Дълго мислех дали да пиша за този сериал, но тъй като мисленето не е от силните ми страни, реших да рискувам. Може спокойно да игнорирате долния хаос от думи, ако вече смятате, че „Последните оцелели“ не е кой знае какво. Ако обаче сте на обратното мнение, значи имате нужда да спрете райския газ и прочетете защо не сте прави, дори ако стоите изправени. (no pun intended) И така, „Последните оцелели“, както започнах да наричам мозъчните си клетки някъде след третия епизод, е новото шоу на HBO за зомбита /нямам предвид публиката/ по мотиви от игра на Sony Interactive Entertainment и, като казвам шоу, използвам думата в щедър вариант, понеже е също толкова „шоу“, колкото концерт на Лили Иванова – много хайп, малко пукане на стари кокали, композиции на запис, преобладаващо мъртва материя и общото усещане, че гледате нещо, което отдавна е демоде.

Сигурен съм, че повечето от Вас са почитатели на сериала, което е очаквано, защото съм наясно с ниската възраст и не по-високото IQ на читателите си. За разлика от масовия геймър, аз не харесах още оригинала, нищо че го помня като първия exclusive, който разцъках на хакнатия си PS3 преди седем-осем години. Надявах се само HBO-лигофрените да го направят с поносим сюжет и по-забележими разлики от играта. Последното го исках, понеже „The Last of Us“ е изключително линейна и ако извадим минималната й интерактивност, останалото няма с какво да задържи интереса за 9 епизода. Оказа се, че ЕйчБиОу са отговорили на молитвите ми, но по грешния начин. Защото шоуто е добре направено, като за PS заглавие /неголям подвиг/, сюжетът действително е едва поносим, а разликите също ги има, но те пък са в джендър-неутрална посока.
Продукцията е рожба на Нийл Дръкман /дежурният режисьор на Sony/ и Грег Мейзин, отговорен за Чернобил. /сериала, не аварията/ Колаборацията им би трябвало да не вони, поне на хартия. В случая обаче хартията е иззета от мобилна тоалетна на строителен обект и нещата не са така ароматни. В общи линии имаме дословен прочит на играта, с някои минимални /но несъдържателни/ фриволности, облечен с куп пари, популярни лица и актуален КОВИД-мотив. Авторите умишлено са асоциирали кордицепса с пандемията от 2020, променяйки действието от 2033 на 2023, съответно всеки заразен да е като беснеещ пациент, избягал от инфекциозното отделение. Евтин трик за възползване от глобална криза, така че да се продаде продукта на по-широка аудитория, а не само на тази с достъп до PS контролер.
Приницпно, когато се адаптират видеоигри, трябва да се прецени дали имат дозата зрелище, оправдаващо появата им в алтернативен формат. Така например, поредиците „Смъртоносна битка“ и „Заразно зло“ имат множество мутации /не казвам добри, говоря за количеството, а то е определящ фактор за успех в съвременния свят/ в няколко различни медиума. Причината е, че са визуално обещаващи за TV или киноекран, но което е по-важно – сюжетът им не е интегрален. „The Last of Us“ от своя страна, не е такава. Тя разчита на история, а не на ефекти; на стелт, а не на стрелби; на оцеляване, а не на динамика. Тези фактори я правят крайно неподходяща, особено разплута в девет епизода. Дори да приемем, че греша и сюжетът й си струва да се разпространява по телевизията, то, в името на Перун, 9 епизода са твърде много. Все пак говорим за времена, където „The Walking Dead“ 6 /шест!/ спинофа, медийното пространство е по-задръстено с апокалиптични драми от сифона на Чубака, и на публиката й се драйфа от зомбита, ако ще да са „рънъри“, „стокъри“ и „кликъри“. В идеалната си разновидност „Последните оцелели“ трябваше да е 2.5-часов филм или максимум 4-сериен минисериал. Не 9 епизода на хаотични превъртания между пет времеви линии и сърцераздирателни любовни трепети, заблуждаващи че историята е нещо по-грандиозно от разточителен road trip на малка пикла и сурогатния й татко из Америка.
Сюжетът е вързан за играта като примка върху шията на избягал роб до такава степен, че даже нововъведенията са изтъркани за апокалиптичния жанр. През повечето време ми се струваше, че гледам всеки друг зомби-филм, правен някога, минус интригата. Надолу ще избълвам сюжета така, както го видях през некоректната призма на циничните ми очи и, ако случайно някъде не сте съгласни с мен, имате пълното право да идете на майната си. Първият епизод ни връща в 2003 и ни запознава с работническото семейство на мексиканеца Джоел /Педро Паскал/, брат му Томи /Диего Луна/ и дъщеря му Сара, която е мулатка. Нормални междурасови дреболии, не им обръщайте внимание. Те живеят задружно, прекарвайки дните си в търсене на строителна работа /ТОП 3 на най-предпочитаната професия за мексиканските емигранти в САЩ/, а нощите – в гледане на плиткоумни екшъни. Поне до момента, когато някой-някъде гризва контаминирана баница и светът потъва в най-мащабната пандемия на всички времена. /според теорията на шоуто, заразата тръгва от яденето на увредена пшеница или най-общо – глутен/ Още в първите часове на мега-заразата, Джоел решава, че краят на света е дошъл и хуква нанякъде, без да се запаси с тоалетна хартия, което е протокол в началото на всяка пандемия. Къде отива никой не знае, но и никой не го пита, най-вероятно към Мексико, където вирусът няма да го разпознае. Естествено, семейството му не стига далеч, понеже още първият войник е принуден да ги застреля. /както добре знаете, по време на криза, на Буш-администрацията й трябват 2-3 часа, преди да оторизира ликвидирането на цивилни/ Бам-бам и Бамби умира, а Джоел и брат му остават разревани, без дори едно руло тоалетна хартия, с което да си забършат сълзите.
Прескачаме 20 години в бъдещето АКА настоящето, когато Джоел живее в град, окупиран от ФЕДРА или американската агенция за бедствия и аварии, но във фашистки вариант. Той е работник по чистотата /ТОП 2 на най-предпочитана професия за мексиканските емигранти в САЩ/ и е задвижван от мисълта, че трябва да избяга и пак да хукне нанякъде. Опитва се да събере пари за автомобилен акумулатор, подвизавайки се като кварталния наркодилър /ТОП 1 на най-предпочитана професия за мексиканските емигранти в САЩ/, но вместо това той и Тес /приятелката му без привилегии/ са наети от Светулките /партизанска групировка, целяща свалянето на властта на ФЕДРА/ да съпроводят VIP-момиченце на име Ели от епизод 1 до епизод 9.
Марлийн, лидерката на Светулките, е категорична, че Ели е имунизирана срещу заразата и кръвта й лекува всички болести, освен тези, изискващи лекарства. И така, Джоел, Ели и Тес, тръгват из Америка, провирайки се между паднали сгради, рухнали мостове и сюжетни дупки, но както винаги се случва, нещата загрубяват още на втория епизод, когато Тес е ухапана. Огорчен, че така и няма да излезе от friend-зоната с нея, той я оставя да бъде целуната по устата от заразен коцкар. /за разлика от Джоел, поне зомбито е било с привилегии/ Имам чувството, че ролята на Тес в играта бе осезаемо по-дълга, но явно Ана Торв е преценила, че два епизода без баня са й достатъчни. Оттам-нататък, щатската одисея на стария Педро и малката Пикла продължава с откъслечни премеждия и напрегнати ситуации, които са на принципа 60/40 – водят или до прозевки или до гримаси. И ако приемем, че първите два епизода минават сравнително канонично и в унисон с клишетата, то третият ни стъписва със смяна на предавките, а също и ориентацията, запознавайки ни с Бил и Франк – последните гейове на САЩ.
Публиката дружно възропта срещу този палав и потно-мъжествен епизод, наситен с любов по време на холера, но не, от HBO са категорични – светът има спешна нужда от 50 минути на хомоеротика, гей-романтика и еднополова трагедия, а какво по-добро място от сериал за зомбита? Накратко, имаме Тръмп-гласоподавателя Бил, който /за разлика от Джоел/ не бяга от къщата си две минути след като комшийката му се е озъбила, а се барикадира в дома си и организира собствена версия на „The Last Man on Earth“. Човекът иска да бъде оставен на мира, но съдбата има друго наум и в капана му попада единственият друг гей в радиус от 2К километра – женственият Франк. Привлечен от трактористкия чар на Бил или просто доволен, че си е хапнал мръвка, Франк бързо огладнява за „другата мръвка“ и в рамките на има-няма два часа, Бил, който години наред е бил недоверчив, асоциален и резервиран към промяна, вече е нежно, но ритмично проникван от случаен минувач. Любовта се заражда, а с това и желанието на Франк да бъдат нормална двойка с приятели. /гейовете и техният оптимизъм…/ Сякаш като на филм, двамата наистина успяват да намерят приятели и кой да ти знае – това са Джоел и Тес. /странно как, след като и Бил, и Джоел, имат навика да трепят всеки, застанал на пътя им, камо ли да си правят пикници с него, но нека не забравяме, че става дума за хомо-фантазия/
Епизодът ни показва житейския път на гей-семейството, с уточнението, че те стават семейство чак в деня, когато умират. Фактът, че досега Бил и Франк не са се венчали, въпреки наличието на предостатъчно време /а също и на кумове/, ме навежда на мисълта, че поне един от двамата не е бил чак толкова влюбен в другия. Но, както и да е, проблемът на епизода не е гейотата му. Проблемът е, че е тотален и безсрамен филър – загуба на време, излишно протакане и разтягане на сюжет, който не печели нищо от тези лирически отклонения. Получаваме някакви базови данни за живота извън големите населени места, но в същото време тази информация е прекалено идеализирана и романтизирана, за да я приемем като целесъобразна притурка на историята. Авторите се оправдават, че намеци за сексуалната активност на Бил има и в играта, но, за Бога, намеците са си намеци, а не цял епизод, посветен на евроатлантическите ценности. Обърнете внимание, че има два епизода /за втория след малко/, пропагандиращи гей-връзките и то с интимна близост, а хетеро-връзката между Джоел и Тес дори не е категоризирана официално. Всъщност единственият, целунал Тес, не е Джоел, а някакъв гъбясал прокажен. /да си носила маска, ма!/ В същото време, параноичният Бил се доверява на първия гей пред погледа му, но държи зорко под прицел хетеросексуалния Джоел, докато обядва с него. 1 на 0 за ЛГБТ обществото, безспорно.
Връщаме се в орбитата на Джоел и Ели, попаднали в епицентъра на революционни катаклизми, този път включващи женски лидер /Мелани Лински/ и двама онеправдани негри. /че какви иначе да са?/ Става дума за бандата на изтрещялата Катлийн, които не са Светулки, но не са и ФЕДРА, т.е. просто хипстър хайдути, биещи се срещу глобалното затопляне, социалното неравенство и други полит-коректни глупости. Тяхната история не присъства в PS-предшественика и съответно предполага да е умерено интересна, но уви! В общи линии иде реч за Хенри и братчето му Сам, които са изпортили главатаря на бандата /брат на Катлийн/ пред ФЕДРА, за да получат медикаменти срещу левкeмията на Сам. Катлийн слага ударението на „патка“ в думата психопатка, понеже е заслепена от манията да ги открие до такава степен, че застрелва единствения лекар на бандата си. /кой ще преглежда простати сега, а?/ Любопитна подробност е, че дясната ръка на Катлийн е актьорът, озвучавал Томи /братът на Джоел/ в играта, но това са намигвания, които биха възбудили само феновете. Също така не проумях и тази деструктивна фиксация на Катлийн да отмъщава за брат си, освен ако нещата не са по-комплексни и роднинските им отношения не са включвали елементи на инцест. /все пак говорим за HBO/
Двете изгнанически групи се срещат, като Хенри и Сам успяват да изненадат Джоел, докато спи. /що за нинджи са те, за да преодолеят професионалния капан от счупени стъкла на Джоел?!/ В крайна сметка се стига до алианс и четворката плъхове тръгва по тунелите на Канзас, опитвайки се да избяга от гнева на Катлийн. Перипетиите им кулминират в най-наситената откъм екшън сцена, където селската армия се опитва да застреля предателите, точно когато гъбешкият разум решава да изпрати подземния си отряд от заразени срещу тях. Един от уродите е т.нар. „блоутър“, появяващ се без причина за няколко секунди, колкото фенбойчетата да си кажат „Я го знам, бе!“, след което да си забравят за него, сякаш никога не го е имало. /горе-долу същото се случва, когато видя на живо BG актьор/ И като казах, че сцената е наситена откъм екшън, не казах, че е добра, защото не е. Просто е била наложителна, за да събуди публиката след 2 епизода на ходене-&-говорене, а също и необходима, за да се изчистим от туморния маркер, наречен Катлийн. В крайна сметка, Сам е ухапан и тук идва интересен момент, а именно – че Ели, наясно с лечебните си свойства, решава да му помогне, като намаже раната му с кръвта си. Някак си по детски малоумно, но добродушно намерение. Въпросът е, защо не го направи и с ухапаната Тес? Поне от култура можеше да си предложи услугите на кръвна шаманка, а не да се кокори безучастно, докато Джоел губи партньорката си. Както и да е, мазилото не сработва и Сам се събужда като репресиран чернокож, болен от левкемия и заразен с кордицепс – ако не беше и ням, съм сигурен, че щеше да запее някакъв блус.
Епизодите продължават да се нижат като турска броеница по същия начин – ходене, криене, говорене, още ходене, понякога яздене. С тази разлика, че този път не Вие контролирате героите, а Холивуд. В шестия епизод Джоел най-после стига до Томи, установен в напълно функциониращо градче в Уайоминг, жителите на което са построило комунизма. Явно на американците им трябва Апокалипсис, за да се сетят, че по Байтошово време наистина беше по-добре. Градът им осигурява къщи, коне и провизии, но Джоел не е на кеф. Не го свърта на едно място, тъй като се е задължил да заведе Ели до епизод 9, а както каза принц Оберин: „Ланистърите не са единствените, които си плащат дълговете“. В същото време, Ели пък е станала емоционално зависима от него до такава степен, че отказва да пътува с когото и да е друг, понеже никой не би търпял толкова дразнещо същество като нея. И така, двамата поемат към МБАЛ Денвър, където Ели да стане кръвен, а защо не и мозъчен донор.
Стигаме до седми епизод, който е огледална версия на трети, но с лесбо-насоченост. /#blessed/ Точно така, HBO отново са ударили по масата и са отсекли „Не може да има само един епизод за гейове, къде е равноправието? Знаете, че лесбийките са тънкообидни и злопаметни, имате ли представа колко гневни писма с букви, изрязани от вестници, ще получим, ако не включим и тях?“ Айде гепете още 50 минути за Ели и чернокожата й приятелка Райли, които си прекарват по женски в търговски комплекс, изцяло електрифициран за нуждите на момичешките им прищевки. Мечтата на комплексираната селянка е да си купува гащи от мола, което горе-долу се случва и в този епизод, минус чистите гащи на Ели. Някои ще кажат – не си прав, хейтъре, тази сцена беше жизненоважна, защото показа сакрална информация за Ели. /че е фенка на “Mortal Kombat 2”, на тъпите каламбури и на лесбионизма/ Ами да, ама същата информация можеше да се резюмира в 10, айде от мен да мине – 15, а не 50 нажежени от хормони минути. В края на краищата романсът е спукан като младежка пъпка и Ели остава с горчивия спомен, че е застреляла първата си любов. /по-добре тя, отколкото полицията, иначе щеше да е расизъм/
Стига сме хабили тока на мола, нека отидем директно в следващия епизод, където ситуацията се преобръща и Ели става център на вниманието, понеже Джоел е ранен, а тя трябва да се грижи за него – все пак е на цели 14 години, което означава, че е с около година по-възрастна от много цигански майки. По ирония на съдбата, пътят й се пресича с този на канибалска комуна, водена от попа Дейвид – един от малкото свещеници, предпочитащи детската плът предимно в пържен вариант. Негова дясна ръка е актьорът, озвучавал Джоел в играта, Трой Бейкър, но той има шепа реплики, главно въпроси от рода на „Защо тази пикла получава по-голям хонорар от мен?“ и „Колко по-тъпо можеше да умра?“. Ели е пленена от Дейвид, който се опитва да я обработи, но тя /или „те“, в зависимост от личния й избор/ е опърничава, поради което не му остава друго – ако не може да я включи в каузата си, ще я включи в менюто си.
Ала девойката е пълна с изненади и успява не само да избяга, но и да запали ресторанта на Дейвид. Сцената е показателна за мързела на авторите. Ели замерва Дейвид с горяща пръчка, но уцелва пердето, което тутакси пламва и нещата се обръщат на Hell`s Kitchen. Дейвид поглежда към бързо разрастващия се пожар с безразличие, след което отново продължава да търси момичето, без да мигне. При условие, че заведението му гори, а са нужни 10 секунди, за да изгаси пожара, преди да е станало късно. Е, моля Ви се, не така! Дейвид може да е показан като социопат, но със сигурност не е показан като дебил. В края на краищата, Ели убива Дейвид по брутален начин, доказвайки тезата, че афинитетът към игри с насилие като “Mortal Kombat” прави децата опасно агресивни. През това време Джоел вече е оздравял /забравих да спомена, че Ели заши раната му с игла, която не беше дезинфекцирана даже с кръвта й/ и двамата се срещат, готови да поемат заедно към последния епизод, на което аз бих добавил „Най-после, мамка ви!“
Като бонус в началото на девета серия получаваме origin-историята на Ели, родена на пода в къща тип „Тексаско клане“, секунди след като майка й е инфектирана. /нищо чудно, че е пораснала като плашило/ Майката също не е случайна, а актрисата, озвучаваща Ели в играта и дясната ръка на Марлийн. /явно всички voice-актьори са поканени за десни ръце/ Друга скандална глупост е фактът, че Марлийн оставя Ели под грижите на ФЕДРА, за да е в безопасност. Това е абсурдно и противоречи на принципите, заради които Светулките би трябвало да се сражават – да захвърлиш дете в базата на врага, за да бъде индокринирано и възпитано по техен образ и подобие с оправданието, че ще е в безопасност? Нали помните как през турското робство българите доброволно са давали децата си като еничари, за да са в безопасност! В смисъл, WTF? ФЕДРА може да е милитаризирана държавна структура, но все пак е съставена от обикновени хора със същата цел – да се намери лек за пандемията. Защо тогава Светулките се опитват да ги унищожат, а не да се коалират с тях? Абе, какво съм тръгнал да го мисля бе, ебати сериала по някаква игра, ай сиктир…
Краят е такъв въглероден отпечатък, че имах чувството как наблюдавам shot-by-shot възстановка, особено на последната третина. За сравнение, предходната диария по PS-shit на Нийл Дръкман беше “Uncharted” и там също имахме множество референции, но не и такова фрапиращо прекопирване. Сериалът минава за пълнометражна кътсцена, ама 9 епизода, 4 от които са чисти филъри, си е too far отвсякъде. Да, пълно е с препратки и намигвания, но едно шоу не се състои само от намигвания, освен ако не е за хора с неврологични проблеми на лицевите мускули. И не споря, че PlayStation версията беше хит и финалът й се открояваше, но тук въобще не е толкова вълнуващ. По-скоро ще Ви остави с блуждаещ поглед на объркано говедо, като след края на пиеса с Джон Малкович. Обективно „Последните оцелели“ не е нито по-емоционален, нито по-оригинален от “The Last of Us”. Единственият му коз е, че преднамерено излиза след световна пандемия, ерго ще ангажира много повече промити мозъци, отколкото само тези на миризливите геймърчета.
Предпоследният абзац е за актьорите и после приключвам, кълна се! На челни места имаме Педро Паскал от няколко епизода на „Игра на тронове“ и Бела Разми от други няколко епизода на „Игра на тронове“. Първоначално бях скептичен към Педро и преобразяването му в Джоел, но с течение на сериите установих, че на никого от създателите не му дреме за моето мнение. Въпреки това ще си призная, че той далеч не е най-лошият избор за ролята, а и така няма да ме е яд, когато го гръмнат във втория сезон. /опа, spoiler alert!/ Най-вероятно му е помогнал стажът в „Мандалорианецът“, откъдето е свикнал да обикаля безцелно, ескортирайки грозно дете. И като стана дума за Бела Разми, ето я и нея, не се плашете, лицето й прилича на гърба на права лопата, но иначе е изключително изразително. /в изразяване на праволопатни емоции/ Тук не искам да излезе, че е я смятам за лоша актриса, даже напротив – има удивителни участия в късометражни проекти. Просто ХашБеО трябва да уволни кастинг директора, преценил че момичето става за гледане за повече от 10 последователни минути. Нищо общо с Ели от играта, може би само донякъде като интонация и жаргон, но с излъчването на киселинен рефлукс, което за щастие е туширано от екранните й партньори – винаги е по-лесно е да си симпатичен, когато си обграден от крастави зомбита. Колкото до останалите актьори, направих кратко проучване и се оказа, че не ми пука за нито един тях.
Време е да синтезирам всичката тази помия отгоре. /който е чел досега, се е набутал/ „Последните оцелели“ е ОК сериал, ако не сте запознати с играта, върху която е базиран. Ако сте, не виждам дълбок смисъл да го идолизирате. Той не предлага нищо невиждано за жанра и, след 11 /единадесет!/ сезона на “The Walking Dead”, морално изкривените му персонажни дилеми едва ли ще Ви стегнат за гърлото като дланите на Отело. Ако вземем ниската летва на Sony, “Последните оцелели” действително е най-добрата адаптация на PS, но ако вземем значително по-високата летва на HBO, не стъпва и на цирея върху малкия пръст на други техни представители, като “Чернобил”. Гледането му е препоръчително само, ако го пускате на работното си място, защото така поне изгубеното Ви време ще бъде заплатено. Аз пък се принудих да го изтрая, за да имам валиден аргумент в случай, че ме попитат дали абонаментът към HBO си струва парите. Вторият сезон обаче ще го скипна от раз. Понеже, както е казал Тед Бънди, „Животът е кратък.“ и ако толкова искам серийна драма на грозни момиченца с daddy issues по телевизора, винаги мога да си пусна „Ергенът“.
59 коментара
Comments feed for this article
23.03.2023 в 12:55
Ралица
Брутално ревю, адмирации. За пореден път правиш точен разрез на прехвален продукт, без да се лигавиш и съобразяваш с настроенията и пуешкия възторг на масата фенчета. Съгласна съм с всяка твоя дума и се надявам по-често да пишеш. Определено имаш кво да кажеш, Скротумче.
23.03.2023 в 13:20
cinemascrotum
О, благодаря за добрите думи!
Отдавна предпочитам да не си губя времето с помии, но понякога наистина се налага. 🙂
23.03.2023 в 15:12
Ралица
Аз благодаря. Чета те от години и искрено си пожелавам да гледаш нещо, от което да се вдъхновиш, и облечеш в думи, както направи с шедьоврите ” Чернобил ”
и ” Стая ” . Особено ” Стая ”. Най- пълнокръвното, смислено и докосващо ревю, което продължавам да преглеждам от време на време. Хубав и усмихнат ден желая.
23.03.2023 в 13:14
ronigamesco
Мен малко ме притеснява факта че това е сериал правен по игра, правена да изглежда като филм и това реално нормализира персонажите да играят свръхдървено, за да наподобят обстановката и усещането от играта. Това за мен мног сваля летвата за всякакви следващи сериали, особено адаптации. Въобше се създава едно течение целящо да задоволява зрители които разбират от филмовото изкуство само по имитацията му в игри, създавани от нереализирали се дригояче писатели и гейм дизайнери.
Иначе е турбо излишен сериал, щях да съм по-окей ако всички роли бяха изиграни от Паскалев, той беше единственото по-интересно нещо.
23.03.2023 в 14:17
cinemascrotum
Съгласен съм, но за мен бъдещето е в интерактивните дигинални истории /от типа на игри като The Dark Pictures Anthology, представени като филм, в който играчите имат възможност да променят историята/ така че съм твърдо „За“ развитие на този формат. Проблемът е това, което ти казваш – че Холивуд вече се задъхва да покаже нещо интересно, затова използва кинематографични представители на гейм индустрията, без обаче да ги оптимизира драматургично.
23.03.2023 в 14:43
ronigamesco
Ооо да, игрите ще станат това което беше радиото и после филмите. И баба ти и дядо ти ще цъкат игри ако не го правят вече.Просто трябва леко наобратно да стане, както правят Майкъл Бей и Джеймс Гън, филмови хора да правят игри, а не опити за обратното. Аз самият правя игри и ако имам бюджета, определено бих наел някой Холивудец или доказал се сценарист, режисьор и тн да ми движи драматургията.
23.03.2023 в 13:24
nopHoMa3yT
Няма картинки.
23.03.2023 в 13:56
cinemascrotum
Ако смяташ, че след горния пасквил ми се е занимавало и с картинки, значи надценяваш броя на излишните ми нерви.
23.03.2023 в 13:37
Tisho
Тъкмо изгледах 1923 и викам да видя дали не си писал някое ревю и попаднах на това. Браво, съгласен съм с ревюто ти!
23.03.2023 в 14:00
cinemascrotum
Имах намерение да проследя предисторията на „Yellowstone“, но „1883“ не ме впечатли особено, а отзивите за „1923“ бяха още по-разубеждаващи. Съмнявам се да съм изпуснал сериала на годината.
23.03.2023 в 14:33
Tisho
Аз пък гледах 1923 без да съм гледал другите от поредицата и останах приятно изненадан, че чак обмислям дали и 1883 да не прегледам. За Yellowstone мисля, че няма да имам нерви.
24.03.2023 в 07:46
fc_bayern
Ако си харесал 1923, гледай и Йелоустоун, за мен е най-доброто, което съм гледал от години. 1883 е пълен с бъгове и нелогични издънки, но пък те държи на тръни през цялото време.
24.03.2023 в 09:09
cinemascrotum
Чак пък „най доброто от години“ въобще не е, като изключим винаги стабилния Кевин Костнър, останалото е миш-маш от мелодрама и чийзинес, но с красиви панорами и интересна атмосфера. А той пък колко бъгове и логически издънки има, не е истина. 🙂 Почнах го заради Костнър и Тайлър Шеридън, но после го продължих само по инерция.
25.03.2023 в 01:20
Oberst
На Шеридан много му порасна работата и започна да бълва на едро. Даже видях, че направил и филм с Анджелината като корава въздушнопреносима пожарникарка. Чак за толкова, неам нерви.
23.03.2023 в 14:36
Димитър
Летвата е паднала толкова ниско за добра телевизия, че като излезе нещо горе-долу добро за гледане, хората са склонни да му дават завишени оценки.
За жалост сме в период на агресивна пропаганда(винаги я е имало, но не чак така) за сметка на качествен сюжет.
23.03.2023 в 15:37
denzel
Station Eleven е по роман, написан преди пандемията. Сериалът трябваше да има премиера, когато започна пандемията. Факт е че го отложиха, може би „за да се възползава от глобалната криза“. Аз ги харесвам.
23.03.2023 в 15:40
cinemascrotum
ОК, fair enough, нямах представа, че е по книга. Така или иначе не му изтраях повече от три епизода.
23.03.2023 в 15:56
Цветелина
Напълни ми душата с тази рецензия. Съгласна съм с абсолютно всичко описано и поднесено в твоя типичен стил, който обожавам. Адмирации! Липсваше ми.
23.03.2023 в 20:48
Jorro Savov
Малко офтопик , но понеже се спомена в ревюто за Uncharted на мен ми хареса. Не че е кой знае какво но си е ОК за час и половина пред компа.Видели сме и по зле.
23.03.2023 в 21:26
Oberst
Доколкото съм чувал, гъбични инфекции се предават и по полов път. Ония индонезийци не можаха ли да ги изкарат, че са отпочнали пандемията не щото са яли афлатоксини, а щото са напънали някой пангулин, в стил Ранди с прилепа в South Park. Пропиляна възможност…
23.03.2023 в 22:13
Валери
Искам само да попитам дали наистина си изиграл играта (както и останалите коментиращи) и DLC-то към нея. Предполагам, че не си защото нямаше да напишеш, че липсва инфо за ориентацията на Ели. Също така, че Джоел е застрелян (със сигурност умира по-различен начин), с което спойлваш на иначе възхищаващите ти се последователи неправилна информация.
Не знам как (в случая говоря за играта) може да кажеш, а по-този начин и да въздействаш естествено на почитателите, че сюжета на играта не е нещо особено (пак твърдя, че не си изиграл нито първата, нито втората част).
Препоръчвам на хората, които четат тази статия да изиграят първо играта, после да изгледат филма Джуно – за да разберат вдъхновението на създателите на играта, да изиграят втората част и тогава сериала и пак да напишат мнението си по темата, а не само хвалби за точният ти анализ.
Но предполагам, че повечето са вече на възраст и няма да го направят :), а ще продължат да хулят типично по комунистически всичко що се прави в момента.
23.03.2023 в 22:31
cinemascrotum
Играл съм първата, но не и DLC-то, хвана ме.
Колкото до двойката, имах някакви смътни спомени, че го гръмват, ама сега като каза, се сетих, че го гръмваха в крака, после го довършиха с бухалка или нещо такова. Наистина не си спомням, човек, играх я на зорлен.
А и това как точно умира Джоел не променя по никакъв начин качествата на настоящия сезон.
23.03.2023 в 23:07
Валери
Повече исках да акцентирам върху това, че има огромна разлика в мнението на хората изиграли игрите и тези, които са гледали само сериала.
Аз като огромен фен на играта (втората част кърти) бих казал, че ми хареса сериалчето.
24.03.2023 в 09:41
demi
Не играя игри, но съм фен на жанра.
Сериалът е уникален.
Може да си словоблудстват колкото си искат, но оценката му е висока в световен мащаб.
И не, не съм на 15, на цели 46 години съм.
24.03.2023 в 00:12
Charger
Удобно. Първо си купи игрална конзола.После вкарай 60 евра за игра. После , няма как да не станеш фен, щото си платил маса пари за нищо особено.После гледай скопен и ненужен сериал, за да имаш ПРАВО, да го коментираш… ??? Един добре направен кинематграфичен продукт , не се оценява, колко е била яка играта (в случая), а се оценява единствено и само крайният резултат. Нещо ми убягва логиката, честно.
24.03.2023 в 14:30
kikogod
Супер ревю, особено интрото е едно от най-добрите ти 😀 Абсолютно съм съгласен с почти всичко, само че, както повечето пъти, не толкова крайно. Но да, смятам, че много тежко е прехвален тоя сериал до степен, до която дразни. Абсолютно нищо ново или невиждано не предлага, да не говорим, че е пълен с клишета и недомислици. Но не, фенбоите на Дръкман и Ноти Дог, изведнъж забравят за всичко излизало някога и слюноотделяйки обилно, лепят 9-ки и 10-ки! Shame…
24.03.2023 в 18:31
cinemascrotum
Благодаря. 🙂
Изобщо няма да се занимавам с втория сезон, но чакам с нетърпение да обявят трансджендъра, който ще играе Абигейл. 😀
25.03.2023 в 12:23
kikogod
мани, Дръкман вече я тийзна в Туитър. Няква нацепена ръка, държаща чук…
25.03.2023 в 01:10
Oberst
Лесбийският епизод беше яко дразнещ. Не стига, че тия бяха забравили всякакъв страх и предпазливост, камо ли в какъв свят живеят, ами като палнаха лампите на целия МОЛ, все едно са запалили лампата в килера… По-скоро бих приел ония гъбясалите за правдоподобни, отколкото че не ги откриха на петата минута. Изведнъж в разпределителната мрежа на средно напрежение да цъфне непредвиден мегаватов товар и не само да не го резнат аварийно от подстанцията, ами и да не се усетят изобщо, че генераторите сгъват, пък на лесбопиклите лампите да не започна да мъждукат…
Да, да, знам че във филм за гъбясали зомбита да намирам фантастики в електроенергийните им глупости е последното нещо, но е от ранга на дълбока прободна рана в коремната кухина, излекувана с конец и пеницилин – ха, ха. Там си беше абониран за перитонит и сепсис.
Май FAB трябва да си разширят категориите и както има АО, да сложат и ТО – teens only или максимум GZO – gen Z only.
25.03.2023 в 09:07
iEATpriests
Ама пък за death stranding имаше нещо за филмова адаптация, мисля. Ще е в пъти по – мощен от тоя зомбиленд.
25.03.2023 в 12:25
kikogod
То вече има по-добър Ласт Ъвъс, казва се I am legend. махайки настрана дебилните сиджиай зомбита е супер филм.
25.03.2023 в 18:33
cinemascrotum
@iEATpriests@ Със сигурност ще е по-добър от играта, не че това е голям подвиг.
@kikogod Точно скоро ще има и сикуъл с Майкъл Б. Джордан.
25.03.2023 в 19:31
iEATpriests
„Ще е в пъти по – мощен…“ – айде два пъти поне, по отношение на играта 😀
@kikogod – мъми стайл зомбитата фор да уин.
26.03.2023 в 10:58
cinemascrotum
Честно казано, ако трябваше да се адаптира още някаква игра на Sony Interactive, по-удачна щеше да е поредица по „Horizon Dawn“. Бях чел някъде, че Netflix са се навили за сериал, но те са такъв конвейер за ширпотреба, че не знам дали изобщо да се надявам на нещо.
25.03.2023 в 13:42
Маx
На 100 % съгласен с написаното. От пропагандата в 3-та и 7-ма серия ми се доповръща. След седма серия спрях да гледам.
26.03.2023 в 01:44
Rosie
Я, гледайте какво си имаме тук: типичен избирател на „Възраждане“, който вероятно се възбужда само при мисълта за дебелите пръсти на Корнелия Нинова, стискаща учебника за 6-ти клас, докато проповядва колко е опасна „джендър идеологията“.
Some people are gay, fucking deal with it.
26.03.2023 в 02:02
Rosie
Г-н Мъдница,
пак hate-ваш for the sake of hate. Като изключим фактологическите грешки, които си допуснал (Joel със сигурност не бива застрелян, wtf…), Bella Ramsey е невероятно талантлива актриса и да се заяждаш с едно дете на база външен вид e доста повърхностно и откровено тъпо – точно като гореприлежащото ти ревю.
Липсва ми чувството ти за хумор от предишни години, но явно заедно с желанието си да инвестираш време и енергия в този блог, си изгубил и него.
26.03.2023 в 10:53
cinemascrotum
Явно на всички, които не могат да се хванат за друго, е голям трън в очите, че съм се объркал за смъртта на Джоел, но по-горе вече поясних, че спомените ми за втората игра са подсъзнателно репресирани. И технически погледнато не греша, защото той наистина е гръмнат, просто не умира от тази си рана. 🙂
Но пък щом това е най-голямата ми „фактологическа грешка“ значи съм се справил по-добре от очакваното. 😀
26.03.2023 в 14:32
Pow R Toc H
Браво, страхотно си нахранил тая шитня!
Аз успях да изгледам с мъка епизод и малко от вторият. Безобразно скучно и посредствено. Тва твойто си е чист мазохизъм. ЕчБиоТо си пикаят на името не от вчера. Не ми се иска да подхващам(но май няма да мога) новите тенденции, щото ми се реве, непонятно ми е как може да държиш на това да си политкоректен, та се нетрае, но за сметка на това да не пожелаеш да създадеш нещо що годе оригинално. И като иде реч за ЕчБиоТо, току що приключих за трети път Дедууд, и почвам за втори Джон от Синсинати…. кви неща се правеха едно време, а? Дори гигант, като Дейвид Саймън почна да е модерен мамка му!
Да си отговорен за неща, като The Wire, Treme, The Deuce и да стигнеш до циркаджийска меча с We own this city и The plot against America.
Сигурно не е лесно да се занимаваш с кино (пък и с квото и да е) в дивия запад през последните години, но просто осраха пейзажа неописуемо. Холивуд, в момента е абсолютно олицетворение и очевадна лопата на всичко нередно в белият цивилизован свят, с която цели сам да се закопае. И сам налива масло в огъня на идиоти подкрепящи орките на Путин, пазителя на ценности рииш ли. Нищо добро не ни чака!
27.03.2023 в 01:02
Панси
Излез от филма, приятелю. Господи!
27.03.2023 в 00:59
Панси
Гледам, че коментиращите под този хаос от думи са все големи хора. Хора, които разбират от изкуство и актьорска игра. Сигурно са членове на гилдията за … празни приказки. Съжалявам, че масово сте повърхностни, пропуснали сте идеята, пропуснали сте да се насладите.
Не знам защо и как попаднах в това „ревю“. Ревю е, ако приемем, че хейта във всяко изречение води до някакво заключение, но не…, кринджвах на всяка втора дума. Освен философстване и плосък хумор, нищо друго не открих в това „ревю“. Както и да е. С добро!
Поздрави!
27.03.2023 в 13:10
kikogod
това ви е „проблемът“, че сте попаднал тук случайно. Ако бяхте запознат с ревютат на Скротума, може би щяхте да знаете, че са крайно преувеличени с цел забавление 😉
03.04.2023 в 12:13
Христо Христозов
Никое произведение на изкуството не се състои само от една гола идея. Още по-малко комплексна форма като киното (респ. телевизията). А това кино-телевизионно извращение губи по много показатели от съставляващите. От елементарно логически връзки като тази, че не бива да палим огън в гората да не ни видят, но фенер може, до драматургия, монтаж, режисура. Първата игра не случайно е възприемана от много хора като като хит. В сравнение със сериала, въпреки, че и тя страда от някои логически пропуски, драматургията и постановката на сцените е на порядък по-въздействаща. Буквално копираните от играта сцени в сериала не работят просто защото не са драматургично натоварени. Цяла поредица филърни епизоди и сцени, както драматургично, така и сюжетно, нямат абсолютно никакво значение за простичката като идея история и не носят никаква допълнителна смислова натовареност, колкото Друкман и сие да се опитват да ни убедят в обратното.
27.03.2023 в 14:25
Yavor Alipiev
Поздравления за поредното МЕГА ДОБРО ревю 😀 Ама качвай по-често, деба…
Много смотан каст на героите, няк’ви пак LGBT+ излишни простотии, НУЛА Екшън… Ели в играта беше бахти яката и Джоел беше няк’ъв много готин, тук са без коментар. Гледал съм само първите 2 епизода и някакви сцени от тези напред де, ама пак.
Иначе, евала, доста сцени са ги пипнали както в Оригинала, а и някои добавени неща бяха добре направени като история в началото, ама то т’ва не стига :Д И хората „Ааааа, най-големият сериал, не знам си к’во, аз не разбирам“. Абе, аре бягай, 99% от нещата, които излизат на малък или голям екран ги правят вече ПРЕДРАМАТИЗИРАНИ и СЕРИОЗНИ като оня филм за Жокера с Финикс например. То не, че и преди не е било така – там тия Клеопатра, Отнесени от вихъра и как се казваше оя филм – Спартакус. Боже мили, ама сега вече ПРЕКАЛЯВАТ. Просто прекалиха… Какви идиоти трябва да сме да продължаваме да си губим времето с простотии?????
Е, Скротуме, ти поне, братле, правиш от лайното нещо четимо и забавно, та поне да не ме е яд после, че съм гледал конкретния филм или сериал после :Д
27.03.2023 в 20:05
Rosie
И за какво точно ще те те е яд, след като си изгледал само два епизода? Tочно такива безхаберници като теб най-много обичат да коментират, при положение, че дори не са си направили труда да изгледат сериала в цялостта му…
27.03.2023 в 23:40
Yavor Alipiev
Абе ти добре ли си 🤣🤣 Точно е са си пускам още 7 часа мъчение, аз да не съм луд :д
28.03.2023 в 01:00
Рени
Поредното преувеличаване. Откровено повърхностен… Не се мъчи, горкичкия. Сериалът ще мине и без твоето одобрение.
28.03.2023 в 01:10
Yavor Alipiev
Е, той мина вече :Д
15.04.2023 в 01:22
Опалянка
Абе, някой ще ми припомни ли точно в кой момент е чул името Joel да се произнася „Джоел“… Не че да издребнявам, но понеже обичам книгите на Степхен Кинг, актрисата Април Лудгате я намирам за интересен образ, а Роналд Реаган ми е любимият щатски президент, викам си „Кога съм изпуснал кога точно започнахме да транслитерираме 1:1 с написаните букви?“
Just a liiiitle bit of a grammar nazi 😉
17.04.2023 в 10:15
Иван Коларов
…гледах първата серия – добре викам си, може и да става; втората – щях малко да заспя; третата – трябваше бързо да се събудя и стана, защото не искам да лежа в повръщано, пък било то и собственото ми, освен ако не е след алкохолен маратон…
…почвам (с надежда) чичо ми Кийфър в каква заешка дупка се е наврял…
17.04.2023 в 12:31
MarshalBoy
Гледа ли вече „1899“?Какво ти е мнението за него?
17.04.2023 в 13:36
cinemascrotum
Манджа с грозде.
20.04.2023 в 18:20
Jorro Savov
Ще е интересно да споделиш мнение за Дипломатът. Гледах първия епизод и не е зле.
09.05.2023 в 16:00
Борислав
Скротумец, ще споделиш ли какво мислиш за завършека на трилогията на Гън?
09.05.2023 в 16:05
cinemascrotum
Не съм го гледал и не обмислям да го правя, поне в близкото бъдеще.
22.05.2023 в 22:35
SomeRandomNobody
Скротуме, едно време около 2008-2011 още в гимназията те четох редовно. Правеше анализи на „Изгубени“… Радвам се, че си жив, дейба!!
31.05.2023 в 13:51
Zahary
Толкова ли няма някой работодател тук, който да е фен на Скротума и да го вземе на работа, бе? Колко години станаха?
02.06.2023 в 23:54
iEATpriests
Цитирам го по памет – „Пари, като шума“. Та работодателите ги връща тоз чиляк, пък били те и негови фенове. Тука е про боно фор хис оун афекшън, а ние сме странични наблюдатели на цялото това брилянтно изпълнение, мигове преди геометрията на пространство-времето да изиска съзнанието да се озове под радиуса на Шварцшилд, иначе казано – в черна дупка. Vanessa Paradis -Joe le taxi съм тази вечер малко ас. A tout a l’heure
09.06.2023 в 02:23
Littlecinemascrtoum
Джон Уик 4 кога ???