу гледах, малииииий. то може, то бива, ма чак тък толкова….
тоя супербухльо явно има желирана пача във вените вместо кръв, щото когато унуй нЯщо го нахендри, капка кръв не падна, ама му сцепи фанелката.
нищо той друга от илиенци ша си земе
пък за такива гадини (кефят ме де) , пуснах си началото на хмен предпоследния там имаше едни ловци на мутанти, само дето много мязат (пък дали не са взети) на тенекията от ТОР1.
09.08.2016 в 21:08
grammar nazi
Тим Бъртъновият, а не Тим Бъртън-овият
Нолановски, а не Нолан-овски
Отделянето на членът с тире се прави само при търговски марки и то такива, които не са навлезнали в речта. Тоест, прието е да се пише аудито или Аудито, но е смешно да се пише Ауди-то. Та с оглед на горното, няма нужда членуването на имената да се отделя с тире.
14.08.2017 в 14:30
Хейтър?
Абе, чета и се чудя, за чий … изобщо се пишат ревюта за подобни филми? Батмани, Супермени, Паяци, Железни хора …. Леко засрамен, си признавам, че покрай разни хвалебствия, се опитах да дам шанс на Дедпуул. Издържах точно първата 10 секундна размяна на реплики и изтрих филма. Даже се чудех дали да не си форматирам диска, за по-сигурно. Лично аз смятам, че всеки над 10-11 годишна възраст, който не само гледа, но и се кефи на подобни филми, е с умствено развитие като страдащ от Синдром на Даун. В тази връзка, ревютата за този род филми са излишни. Ако искам да се върна в детството бих заложил на Дисни анимациите от рода на „Малката русалка“, „Аладин“ и т.н., ама да си причинявам брейн демидж с такива бози, абсурд.