Когато изгледах трейлъра на новата „Матрица“ ми се прииска да се ваксинирам, за да не оцелея до премиерата. Сега донякъде съжалявам, че не го направих, защото, както се казва – има по-страшни неща от смъртта – и едно от тях е „Матрицата: Възкресения“. Той е от филмите, които наричам „бургии”, понеже пробиват дъното по-успешно и от Брус Уилис на астероида в „Армагедон“. Трудно ми е да повярвам, че някой с непокътнат череп е измислил подобно кощунство, та дори си е оставил името върху него, но уви, фактът е налице. А лицето е на Лана Уашовски и доказва, че в определени случаи е по-добре да си смениш физиономията, отколкото пола.

„Матрицата“ от 1999 преобърна попкултурата и предизвика стилистична експанзия, на чието подобие трудно ще станем свидетели в следващите десетилетия. Това неминуемо доведе до две продължения, всяко по-миризливо от следващото, но въпреки това някак си приемливи като обща история. История, която, колкото и кретенски да завърши, приключи окончателно и така трябваше да си остане. Но тъй като не сме се събрали да обсъждаме хубави филми, нека продължим с „Матрицата 4“. Почти 20 години след като на някого му дреме, „Възкресения“ е отлежал като вкиснато вино, изнемощял като веган с Омикрон и остарял по-грозно от скротума на Мик Джагър. Помните ли таглайна на „Революции“ – „Всяко нещо, което има начало има и край.“ Е, това може да е вярно, стига да не се отнася за холивудската деградация. Защото, както всеки гледал „Възкресения“ може да потвърди, тя няма край.
Лана Уашовски сподели, че идеята за „Възкресения” е дошла след като родителите й са починали от срам, задето двамата им сина са сменили пола. Разочаровани и отчаяни, че така ще видят внуци само в следващия си живот, старшите Уашовски задружно са избрали червеното хапче. След смъртта им Лана изпаднала в депресия и решила, че вместо да ги остави да почиват в мир, ще ги унизи допълнително, като направи продължение на единствения филм, заради който хората не го замерят с развалени домати. Все пак, щом не може да възкреси собствените си родители, може поне да възкреси други персонажи, за чиято преждевременна кончина е персонално отговорен, а именно – Нео и Тринити. Звучи мило, но ако бях на мястото на другата сестра /Лили/, веднага след края на „Матрицата 4” щях да издиря моста, от който се хвърли Тони Скот и да повторя неговото салто мортале.
Основният ми въпрос след „Матрицата 4“ е същият, който си задавам винаги, когато видя Джейдън Смит, а именно – „Защо изобщо съществува?!“ Как е възможно след всепризната и образцова класика да се пръкне нещо толкова недодялано, при условие че е правено от същите хора, в случая хуманоид? Оказва се, че е имало няколко сигнални лампи, оповестяващи предизвестената катастрофа, но никой не им е обърнал внимание. Лампа №1: Първите Матрици бяха дело на Лорънс и Андрю Уашовски, тогава с все още висящи мъжки дреболии. Някъде около 2012 обаче, братята стават сестри, което автоматично трансформира бъдещите им водевили в хормонална диария. /справка – „Пътят на Юпитер“/ Лампа №2: Горе-долу по същото време Джоуел Силвър се разделя с Warner Bros., лишавайки студиото от един от най-успешните екшън продуценти в историята. Лампа №3: Малко след кастрирането на Уашовски започва и колаборацията им с Дейвид Мичъл. Последният е автор на книги, но „Възкресения“ няма да Ви убеди в това. „Cloud Atlas“ и „Sense8“ /не съм го гледал, слава на Гея*/ са предшественици на мозъчния асинхрон между Мичъл и Уашовски и на този етап бих гледал пожар в дом за хора с психични проблеми, вместо техен общ проект. И накрая, Лампа №4: Самият Лили е отказал на Лана да се занимава с „Възкресения” с оправданието, че има работа по някакъв тъп сериал. /в превод – нямам намерение да се излагам покрай тебе, мастийо долна!/ Ако тези яркочервени предупредителни сигнала не са Ви подсказали какъв ужасяващ профил ще има новата „Матрица“, значи не сте от най-умните, независимо какво е твърдяла майка Ви пред специалния педагог.
*-имам предвид богинята на Земята, а не някой конкретен герой от сериала.
Щом всеки, който умре в Матрицата умира и в реалния живот, то всеки който е замесен в „Възкресения“ трябва да изчезне от Холивуд, понеже иде реч за обида към киното, засенчваща дори български коледен филм. „Матрицата 4“ е джендърски, хипстърски, (нео)феминистичен джънкфуд, придаващ ново значение на фразата „биене на мъртъв кон”. Не мога да повярвам защо имена като Киану Рийвс и … ОК, другите са отчаяни за работа парцали, не ги виня… Киану Рийвс се е навил да участва в нещо подобно, съгласил се е на неочаквано нисък хонорар /явно от милосърдие към рехавия бюджет, събиран от DMS дарения/ и което е по-учудващо – доверил се е на брътвежите на режисьор с прическа на памучен моп. Единственото обяснение е, че Рийвс изобщо не е чел сценария, а само е попитал дали може да играе себе си. Пословична тайна е, че ако ролята включва множество празни погледи, тъпи въпроси от страна на лирическия герой и поне едно „Уо-о-у!“ възклицание, значи е писана за Киану, докато ако включва същото, плюс много крещене и псувни, значи по-скоро е роля за Никълъс Кейдж.
Киану е на 57 години, но след цялото това време в Холивуд все още играе като курсист в Натфиз. Преданията твърдят, че съдебни лекари са виждали по-жизнени лица в трупове, отколкото това на Киану в моментите, когато трябва да оформя емоционални изражения. Странно е как той е Избраният, Човекът, Митът и Легендата, но сценарият пак го е хвърлил в небрано лозе и зрителите отново наблюдават сизифовите му усилия да възприема нова информация, демонстрирани чрез запазената марка на Рийвс – препарирани гримаси, имитиращи активна мисъл. Нека външният му вид на овдовял наркоман не Ви обърква – това не е „Джон Уик 4“, просто двата са правени приблизително по едно и също време. Най-вероятно клетият Киану е трябвало да снима различни сцени от двете заглавия една след друга, така че, за да спести неловки и объркващи преобразявания тип „Мисис Даутфайър“, е решил да изглежда по идентичен начин и в двете продукции. Проблемът е, че хората може да се почувстват сконфузени през първите двадесетина минути, чудейки се това Нео ли е или Уик? И ако е Нео, каква е тази въшлясала брада? А ако е Уик, къде му е умрялата кучка?
Като стана дума за умрели кучки, нека обърнем внимание и на Тринити, която е новата Нео /Нея?/. Тя задвижва действието, тя е причина за третия акт, тя не просто спасява Нео, но го превъзхожда и буквално го „изнася“, чрез новопридобитото й умение да лети като принцеса Лея в „Епизод 8“. Звучи толкова еманципирано, че даже #MeToo-тките сред Вас може да си повърнат в устата. Уашовски тайно е бленувала да смени пола на Нео, но студиото е отказало, затова като алтернатива го е сложила под чехъл, превръщайки Тринити в повече мъж от него. Сигурно си мислите, че съм твърде строг, което означава, че не сте гледали филма, или сте по-меки от китката на Евгени Минчев. Нека обаче не прибързвам и оставя сами да прецените дали съм прав, като Ви запозная със сценария, който гарантирано ще намери достойно място на следващите Златни Малинки.
60 години след събитията в „Матрицата: Революции“, Нео живее втори живот в алтернативна симулация, като гейм-дизайнер на игра, наречена „Матрицата“. /+10 точки Мета/ Тиймлидерът му е забавно-развит шопар, използващ по-голямата част от репликите си, за да коментира играта, а всъщност коментирайки оригиналния франчайз. /+20 точки Мета/ Баш шефът на мистър Андерсън пък е корпоративен красавец със закачливи Патрик Бейтман-нюанси, който надълго и нашироко обяснява как любимото му студио Warner Bros. планира да направи сикуъл на трилогията, независимо дали някой иска или не. /+70 точки Мета/ Дотук имаме 100 точки „Мета“ от първите 20 минути и то без да броим регулярното споменаване на „булет тайм“ и кафенето, кръстено Simulatte. Границата между престараването и осирането е много тънка и много кафява, и „Възкресения“ я прекрачва още преди сам да го е осъзнал. Но от друга страна, някой умен беше казал, че животът имитира изкуството. Или май беше обратното? Все пак говорим за Лана Уашовски – значи обратното.
За изненада на публиката, и като казвам „изненада“, нямам предвид приятна, а по-скоро от типа „зърнах баба си гола в банята“, шефът на Нео се оказва агент под прикритие и този агент е Смит. /plot twist!/ Както виждате, заформила се е ебахти идиотската драма, но всичко е на път да се промени, когато пристигат Бъгс Бъни и “straight outta Compton” Морфей. Първата е женско, нищо че е с момчешки прякор, и я запомних само, защото бях запленен от синята й коса повече, отколкото от лесбо-излъчването й. Тя го раздава хайдутка от новия град на хората в Истинския свят. Старият се викаше Зион, а новият е Ио, което всъщност е „Зион“ без първата и последната буква. /Уашовски много обича да си реже разни неща, нали разбирате?/ Другият е Морфей, който този път отговаря на позивната си, понеже всеки път, когато се появи, има немалък шанс да Ви приспи. Двамата /отново/ помагат на Нео да излезе от Матрицата, а Морфей /отново/ му дава фармацевтичен избор и /отново/ го тренира в позабравените му бойни умения. Ако обаче се надявате на нещо в стила на оригинала, по-добре затегнете коланите, защото Ви очакват сцени, които са по-трагични от това да гледате как пинчер с ампутирани задни крака се опитва да изчука съседската померанка.
Естествено, има и „смели авторски решения”. Така например, агент Смит не е агент, Морфей вече е софтуер, някои от машините вече са домашни любимци, а Меровингий е интелектуален клошар, бясно критикуващ съвременната развлекателна индустрия. Друг признак за хаотична лудост, маскирана като „ексцентричност”, е участието на Кристина Ричи. Не ме питайте защо, но и тя се мярка за пет секунди, така че Ви предлагам да се задавите с пуканки, за да я пропуснете. Ако горното Ви звучи като потните съновидения на някой, прекалил с инжекциите с естроген, си е точно така. Логично е да се презюмира, че към този момент Лана Уашовски окончателно е загубил връзка със здравия разум и по всичко личи, че досущ като обикновените хора в Матрицата, от тялото му би имало полза само като батерия за вибратор.
Новият Морфей е изигран от Яхния Хакуна Матата Втори, или както там се пише гордото му абаносово име. Показателно е, че е озаглавен ІІ, защото е поредно доказателство как сикуълите са по-зле от оригинала. Аз обаче нямам време да изписвам цялото му вуду-название, затова ще го наричам Джамал. Ако се чудите защо никой не е поканил Лорънс Фишбърн за четворката, значи скоро не сте виждали негова актуална снимка. Човекът се е подул като постер-дете на диабета и ще се затруднява в изпълнението на необходимите сложни матрично-акробатични движения, като например ходене и говорене без запъхтяване. Джамал е в по-добра форма, но е антипатичен до степен, че ако бях щатски полицай, най-вероятно щях да го глобя, само защото е в зрителната ми зона. Да сияеш с харизмата на гето-плашило и в същото време да играеш добрия е също толкова нелепо, колкото Роман Полански да играе начален учител. Разбира се, „добрият“ е щедър термин за герой, който театрално излиза от клозета, натруфен в костюмче с уринален цвят, все едно е анекдот на самия себе си. Отделно Джамал има актьорските възможности на Тервел Пулев, но демонстрира ръкопашните умения на Кубрат Пулев. В общи линии е толкова нескопосан, че Уашовски спокойно можеше да кастне Киро Брейка за двеста лева, да го окъпе в мазут и да получи същия резултат.
Агент Шит… извинявам се, Смит… е изигран от Джонатан Гроф, познат като агент Форд от „Mindhunter“. Човекът има афинитет да играе агенти, само че този път е ударил на камък, понеже неговата версия е карикатура и то от най-долнопробните. Милениъл Смит с пансексуални маниери и авторитет на плазмодий, това трябва да е някаква лична гавра с Хюго Уивинг. Предишният Смит беше нещо, от което да се страхуваш, новият е нещо, което ти се иска да пребиеш с франзели. Очевидно е, че агентът не е имал причина да е във „Възкресения”, затова и присъствието му изглежда по-изкуствено от носа на Преслава, но когато не можеш да приспособиш един герой, без да го преебеш, по-добре изобщо не го пипай. Накрая получаваме и Нийл Патрик Харис, шареният психиатър на Нео, зад сините очилца на който се крие антагонистът на Матрицата, а именно – нейният Аналитик. /с ударение на първите четири букви/ Н.П. Харис не изневерява на палячовщината си и ако ще да се снима в още два филма на Дейвид Финчър, пак няма да го приема насериозно. Героят му откровено дразни, понеже а/ Н.П. Харис никога няма да се възвиси над Барни в „Как се срещнах с майка ти” и б/ франчайзът не заслужава подобен разлигавен злодей. Даже сцената, където би трябвало да е най-вездесъщ – онази, в която обяснява пъкления си план пред вдървения поглед на Нео /не говоря за обикновения му поглед/, докато времето тече по-бавно от минутите на самия филм, е толкова банална, че мяза на умишлена ебавка със „Светкавицата“.
Но ебавката е пропита във всеки кадър на „Възкресение“, волно или не. Някои от сцените са като копие на първата „Матрица“, което ме навежда на мисълта, че Уашовски е искал да направи официална пародия на оригинала, но от Warner Bros. не са му позволили, затова е измислил следващото най-добро нещо. Хем не точно сериозно продължение, хем и не точно пародия. Изродено творение, измъчвано от екзистенциална криза, също като създателя си. Отделно страда от зверска анемия и екшънът му безподобен фарс. Така например, в една от сцените имаме щурм на стадо ваксинирани с активирани 5G чипове, което е метафора за таргет аудиторията на „Възкресения”, а две други се провеждат в тоалетни, което пък е метафора за атмосферата му. Иначе казано, „Матрицата 4“ трябва да се изучава като наръчник за предизвикване на суицидни нагласи и ми се ще да бях изчакал 2 години, когато щяха да го пуснат по Btv, защото така можех да мерна по-интересни неща, като например реклами на дамски превръзки.
Техническият аспект също не е цвете за мирисане, понеже „цветето“ мирише на отрязания к*р на Лана. Вече споменах безобразния екшън, а визуалните ефекти са правени на After Effects от някой, свикнал да работи само на MS Excel. Всичко е минато през ужасни филтри, които изглеждат все едно някой е бърсал обектива на камерата с използвана кърпичка за интимна хигиена. Язък за Джон Тол, който се е навил за оператор на тази помия и завинаги ще бъде свързван с нея, срам и за Том Тиквер, решил да се прави на всестранно развит талант, участвайки в композирането на музиката, която, особено съпоставена със саундтрака на трилогията, е БУЦА. ТЛЕЕЩО. ГОВНО. Някой трябва да дръпне Тиквер за ръкава с повече сила, отколкото е нужно, и да му набие в главата /също с повечко сила/, че електронната музика на „Възкресения” е по-подходяща за рейв парти в немска гей-дискотека и композирането трябва да му остане само хоби, което да си споделя единствено с Цимер.
„Матрицата IV“ е кинематографична кочина и предполагам, че след неизбежния касов провал, сценаристите ще си зададат същия въпрос, който и родителите на Уашовски на смъртния си одър, а именно – „Къде сбъркахме?“ Иронично е, че филмът е създаден вместо терапия, защото такава е нужна на всеки, който го изтърпи и подозирам, че ако Ланчето изобщо е имала талант, той е бил съсредоточен в чурката й. „Възкресения“ е насвяткан с мета-прератки, социални коментари и автосатирични елементи. /специално внимание заслужават репликата за очилата и демонстративния фейл на Нео да излети/ Личи си колко отчаяно иска да бъде приет като деконструкция, но вместо това е просто стерилна аутопсия. Това е „Матрицата“ за новото поколение и отговаря на съответната генерация – ленив, щекотлив, импотентен, сензитивен и мекушав продукт, който финишира последен като бял състезател на африкански маратон и нито разгърденият Джамал, нито мъхестата брада на Нео могат да променят това.
В най-добрите си моменти, „Възкресения” е като порно с инвалиди – нито върви да се разхилите, нито да го харесате, освен ако не сте хронични извратеняци. Все още треперя като сланина в януарски фитнес, когато се сетя за някоя от сцените, и въпреки че го гледах за без пари, имам чувството че съм бил ограбен. Нещо повече, имам чувството, че вместо на скъпоплатена компаньонка съм попаднал на тайландски шимейл и последният не е бил нежен с мен. След разкошния финал на „Матрицата 4.0” с Нео и Тринити, хванати за ръчичка и правещи романтични лупинги в небето, трябваше да ида да гледам как комшията коли прасе, за да видя нещо, което ще ме разстрои по-малко. Повярвайте ми, като общество сме длъжни да се организираме и сплотено да забравим, че “Матрицата IV” изобщо е бил правен, да му турим “Кевин Спейси”-етикет и да го изтрием от колективните си спомени. А следващият път, когато Лана Уашовска смята да ни използва за емоционален отдушник, по-добре директно да се гръмне в лицето, белким направи невъзможното и го разкраси. Честита нова година!
0.7/10
72 коментара
Comments feed for this article
04.01.2022 в 12:25
alejuve
Велико ревю!
Нядавам се да видим и на „No way home“.
Може ли да споделиш само хареса ли ти или не.
04.01.2022 в 13:24
Том
Видя ли сцената след надписите, която дава + 1000 точки Мета? Там вече си посегнах на вените.
04.01.2022 в 12:25
Rentless Monkey
А ревю на новия Спиндермен 3в1 кога?
04.01.2022 в 12:38
cinemascrotum
Гледал съм само една серия на „Спайдърмен“ с Том Холанд /онази с Джейк Джиленхол/ и нямам намерение да променям бройката.
04.01.2022 в 12:58
Борислав
Жалко, много ми беше интересно за разбера какво мислиш за най-амбициозния марвелски филм тази година.
04.01.2022 в 13:10
Бачо
ТръгнАх да пиша у фейса, че ако си му дал повече от 1, ще се разочаровам, ма викам дай да видя какво пропускам 🙂 Таз Матрица е трилогията, каквото е тоя с гранатата от Възраждане за Рамбо 🙂
04.01.2022 в 14:07
zerg
Не му казвайте че има и посткредит сцена, че ако я види ще вземе да си закрие блога 😆😆
04.01.2022 в 14:25
cinemascrotum
Не, аз знам за сцената, просто явно съм я блокирал, докато не ми напомнихте за нея. Организмът ми вече е започнал защитна реакция срещу филма, сега остава да блокирам и останалите 145 минути.
04.01.2022 в 14:37
Spoiler alert
„we can call it …. the Catrix“ 🙂
05.01.2022 в 22:05
Умнокрасив соросоиден толераст, екоталибан-затоплист и ултравакс
Дръж се, байно!!1! Когато Бил Гейтс активира чиповете и всички ваксинирани измрем, само ти и останалите плоскоглови ще сте последния рубеж на Плоската Земя срещу илюминатите!
А, за останалото си прав.
04.01.2022 в 14:54
Dream Mix
Затова на жените режисьори трябва да се забрани да правят филми. Доста по-добри пародии бяха правени за тези 20 години.
04.01.2022 в 15:04
cinemascrotum
Напротив, сред жените има отлични режисьори. Трябва да се забрани на тия, дето 40 години сами не могат да вземат решение какви са, а сега искат да решават организацията на цял филм. Айде, у цирка!
04.01.2022 в 15:16
erased
Този коментар беше 10 пъти по-нелеп от четвърта част от Матрицата.
Сигурна съм, че ти мислиш и правиш изкуство с гениталиите си, но трябва да си наясно, че това не важи за целия свят
04.01.2022 в 15:38
cinemascrotum
Успокой се, не исках да уцеля някакъв нерв. 🙂 Проблемът на Уашовски не е в гениталиите, а в мисленето, което не е нито мъжко, нито женско, съответно и „изкуството“ им е компрометирано от собствената им хормонална дезориентация. Сигурен съм, че е много „edgy & woke“ и съм още по-сигурен, че за всеки шит си има зрители, но… все пак.
04.01.2022 в 16:16
erased
Коментарът ми беше насочен изцяло към този на Dream Mix, но и ти ме разочароваш. Има много начини, по които да изкажеш пренебрежението си към филма, всеки по-смешен от предишния, и ти избра „хормонален дисбаланс“. Това трябва да е от „мъжкото мислене“ за което ни говореха едно време по биология.
04.01.2022 в 16:25
cinemascrotum
Аз съм изказал пренебрежението си към филма по сто различни начина, но ти избра да се фръцнеш точно за „хормоналния дисбаланс“. Сигурно трябва да е, заради „онова време от месеца“. 🙂
04.01.2022 в 16:35
erased
Избрах го, защото го чета този блог от много време и ми е физически неприятно (въпреки че не е онова време от месеца), че трябва заедно с доста високото ти ниво на хумор да понасям някакви откровено тоалетни нападки, които те връщат на ниво Сатиричен театър. Точно както ти се чувстваш спрямо по-голямата част от масовото кино
04.01.2022 в 16:45
cinemascrotum
То не може да се кара само с високо ниво на хумор, требе и малко лют пипер. 😀
04.01.2022 в 19:08
erased
Нз, аз на Блъди Мерито не слагам табаско
05.01.2022 в 11:51
Oberst
Да, бе, не било важало… Хората са си го казали – girls are not funny. Щото не им и трябва, за разлика от мъжете, които трябва да имат сума качества, предвид че половият диморфизъм при нас е основно психически. Тук там има някое изключение, което да потвърди правилото. Я кажи колко велики поетеси съвременнички на Байрън, Шели и Пушкин знаеш? А за колко Шекспирки, Достоевки, Толостойки и Юговки се сещаш? За Бокачки, Леонардки, Донателки и Микеладжелки, хеле пък за фламандски майсторки да не питам изобщо. И това без да засягам дори точните науки. Ама ще кажеш – обществото ги било потискало и гнетяло, та затова не са успели да се проявят. Контрааргументът на тази теза е елементарен – виж какво е нормално или камбанно разпределение.
Друг е проблемът тук – някои от най-великите представители в своите области са били изявени или скрити хомосексуалисти. Но явно вече и педалите не са това, което са били…
04.01.2022 в 14:57
Dream Mix
А някой видя ли брадата на Тринити?
04.01.2022 в 21:08
Бачо
Батe, ти да ядеш толкова бой три епизода, реконструктивната хирургия ще ти е най-малкият проблем. Аз лично се разочаровах, че не вкара по едно маваши на гадните дечица. Нали и те са от гадната схема, а не само съпругът 😀
05.01.2022 в 03:45
Oberst
Ха, ха, на няколко пъти даже. Тези не разбраха ли, че велусното окосмяване под определена светлина свети като козината на бяла мечка на припек… И в други филми съм забелязвал как така аранжират героинята, та ръцете и торсът й бичат рефракция която може да мине за yeti sighting. Тия монтажисти нямат ли като последна отбранителна линия срещу козметичните дефекти… На Киану проскубаната брада беше по-рехава.
04.01.2022 в 14:59
iEATpriests
пУмия/10
04.01.2022 в 15:14
erased
Не знам не знам, няма да се боря с останалата част от ревюто, но съм готова да защитавам Нийл Патрик Харис откакто го гледах да играе Тоби в Суини Тод, а това си е цял един живот. Желая му още филми на Финчър, а ако не може – поне да го абонират за тези на Уес Андерсън
04.01.2022 в 18:27
Кольо
Филмът е боклук. Какво повече? Причината филмът да е боклук е, че очевидно целта не е да се направи продължене, а да се прави пропаганда. Толкоз.
04.01.2022 в 15:36
skypara
Изразходвах цели 5-torrent-GB от бездънния ми дата пакет, а така и не можах да го догледам… Мъка…
04.01.2022 в 17:00
GRETA
Сега и ако едно ревю на претенциозната еко чикия Don’t Look Up напишеш, ще се изкъртя :Д
04.01.2022 в 17:35
Dani
Смях се със сълзи на ревюто! 😂
Филмът е мъчително тъп и единствено ритниците в гърба от 4DX-a ме държаха будна.
04.01.2022 в 18:09
Валери
Нямам думи и аз за това безумие. Дори трябваше оценка -0.7 да му сложиш.
Само да добавя, че когато започнаха финалните надписи бях още по-сломен от самия филм – песен изпълнена от скопена версия на Зак де ла Роча – защо по дяволите!!!
04.01.2022 в 18:44
мхм
гледай си чалга клиповете и не се въобразявай на кинокритик
04.01.2022 в 19:51
OxYmO
Уникално ревю… Честно казано се радвам, че филма излезе толкова слаб, за да мога да прочета това… Явно това е бил смисъла…. 😀
04.01.2022 в 20:46
Oly
Да,бе… хонорара му бил мизерен на Киану.10 млн!!! Само да си разходи физиономията ,, Кво правя тук,,.
04.01.2022 в 22:05
cinemascrotum
$10 милиона за А-лист лийд актьор в блокбъстър… in this economy? Мизерия.
14.01.2022 в 23:54
бай шиле
Кико отадвна не е в А листа… някъде между Б лист и straight to DVD
05.01.2022 в 03:53
Oberst
Бил дарил 70% от кинтите за някви здравни каузи. Останалите 30% да ги даде за строежа на някоя църква, барем така си купи индулгенция, за това че се е въвел в изкушение и не е устоял на лукавого.
04.01.2022 в 21:10
Drago
Добро отбелязване за отсъствието на Joel Silver (на мен също веднага ми направи впечатление), Don Davis (оригиналния композитор), цялостната неадекватност при Уашовските, която си започна още с втората Матрица…И като че ли беше поспряла да се развива покрай V for Vendetta…
Все си мисля, че с една идея по-сериозен тон откъм персонажи, атмосфера и визуално излъчване щеше да може да се гледа. И повече ъпгреднати препратки вместо Мета – какво ти пречи да пуснеш нов, но верен на оригинала аранжимент на Clubbed to Death например.
04.01.2022 в 21:50
men
ее, най-сетне.. чаках с нетърпение!!!
04.01.2022 в 23:42
LOL
Бая надълбоко в гъза си си заврял главата тоя път. Нищо чудно, че виждаш само лайна 😀
04.01.2022 в 23:50
Flaming_0
Още отпреди първия трейлър се обзалагах, че сюжета ще бъде доминиран от зле прикрит джендър суап за, ако не образът, то поне, концепцията за Нео… което пък, аот синестетска гледна точка, ми ухаеше на кафяво избиване на комплекси от емоционално и интелектуално незрял индивид от калибъра на “Лана”, който пише римушки за чувствата си с езофагиален привкус на ниско функциониращ душевно болен, който копнее интегриране в обществото след като самозаблужденията му за световна арт революция са се провалили дори в собственото му въображение…
Не съм и не бих гледал този фарс…
Достатъчно ми е да имам потвърждение, че е всичко, което съм се опасявал, че би могъл да бъде…
05.01.2022 в 04:09
Oberst
Чувствам се подведен от статистиката, че преминалите секс риасайнмънт сърджъри са в бая повишен риск от самоубийство. Статистически тоя или брат му досега трябваше да ни е освободил от присъствието си.
За капак, двамата антагонисти в реалния живот са развихрени педали. Сещам се в Страйпс армейският рикрутът като задаваше стандартните въпроси от формуляра и попита кандидатите дали били хомосексуалисти, единият искаше уточнение flaming or…? В тая боза почти всички замесени са не флейминг, ами клиникал. Киану колко ли го е болял задникът от щипане – накъдето и да се завърти, все е насред бара Blue Oyster. Не деградация, не упадък, ами старозаветна содомия…
05.01.2022 в 14:19
cinemascrotum
Мисля, че „Възкресения“ трябва да се гледа отново – този път обаче като драматична картина на объркан човек, страдащ от ментално разстройство и живеещ в собствената си въображаема реалност. Един вид по-интересна версия на „Жокера“. Само така може да мине за сериозен филм, че даже и да отмъкне някой Оскар. 🙂
05.01.2022 в 14:22
Dark Side
Достигнаха дъното Дори жененият Терминатор 5 е добър филм.
Българската пародия на Матрицата преди 15 години беше по-гледаема тъпня от това.
05.01.2022 в 16:00
sluchaen
Напълно съгласен съм. Матрицата 4 е обидно преживяване във всяко отношение. Долнопробно, претенциозно и абсолютно бездарно.
06.01.2022 в 19:07
skate or die
егати инсела
06.01.2022 в 23:32
asd
Положителното е, че през последните няколко години се оказа, че прикуълите на star wars, терминатор 3 и Матрицата 2 и 3 не са чак толкова зле, колкото си мислихме.
07.01.2022 в 01:14
stilgarnaib
Абе много добра пародия си беше това и храниха WB и lockdowns
07.01.2022 в 01:26
michelangelo07
Филмът наистина е чутовна глупост и пълен срам… ама авторА на статията е уникален хейтър-дебил, който освен да мрази всичко около себе си, може най-чистосърдечно да си повърне в устата
07.01.2022 в 13:29
goshop
Гениално ревю. Радвам се, че все още такива неща могат откровено да се пишат у нас, че у западните медии ще си трипъл кенсълъд барабар с децата си, ако си кажеш каквото всички си мислим.
08.01.2022 в 16:08
Jorro Savov
Най сетне седнах да изгледам филма и не беше лесно. Първият един час беше буквално изпитание да не изключа компа а последните 45 минути стана откровено глупав. Въпреки това бих дал 2 можеше дори 3 ако екшънът не беше толкова постен.
Имали са някои добри идеи и е наистина жалко че това е крайният резултат.
08.01.2022 в 20:10
Васко
Евала за ревюто скротуме! Алах акбар, пишеш ревюта пак, много съм доволен. Жалко, че филмите са тотална пумия, но пък ще има вдъхновение за теб! Да си жив и здрав и много продуктивен през 2022.
09.01.2022 в 14:03
pavel717
новия сезон на Expanse метна ли го?
09.01.2022 в 14:08
cinemascrotum
Не.
09.01.2022 в 16:21
Кристиян Атанасов
моите 20 стинки – противно на повечето, ще съм по-скоро положителен. Не бих казал, че е най-ужасния филм, камо ли пък тази година, но тотално meh и безмислен. Много неща ми харесаха, видях потенциал в тях и как биха могли да оправдаят съществуването на това продължение, но просто през цялото време, докато гледах се питах това защо съществува, какъв е смисъла, и като цяло се чувстваше не на място. Имах едно дразнещо усещане, че целия филм ми се струваше като фен-фикшън на някой фен на Матрицата, от колкото на правен от оригиналните създатели. С изключение на няколко сцени, екшъна беше ужасен, също и прекаленото разчитане на носталгия и фенсървиса. Даже мета-шегите на моменти прекрачваха границата на добрия вкус и бяха прекалени. От друга страна пък, по някакъв перверзен начин ги оправдавам, защото виждам, че това е единствения начин да си релевантен с това продължение – да се присмиваш на себе си. Просто си личи отдалеч, че е отчаян опит за кеш граб и плод на кризата на личността, на сестра Уашовска. Само че на Уорнър няма да им се получи, благодарение на прекалено близкото пускане до Спайдърмен, както и едновременното излизане по HBO Мax и ще флопне тежко, и повече няма да видим и чуем нещо за Матрицата поне в следващите 5 години. Но, в крайна сметка прекалено много обичам Нео и Тринити като персонажи, Кари Ан Мос и Киану са ми супер сладки и има химия м/у тях, което ме прави леко байъс. Още повече, да се върна отново в тоя брутален, суров и кибер-пънк свят, при все доста захаросаната му версия тук, отново ми разтупка сърцето. Но колкото и да се насиля, не мога да му дам повече от 6/10. Сетих се и за един мн важен фактор, защо може би новата Матрица не е особено добра. „В фор вендета“ е филм, който е режисиран от Джеймс Мактийг, който е бил асистент-режисьор на братята/сестрите по онова време. Пича по мое мнение режисира мн яко екшън, а и не само. Негов е също доста забавния по мое мнение „Ninja Assassin“. Според мен той е бил огромно влияние и мн им е помагал за оригиналните Матрици, докато сега го няма. Като гледам дори е кредитнат като ко-директор на Ънреал 5 демото Matrix: Awakens, дето излезе редом с филма. А то е много повече Матрикс от колкото филма.
11.01.2022 в 12:31
Optimus Prime
Добре де, не можаха ли машините да направят ВЕИ централи или да си копат въглища и да си имат ток колкото си сакат?
11.01.2022 в 16:05
asdfs
Ето и един колаж от мене, който обобщава филма:
https://ibb.co/wrrsTjh
13.01.2022 в 10:39
AzUrAL
Болезнен за гледане, пълен творчески кино фалит, чак се учудих на себе си, че не го спрях някъде на 40-та мин. помогна ми донякъде явно, че го гледах като пародия. Имитирах няколко пъти и се смях, където Нео пита с тъжен глас „Ама и машините ли са вече с нас“, там някъде беше последния пирон, не че и след това нямаше мега шашкънии и обясняване на сложни концепции с едно изречение, хвърлени в нищото..
13.01.2022 в 19:51
Найо Цицин
Neo: What are you trying to tell me? That I can dodge bullets?
Morpheus: No, Neo. I’m trying to tell you that when you watch The Matrix 4, you won’t want to.
14.01.2022 в 01:57
IQ по Фаренхайт
Говорите така, само защото не сте гледали Eternals. Пред тях М4 = LotR: Return of the King + Titanic + Ben Hur :)))
За мен лично (и Франк Хърбърт) М3 си остава абсолютното дъно, като М4 е само малко над него заради оригиналната хрумка да представят реалността като илюзия за матрицата в матрицата.
N.B. Побеснелите опърпани бедуини-каратисти ми дойдоха в повече повече от всичко останало!
16.01.2022 в 00:58
Охо6охо
Не успях да догледам Етърналс и май съм заспал някъде на половината. Анджи показва ли си циците по някое време, че с тази надежда го пуснах..?
19.01.2022 в 12:38
iEATpriests
По – добрата матрица.
https://www.youtube.com/watch?v=A_02jxaxp-Q
Или пък….
https://www.youtube.com/watch?v=-5OfG_wxkJI
:Д
21.01.2022 в 00:15
OldSalt
Не е толкова лош, че да заслужава толкова писане, нито предишните бяха толкова добри, та да си заслужава четенето, с изключение на първия, който, да кажем, си е заслужил името „култов“ и т. н.
Не ми се коментира повече, само – за да видиш колко ми е акъла, ще кажа, че смятам Cloud Atlas за шедьовър.
21.01.2022 в 20:39
Здравко
То е ясно, че филмът е правен единствено за да вземат някой лев. Иронията е, че ще са на загуба от поне 100 милиона долара:
https://www.gamereactor.eu/amp/the-matrix-resurrections-is-officially-a-flop/
25.01.2022 в 00:59
Plamen
Ще гледаш ли новия Писък?
26.01.2022 в 14:58
Ники
И кво? Викате, да не го гледам….
02.02.2022 в 02:16
AGD
Не знам защо си останал с такова впечатление 🙂
10.02.2022 в 02:41
Mira Cekova
Странно, опитвам се да се логна с фейсбук, за да коментирам, но ми излиза тази грешка:
„Can’t load URL: The domain of this URL isn’t included in the app’s domains. To be able to load this URL, add all domains and sub-domains of your app to the App Domains field in your app settings.“
При мен ли е проблема ?
Anyway…
ЦЕЛИ ДВЕ НОВИ РЕВЮТВА за четене, къде съм била досега…
Надявам се да си добре, скротумче, в тия странни времена, и да не спираш да ни радваш с чаровния си цинизъм 🙂
04.03.2022 в 17:33
Nikolay Georgiev
През цялото време чаках филма да започне, а като минаха два часа и пуснаха надписите и някси…. мисля, че си доста ЩЕДЪР в оценката си.
05.03.2022 в 13:31
Simona
Ще има ли ревю за Батман? :))
05.03.2022 в 21:26
cinemascrotum
Не ми напомняй, от снощи съм на антидепресанти.
07.03.2022 в 10:38
вяско
Скротуме, кои са филмите, които към момента очакваш с надежда?
07.03.2022 в 10:59
cinemascrotum
Питаш грешния човек. Отдавна не чакам нищо с надежда.
Предпочитам принципа „нулеви очаквания – минимално разочарование“. 🙂