Започвам с необходимото уточнение, че „Към звездите“ не е лош, чисто визуално, макар да е много по-слаб, отколкото трябваше. При излизането от киното бях на кантар дали да се оставя да ми хареса, или да го намразя. Дадох си аванс от 24 часа, което явно беше грешка, понеже точно в тези последващи часове, грубите му минуси започнаха да ме удрят по челото, като негърски член в тясна тоалетна. И така реших да го намразя.
Напълно съм наясно с целта му да бъде фройдистко-дарвинистка психоемоционална одисея в космоса. Наясно съм и че Брад Пит се е навил, само защото други красиви човеци като Деймън, Маконъхи, Гослинг и дори Патинсън вече си имат междузвездни рецитали и той не смята да остава по-назад. Наясно съм също, че Джеймс Грей е искал да направи метафорична фантастика с личен елемент, но без да си дава зор. Единственото, с което не съм наясно е как „Към звездите” има самочувствие за голям екран, при условие че, дори да игнорираме белите петна в сюжета, които са повече от белите петна по дивана за кастинги на Харви Уайнстийн, всичко в него е отдавна гледано. Тонално неуравновесен, замърсен с множество вредни асоциации /както умишлени, така и неволни/, и подклаждан от всеобща инертност /не само в повествованието, но и в лирическия герой/, „Към звездите“ е много неща, но нищо цялостно. /следват спойлери!/
Сбит преразказ на случващото се, за да схванете контекста. Бащата на готиния US космонавт Рой МакБрайд /Брад Пит/ е водел експериментална мисия, наречена „Проект Лима”, която да стигне до Нептун в търсене на извънземен живот. /в ролята на отеца е Томи Лий Джоунс/ Корабът му е задвижван от антиматерия, но изчезва преди близо 20 години, а комуникацията е преустановена. В наши дни обаче, необясними излъчвания от Нептун прииждат към Земята и правят поразии наляво-надясно, причинявайки смъртта на хиляди. Военните карат МакБрайд-младши да прати съобщение от Марс, за да провери дали баща му е жив и ако е – учтиво да го помоли да спре да обстрелва родната си планета със смъртоносни влияния. По пътя го гонят лунни пирати и насмалко да го изядат опитни маймуни – две сцени, служещи като съвършено ненужна екшън инжекция, макар че без нея във филма щеше да има по-малко динамика от тази в седмичния парламентарен контрол по БНТ 2. А и интеракциите с примитивни видове едва ли притесняват Брад Пит, защото ако не беше свикнал с дивашките истории нямаше да осиновява туземните деца на Анджелина Джоли.
Както и да е, нашият пич праща съобщение в стил „Тате, липсваш ми, хлъц-хлъц!“, но после решава, че е по-добре да се заеме с нещата лично и заминава към Нептун, на борда на чужд кораб, чийто екипаж умъртвява с минимално разкаяние, но и без да иска, разбира се. Пристигайки на Нептун се оказва, че падрето е избил останалия си екип, а звукът от хлопащата му дъска може да се чуе и във вакуум. Това не е проблем за Рой “poster-child-for-daddy-issues” МакБрайд, който се опитва да го върне със себе си, но бащата не ще, дърпа се. /отношенията им са мно-о-о-го комплексни, не знам дали ще Ви стане ясно от десетия път, когато е намекнато/ В крайна сметка, Рой се прибира сам, но не и преди да хрипне из поясите на Нептун с метален капак в ръцете /поради липса на древногръцки щит/, като за изпроводяк унищожава кораба на баща си с добрата стара американска ядрена бомба.
Сега… не знам за Вас, но тази поредица от събития ми породи едни такива сложновати питанки, на които все още се мъча да намеря логичен отговор /а може и да съм го проспал в киното, което също не отхвърлям като вероятност/, надявам се че Вие ще ми помогнете.
1. Излиза, че да се стигне до Нептун не е чак толкова трудно. Пътуването, поне според науката на филма, отнема 3 месеца, т.е. по-кратко даже отколкото африкански бежанец стига до Европа в лодка. Само дето МакБрайд-младши пътува в кораб без антиматерия. И го управлява сам. /въпреки че стандартният екипаж е от 4 души, но Брад Пит струва повече от четирима човека, всеки го знае!/ Та, въпросът ми е, защо, две десетилетия след изчезването на МакБрайд-старши, никой не е изпратил спасителен екип, или организирал нова изследователска мисия към Нептун? /напомням – и сам човек би вършил работа./
2. Като изключим евтините родителско-детски сополивости, защо Рой е обсебен от желанието да върне баща си на Земята, при условие, че А/ сам казва, че ако баща му види в какво се е превърнал светът по време на отсъствието му, ще поиска да го разруши и Б/върне ли се на Земята, МакБрайд-старши би трябвало да бъде съден за военни престъпления? Рой или подкрепя деструктивния манталитет на баща си, което автоматично го занулява като мотивация, или наистина мечтае да прекарва повече време с татко си… в затвора… до живот.
3. Джеймс Грей иска да ни убеди, че пукнато двигателче с антиматерия изпраща вълни, които постепенно да се ускоряват към Земята и в крайна сметка да породят масови поражения в цялата слънчева система. Как е възможно с малкото количество антиматерия от „Проект Лима”, което изобщо не е достатъчно да заплаши пространство от милиони светлинни години, особено при условие, че дори да има излъчване, то не се ускорява, а забавя по пътя си към Земята? Нямам обяснение, но пък е добро извинение за Брад Пит да спаси света и направи Космоса отново велик, прав ли съм?
4. Защо едно обикновено гласово съобщение трябва да бъде изпратено към Нептун от Марс, а не примерно записано от Земята/Луната и после предадено на Марс? И то от конкретна база на Марс, притежаваща интериора, осветлението и персонала на клиника за лечение на шизофреници?
5. Към края става ясно, че бащата на Рой не е открил извънземни и мисията му се категоризира като провал. Момент. Минали са по-малко от 20 години /неимоверно кратко време за окончателен резултат/, а изследванията са правени от видимо изкуфял космически каубой, което определено не е помогнало за акуратните му наблюдения. Мога да се хвана на бас, че поне три пъти е имало контакт с извънземни, които обаче дъртият Рой просто не е регистрирал, тъй като, както сам казва, има пердета на очите. /ха-ха?/ Та, въпросът ми е, защо някой изобщо трябва да вярва на получените от него данни, които синчето така грижливо даунлоудва за изучаване от поколенията, все едно не е наясно, че сваля анализите на повреден мозък?
6. В сцената с маймуните става ясно, че биологична лаборатория е узурпирана от изкрейзали шебеци. Какво означава това? Че всички хора вътре са били убити от две агресивни екстри от „Планетата на маймуните“? Вие сериозно ли ми казвате, че две болнави човекоподобни, с изтощени от тестове и безтегловност организми, са затрили цял кораб с хомо сапиенси? Ако пионерите на бъдещето могат да бъдат надхитрени от два примата, значи нищо чудно, че извънземните не искат да контактуват с тях. Имам чувството, че Джеймс Грей е питал личния си шофьор за някаква екзотична сцена, която да вкара ни в клин, ни в ръкав, и онзи му е казал „Що не туриш некви маймуни, брат?“, но Грей е казал „Звучи доста шантаво.“, ала шофьорът е настоял „Аре ве, на къв се прайш, колко по-зле може да стане от пирати на Луната?“, на което Грей е отвърнал „Хм, и ти си прав, дейба!“ Та отново напомням, говорим за филм, където интелигентни учени + капитан на звездолет, са изядени от два маймуняка. При нулева връзка с основния сюжет.
7. А сега интересен въпрос, който би трябвало да събуди въображението на екшън-джънкитата – как е възможно ядрена експлозия в космоса да генерира начална скорост? Сигурен съм, че сред Вас има фенове на „Трансформърс“, които ще си кажат „Бахти якото, копеле-е!“, но като изключим, че щеше да го поразклати и обсипе с шрапнели, корабчето на Рой щеше да си остане горе-долу на същото място. В сцени като тази имам чувството, че сценарият на „Към звездите” е по-ужасен и от сценария за „Брекзит-без-сделка”. Но нали пак нещо там гръмна, та да се събудят зрителите, задрямали след фиаското с приматите.
8. Един от любимите ми моменти, където буквално не вярвах какво виждам, е Рой МакБрайд, драматично шмугващ се в излитаща ракета. Само ще повторя, ако се е породила неяснота – Той. Влезе. През задния вход. На излитаща ракета. „Що за невероятен реализъм!“, врещят горепосочените „Трансформърс“-ентусиасти, но останалата аудитория със сигурност е получила синдрома на червените /от срам/ бузи. Как, по дяволите, го направи този готин Брад Пит? И как е възможно да има отключен шлюз на излитаща ракета? Дори допотопните вагони на БДЖ се заключват при потегляне, а тук говорим за интерпланетарно инженерно чудо, мамицата му! Даже Том Круз в следващата „Мисия: Невъзможна“ би се озъбил на подобна част от сценария с думите „Абе, я не ме излагайте като кифладжия!“, но уви – каскадата присъства гордо в научна фантастика, която Джймс Грей е предвиждал за /цитирам го от 2016-та/: „most realistic sci-fi film ever.“ Верно ли, Джеймс, верно ли това искаше, кажи честно! Ами евала, човече, ти го направи, получаваш значка!
9. И последния въпрос – как, в името на Мелкор, е възможно Рой МакБрайд да скочи като самозван Супермен в петте пръстена на Нептун, грабнал само парче от корпуса на татковия си кораб, и да стигне невредим от т.А до т.Б през облак от убийствени частици? Как ускоряваше с две ръце на платното? Как изобщо не забави скорост от силата на удрящите се в „щита” камъни? Просто си чилваше и преживяваше катарзис, докато парченца извънземен материал се забиваха пред него със 70 км./сек. А някъде в Рая за Инвалиди Стивън Хокинг със сигурност ридаеше, докато го наблюдаваше. Може би щеше да е зрелищно, ако не бях средноинтелигентен, но за добро или за лошо съм точно такъв и подобни циркови атракции обиждат мен и предците ми, които са гладували по време на комунизма, за да мога да гледам бисери на Демокрацията като ето това. Нека го перифразирам така – ако Максим Генчев се изпикае върху гроба на Стенли Кубрик, това би било по-малка обида за киното, отколкото щитовидното сърфиране на Брад Пит в „Към звездите”.
Естествено, всеки сай-фай си има своите „физически кусури“ /съкр. – „фисури”/, но повечето успяват да наблегнат на добра история и пълнокръвни герои, които някак си да балансират глупостите. „Към звездите“ не успява да покаже добра история и колкото и софистициран да си мисли че е, философията му не го възвисява, още повече когато всъщност е елементарна. Двучасов моноспектакъл с многострадални диалози на 45 годишен войник с тийнейджърски проблеми, гарнирани с мъжки сълзи, спускащи се по Аполонови скули, на фона на шаблонни реплики зад кадър, с които Брад Пит отчаяно се опитва да ни убеди, че, видите ли, много е тежко да си син на баща си.
„Към звездите“ е красив в празнотата си и недодялан в претенциите си. Това е филм, където единственият достоверен персонаж е Вакуумът и в който Брад Пит има по-малко лицеви изражения от маймуната, която се опита да го изяде. Ако някой ми отговори логично на горните въпроси, най-вероятно ще преосмисля мнението си за поредния псевдо-екзистенциален напън за Оскар и може да го гледам пак, макар че на този етап бих се жертвал повече да гледам втори път „Интерстелар“, отколкото настоящия. В заключение – може да си причините „Към звездите“ само ако А/имате проблемни отношения с бащите си, които са Ви оставили, за да отидат в космоса, или Б/обичате близките кадри с Брад Пит повече отколкото смисъла.
47 коментара
Comments feed for this article
24.09.2019 в 20:54
Огнян Лулев
Единствената ми забележка е, че все по-рядко пишеш! Изоставаш…., а много филми заслужават аннализ!
24.09.2019 в 21:06
cinemascrotum
Аз започнах да изоставам още в пети клас, но се старая да не ми личи. 🙂 А иначе горният филм е първият, който гледам на кино от няколко месеца. В момента съм концентриран основно върху сериали.
24.09.2019 в 22:43
pavel717
гледа ли The Boys и Carnival Row?
24.09.2019 в 22:45
cinemascrotum
Първото отдавна, второто – никога.
19.10.2019 в 12:33
jorro
В момента , донякъде случайно , загледах японския „Erased“. Имаш ли някакво мнение за него ако случайно си го гледал?
19.10.2019 в 15:29
cinemascrotum
Мразя азиатските сериали, те убиха „Сънчо“. За този специално имам спомен, че съм му тествал първите два епизода миналата зима, но тогава нещо не ме грабна. Може да се върна към него, че и без това съм подхванал джапанска тематика с втория сезон на „The Terror“. /който пък е неистово тъп за момента/
24.09.2019 в 21:15
Торо
10. „Проект Лима” има необходимата техника, за да се установи наличието на живот във… Вселената – предвид това, че нямаме понятие под каква форма ще е този живот и предвид буквално безкрайните разстояния, дори да се приеме, че се разполага с безкрай време за целта.
НО, човечеството не разполага с техника, с която да отиде до Нептун и да засече изгубения кораб в околията му с добре познати форми на живот, ако белкем не могат да ги установят от местоположението още от това, че въпросният кораб е източник на излъчваната антиматерия. Та трябва брат Пит да провокира баща си да се обади… или ако трябва да извадя точен цитат от филма „Питч, ти си ни единствената Надежда, няма как да го открием дори да идем, става въпрос за огромно пространство!“
24.09.2019 в 22:07
cinemascrotum
Мисля, че военните казаха на МакБрайд, че излъчването идва от последното местонахождение на кораба на баща му, т.е. те са знаели или най-малкото са имали обосновани предположения къде да го търсят още преди години. Дълбоко се съмнявам Лима да е имал излишни запаси от гориво, че да обикаля толкова далече от точката, където последно е изпълнявал мисията си. Целта на съобщението от Марс беше да се провери дали баща му е жив и причинява излъчванията /каквито бяха подозренията/, или аномалиите имат различен произход, а не толкова да се открие къде е Лима. Реално и МакБрайд откри кораба на баща си на по-различно място от планираното, но дори така, нямаше никакви трудности да го локализира.
25.09.2019 в 02:35
Торо
Целта е баш да локализират Лима и да я nuke-нат; поначало си имат предположения, че е жив и излъчва бащата и не търсят диалог с него или поне отговори на въпросите, което би било случая ако имат колебания какво се случва и какво да направят (ако допуснем, че нещо би следвало да има смисъл в този сценарий изобщо). Макбрайд е използван само за това, другото е параван да го изпратят, мисля че почти в прав текст се казва във филма и героят го осъзнава; мисля че и Съдърланд го казва горе долу, но не помня точния диалог там. Моментално като се получава съобщение пускат кораб нататък с приготвените бомби. Сега, валидна интерпретация е, че са имали колебания и са получили отговор от сорта на „Мамка ви гниди, ще ви избия всички.“ и това е сложило край на колебанията им, но не мисля, че това е идеята на филма и не би паснало на бащата – той по-скоро иска да оправи въпросния проблем, така че няма логика в такава реакция, ако е имало колебания и опити „да се провери дали баща му е жив и причинява излъчванията“.
В момента, в който излитат, координатите вече са известни и корабът не се оказва на различно място от планираното, според мен, баш по план си стига до дестинацията.
Загубата на комуникация с Лима официално е между Сатурн и Нептун, т.е. не знаят крайните му координати, макар че не е ясно последните видея дали не са им изпратени от Нептун и как не са го открили. Струва ми се, че все пак реално там някъде са го загубили и само са покрили факта как, но не съм сигурен, може и по-късно да е загубен.
25.09.2019 в 09:13
cinemascrotum
Спомените ми от филма са услужливо избледнели, така че няма да влизам в дебат, може би наистина съм останал с грешни впечатления. За мен Те /военните, правителството, whatever/ бяха горе-долу наясно къде се намира Лима, но не им се занимаваше да пратят втори екипаж /дори да е под формата на „чистачи“/, за да не се излагат, вместо да продължат една мисия, която би трябвало да е приоритет за всяка нация, стремяща се към космически изследвания. /както твърди пояснението преди началните надписи/
Ако проблемът е бил локализацията, можеха да започнат със съобщенията от Рой години по-рано, много преди да се случат Излъчванията и да умрат невинни. Тогава даже нямаше да се стигне до нюкване, защото бомбата бе предвидена за конкретния случай, след като вече стана ясно, че Лима причинява проблема. В смисъл, можеше да се избегнат много главоболия, ако Бащата бе потърсен веднага след изчезването си, а не 20 години по-късно, за да се натрупа повечко битова драма.
26.09.2019 в 03:12
stilgarnaib
Имаше някакъв момент в който обясняват, че са пратили дрони обаче мястото било голямо и не могли да го намерят. Наистина съобщението е за да го локализират. Имаше и някакво дебилно обяснение защо трябва да се прати от Марс щото видиш ли вълните от магическа черна материя изпочупили другите предаватели, но дори и това не обяснява що Брат Пит трябва лично да ходи до Марс вместо да се запише и да го прати от Земята, а онези на Марс да го пратят на таткото.
26.09.2019 в 08:08
cinemascrotum
ОК, очевидно пропускът наистина е мой, оттеглям си въпроса. 🙂 Явно по време на сцената с оперативката съм бил твърде загледан в мъчителните напъни на Брад Пит да реагира на новината, че баща му е жив. Или просто съм бил хипнотизиран от красивото му лице, за да чуя всички детайли. 😀
И все пак, след като се уточни, че не е трудно да се стигне до Нептун, остава да виси въпроса защо за толкова години не е изпратен втори изследователски кораб със същата цел. Нали говорим за пионерска мисия със световно значение за цялото човечество. Нали затова беше надписа преди заглавието – че бъдещето е насочено към изучаване на вселената, търсене на извънземен разум и бля-бля. Все едно НАСА да бяха спрели с опитите след първия неуспешен „Аполо“.
21.12.2019 в 22:41
Mister S
Момчета, съжалявам, че се включвам в дискусията толкова късно, но чаках BRrip-a.
Мисля, че в разсъжденията си и двамата пропускате нещо много важно – целия филм го изгледахме през очите на Рой – нямаше нито една сцена, в която той не присъстваше, нямаше някакви там да се дръпнат настрани и да обсъждат някаква тайна „зад гърба“ му. Тоест ние през цялото време знаем само това което знае той.
Ето какво се е случило според мен:
16 години след началото на мисията, част от екипажа превърта (няма да уточнявам коя – защото така и не стана ясно). SpaceCom получава съобщението, което му показа другото сираче от мисията Лима, и решава, че няма да направи публично, че екипа им е превъртял, нито пред обществеността, нито пред близките на астронавтите, и обявява мисията за изгубена. А това е и причината да не изпращат спасителна мисия.
Сега малко гадая, но вероятно комуникацията е продължила още известно време – старши си е докладвал за изследванията и за липсата на сигнали от R2D2. И така до момента, в който съвсем е изкукал или може би е влязъл в конфликт с командването, което е настоявало да се прибират. Обявил е независимост или както са го нарекли „Голямото пия-си-урината парти“ с думите „И сега какво ще ми направят?“.
В наши дни стареца пази пълна радиотишина, щото е убеден, че тия от SpaceCom искат да въведат Истанбулската конвенция и тъгува по Татовото време, когато е могло да изоставиш жена си и детето си без никой да те съди за това. SpaceCom пък си имат други проблеми с луните пирати например, и се сещат, че Лима все още е там, чак когато се получава тази енергийна вълна точно пък от планетата, около която са загубили кораба си тунингован с антиматериен двигател (очаквайте и в следващото возило на Доминик Торето). Командването не е много сигурно дали екип „Лима“ е още жив след толкова години от последния си контакт, все пак космосът е враждебно място, а пичовете карат на провизии от преди 29 години – представяте ли си какво прави 29 годишна консерва фасул в затворено помещение? От Марс вероятно са се опитали да се свържат с Робинзон, ама сърдитото старче си мълчи, затова решават да го ударят право в емоцията – ся те хората от де да знаят, че пича и преди 3 десетилетия не го е еняло за семейството му.
Относно пътуването на Младши до Марс и аз се чудих по време на филма дали не може да изпрати просто запис, в последствие реших, че искат да е на живо за да може да стане разговор и освен да се потвърди, че стареца е жив, де да знам, да го раздумва, все пак те го мислят за изкуфял убиец със зъб на командването, или де да знам да го проследят(до там ми се е набило това клише с „Задръж го на телефона 30 сек. за да го проследим“). Разбира се филма сам разби на пух и прах тази ми мисъл, като дори на дадоха на Рой да чуе таткова реч. И все пак май имаше смисъл от това да отиде до там, защото баща му отговори на съобщението, чак на n-тия път, когато Рой наруши сценария и вмъкна някакви лични преживявания и чувства, ако просто излъчваха един запис, отново и отново, надали щяха да получат отговор.
Мен лично ме озадачи плана им да взривят Лима като по този начин се предполага, че ще се освободи антиматерията накуп, при положение, че само някакви малки изтичания предизвикваха такива проблеми. Сега ако по физика сте имали само 3-ки и то по милост и си мислите,че ядрена бомба може да унищожи антиматерия, нека ви преподам един урок 101 – антиматерията унищожава атомни бомби. Или поне да бяха изчакали кораба да мине от другата страна на Нептун, и без това вече загубихме Плутон като планета, тази поне може да ни послужи като щит един вид.
24.09.2019 в 21:40
Христо Христозов
„седмичния парламентарен контрол по БНТ“?! Май не гледаш много телевизия, а и от политика не се интересуваш, защото парламентарния контрол от много време (разбирай няколко години от как е на власт сегашното правителство) не се излъчва по БНТ.
24.09.2019 в 22:08
cinemascrotum
Хвана ме, не се интересувам от политика и почти не гледам телевизия. Но пък гледам други глупости, видно от горното. 🙂
24.09.2019 в 23:56
coco jambo
към т. 5 имам две допълнения: 1) къде успя да скрие тази кутия с данни (приемаме, че всички данни могат да се съберат в една такава кутия) докато сърфираше през астероидния пояс, 2) за 20 години не се е променил конектора за данни или протоколите за комуникация в корабите? просто включи кутията и данните потекоха…
филмът не беше изцяло лош – например кинематографията беше впечатляваща – но ми се иска да дойде следващия кубрик и да направи нещо ново и революционно, защото ми писна да гледам трактовки на тема ‘2001’.
25.09.2019 в 00:11
cinemascrotum
Носил е някакви адаптори, човекът, някакви преходници… 😀
Майтапът настрана, абсолютно съм съгласен, че на места филмът е заснет квалитетно. Специално началната сцена и особено частта с лунните пирати, която, колкото и абсурдно да звучи на хартия, е направена учудващо добре. Там е видно показано как изстрелът от оръжията не се чува, но в същото време вибрациите минават през ръката и се усещат от стрелящия – страхотен детайл, за който евала на Джеймс Грей. Но въпреки това, цялата картина е по-скоро плачевна, а точно тези „2001“-заигравки, плюс останалите евтини заемки, са адски афектиращи.
25.09.2019 в 09:44
Naismith
Относно въпрос No 1: не е трудно да се стигне, макар и на мен не ми хареса ~90 дневното пътуване. Проблемът, поне както го обясниха в началото, по време на брифинга, беше, че не могат да открият точното местоположение на Лима, и за това е необходим сигнал от там. Не знам защо антиматерните изригвания не са достатъчни, но както и да е.
Нямам абсолютно никакво обяснение за останалите. Първият абзац от текстът Ви е едно към едно с моите впечатления. Имам още забележки към сценария и камерата, но те и описаните тук са достатъчни. Само не разбирам как има 83% рейтинг в Rotten Tomatoes…
Благодаря за статията.
25.09.2019 в 11:24
4main
Общо взето няма негативни ревюта в сайтове, като Доматите, но сред тези, на които не им плащат, за да промотират, се намират обективни коментари, като твоя и долния. Самият мен ме напушваше смях по подобен начин, докато гледах и Интерстелар.
Bad Astra; worst sci-fi movie of all time?
Basically this film steals from multiple movies to create the most terribly disjointed and inane plot that I’ve ever had the misfortune to see. From Last Man it steals it’s depiction of Neal Armstrong and renames that character Roy McBride. From 2001 it steals the apes… (yes, there are apes in the film…) and the lunar transit scenes and from Guardians of the Galaxy it steals space pirates… (yeah, space pirates!) from Gravity it steals the space ships, space suits and tether lines. From Alien it steals the distress call… (see apes above). From Interstellar it steals the music and from Stars Wars it steals the son must kill father to destroy the deadly space station plot line. From the Red Green show, it steals the duct tape…(yes, really!) From Soylent Green it steals Saul’s final moments (AKA „calming rooms“) and from Blade Runner 2049 it steals the Baseline Psych Test… From 2010 it steals the shock-wave and from Independence Day it steals the bomb… Donald Sutherland simply reprises his role from JFK while Liv Tyler’s scenes were just ripped off from LOTR. This movie is an insult to the intelligence of the audience and reveals just how much contempt Gray and/or the producers have for their audience. Basically this movie is a Voight-Kampff Test that ferrets out Replicant critics when they write glowing reviews for terrible movies. I gave the film a 0 out of 10 which I’m happy to do because on most review sites I can’t give it a zero. If you watch it, treat it as a comedy and you’ll have great fun. My wife and I compared notes after the movie and both realized that we were afraid during the movie that we somehow missed something that caused the critics to give it good reviews… then we laughed so hard that it was hard to stop because it really was terrible and it was the critics who were afraid to say so.
25.09.2019 в 12:10
cinemascrotum
От „Интерстелар“ краде и оператора, докато Лив Тайлър е по-скоро rip-off на „Армагедон“, имайки предвид че и там ролята й бе да тъгува за мъжа-си-в-космоса. 🙂 А наче „2001“ те шиба в лицето още с началния кадър, създаващ илюзията на подреждащи се небесни тела, оттам насетне става само по-зле. И това, че филмът е всъщност Voight-Kampff тест за критиците, също е много добро. 😀
25.09.2019 в 22:07
goro
А какво да кажем за лунната гравитация и тази на Марс и по-точно, че е представена все едно си на Земята? Wtf? В единия кадър лунното бъги лети 5 мин поради слабата гравитация, но в лунната база всичко е точно и си ходим все едно сме по Витошка…
26.09.2019 в 08:11
cinemascrotum
И това го забелязах, но допуснах че вътрешността на базите има система за поддържане на изкуствена гравитация.
27.09.2019 в 03:47
вяско
Може би не е пропуск, а по-скоро детаил, който умишлено са игнорирали. Например във „Враг пред портите“ всички герои са руснаци и немци, но актьорите са американци и всички говорят на английски. Не си струва Джъд Лоу да научи перфектен руски заради ролята, нито си струва да кастнат руснак, вместо Лоу само заради езика, от този детайл филмът не изглежда по-нереалистичен, зрителите знаят къде се развива действието. По същия начин тук не си струва още толкова бюджет за корекция в гравитацията, за да натъртят че са на Луната, филмът не е строго научна фантастика и не страда от игнора на такива подробности.
27.09.2019 в 17:04
cinemascrotum
Пренебрегването на различните езици в полза на английския е обща практика и се прави в услуга на американската публика, която е основният консуматор, така че изобщо не го отчитам. Пренебрегването обаче на интелекта на зрителите с горните простащини /може би не точно примера с гравитацията, макар че и за него нямаше нужда от бюжет, а от една вмъкната реплика/, се прави от /и е в услуга на/ авторите на филма, с цел да минат леко метър, пък белким ние им се вържем, разсеяни от красивите космически панорами.
26.09.2019 в 12:55
Trelos
Точно снощи го гледах, Скротуме и въпреки многото кусури които ти изреди и с които съм съгласен, все пак ми хареса. Поне визуално филма си е оргазъм за очите, Брада Питич си беше добър в играта като се има предвид малоумната роля която трябваше да изиграе.
За новия филм на Тарантино няма ли да направиш ревю, там пък да видиш изгъзици!
27.09.2019 в 16:48
cinemascrotum
Още не съм го гледал, но при Тарантино поне можеш да се отпуснеш, знаейки, че какъвто и жанр да прави, физика, реализъм и оригиналност са отишли в кенефа още след първия ред на сценария.
27.09.2019 в 16:15
Krampus
Пиратите и маймуните бяха вмъкнати, за да може аудиторията да държи пулс, по-висок от този Рой МакБрайд, предполагам, въпреки, че моят се луташе някъде м/у неговия и този на Шумахер, след инцидента. Въпросите са ти резонни, всички си ги зададохме, но никой не може да отговори…., освен, може би, Люк Скайуокър и Хан Соло…пиши им на мейла :))
27.09.2019 в 16:51
cinemascrotum
Хахахах, това с пулса на Шумахер беше добро, няма да лъжа. 😀 И по-добре да пиша на имейла на Лея, че последно май тя хвърчеше в космоса на магия.
03.10.2019 в 22:07
CS fanboy
@Cinemascrotum, totally out of context, но запознат ли си/следиш ли канала на Red Letter Media в YouTube?
04.10.2019 в 14:34
cinemascrotum
Запознат съм, но не го следя. Навремето ми бяха интересни само ревютата на Г-н Плинкет за „Star Wars“, но това беше преди доста години.
06.10.2019 в 15:19
CS fanboy
Имат добри неща и в Half in the Bag. Г-н Плинкет все още има тежест. Даже на последния SW се надявам повече, за ново подобен коментар. Иначе и The Nerd Crew е доста забавно.
04.10.2019 в 23:54
Tyler Durden
Много ми е и тересно какво мислиш за joker?
05.10.2019 в 10:07
cinemascrotum
Евентуално може да го гледам във вторник.
05.10.2019 в 11:17
Tyler Durden
Ще чакам с интерес да споделиш мнение. Явно няма шанс за ревю 🙂
06.10.2019 в 18:50
Marian Georgiev
Нищо не казахте за водните канали на Марс? А дали бяха водни? Скафандърът беше явно и водолазен костюм. Рой си плуваше на воля, но и доста бързо, пък и знаеше къде отива…И накрая влезе през фюзелажа на кораба при предстартово броене – е това кърти.
07.10.2019 в 11:57
cinemascrotum
Каналите не бяха естествени, а по-скоро нещо като охладителна система за ракетата. Също така пропускаш, че той влезе не просто при предстартовото броене, а след него, докато корабът вече ускоряваше нагоре. Класика.
07.10.2019 в 13:05
Marian Georgiev
То ясно беше, че са изкуствени. Все пак отвори капак на шахта за да влезе. Но пропуснах да напиша и за тиксото върху шлема на командира на кораба и очакваното обаждане до екипажа на кораба, да подготвят лекарски екип. И как на сигнал SOS се отзоваха командира на екипажа и ПЪТНИКА. Ама хайде стига толкова.
10.10.2019 в 14:47
марко тотев
Драсни за Жокера нещо.
15.10.2019 в 09:08
Явор
Викам си… Как може да отидеш на това вместо на „Жокера“, ама то и „Жокера“ не се оказа кой знае к’во. Не знам какво толко му харесаха хората :Д
15.10.2019 в 15:25
Vasko
Харесаха му това, че артистът е добър и че не беше типичният комиксов филм. Иначе филмът беше с ужасен ритъм и беше тотална мъка за гледане. НА 5 пъти съжалих, че не мога да превъртя напред или да видя колко точно остава до края. Душевна чикия в опит за noir film (напълно ненужно)
16.10.2019 в 02:02
Трелос
На мен лично ми хареса Джокера, тотално различен от хилядите cgi чекий дето ни заливат през последното десетилетие. Актъорска игра, музика и монтаж бяха на ниво. Сценария само си имаше кусурите иначе филма като цяло на мен лично ми се стори невероятен.
23.10.2019 в 00:25
Natali
Ще има ли ревю на „Жокера“?
23.10.2019 в 10:23
cinemascrotum
Съмнявам се да успея да го гледам на кино, така че дори да има някакъв коментар, той ще е след като излезе на Blu-ray.
24.10.2019 в 13:01
Aleksandar
RIP Joker Review 2019 – 2019
25.10.2019 в 21:27
Васко
Жалко наистина, защото филмът има свойте достойнства. Различен комиксов подход. Без супер-сили и други фантасмагории и със супер актйор. Минусът е че въпреки супер яката идея, реализацията малко куца, на моменти има досада и има доста предвидими сцени.
28.10.2019 в 09:57
CS fanboy
Снощи гледах филма. Изключително много ми хареса. За мен това е най-реалистичният origin story на комиксов герой (ако изобщо може да съществува такова понятие). Може и да има някакви пропуски/слабости, но смятам, че крайният резултат ги оправдава. Финикс също играе много силно.
07.12.2019 в 23:26
Един киноман
Определено филмът има повече минуси отколкото плюсове. Някои от предходните коментиращи пита кога ще се появи „следващия Кубрик“. Отговорът е: когато някой Холивудски умник седне да прочете романи, като „Среща с Рама“ на Кларк, „Отново и отново“ на Саймък и още много подобни класики в жанра.