Една девастираща новина за феновете на „Властелинът на Пръстените“ ме накара да замлъкна и да изпадна в темпорална депресия през последните няколко дни. Джон Рис-Дейвис а.к.а джуджето Гимли от фентъзи трилогията на ПиДжей няма да участва в предстоящия прикуъл „Хобит“. Тук е мястото по-емоционално обвързаните със сюжета да изпуснат по една сълза, а хейтърите да изпаднат в ритуален танц на щастието. Не че ролята на Гимли беше толкова значима за сюжета, но все пак това е емблематичен образ за „Властелина“ и доста от милионите му почитатели тайно са се надявали дядо Джон да се завърне в новата екранизация по Толкин. Да, тук по-начетените от Вас ще се сетят, че лилипутът Гимли не участва в книгата „Хобит“, поради причини свръзани с това, че по онова време все още е бил палав пламък в очите на родителите си, но за сметка на това – в книгата участва баща му – Глоин, чиято роля креаторите са помолили да бъде изиграна от Рис-Дейвис.

towers2Може да се дебатира дали Джон Рис-Дейвис е толкова грозен само заради грима си.

Британският актьор обаче твърдо е отказал на тази пропозиция с думите: „Вече ме попитаха, но честно казано – ще откажа. Вече изцяло съм приключил с това. Една сантиментална част от мен ще се радва много да участва. Но всъщност не съм сигурен дали лицето ми ще издържи отново на това мъчение.” С тези си слова, Гимлю има предвид масивния лицев грим, който му е бил наслагван дълги часове преди снимките на която и да е негова сцена във „Властелина“. Тези които са гледали специалните материали на филма, знаят че тогава Рис-Дейвис орева света колко му парел грима и как получавал всевъзможни обриви по бузите. Е, явно човекът е осъзнал, че тялото му не е станало по-издръжливо, а евентуалните му физиономични модификации този път биха довели до трайни лицеви деформации. Така че, бате Джон дава на сигурно и отказва всякакви отношения с ПиДжей и задругата на дел Торо. Това не е чак толкова лоша новина всъщност, при условие че Гимли беше започнал леко да ме дразни някъде по средата на втория филм, така че липсата му може би няма да е голям минус за „Хобит“. А пък и в новия филм ще се наблегне основно на джуджетата, а Джон Рис-Дейвис винаги е обичал да изпъква, така че тук така или иначе нямаше да има тази възможност.