Нека започна с това, че „Пръстените на силата“ – първият от предвидените пет сезона на амазонския “LOTR” прикуъл, не е парчето лайно, за каквото бе заклеймено от Интернет. Казвам го с ясното съзнание, че лично аз очаквах да е трагедия в три действия, или колкото там действия щяха да са нужни, за да си прережа вените след края му. „Пръстените“ обаче не е телевизионната катастрофа, каквато се предполагаше, че ще е. Разбира се, не е и отличен. Напротив, препълнен е с множество недостатъци, които ще разгледам по-долу, но в същото време е красив, балансиран, естетически изпипан и стилистично обвързан с трилогията на Джаксън, напук на факта, че е правен от хора с толкова опит в сериозната телевизия, колкото този на Даниел Петканов.

Имах зверски притеснения за това шоу и някои от тях се оправдаха, ала други се оказаха напразни. Дебютният сезон на „Пръстените“ е по-скоро приличен, отколкото ужасен. Кринджът е полиран с ефектен спектакъл, а наративните фриволности са компенсирани от искрено емоционални моменти. Казано на общия език, сериалът е „фифти/фифти“ – твърде добър, за да го пропуснем, но и прекалено банален, за да го възвеличим. Предполагам, че феновете на трилогията на Джаксън ще го харесат, докато почитателите на Дж. Р. Р. Толкин ще го обругаят. Аз съм по-скоро от първите, затова приех равнодушно хартиените несъотвествия, но за съжаление те са само шестият кусур на шоуто. Кардиналният му проблем е, че иска да постигне практически невъзможното – да следва традициите на Толкиновите писания, като в същото време се мъчи да е следващият „Игра на тронове“.
Всичко стартира през 2017, когато амазонският Ам-Гъл Джеф Безос успя да изкопчи правата за екранизацията на „Пръстените“ за над $250 000 000 и се закле в мъхестата брада на Саруман, че ще продуцира уводните две минути от „Задругата на пръстена“ в пет сезона за сумата от $1 милиард. Оттам насетне машината за пари се задвижи с бясна сила, а за сценаристи бяха селектирани Джей Ди Пейн и Патрик МакКей – 40-годишни бъдита, чиито кредити в IMDB са по-малко от тези на Мария Бакалова. Напрежението ескалира, когато се оказа, че Без-Ос им е дал тотална креативна свобода да работят по-автономно от автомобил на TESLA, сякаш са врели и кипели в света на Толкин, а не са хванати от къра. /буквално за Джей Ди Пейн, който е активен мормон/ Някъде тогава замразих вниманието си към сериала, тайно надявайки се, че ракетата, с която през 2021 Безос бе решил да излети в земна орбита, ще избухне при изстрелването и компанията му ще канселира шоуто. Уви, плешивият магнат оцеля, а също и притесненията ми. Съпротивите ми стигнаха дотам, че реших да бойкотирам шоуто и да не го гледам, поне докато имам избор. И така, до една слънчева вечер, десетина дни след финала му, когато трябваше да избирам между него и „Фермата“ и, Хурин ми е свидетел, реших да избера нещото с по-малко селяндури.

Но, както казах преди малко, „Пръстените“ ме шокира с факта, че е… нормален. На места приятен за окото, на трети даже прекрасен. Личи си, че авторите са хвърлили доста зор в пресъздаването на Средната земя спрямо визуалната рамка на Джаксън до такава степен, че някои моменти изглеждат като ванила “LOTR”. На пръв поглед това буди добродушни усмивки, но на втори се усеща зловредната практика за рециклиране на емблематични моменти с извинението за фенсървиз. Едва ли сте пропуснали отчаяните прилики между някои от сцените в 5 и 6 епизод с битката за Шлемово усое от „Двете кули“, или сходствата между дръжката на меча на Саурон и Единствения пръстен, или насилената любовна история между човек и елф, служеща като клонинг на тази между Арагорн и Арвен. Дори двете харфутки /Нори и онова дебелото/ са женски версии на Фродо и Сам. Твърде очевидно сериалът иска да се асоциира с трилогията, но в добронамерената си мисъл, че го прави за феновете, се олива в копирането на онова-що-не-бива-да-се-копира.
Самият сценарий е съвсем закономерно хаотичен и несъответстващ на канона. Донякъде го извинявам, защото компанията е придобила право да борави само с определени елементи от писанията на Толкин. Напълно очаквано авторите са били принудени да извършват смели художествени гимнастики, за да изградят относително логична последователност. Събития, случващи се със стотици години разлика са сбити до седмици, а герои, които по онуй време не би трябвало да са в Средната земя, са главни действащи лица. За доста хора това се оказа проблем. За мен не. За мен проблемът не е в зашиването на сюжета, а в прогресивното му оцветяване. И нека отбележа, че критиката ми не е генерална за жанра, тъй като черни джуджета имаше още в „Уилоу“. Критиката ми е насочена конкретно към авторите, понеже насилената полит-коректност не отговаря на първоизточника, към когото уж твърдят, че се отнасят с уважение и любов. Персонажи, изрично описани от Толкин като бели, сега са черни и кафяви, а тези, към които имаше най-яростни обвинения в расизъм при “LOTR” /как може злите орки да са черни?/ сега са чисто бели, за да отговарят на актуалния цвят на злото в САЩ. /впрочем, само при орките смяната на кожата е сюжетно оправдана/ Ако Толкин знаеше предварително, че наследниците му ще поверят труда на живота му на шайка толерасти, най-вероятно щеше да продаде сина си за органи още като бебе.

Друг проблем са умопомрачителните диалози. Не помня кога последно съм си прехапвал езика до кръв, но тук го направих още на пилотния епизод, докато слушах помпозните словосъчетания, издекламирани с превзета театралност в стил Уилям Шекспир от Ломидол. Да, подобна реч имаше и в „LOTR“, но много по-органична и ненатрапчива. Непростима е и трансформацията на ключови персонажи в съвременни символи на феминизЪма. За женските Фродо и Сам вече споменах, но централният пример е Галадриел. Според Толкин тя е политик и вълшебник, действаща премерено и дипломатично. Според Пейн и МакКейн тя е бунтарка и биячка на тролски задници, обикаляща с магически доспехи с +10т. girl power и елфически меч с +15т. femdom. Мотивацията й е по-евтина от китайска чехла, а именно – да отмъсти за член на семейството си, Чарлс Бронсън-style. /в контраст с мотивацията на миличкия Елронд, който цял сезон търси приятелството/ В същото време, Галадриел е интелектуално саката и принизена до мрънкало, а най-честата последица от появата й някъде е да бъде а/нахоквана, б/изгонвана или в/заключвана, задето си е отворила устата. /което е иронично, при условие че актрисата Морфид Кларк процежда всяка дума през зъби/
Започнах да говоря за персонажите, затова нека продължа. Повечето са бледи сенки от трилогията на Джаксън, а тези, които не са, изглеждат като блудкави имитации. Такъв е примерът с новия елф Арондир /Исмаел Кордоба/, който е амалгама от Арагорн и Леголас, но с малко по-екзотичен тен. Той обаче се справя изненадващо задоволително и не само не ме изнерви, ами даже неусетно събуди симпатията ми. Забележителен момент с него е краят на третия епизод, когато елфите се опитват да избягат от лагера на орките. /много свежо решение е тунелите им да са сходни с военни окопи – препратка към самия Толкин и участието му в Първата световна война/ Гореспоменатата любов между Арондир и Бронуин също не дразни чак толкова, макар да е само малка стъпка над пубертетските страсти между Кили и Тауриел в „Хобит“. Очевидно фентъзи от Средната земя не може да се хареса на публиката, ако вътре няма поне един интеррасов флирт. /в тази връзка получаваме и ъндърграунд броманс между Елронд и Дурин/

Исмаел Кордоба е с пуерторикански произход, което е допълнителен плюс за расовото богатство на сериала, но отчитам липсата на азиатци. Такива се виждат чат-пат сред статистите, но никъде на ръководни постове. По данни на неназован източник от измислена медия, продуцентите са предложили на азиатски актьори ролите на елф и джудже, но кандидатите са отказали – единият, понеже не желаел да му слагат и дръпнати уши /защото имал дръпнати очи/, а другият се притеснявал от сцените в тъмните джуджешки мини, където можело да не вижда добре. /защото имал дръпнати очи/ Туй, разбира се, беше майтап. Истината е, че продуцентите не са поканили азиатци от прагматична гледна точка – просто никой от екипа не е искал да се зарази с Ковид.
Младият Елронд се играе от Робърт Арамайо. Кастингът му е любопитен, понеже същият изигра и Нед Старк в шестия сезон на „Игра на тронове“. Не съм сигурен дали изборът му е умишлена заигравка, но това не е първият актьорски драфт между двата франчайза – все пак навремето „GoT“ използва Шон Бийн за възрастния Нед Старк. В тази връзка, много хора сравняват „Домът на дракона“ с настоящия сериал, макар и да не подлежат на сравнение. Не защото единият е по-тъп, а другият е „Пръстените на силата“, а защото в единия има наративни извращения, беловласи негри и сексуално инюендо, а другият е „Домът на дракона“. Но да се върнем в Средната земя или по-скоро под нея. В мините на джуджетата няма известни лица, а дори да има, са скрити зад два килограма лицево окосмяване. Изпъква Дурин IV, тъй като е джудже с daddy issues, което не се случва всеки ден. Щипка колорит прибавя новото попълнение – тлъстата принцеса Дима, която се вживява като Клеопатра, докато се опитва да не изглежда като сестрата на Кендимен. Диса е съпругата на Дурин и би трябвало да мине за знатна джуджанка, но повече мяза на шаманка от Уаканда. Толкин е описал женските джуджета с бради, но всички знаем, че единствените жени с бради, които съвременното общество толерира са тези в цирка и лъмбърсексуалните мъже. Няма да си кривя душата и ще кажа, че Диса ми допадна – стори ми се силен характер със стабилно присъствие, макар да не съм ОК с африканския й образ. Наясно съм, че на Джеф Безос по-скоро ще поникне коса, отколкото Холивуд ще спре да race swap-ва, но не мисля, че в случая е рационално. Да оставим настрана, че е против митологията на Толкин, ама все пак говорим за подземни шахти с минимум светлина. Ако черен караконджул като нея ми се появи от някой мрачен тунел, не само че няма да му козирувам, ами инстинктивно ще го посека.

В останалата си част актьорите се държат адекватно. Нори, Елендил и Гандалф се справят образцово, даже преиграванията на черния патриарх на харфутите Бъроуз не водят до уртикария. /актьорът е включен в прикуъла на „Вещерът“, така че поне във фентъзи света, черният му живот има значение/ Не такива хвалби могат да се кажат за Морфид Кларк, а.к.а. Галадриел. Отдавна не бях наблюдавал толкова вкочанена презентация на уж многопластова героиня. Кларк представя по-бездушен, инертен и фригиден образ от балсамирания труп на Елизабет II. Иначе красивото й лице е така парализирано, че всеки опит за движение на скулите й наподобява гримаса на психично болен. Актрисата има общо три изражения – едно гневно, едно празногледо и едно, с което прилича на сериен убиец, което ме навежда на мисълта, че се е подготвяла за ролята си, наблюдавайки снимки на жертви от инфаркт. С настоящите й умения, Морфид със сигурност може да играе – даже бих казал, че е непобедима на покер или монополи – но в случая лесно се вижда разликата между нюансираната Кейт Бланшет и това … нещо… тук.
Време е да споменем новите прото-хобити. Харфутите са прародители на полуръстовете, тяхна разновидност, представляваща следващото еволюционно стъпало над гризачите. Адмирирам идеята на Пейн и МакКей да покажат харфутите в натуралният им хабитат и със сигурност оценявам отдадеността на Маркела Кавено /Нори/, заради която потисках фантазиите си да подпаля перуките им. Въпреки това, нито сценарият, нито скитащите сезонни работници, съставляващи членовете на племето, ме накараха да ми дреме за аграрните им премеждия. Харфутите, за разлика от хобитите, обикалят Средната земя с цигански катун, но за сметка на това са толкова нелицеприятни, че сами ще пожелаете да живеят в дупки. Тяхната сюжетна линия не е нито оригинална /те са фентъзи вариант на някогашните заселници в Америка/, нито самостоятелна, а по-скоро придатък към първото пришествие на Гандалф Космонавта и дори така изглежда разточителна. Не казвам ненужна, защото имаше моменти, които наистина правят добро впечатление, като например песента на Попи /превъзходен Толкинов момент/ и други незначителни подробности, акцентиращи върху природната връзка, присъща на хобитите. Ала много от тези неща можеха да се кондензират, без да се навреди на темпото.

Всъщност, темпото на места наистина страда. Казвам „на места“, понеже в общ план шоуто се движи със завидна инерция, но тук-там се натъкваме на редица провлечени сцени с дърводелски диалози. Най-осезаемо в последния епизод, където почти няма запомнящо се действие /освен емблематичното сътворение на трите пръстена/, а все пак говорим за финала на един от най-обсъжданите и поляризиращи сериали на XXI век. Очаквах много повече от епизод, белязан с нездрава мания за всевъзможни туистове. OMG, загадъчният клошар бил Гандалф? Тоест не сте го осъзнали още във втория епизод? А какво ще кажете за секси Саурон? То не бяха съмнения, диверсии и лъжливи подсказки, докато накрая, леле-майко, какъв елегантен Кайзер Созе-трик! Не знам за Вас, но за мен това беше по-ниска топка от левия тестис на Йън Макелън.
Същото важи за други величави моменти, които уж трябва да ни сюрпризират, като например „смъртта“ на Исилдур, или краят на седми епизод, когато се разкрива, че Южните земи се тераформират в Мордор, макар Толкин да е уточнил, че Мордор съществува още по времето на Моргот. „Пръстените“ много иска да ни изненада, но няма как да го стори, работейки с материал, познат на няколко поколения. Абсурдно е да се създават неочаквани обрати с цел повишаване на зрителския интерес, защото това не е сапунена теленовела, а уж почтителен и престижен прочит на всеобщо любим автор. Ето затуй не могат да се простят свободно съчинени идиотщини като дворцовите заговори в Нуменор, които да ни убедят, че видите ли, и ние си имаме полит-интриги като в „Игра на тронове“. /ама нямате дракони и цицки!/ Специално сцената, в която канцлерското синче се опитва да запали флотилията, пратена към Южните земи, е триумф на повествователната немощ. Не знам какво са си мислели Пейн и МакКейн, но в някои от нуменорските изцепки кретенията се лее повече и от пот на концерт на Веселин Маринов.

Като стана дума за генерична музика, тази в „Пръстените на силата“ е композирана от Беър МакРийри и се помни само с темата от началните надписи, дело на Хауърд Шор. Режисурата е поверена на Дж. А. Байона за първите два епизода, а остатъкът е разпределен между жена и азиатец. След кървящия ректум „Оби-Уан“ се зарекох никога да не вярвам на TV сериал, режисиран от жена, но Шарлот Брендстрьом се е справила похвално, предвид факта, че е работила по две от най-трудните серии, а именно тези с изригването на Съдбовния връх. Колкото до азиатчето, нека просто кажем, че е режисирал адаптацията на „Колелото на времето“ и спрем дотук с обидите по негов адрес.
„Пръстените“, също както и героите си, балансира между доброто и лошото. В едната си част е визуално съвършен – кинематографично издържан и изобилстващ от шеметни панорами. Някои кадри са истински шедьоври, като например предисторията на митрила, запечатала се в съзнанието ми като един от най-добрите моменти на шоуто изобщо. В другата си част обаче е непохватен и припрян, изпълнен с откровени дебили, като например капутчето Тео. /мургавият син на загорялата знахарка/ Не знам кое набедено за талант плебейче е в ролята, но за мен лицето му е отворена книга и тази книга е „Наръчник на бездарния артист.“ Маминият златен Тео е такъв нещастник, че още на втория епизод ми се искаше да бъде заклан от подземния орк. /апропо, първата поява на орка, излизащ от дъските на пода, послужи като страхотна интродукция на цялата им раса/ Мутиралият глас на това същество /визирам Тео, не орка/, ведно с неспособността му да мисли и говори едновременно /т.е. нещо като Брус Уилис/, ме накара да съчувствам на Бронуин, че е трябвало да спи със селския идиот, за да го зачене. Но Тео е второстепенен плъх и не е важен за никого, дори за Арондир, който е мил с него, единствено за да се добере до самотната му майка. Проблемът е, че същото ниво на дразнение се съдържа в главните персонажи като баш-мацката Галадриел. Обърнете внимание на уводните минути от пилотния епизод, които очевидно ни подготвят не за епос за Средната земя, а за ориджин история на елфическата Румена войвода – буйна, непокорна и мъжествена пикла, която обича да бие момчета, но още повече обича лоши момчета и като казвам „лоши“ имам предвид едни такива геноцидно настроени. Невероятен ролеви модел за всички жени, прав ли съм или к`во?

За сметка на това, атмосферата на шоуто е удивително ефикасна. Допаднаха ми множеството хитроумни намигвания към книгите и филмите, някои по-очевидни, други умело прикрити зад конкретни реплики, но всички направени с идеята да подсилят концептуалната спойка между хартиения и екранния формат. Хареса ми да видя отново Нова Зеландия като сетинг за Средната земя, харесаха ми дребните детайли, като например факта, че актьорите отново са с преобладаващо сини очи, какъвто беше и афинитета на Питър Джаксън. Специалните ефекти са възхитителни за телевизионна продукция, особено сравнени с „Домът на дракона“, където още в първите минути изпаднах в дълбока депресия от бутафорните CGI рептили на HBO. Дело на вездесъщия алианс между Weta Digital & ILM, компютърните ефекти са правени в кино резолюция /за да изглеждат еднакво добре както на малък екран, така и на IMAX/ и поставят нови стандарти за телевизията. Несъмнено „Пръстените“ е шоу с потенциал и ми се искаше този потенциал да се развие в пълна степен, но явно Пейн и МакКей са още като курсисти в автошкола – учат се в движение.
„Пръстените“ не е толкова добър, колкото трябваше да е, но определено не е и толкова слаб, колкото можеше да бъде. Напук на всичките си минуси, той направи нещо невъзможно – успя да промени предварителната ми нагласа и ме накара да го видя през непредубедена лупа. Признавам си, че очаквах еквивалент на скрита камера в химическа тоалетна, търколена по стръмен хълм, но „Пръстените“ не е осемчасовата сънна апнея, за какъвто го мислех. Той е съвсем порядъчно и обещаващо встъпление, която може, а може и да не успее, да се превърне във феномен. Даже впечатленията ми да са двуполюсни, съм доволен, че успях да преживея отново 20% от магията, която изпитах, докато гледах „LOTR” за първи път. Обективно погледнато „Пръстените на силата“ е скромен, но стимулиращ предшественик на трилогията на Джаксън, макар в зализан, напудрен, на места и леко инфантилен вариант. Тоест повече „Хобит“, отколкото „Властелина“. И повече праймтайм драма, отколкото кино, поне засега. Решаващ фактор ще е вторият сезон, а дотогава спазвайте съвета на Гандалф и винаги следвайте носа си, а именно – избягвайте „Домът на дракона“.
80 коментара
Comments feed for this article
28.10.2022 в 10:46
Angel
Нещо остаряваш и омекваш.
Този сериал е по-умрял и от Колелото на Времето. Галадриел може да играе много убедително Ент или труп, но за друго не става. Тотално разочарование, нечувана статичност на действието, супер фейк декори, 3Д-то често личеше като фалшиво, тежка инфантилност и още и още. Не може да вземеш на тепсия най-доброто фентъзи в историята на киното+ най-големия бюджет в историята на телевизията и да изкараш това гомно. Самия край пък беше като на вампирски сериал. Оценка повече от 4/10 може да се даде само от сантимент.
28.10.2022 в 10:58
cinemascrotum
Щеше да си прав, ако ставаше дума за римейк, понеже на тепсия са взети само „LOTR“ и “ Хобит“, но това е прикуъл и нещата са по-сложни. Затова и засега, с малки изключения, нямам особен проблем със сюжета. Това пък за нечуваната статичност и фалшивото 3Д даже няма да го коментирам. 🙂
28.10.2022 в 11:10
Alex
Скротуме,
признай си, че са ти платили от Амазон за такова положително ревю.
Нито актьорка игра, нито история, всичко е кърпено с бели конци.
Всичко е някаква уникално дразнеща политкоректна тъпня.
Изсраха се със страшна сила на Силмарилиона.
Опитали са се да смесят чаша с чиста вода с чаша редки лайна.
Това което са получили е вода с лайна.
28.10.2022 в 11:19
cinemascrotum
Съгласен съм за закърпването и за коректността, но в интерес на истината мога да ги преживея, ако нивото се вдигне нататък. Като самостоятелен сезон наистина издиша /не знам защо смяташ, че ревюто е толкова позитивно/, но от много неща, които видях, имам надежди, че следващите сезони ще надграждат.
28.10.2022 в 11:24
Alex
Ако резюмираме:
Някаква бяла елфка се отказа от Валинор за да отиде в Нуменор и да навие някаква черна наместница
да си дигнат дърмите за да се бият в някакво никому неизвестно село с 20 души население, срещу някакви нещастни орки.
През това време елфите са на косъм да умрат всичките ако не получат митрил.
Трагедия!
По добре да му бяха сложили етикет „Една история от вселената на LOTR“
и да не се ангажираме с връзки с оригиналната история.
28.10.2022 в 11:52
"Хейтър"?
Тъй… Че сериала ще си остане само с потенциала, вече е ясно. Също така, аз лично не вярвам да са хвърлени половин милиард за този сезон, освен ако Вета не са им одрали кожите, понеже и при тях е скочил тока. С повечето неща обаче съм съгласен. Основно с това, заради което ме баннаха от 2-3 места а именно, защото твърдя(и подкрепям с факти), че е в пъти по-гледаем от набързо изсмуканата недомислица на Мартин. Там няма нито атмосфера, нито диалог, нито дори и персонаж, който да грабне. Е, изключвам незнайно защо набедената за секссимвол ръбатата и селска мутра на Мат Смит, след чието появяване явно трябва да забърсват столовете на женската част.
А тук, честно си признавам, не ми се искаше да вярвам, че космонавта е Гандалф. Принципно трябваше да е Курумо(Саруман), ама… Тъй или иначе, няма нищо общо с преданията и Силмарилион“ и просто си го гледам като отделна приказка, опитвайки се да се абстрахирам от социопата Галадриел.
28.10.2022 в 12:36
penchu
Интересно е да се прочете и не-бътхъртнат коментар за „сериалчето“, съгласен съм с повечето неща, но при мен се поразпадна в епизодите на Шарлот Брендстрьом, докато в по-лековатия стил на азиатчето се усещаше някаква приказност, която караше нещата да работят и глупостите да не дразнят толкова.
28.10.2022 в 19:25
cinemascrotum
Аз не усетих разпадане при Брандстрьом, по-скоро леко разпиляване, което обяснявам със сюжета. При нея не ми хареса само dutch angle овъркила в сцената между Галадриел и Адар. Не че и при Джаксън го нямаше, ама тук ми дойде твърде много стил „Бойно поле Земя“. 🙂
28.10.2022 в 12:55
kikogod
Oh, wow. Talk about an unpopular opinion! 😀
28.10.2022 в 13:07
Мина
Бравоооооооо, ето това чаках, запазвам си правото, когато се прибера вкъщи от работа, с чай от мента, да си прочета на спокойствие мнението на моят любим анализатор и мислител!👏❤️👏❤️
Благодаря, Скро!💪
28.10.2022 в 14:46
Alex
Точно ревю!
Иначи… правилно ли съм разбрал – не харесваш „Домът на дракона“ само заради CGI ефектите…
28.10.2022 в 15:05
"Хейтър"?
Откак тръгна „Домът на дракона“ песента „Jenny of Oldstones“ вече се отнася за феновете на ГоТ.
28.10.2022 в 15:48
cinemascrotum
Не, разбира се. Ефектите бяха просто първата гнус, която видях. Нататък става по-страшно. Да не говорим че цялостната тема вече ми е противна, след фиаското с последния сезон на GoT.
28.10.2022 в 16:40
Jorro Savov
Както винаги стабилно ревю 🙂
Аз съм на четвъртия епизод , но до момента съм доволен. С уговорката че го почнах след като приключих с женския Хълк а след него всичко ми е шедьовър.
29.10.2022 в 13:21
cellfourteen
Трябва да се изчака втори сезон, и аз мисля, че заслужава шанс – ще положат добросъвестни усилия. Има и други примери за разнопосочни първи сезони на запомнящи се сериали, на които е даден шанс от отдела с торбата пари.
Бексторито за митрила беше неочаквано различно, много ми хареса, и е жалко, че на никого не е хрумнало (или не са посмели) да използват цялостно такъв визуално-наративен стил, още повече при възможностите на съвременните CGI ефекти, когато говорим за приказен сетинг. Съответства на епиката на Толкин и според мен би работило, дори ако от естейта му им бяха забранили да има каквото и да е общо с написаното от него.
И като заговорих относно какво е можело и какво не да използват от Толкин – умът ми не побира каква е причината да ги ограничат така с тези забрани, при положение че на естейта е платен еквивалент на бюджета на малка островна държава (първи проблем, който оневинява Амазон). И (втори проблем, който е по вина на Амазон) още при Хобита се видя, че измести ли се дори леко линията от тази на Толкин, ефектът е като uncanny valley.
07.11.2022 в 14:56
Ele
Причината е, че са закупени само правата върху Властелина и Хобита. Правата върху другите книги (в които реално е историята на сериала) не са продадени и няма и да бъдат скоро.
29.10.2022 в 21:14
Plamen
Радвам се, че ти е харесал, даже почти ме нави да си го причиня. Ама може ли така да се изкажеш за „Домът на дракона“. Сериалът успя да върне онова чувство от най-добрите сезони на ГОТ и все пак да не е тотален копи-пейст. Особено след сезон 8 и тотално ниските очаквания си е огромно постижение.
30.10.2022 в 00:10
cinemascrotum
@cellfourteen, колкото и елитен да беше сикуънса с митрила, не знам дали щеше да направи такова впечатление, ако беше цялостна стилистика за шоуто. Не че не искам да включат подобни сцени и в следващите сезони, просто се страхувам да не го преекспонират като визуален трик.
@Plamen, и аз се радвам, че „House of Dragon“ ти е харесал, но съм с трайно изградени резерви към цялата ТВ вселена на Мартин, която за мен умря някъде около пети сезон, а осмият беше гаврата с изстиналия й труп. „Домът на дракона“ го усетих просто като прехвален same old shit, но с повечко дракони за детска радост.
30.10.2022 в 10:15
Whoamiah van Wheremiah
А колко хитро не ни показаха как изглеждат малките джудженца в тази конюнктура, само гласчета иззад кадъра и едно претичване пред камерата, но с маски! Трогателен жест на уважение към Автора и зрителите, но най-вече на благоразумие, защото ако не си супергениален, всякакво експлицитно решение може да се окаже огромна глупост и провал.
30.10.2022 в 13:22
Флориана
Слаба рецензия за слаб сериал. Много ме разочароваш. Вчера даваха по AXN „Винаги ще знам какво направи миналото“. Колкото и смехотворно да изглежда този филм, пак е по-добре от подигравката, наречена The Rings of Power. Сериал по Толкин без да има Толкин в него….
31.10.2022 в 09:49
cinemascrotum
@Whoamiah van Wheremiah, баси, това е гениално измислено и в същото време толкова subtle, че ако такива като теб не го забележат, ще мине съвсем инкогнито.
@Флориана, шоуто не е това, което можеше да е, но също така е едва 1/5 от завършено. Нещо повече – авторите му имат не само амбициите и ресурсите, но и времето /още 4 години/ да го оптимизират над средното ниво. Ако във втория сезон нещата съвсем се вмиришат, ще съм първият, който ще го нахейти, но засега съм склонен да му дам benefit of the doubt.
01.11.2022 в 11:36
Whoamiah van Whereamiah
Ще го забележат такива, които имат малки деца и имат за хоби да следят кой на кого прилича (твърде любима тема и на бабите), особено в многорасов контекст 🙂
01.11.2022 в 14:24
Chris
Но benefit of the doubt за „Домът на Дракона“ няма? Странно.. и преди да кажеш „стига сме говорили за тоя Вестерос“ никой не те е карал, или пък г-н Хейтъра по-горе, да тръгвате по тази плоскост. Не го споменахме ние, дето се вика. Също така HotD може да е по-пряко свързан с GoT, отколкото „Пръстените“ с трилогията на Джаксън, но е не по-малко свое си нещо, тъй като креативният екип по високите етажи е съвсем друг, с малки изключения, така че твърдението, че е заради катастрофалния осми сезон, буди смях.
Та възниква въпросът защо „Властелинът“ някак не успява да съществува самостоятелно, без да се сравни с HotD, пък обратният проблем го няма? И отговорът е ясен – защото едното (HotD) се дава за пример за това какво би трябвало да е другото (Пръстените), за да се доближи до това да бъде acceptable. И не, не говоря за тематика, насилие и голотии, а за адекватна история, добър сценарий, макар и не перфектен, и добре изградени персонажи в света на Толкин. Нито едно от които „Властелинът“ има. Но пък има ефектите, ура! Доста тъжно, че това явно ни е най-важничкото – че Weta са се справили добре, нищо че е 20 години след като направиха същото с трилогията на Джаксън, ама по-добре и за по-малко пари за три филма, отколкото тук за един сезон. Да празнуваме, ефектчетата са по-добри от тези в HotD! Направо утре да се съберем да направим разбивка на невероятното визуално творчество на Емерих като сме почнали. Бахти детската градина..
01.11.2022 в 15:26
cinemascrotum
Хахахах, човек, ако знаех, че ще има толкова разревани драконофилчета, щях да нахраня „HoD“ още повече, като гледам там язвата е много тежка. 😀
Креативният екип бил друг… ми то и на новите „Star Wars“ беше друг, ама като историята е същия шит, каква файда? Скандали, черва, еб*не и дракони, всичко си е същото, само сюжетът е по-скучен и персонажите са по-безинтересни, нищо че хващат окото с тия жълти перуки. 😀
И двата сериала очевидно са правени с цел печалба, но при единия ясно си личи, че иска да обере пресните остатъци от славата на „GoT“, докато другият е видимо по-различен /и в същото време достатъчно близък/ до „LOTR“, че да не изглежда като безсрамен cash grab. /какъвто междудругото ще е и спинофа за Джон Сноу/
01.11.2022 в 22:49
Chris
Не си ме разбрал, далеч съм от мисълта, че е перфектен, нито съм му особен фен, тъжното е, че по-скоро очаквам Remembrance of Earth’s Past, защото трилогията ми е любимото sci-fi на тоя свят…но тъжното е че, и там можеш да ме гавриш доста повече…защото го дадоха на D&D да са шоурънъри и за това вече ми се реве без ебавка.
Просто тук е напълно очевидно, и не съм сам, съдейки по другите коментари, че: първо – сам си потърсил сравнението между двата сериала, без никой да го иска в текст за „Пръстените“, с което оставам с впечатление, че си сериозно бътхъртнат по някаква причина от успеха на едното и неуспеха на другото шоу. И второ: да наричаш монументално недоразумение като „Пръстените“, направено с единствената цел да утопи и намаже каквото може от вселената на Толкин и добрата воля, останала от „Властелина“ на Джаксън, за да направи кинти и нищо друго, „видимо по-различен“ е меко казано смешно. Няма нищо, за което дори и най-опортюнистичния фен да се хване, толкова е тотал щета. Weta са се справили добре, и туйто. Но просто сериалът не излъчва, ами направо крещи cash-grab от всички дупки на Безос. Да, коствал им е пари, но реакцията, която очакваха, беше едва ли не Амазон да стане най-големия мултимедиен гигант в света, не целият свят да им насере продукта. С право при това. Така че не – наистина няма за какво да се хванеш, и колкото и да се опитваш да го обърнеш на whataboutism в посока Джон Сноу, това няма да се промени. Иначе да – сериал за Джон Сноу е най-тъпото нещо, за което съм чувал, несъмнено. И е cash grab. Ама има ли значение, ако накрая се окаже добър (въпреки че най-искрено не вярвам)? Или за теб няма и ако в твоя тефтер го правят само за пари, то и реинкарнация на Breaking Bad да е, пак ще кажеш, че носът на Гандалф намирисва лайна.
P. S. Какви пресни остатъци от славата на GoT, то не беше останал човек на земята, който да иска да гледа HotD след края на Троновете.
02.11.2022 в 00:16
cinemascrotum
Не знам кой е бътхъртнат, при условие, че аз нито твърдя, че „Пръстените“ е велик, нито ми дреме дали се кефиш на „Драконите“, но ти си този, който се е хванал за сравнението между двата и сега упорито ме убеждаваш в правотата си. 🙂 За какъв успех на едното шоу и неуспех на другото говориш въобще, рейтингите и на двете са почти еднакви? Или ти смяташ, че ако нещо не те кефи, значи е масов провал? 😀 И какъв „цял свят“ им е насрал продукта? Стадо тролчета, които не можаха да понесат мисълта, че шоуто е собственост на Безос и почнаха да го плюят на автопилот. BTW, немалко хора плюят и „HoD“, ама това не е важно, важното е да се плюе по Безос, нали така?
Да, първият сезон на „Пръстените“ е, меко казано, неубедителен, но предпочитам да дам шанс на Амазон да се пробва с нещо извън комфорт зоната си, отколкото да гледам как HBO продължава да си пердаши по инерция. И при условие, че HBO подготвят още поне 4 отделни сериала от вселената на Мартин, сериозно ли не виждаш къде е кеш граба? 😀
02.11.2022 в 12:46
"Хейтър"?
Крис, сравнението е неизбежно, тъй като двата сериала тръгват едновременно. И двата са трагедия. Само дето в драконовия дом е адската скука. Честно, без да съм гледал турски сериали, силно подозирам, че са по-интересни. Да, и двата сериала са с цел злато от слама, но при първия дори книгата е написана с тази цел. Имай предвид, че съм фен на ГоТ и то върл противник на ревящите с/у осми сезон.
02.11.2022 в 17:03
Chris
Нито има грам истина, че са шепа хората, които го хейтят, по-скоро са шепа тези, които го защитават, и по-голямата част от тях изгоряха като платени в един leak на един ревюиращ с фентъзи канал в Ютуб, който качи кореспонденция с пиар екипа на „Амазон“, в която му казват, че ще му платят колкото каже, но с условието, че ревюто му ще мине през редакция от тях. Оттогава независими един от друг сайтове и канали качиха свои кореспонденции с пиарите на „Амазон“ със същото предложение. Амазон спряха да качват рейтинга на сериала след трети епизод, но по данни на Nielsen, е имало 40% спад в зрителите между епизоди 2 и 3 и още 20% между 3 и 4. „Амазон“ спряха негативните ревюта (след излизането на първите два епизода, не преди това, така че аргументът, че е било хейт от тролове още преди да излезе, издиша) в iMDb (техен сайт) и за сериал с оценка 6.9 дълги дни беше смешно да виждаш най-ниски оценки от ревюта от порядъка на „7“, като дори и „Изкуплението Шоушенк“ има куп единици. Още малко за модела „Амазон“ и колко точно е гледано – Амазон прайм, заради бъндъл сделки при купуване дори и на една стирка от сайта им и заради всякакви такива подобни добавки, го имат 240 милиона души. Гледаемостта е предимно измервана в минути, но е малко под 30 милиона гледания след първите два епизода. На НВО, платформа и телевизия, която я нямат 240 милиона души, и която е доста по-сложна за закупуване, гледаемостта е около 29 милиона на епизод (линеарно плюс HBO Max в първите три дни след рилийза) с ръст всяка седмица след премиерата. След седми епизод рейтинги удобно спряха да качват и от Уорнър, което означава, че вероятно е имало някакъв спад, няма да кажа на черното – бяло, но финалът също е гледан от около 30 милиона души (линеарно плюс в Макс в следващите три дни от рилийза), така че нещата явно пак са се подобрили. Още малко за „Амазон“ – по време на последния епизод, като част от безсрамна кампания да си вдигнат сриналата се гледаемост, „Амазон“ сложиха unskippable реклама насред епизода, която те изхвърля след гледането й и те кара да заредиш отново епизода отначало. Което означава, че броячът отмерва две гледания за Nielsen, които не мерят само в минути. И не на последно място – за следващия сезон тез двамата чукундури няма да са шоурънъри.
Е, добре, какво още ти трябва, за да измериш какъв колосален провал е сериалът?
02.11.2022 в 18:39
cinemascrotum
Мале, пич, ти верно си приел много навътре, че не съм ти харесал сериалчето… 😦
Първо, тролският тренд за плюене по Безос почна много преди началото на шоуто. Негативните реакции от първите два епизода пък се дължаха на това, че хората /подлъгани от огромния бюджет/ масово очакваха киноепика още от първите 10 минути и като не я получиха, започнаха да се изнервят и скучаят. /ето защо спирането на ревютата беше жалък ход, понеже само влоши общите очаквания дори на тези, които не бяха почнали шоуто/ Второ, смяната на шоурънърите засега е само слух, НО… дори да се потвърди, го приемам като плюс, защото доказва нещо, което казах и по-горе – че Amazon са наясно с проблемите и имат мотивацията да ги оправят за следващия сезон.
Не забравяй, че в сравнение с HBO /които имаха 10 години да се усъвършенстват с GoT и накрая пак се осраха/, Amazon все още прохождат в света на Толкин /или поне това, което имат право да ползват от него/, така че е нормално да има вълна от разочарования. Аз обаче мернах потенциал в „Пръстените“, който смятам че при правилна разработка може да си струва търпението. /при „ДнД“ видях само отчаяние и досада./
Естествено, може и да греша. Пак казвам, ако вторият сезон не вдигне нивото, ще го оплюя на мига, дори и Безос да ми преведе две заплати за обратното. 🙂 Даже ако утре го канселират изцяло, нито ще се ядосвам, нито ще съжалявам, че съм го гледал. И по-стойностни проекти са били затривани без време. Та, може би това, което искам да кажа, е, че на мен не ми дреме за бъдещето и на двата сериала, но само на единия бих изгледал втория сезон. 😀
02.11.2022 в 19:54
Chris
Е, и още сто пъти да повториш едно и също и насила да ме направиш непоправим фен на HotD, не го правиш истина, въпреки че ти се иска.
Бих гледал вторите сезони и на двата сериала, понеже с нова посока все още искрено вярвам, че може би може да се спаси нещичко от „Властелина“, барем Толкин спре да се върти в гроба си.
01.11.2022 в 14:05
Chris
Не мога да повярвам, че тази повърня е оцеляла рендето на Скротума, но последното изречение е „избягвайте „Домът на Дракона“, за което в началото си помислих, че е безвкусна първоаприлска шега по Хелоуин, но май не е. Разбирам, че имаш нужда да си anti-establishment, ама чак пък толкова..не вреди понякога да си кажеш „еби му майката, тоя път масата хора са прави. Рядкост е да са прави плебеите, ама тоя път е така“.
Защото „Пръстените“ наистина са страшен шит, а „Домът на Дракона“ наистина може да е доста по-добър, но това е най-близкото, което може да се каже за двете и дори и човек със зрението на нуменорска кралица би го забелязал.
02.11.2022 в 12:24
Valeri_Martin
Наратор: Скротуме, Скротуме,…..и ти ли за пари???
Скротум: Не е за пари,……….. за много пари.
Наратор:Защо???
Дано съм изпълнил изискванията за хайку 🙂
Наистина след всичките ревюта направени от теб това е най-комерсиалното и миришещо на реклама.
За пръв път не мога да го изчета цялото защото не мога да си обясня как от доста обективен досега се оказваш податлив на външни фактори (Безосови шитни).
Този сериал трябва да му махнат от името всичко свързано с Толкин – човека не го заслужава.
Нямам желани дори да продължа да пиша и затова спирам с думите – другият път просто направи и отделно ревю да си изкажеш „безпристрастното“ мнение и за другият сериал, който незнайно защо умишлено споменаваш.
02.11.2022 в 12:52
cinemascrotum
Хахаха, да бе, имам стотина акции в Amazon и затова „рекламирам“ техен сериал, като твърдя, че е средняшки. 😀 То бива да сте с наранени дупенца, ама чак пък толкова…
02.11.2022 в 13:32
"Хейтър"?
Пусни и едни ревю за драконите, че да не мрънка задето сме ги хранели ни в клин, ни в ръкав, под ревю за друг сериал. Там поне ще си ги нареждаме на воля. 😀
02.11.2022 в 15:55
cinemascrotum
А, не, мерси. Като гледам колко докачлива е драконовата фенбаза само от 1-2 споменавания на HoD в негативен план, направо не знам какъв вулкан от тийн хормони ще изригне след цяло „ревю“. 😀
02.11.2022 в 17:08
Chris
Аз пак казвам, че нито съм такъв почитател досега, нито съм докачлив, даже ще се забавлявам, ако го нахейтиш като хората в негово си ревю, както и с безброй неща по-рано, на които съм се кефил доста и които си нахейтвал. Нямам нищо против, ще е гот (no pun intended). Но си признай, че начинът, по който си го направил тук, е страшно куц. 😀
02.11.2022 в 15:47
Valeri_Martin
Това цялото хулене по драконовият сериал ме „навежда“(дано си спестя нараняване на дупенцето) на странната мисъл, че от цялото меркантилно ревю, което няма нищо общо с предишните ти такива по обективност, хората помнят само името на епоса за хората с руси перуки и именно затова недоумяват положителните реакции от твоя страна.
Именно затова дискусията се обърна в тази посока – ако искаш пробвай наистина с ревю за HBO сериала (не казвам името му да не нараня някой) и кажи няколко думи за сравнение с елфическо-джуджеската-хобитова-……-пръстеновидна (също както пръстена напиращ се на сантиметри от скротума) мега продукция, за да разберем дали дискусията ще се обърне в друга посока. След това просто замени коментарите от едното ревю с тези от другото и „воала“…..
А бе нещо като да вземеш от Морфей другият цвят хапче 🙂 – както си направил преди да гледаш таз пумия на съвременното филмово изкуство
02.11.2022 в 16:10
"Хейтър"?
Осъзнаваш ли, че за ДнД няма едно готино меме, дори и след като оная пача си събу чорапите?
Дали не е защото в този сериал не се случва нищо интересно? А аз се чудех как издържах първи сезон на Мандалореца. Досега не ми се е случвало да се навия за гледане на някой сериал и да не мога да изгледам дори една серия, без да я прекъсна за почивка от скуката. Е, ДнД го гледам така, по половин серия на вечер.
02.11.2022 в 17:10
Chris
Бе май гледаме мемета на различни места 😀
02.11.2022 в 17:12
Chris
Но не мога да не призная, че четвърти и пети епизод на ДнД са някои от най-телемундовските епизоди, които съм гледал в живота си. Като турския сериал на баба ми малко.
05.11.2022 в 12:59
sklv
Нали осъзнаваш, че за ROP единствените мемета са как Толкин се върти в гроба си?
03.11.2022 в 23:42
Baba Fet
Съгласен съм с автора и гледната му точка. Далеч съм от мисълта, че „Пръстенът на Силата“ е сериалът, който заслужавахме, но пък трябва да съм сляп да не виждам, че в него има и много неща, които шоурънърите са уцелили. Просто се примирете, че не става дума за адаптация на „Силмарилон“, а по-скоро свободна интерпретация на приложенията към „Властелинът на пръстените“. Чил дъ фак аут, както се казва на елфски диалект. 🙂
05.11.2022 в 23:27
IQ по Фаренхайт
Прескачайки расовия калейдоскоп като почти deal breaker най-много се препънах в напъна да се представи завладяването на no name село насред no name поляна като last stand-а на Владислав Варненчик срещу османските орди.
Брат ми, ако абсолютното зло може да бъде озорено от шепа дебили с две каруци и леля с лък, к’о са пънаха прабългарите да товарят конете на кораби и да идват от другия край на света?
Някак си много flat ми падна централната битка на сезона, която може би трябваше да я сравним по епичност с титаничния сблъсък при Шлемово усое?
Мога да тая само девически надежди за сезон 2, защото не виждам никакъв шанс нивото да се качи над attention span-а на четирикратно ваксинирани срещу ковид малолетни даун-овчета. Книгите Хобитът+ЛОРТ са само за 30+, филмите са за всеки, ред беше да има content за 10-
06.11.2022 в 11:19
cinemascrotum
Ако смяташ, че „Хобит“ е за всеки, явно не си го гледал скоро, особено първия, който е точно content за 10- 🙂 Там има сцени, заради които буквално исках Питър Джаксън да умре в локва от собствените си екскременти. Във втория даже имаме любовен триъгълник между готино /?!/ джудже, несъществуваща елфка и напомпан Леголас, който междудругото реве за майка си… в смисъл WTF?
Там не се завъртя Толкин в гроба си, ама тука се въти… много странно.
07.11.2022 в 01:44
IQ по Фаренхайт
Така е, филмът „Хобит“ някак си странно престана да съществува за мен след изглеждането му, вероятно точно поради написаното от теб.
Вероятно е субективно, но цялата история около „май прешъс“ има особена тежест за мен, тъй като „Хобитът“ ми е четен от баба ми, докато още не съм можел да чета (~5,5), при това говорим за онова древно издание с белите меки корици и ужасяващите илюстрации [демек доста лета са изтекли оттогава]. Последващите ми топвания на палците на краката в останалата вселена на Толкин ми донесоха странна смесица между респект и скука, може би защото съм дете на Азимов, Хърбърт и Шекли, а не на Мартин и Джордан…
Моята представа за тази епопея е като оригиналните приказки на Грим и Андерсен (демек мрак, неволи, назгули и нещо като хепи ендинг), а не захаросаните лустросани версии (демек кривокрак хипопотам дърпа рикша с ябълки, а кафяв елф с лицева мимика на старец с инсулт точи лиги по разцицорена селска знахарка)…
М/у др, утре мисля да започна с огнедишащите кокошки, да видим наистина ли са толкова тежко катастрофирали…
07.11.2022 в 09:51
cinemascrotum
Изобщо не споря, че в „Пръстените“ имаше доста излишни детинщини, но точно, защото в „Хобит“ бяха по-зле /джуджешките лиготии от първия един час на „Неочаквано пътешествие“ са много по-срамни, защото са дело на самия Джаксън, а не на някакви рандъм шоурънъри/ ги приех по-скоро като част от традицията да се представя началото на всяка история за Мидъл Ърт като земеделски водевил. 🙂
И пак за тия пусти „Дракони“ – никъде не твърдя, че са „тежко катастрофирали“. /със сигурност са по-добре от осмия сезон на GoT/ По-скоро продължават една и съща тенденция, към която отдавна съм индиферентен, още повече че я продължават много по-евтино, отколкото се очаква след десет години практика.
07.11.2022 в 10:35
"Хейтър"?
Скротуме, много ли ще те затрудни да драснеш едно кратко ревю за осми сезон на ГоТ? Та, там да поспорим евентуално, че тука много се разводнява. За мен с много малки изключения, добре си завършиха историята, във вид – алтернативно развитие след сезон 3.
07.11.2022 в 10:24
"Хейтър"?
„Напомпан Леголас“?!? Това ли те шокира в него, при положение че и той е несъществуващ? 😂
В книгата го няма, а Трандуил се споменава 2-3 пъти и то не по име, а само като Горския цар. Да не говорим за битката на 5-те армии в края, която всъщност печели Беорн, а белият орк не само не е командващ армиите на злото, ами изобщо не участва, защото е убит преди това. 😃
07.11.2022 в 11:04
cinemascrotum
Напротив, много неща ме шокираха в „Хобит“, просто споменах фитбит Леголас в контекста на вампирския любовен триъгълник, за който писах в коментара. Иначе ако се тръгне точка-по-точка, в „Хобит“ има много повече гавра с Толкин, понеже се води класическа адаптация, а не свободни съчнинения върху епоха, събитията от която Толкин само бегло е скицирал. Както каза някой по-горе, хората се дразнят, защото очакваха „Силмарилион“, а получават приложенията. /което за мен не е проблем, поне на този етап/
За осмия сезон на „GoT“ няма да пиша – времето за това отдавна е минало, дет се вика that ship has sailed. /to Valinor/ 🙂
07.11.2022 в 11:46
"Хейтър"?
То това и приложенията не са. Не, че е проблем. Както казах, колкото и да е набъкан с извращения, е в пъти по-гледаем от ДнД. Същото е и със Странните неща, където започват яко да изпростяват вече два сезона, но го издържам. На „онуй“ още не мога да се насиля за финалния епизод.
А честно казано, не знам какво мислене трябва да имат хората, които са очаквали филмиран „Силмарилион“. То все едно да екранизират телефонния указател.
06.11.2022 в 03:09
Ива
Много харесвам ревютата ти, дори да не ми е интересен обекта. 😊 Жалко, че няма да пишеш за Дома на Дракона, с удоволствие бих прочела take down-a.😂На мен ми харесва ми, така че още повече искам да чета критика.
Така навремето, преди 11 години, прочетох за Игра на Тронове, без въобще да знам нищо за поредицата. Стана ми интересно да видя за какво иде реч и се подготвих за epic fuckery. Сигурно по тази причина съм единствената непотресена от финала. Очаквах си булшита. 😜
Поздрави и се надявам да ни радваш от време на време. (По често, ако може) 😁
06.11.2022 в 11:32
cinemascrotum
Най-после някой, който не се тригърва от всеки шеговит ремарк, все едно е карикатура на Мохамед. 😀
07.11.2022 в 18:54
Darkblue
Изненадах се че не си наредил Келебримбор. За мен в сериала беше като някакъв чичак / аптекар и трябва да измисли сироп за кашлица…. мега зле….
12.11.2022 в 22:27
Ivan
Разгадах ситуацията.
Това ревю е в стил „Принцът на Персия“ отпреди 12 г. и той още чака някой да се усети 😀
13.11.2022 в 20:25
Живко Биков
И аз очаквах да е зле, а то се оказа много приятен сезон. Всички недостатъци, които си споменал, са ясни и видими, но веднъж като ме спечели с атмосфера и визия си се пренесох в Средната Земя, и съответно простих много грешки. Интересно как не си споменал Адар, за мен той е един от най-интересните персонажи, въпреки кратките му появи. Очаквам много от конфликта между Адар и Саурон. Също се надявам 2-ри сезон да развие героите по-добре, а не да разчита на plot twists, каквито тук имаше предостатъчно, време е за действие 🙂 Ще го чакам с кеф, като войник, който не е виждал жена си от години. Честно казано „Хобитът“ изобщо не ми хареса, въпреки познатите герои беше по-провлачен и раздърпан от покривката,с която бяха завили Гандалф тук. Тази вселена ми допадна много повече. Само малко да пооправят характерите тук-там и да напишат АДЕКВАТНИ ДИАЛОЗИ и сериалът става топ. 🙂
15.11.2022 в 16:37
cinemascrotum
Да, вярно, Адар беше интересен поглед върху ориджина на урук-хаите, наистина би било добре да се появяват повече комплексни образи като него, а не умпа-лумпени като Тео, приятелчетата на Исилдур и пикливото канцлерско синче. С други думи Amazon да вземат да се стегнат, защото „Уилоу“ им диша във врата. /или по-скоро в задниците, бидейки горе-долу толкова висок/ 😀
22.11.2022 в 21:02
pavel717
това е велико!!
23.11.2022 в 02:31
Whoamiah van Whereamiah
С огромен зор най-после догледах последния епизод – спирах го много пъти просто от досада. Не знам дали от притеснение (дали напр. някой ги е овикал нервно, понеже ще му спират кранчето?) повечето фигуранти играят още по-патетично, стараят се и полагат усилия като случайни хора, взети от улицата, и става трудно поносимо. Помощничките на Саурон например са тотален боклук. Мис Дървено лице пусна от кумова срама една-две сълзи и няколко многозначителни погледа, но… too little, too late. Дали пък критериите ми не се завишиха, понеже тъкмо преди това гледах „Aeon Flux“? То че е боза, боза е, и главната героиня там се движи твърде дървеняшки в схватките, но хората поне играеха, и контрастът съвсем не бе в полза на пръстените на силата… Произвеждането на самите пръстени обаче много ми хареса, при все че Келебримбор си е баш чичко-аптекар, както се каза по-горе – припомних си как правеха един пръстен в „Списъкът на Шиндлер“, но тук технологиите са много по-сложни, почти като на самурайските мечове, едно момиче чегърташе нещо си там и изобщо готино… в смисъл, поне някаква разтуха след бездарните читалищни изпълнения. Отново изтърпях дългото сбогуване на Фродо, тук в трансджендър-версия. За епитафия ще похваля заставката със силовите линии, lines of power, какви са живи и преминаващи от една интерференчна картина в друга – само че ако човек се замисли какво означава тази малка визуална скъпоценност, то произвеждането на пръстените ще е само върхът на айсберга, който можеше да се крие под всичко това, а останалият филмец направо си издиша.
23.11.2022 в 13:45
cinemascrotum
Последният епизод наистина беше леш. Там наистина лъсна колко все още непохватни са шоурънърите. В общи линии сезонът имаше много организационни грешки, които, за щастие, все още могат да бъдат поправени за втория сезон. Ако ли не, сайонара Саурон, и без това имам да наваксвам с още поне десет нови сериала. 🙂
23.11.2022 в 15:17
Whoamiah van Wheremiah
Кажи кои са тия сериали, да наваксаме и ние! 🙂
23.11.2022 в 16:49
cinemascrotum
Ами тепърва трябва да почвам „Andor“, „1899“, „Interview with the Vampire“, „The English“, „Guillermo del Toro’s Cabinet of Curiosities“, „The Devil`s Hour“, „Let The Right One In“, „The Peripheral“ и „Wednesday“, плюс новите сезони на по-стари шоута. И всичко това на фона на Световно по футбол. Не е лесна и мойта, както се казва…. 🙂
23.11.2022 в 17:12
kikogod
за Андор гарантирам, че е най-доброто Стар Уорс нещо, което съм гледал от мн време.
23.11.2022 в 18:20
Jorro Savov
Ще е интересно ако споделиш мнение за Сряда. Първият епизод беше особен , но изглежда интересно а и Ортега е очарователна.
26.11.2022 в 14:18
Мирослав
„The English“ ще те накара да пишеш.
Гледай го!
14.12.2022 в 16:29
Nero Wolfe
Мерси пичагата. Bookmark-нах си почти всички за гледане.
03.12.2022 в 01:05
Passing By
Минавам само да споделя, че този сериал -> Tokyo Vice (2022) изглежда обещаващо, а съм по средата на еп.1:)
03.12.2022 в 12:36
cinemascrotum
Отдавна го изгледах и наистина изобщо не беше лош.
10.12.2022 в 20:58
Nero Wolfe
Чакам ревю на Black Adam
10.12.2022 в 21:19
kikogod
абсурд. тоя супер генеричен филм не заслужава.
18.12.2022 в 12:27
MarshalBoy
Скротум,няма ли вече да разтъркаш простатата на Андор?
18.12.2022 в 21:49
cinemascrotum
Не му изтърпях и първия епизод. Иначе съм сигурен, че е много добър сериал.
19.12.2022 в 00:26
kikogod
въййй
19.12.2022 в 14:12
Анди
Искаше ми се да мога да извикам с глас, натежал от патос и фенбойство „Морето е винаги право“, пардон – „Скротума е винаги прав!“. Но не мога, защото само при спомена за това извращение започвам да се задъхвам и хриптя. Дори фен като Питър Джаксън не си е помислял да се пресъздаде историите на първите епохи на Средната земя, защото там мащаба е тотално различен от LOTR и съответно изискванията са непостижими. Само ако вземем Нуменор, то истинският е нещо като Атлантида – технологии, могъщи армии, флотилии от хиляди кораби, хората живеят много по-дълго от тези на континента, а вместо това получаваш усещането за Несебър през лятото. Няма как да не се мериш по т.нар. source material. Да не се бяха занимавали с историята на пръстените и просто да разширят света на Толкин нещо като „Гандалф – неочаквани забежки“ щеше да е простимо…А като добавиш слабоумните диалози към сюжетната немощ бих казал, че RoP е доста по-зле от последният сезон на GoT
24.12.2022 в 07:15
Георги
Пръстените на силата е едно огромно лайно и то от най-миризливите. Не само провала на годината, това е провала на 21 век и Толкин се обръща в гроба. Много слабо ревю Скротуме, много. А, Домът на дракона е сериала на годината.
Поздрави!
24.12.2022 в 13:52
cinemascrotum
„Сериала на годината“…… Хахаха. По тази логика „Аватар 2“ трябва да е филмът на годината? 😀 Весели празници!
24.12.2022 в 17:17
Георги
Ами да, сериала на годината. Нали се сещаш, всеки с мнението си, много хора не са съгласни с теб, има и такива, които са. Всяко мнение е ценно и важно само за себе си.
Весели празници!
28.12.2022 в 09:48
vяsko
Скротуме, тука хората те молят да напишеш ревюта за какво ли не, което ти с право отебаваш. А аз ще те помоля да НЕ пишеш за Аватар 2, защото искам да си остана сляп за реднековската му страна.
just kidding, разбира се, пиши си за каквото ти душа иска, колкото повече, толкова повече. Просто ако вземеш та го прескочиш няма да ти се разсърдя грам.
29.12.2022 в 19:35
Simona
Сега видях, че си писал ревю за Аватар преди 13години когато съм била в 6 клас! 😀 Невероятно, но след 13 години излиза Аватар 2…дали ще му напишеш ревю? Евала човек за ентусиазма. Блогът ти е история на киното 😀 😊
20.02.2023 в 18:46
Nqkoi
Дали гледаш Войната на буквите и ако да, може ли мнение?
22.02.2023 в 12:23
cinemascrotum
Отказвам да гледам съвременни BG филми и сериали, освен ако животът ми не зависи от това.
До момента не е зависил.