„Колко интересен филм на Кристофър Нолан!“ Ето нещо, което никой не е казвал от десетина години насам. Нещо, което, седейки по „Тенет“, никой няма да каже и тази година. Не че за новия екзистенциален опус на Христофор „Да се свети името Му!“ Нолан нямаше голямо очакване, огромен хайп и още по-гигантско нетърпение от пандемична гледна точка. Даже напротив, след всяко споменаване на мистериозния проект, Сульо и Пульо овлажняваха COVID-маските си от инстинктивно проточили се фенбойски лиги. Само дето, също като другите произведения на пост-„Генезис“ Нолан, и „Тенет“ се оказа еквивалент на корав негърски пенис – несъмнено възхитителен от разстояние, но когато вече сте го усетили вътре във Вас, искрено съжалявате за грешката си.
За да навляза в мрака на киното с непредубедено съзнание и пълна обективност, отказах да гледам всякакви трейлъри и да чета чужди отзиви предварително. Нямах представа за сюжета, освен че ще е поредната напомпана с бумтене егоцентрична главоблъсканица в класическия “Аз съм видимо по-умен от Вас!”-стил на бай Нолю. Нямам нищо против филмите за умници, не ме разбирайте погрешно. Обожавам заглавия, които ме карат да си размърдвам мозъчната пихтия, особено във времена, когато най-сложната премиера по кината за последните месеци е „Отмъстителите“. Желанието на Нолан да създава комплексни ребуси, предизвикващи стандартния линеен наратив, е не само достойно за адмирации, но и донякъде пионерско. Затова в днешни дни да се осмисли негов филм от първия път е повод за почерпка сред кинофилския плебс, а да не го харесате би навредило на социалния Ви живот повече и от парещ обрив по гениталиите.
Ала Нолан е забравил, че понякога умишлено комплицираният продукт не винаги е равнозначен на добър продукт. /вж. „Дюнкерк“/ Случаят с „Тенет“ е някъде по-средата – сложността му не пречи, но определено и не помага. По-скоро досажда с манията си да бъде труден на зорлен. И ако удоволствието от сложните сюжети е в разплитането на вътрешната им логика, то в „Тенет“ няма някаква конкретна логика, освен псевдонаучни умозаключения със съмнителна достоверност. Пошла маневра, която контрастира с „Интерстелар“, където sci-fi идеите почиваха върху по-твърда физична база. „Тенет“ от своя страна разчита само на букет от неопределени теорийки, както и на квазиинтелигентни подмятания за темпорални парадокси, колкото да Ви напомни, че гледате филм за умни хора. Което може и да забравите, имайки предвид че най-големият физик в историята е Робърт Патинсън.
„Тенет” трябва да е най-лишеният от емоции проект на Нолан, което означава, че поне в този аспект, Кристофър винаги надминава себе си. Няма да преразказвам спойлери, понеже съм сигурен, че много от Вас ще предпочетат да го гледат в домашни условия след 2-3 месеца, а тези от Вас, които са късметлии, няма да го гледат изобщо. Единствено ще кажа, че ако очаквате продължение на „Генезис“ ще останете разочаровани, докато ако очаквате минималистичната изобретателност на „Мементо“ ще останете отново разочаровани, но за сметка на това, ако си мислите, че ще Ви хареса повече от „Интерстелар“, ще останете разочаровани за трети път.

Главният герой се чуди дали черният му живот има значение.
В историята има множество дупки – някои от куршуми, други под формата на отверстия, но повечето сюжетни. Няма да се спирам на всяка една пробойна, но ще спомена нещо, което компроментира общия замисъл. В сценария се върти удобно повторената мантра, че „Станалото е станало!“, сиреч миналото не може да се промени, каквито и действия да се предприемат. Нещо като съдба, ама казано по-интелектуално, нали се сещате. И в същото време сценарият се върти около опитите на Бъдещето да се намеси в Миналото като го промени, за да го унищожи. Е, нали станалото е станало? Или не е станало? Станало ли е изобщо нещо? Или не е станало, а легнало? Или клекнало?! Академични въпроси, достойни за дълъг философски дебат, за който на никого не му дреме. Важното е, че хем станалото е станало, хем бъдещето още не е получило мемото. А на закономерния въпрос „Няма ли опитът на потомството да ни убие да доведе до Парадокса на Дядото?”, семплият отговор е: „Важното е, че те вярват, че няма!” /каква невероятна драма, драги зрители, ”Вяра” печели срещу „Наука” с фаталити!/
За да обясни озадачаващите си процеси, филмът се уповава на концепцията за т.нар. „инверсия”, а именно – възможността на предмети и хора да действат хронологически реверсивно. /подходящо сравнение са сцените в Черната ложа от „Туин Пийкс“, където героите говорят и се движат наопаки/ Всъщност става дума за обърната ентропия, която, чисто физически, няма общо с манипулиране на времето, освен за определяне състояние на „преди” и „след”. Ентропията дава посоката на даден процес, например стареенето, но не виждам как това обяснява две версии на един и същи човек; патрони, улавяни в цевите и експлозии, замразяващи жертвата си по-логично от фекалии, които сами влизат обратно в анусите. Но затова е турена Клеменс Пози, делово увещаваща, че „Не трябва да го разбирате, трябва да го почувствате!“, с което кастрира всякакви по-нататъшни опити за разсъждения върху механизма на „Тенет”.

Злодеят се опитва да обясни на жена си, че маските са задължителни в BILLA.
Протагониста /точно така, лирическият герой е наречен „Протагонист“, защото Ицо Нолев е прекалено зает с mindfuck-ане, за да измисля обикновени човешки имена, ок?/ е изигран от сина на Дензел Уошингтън. Използвам думата „изиграл” фриволно, понеже Джон Дейвид е адски неприятен субект, който ме накара да симпатизирам на героя му по-малко, отколкото на босненски военнопрестъпник. Като екранно присъствие Уошингтън-младши е толкова дървен и изкуствен, че прави Захари Бахаров да изглежда като икона на актьорското майсторство, но пък за сметка на това декламира репликите си с такава печална индиферентност, сякаш чете табло с некролози. Явно талантът наистина прескача едно поколение, дори когато трябва да е карикатура на Итън Хънт. Втори в каста е Робърт Патинсън, който е истинският MVP и представлява пълен пакет от качества – оперативен агент, полеви медик, квантов физик и не на последно място красив британец със скули, достойни за Микеланджело. /ренесансовият скулптор, не костенурката-нинджа – б.а./ Неговият персонаж, Нийл, е партньор на Протагониста и между тях се оформя онзи старомоден монохромен броманс, който, както знаем от скорошните бунтове против расизма в САЩ, вече не се среща всеки ден.
За феновете на старата школа имаме и Майкъл Кейн, чието участие е по-кратко от това на бездомно куче по оживена магистрала, но пък доказва, че Кейн е абониран за филмите на Нолан също колкото и за в-к „Трета възраст“. Горкият Кейн сигурно съвсем се е загубил в лабиринта на склерозата, понеже дори героят му тук се казва „Майкъл“, само и само да не забрави собственото си име по време на снимките. Антагониста Андрей Сатор пък е Кенет Брана, каращ по инерция руски злодей, след идентичната роля в „Джак Райън: Теория на хаоса“. Сатор е женен за многострадалната Геновева Катрин /Елизабет Дебицки с големите циц../, но бракът им е изпълнен с изневери, омраза, комплекси и домашно насилие или с други думи – бракът им е типично балкански.

Патинсън е в стихията си, докато Уошингтън го гледа с онзи характерен за чернокожите „Ах ти, бяло привилегировано копеле!“-поглед.
Тук е мястото да спомена, че Кенет Брана, който по принцип е нелош актьор, е уникално недоразумение в опитите да се прави на застрашителен мъжкар. Не смея и да предполагам какво е изисквал от него Нолан, че Брана да се излага по този театрално-самодеен начин. Пълни клишета, поднесени с налудничава помпозност, обезпечена от липсващ пълнеж. Специално внимание заслужава сцената, където смята да бие жена си с колан /нещо, което обичам да наричам „петък вечер“ в много български семейства/ и лицето му е показано в толкова агресивно близък план, сякаш всеки момент ще излезе от екрана като Самара от „Предизвестена смърт“, минус чара й. Или ситуационно-комичния скеч, по време на вечерята в яхтата му, когато се плюнчи да заплашва Протагониста, сякаш се е готвил за ролята, изучавайки Д-р Злобюл от „Остин Пауърс“. А за капак оставям потресаващия му акцент, който току се появява и пак изчезва, също като връхчето на лайно от неспокоен задник.
Не отричам, че Нолан има дарбата да формира напрежение дори в най-баналните сцени, също като Финчър и Тарантино. Разликата обаче е, че Финчър ескалира съспенса визуално, Тарантино акцентира върху диалога, докато Нолан разчита на някакви пулсиращи басови тонове с гръмогласен ефект. Лошо няма, разбира се, но върши горе-долу същата работа като селски глашатай с тъпан – печели хорското внимание за няколко секунди, сетне бързо става ясно, че е въздух под налягане. Разсейващ елемент е и рязката смяна на сетингите – в единия кадър сме в Бомбай, после скачаме в Осло, изневиделица сме в Естония, следва бърза сцена във Виетнам и т.н. телепортации, достойни за MARVEL. Наясно съм, че това би трябвало да е удобство за публиката, но някак си затрива и малкото останали мераци за реализъм. А когато не е разпилян по цялото земно кълбо, структурата му наподобява кампания на „GTA V” – кражба на нещо, последвана от кратка оперативка за следващата мисия, после друг обир, нов брифинг и т.н. Но най-жалкото е, че „Тенет” е обидно предвидим, което вече няма как да му се размине. Изключая засуканите backwards time измишльотини, всички „туистове” могат да се видят през бинокъл с пукнати лещи, което опропастява заявките за кино-пъзел над средното ниво. Като плюс дебело мога да подчертая, че мащабните сетпийсове са порядъчен спектакъл и са заснети с практически средства, а не CGI. Лошото е, че максимумът за екшън на Нолан е минимумът на Майкъл Бей, поради което хаотичният финален щурм е тормоз за всичките шест сетива и то без да споменавам стряскащата му нелепост, заслужаваща съвсем отделно „ревю“.

Протагониста пие кафе, защото никой не му е предложил торта „Сахер“.
Вместо обобщение, нека обобщя. „Тенет“ е провокативен, ама не съвсем. Старае се да е иновативен, но резултатът е по-скоро недодялан. Това, което е в целостта си, е филм на Кристофър Нолан, за добро или в случая за лошо. Идеята я има и донякъде си струва, но не и показана с художествения арсенал на арогантно денди без кинематографично образование. Да, патакламата е грохотна, има пукотевици и преследвания, между тях малко смисъл и детска шепа логика, но нищо от това не грабва. Героите са душевни трупове, екшънът е силен шум, а сюжетът е наглешки усукан с единствената причина хората да се гордеят, че са го гледали осем пъти, за да го схванат. Също както при „Интерстелар“ ни остава само да спекулираме какво чудо щеше да излезе, ако Нолан беше доверил режисурата на някой истински виртуоз, чиято творческа призма все още не е изцапана от мегаломания. Защото в този си вид, колкото и да го хваля /а аз не го и правя/, „Тенет“ е просто разточителен мелез от няколко добри хрумвания, зашити с бели конци за миризливите си дупенца като Човешка стоножка.
5.0/10
53 коментара
Comments feed for this article
31.08.2020 в 12:29
Умрелия на релсите
Гледайте Дежа Вю с Дензъл, обще взето същия филм, ма по-добър.
31.08.2020 в 13:12
cinemascrotum
Гледал съм го и, общо взето, съм напълно съгласен. 🙂
31.08.2020 в 12:41
ddd
За да не даваш пари за кино ти предлагам да си вземеш кино проектор full hd примерно на Optoma , 5.1 система и става по брутално от кино. над 100 инча екран, и изкъртващ звук.
31.08.2020 в 19:12
ХММММ
Освен Мементо и Пресниж, някой филм на Нолан харесал ли ти е? И какво е мнението ти за творчеството на Дейвид Линч?
31.08.2020 в 22:15
cinemascrotum
Харесвам всички филми на Нолан до „Генезис“ включително. Даже „Безсъние“, който до излизането на „Черният рицар: Възраждане“ се водеше за най-слабият му, макар и на фона на последните му опити си е направо шедьовър, дори само заради уникалното изпълнение на Робин Уилямс. Колкото до Дейвид Линч, той е абсолютен магьосник без аналог, а „Мълхоланд Драйв“ считам за един от най-великите филми в историята на киното.
31.08.2020 в 22:28
HMMMM
Значи сме на едно мнение за Mulholland drive. Благодаря за отговора!
29.12.2020 в 14:09
Simeon Vlahov
Изключително съм съгласен за Мълхоланд Драйв. Мой съученик от основното учеше кино в Япония и каза, че там Дейвид Линч е едва ли не обожествяван, а Мълхоланд Драйв са го изучавали на 4 лекции в един семестър.
31.08.2020 в 22:04
comelteh
Мементо си струваше,ама Престиж не е нищо особено.
01.09.2020 в 09:33
Бако Емил
Чичо Скротум, всичко окей, ама къде видя големи цицки в Дебицки?
01.09.2020 в 09:53
cinemascrotum
Ми по-големи са от моите, а моите не са малки, така че-е-е-е…..
01.09.2020 в 11:23
temp12
Гледай я в Night manager, в него си ги показва. Там играе абсолютно същата роля, но поне там Протагониста беше висок колкото нея…
01.09.2020 в 11:27
cinemascrotum
Предпочитам голата й сцена в „The Burnt Orange Heresy“.
01.09.2020 в 12:06
pavel717
Абе останах с едно такова впечатление че главата роля е писана за бял…но от няма накъде са набутали това арапче…
01.09.2020 в 12:23
cinemascrotum
Ролята е тип Джеймс Бонд/Итън Хънт, така че е нормално да не отива на чернокож, но явно целта е била филмът да е социално удобен – Протагониста да е негър, главната героиня да е жертва на домашно насилие, а лошият да е руснак. 🙂
01.09.2020 в 12:43
На Temp12 жената
Не забравяйте, че индийка дърпа конците. Само дето не ги свиква на кол.
01.12.2020 в 13:16
E
…и освен това насилието над жена му беше по-изкуствено от „битките“ в кеча. Нямало е как да мине без политкоректност и бай Нолан знае това, но е малка цена да плати, за да изкара такъв филм.
01.09.2020 в 12:32
temp12
Със сигурност е писана поне за някой по-висок. :Д
02.09.2020 в 08:59
Анти маскър
Умирам за този филм!
02.09.2020 в 12:01
Johny Bravo
По-добър ли е от костенурките нинджа?
02.09.2020 в 16:57
Вагинит Алеккуров
Не, Костенурките.. са класа!
04.09.2020 в 17:46
Ники
Ся, ако някой има нещо против Костенурките нинджа, много, ама много, ще ме ядоса!!!!
07.09.2020 в 12:20
smthhappy
За Джентълмените на Гай Ричи, ще кажеш ли нещо?
07.09.2020 в 14:41
cinemascrotum
Не.
08.09.2020 в 19:26
Явор
Тцтцтц.. Не знам как се присетих за тебе. Нотификация за ново ревю нямам, ама си викам – дай па да видим, може да е качил нещо и останах приятно изненадан 😀
Патисън ме кефи като актьор, ама се снима само в тъпотии… А Нолан наистина след „Престиж“ и „Черният рицар“ все по-слаби филми прави. „Генезис“ ставаше, но там тия 3-тия Батман и особено „Интерстелар“ бяха много зле :Д
Ама то няма какво ново да се гледа бе, хора. Аз, където никога не съм бил някакъв геймър, тая година изиграх 4 игри и съм гледал 3 филма – Соник (зле); там някакъв ужас много известен с един остров беше (много зле) и това за Мортал Комбат анимацията :Д Тя ставаше, но много кратка нещо :Ю
08.09.2020 в 19:28
Явор
Ааа, не, Патисън изкара миналата година един филм, който май е як, аз не го разбрах грам, но поне беше нещо различно. С един фар и с този пичагата от Спайдър-мен – Зеления гоблин.
08.09.2020 в 21:43
cinemascrotum
От всичко това не разбрах само какво мислиш за „Тенет“. 🙂
08.09.2020 в 20:54
Йордан К. Бонев
Помислих че нещо се е случило с теб!
08.09.2020 в 21:45
cinemascrotum
След филми като „Тенет“ ми се иска да се беше оказал прав.
09.09.2020 в 08:53
някой си
Доста беззъбо ревю като за скротума.Между редовете направо се чете че ме е харесал филма.Поне с такова впечатление оставам.
09.09.2020 в 14:19
cinemascrotum
Не ми е харесал, даже оценката му е завишена с 1-2 единици. Но си прав за „ревюто“, тъй като филмът ме остави по-скоро мъртвешки апатичен, отколкото вдъхновен. 🙂
10.09.2020 в 15:36
някой си
Не ти е харесал филма.Вярвам ти …
09.09.2020 в 21:55
Един киноман
Скро, радвам се, че се върна в кинозалата. Надявам се да обърнеш внимание на новия „Дюн“ през декември, защото стария си беше класика.
15.09.2020 в 17:41
freshsvej
Нещо за Raised by wolves? Ако не си отговарял вече….
15.09.2020 в 17:50
cinemascrotum
Не съм отговарял, но не съм го и почнал още.
21.09.2020 в 23:24
Маркус
Хаха, и аз като гледах филма си казах, леле първо отивам да видя Скротума какво е написал :)))).Относно филма мисля, че най-важното е еко посланието – хората в бъдещето са толкова отчаяни, че дори с риск да се самонуищожат предпочитат да опитат да променят миналото защото вярват, че каквото и да стане, ще е нещо по-добро без пагубното въздействие на хората от нашето настояще. Разбира се, има и други тълкувания, но според мен това е есенцията.
24.09.2020 в 16:28
cinemascrotum
Грета Тунберг одобрява този коментар. 🙂
27.09.2020 в 13:39
Маркус
СъсипахА я тая планета :)))))
27.09.2020 в 09:08
vяsko
На Нолан му се намират както добри идеи, така и добри бюджети. Обаче му куца реализацията, не е визионер, който може да си представи всеки кадър в главата си, преди да го снима. Спилбърг е такъв.
27.09.2020 в 10:20
cinemascrotum
За липсата на визия е ясно, но на Нолан му се намираха добри идеи, когато ги вземаше наготово от брат си. Сега работи с някакви мозъчни огризки, които може би щяха да минат за добра идея, ако не бяха нечия чужда инерция. Когато се научи да гради пълнокръвни персонажи /особено женски, където има големи пропуски/, а не просто манекени, които се движат по звуков сигнал, тогава евентуално авторските му проблясъци може и да придобият някаква цялост. Дотогава обаче предпочитам да гледам бъдещите му проекти с маска на очите, а не на устата.
28.11.2020 в 21:56
Oberst
Свалих го от Замунда… and I still want a refund.
29.11.2020 в 11:44
cinemascrotum
Мда, аз даже и пари дадох. 🙂 Ироничното е, че това е филм за време, вървящо назад, който те кара да искаш някой да върне назад времето, което си изгубил да го гледаш.
29.11.2020 в 14:05
Oberst
А, бе, нашите вече съвсем ли се отказаха да превеждат заглавията на филмите? Това „тенет“ не беше нито нарицателно, нито акроним, нито нищо, за да се направят че не е просто съществително с аналогични български думи. Не се сещам – онова предишното бяха ли го превели, или си го караха на „Инсепшън“? Сигурно и „Обливиън“ не е трябвало да го пипат, щото така си е достатъчно cool.
Обратно на темата – не мога да си спомня кога последно съм дръпнал нещо на 1080р и после да съм си казал, че съм се ощетил и е трябвало да го гледам на кино. Напротив, редовно съм с чувството за right call, защото на средата мога да отида да ям, да видя нещо в ютюба и накрая преди лягане да го догледам, защото така и така съм се захванал, а и още не ми се е доспало.
Ти да се вържеш в салон за 2,5 часа и да си се набутал и с пари за билета – ето това вече е commitment.
Накрая, в ютюба е пълно с надлежни обяснения за какво е ставало дума и колко всъщност е било умно всичко. И киното стана като модерното изкуство – трябва да ти се обяснява колко е велика поредната плесканица и ти колко си тъп, щом не го разбираш.
29.11.2020 в 02:19
Охо Бохо
Б*х това ауди как спря само с духване на педала на спирачката. Иначе за филма (още върви на екрана, пресен пресен) нямам какво да кажа щото не разбирам. Може би ако някой ми каже кой е режисьора, че да го потърся в нета ще мога да се сетя. Не знам какво гледам в момента, но ми е невъзможно да го свържа с режисьора на етикета. Партенката Дюнкерк поне смърдеше.
29.11.2020 в 11:40
cinemascrotum
Няма нужда да го разбираш, трябва да го „усетиш/почувстваш“, не схвана ли? 😀
29.11.2020 в 13:41
Oberst
Че той „протагонистът“ си го обяви в прав текст за тези с ADHD/четящи мейлите си на телефона и чудещи се как ще издържат още 2 часа – било въпрос на „инстинкти“, а не на вникване. Такава декларация звучeше на място от устата на Джак Бартън, който беше се оплел като пате (по пекински) в калчища. Тук е не просто досадно, ами дразнещо, предвид претенциите и позите.
Щом като негрото на два пъти повтори, че бил протагонистът, трябваше Кенет да направи по някое време реверанс към публиката и да се представи за антагониста, а Морган Фрийман зад кадър да ни обърне внимание на преходите между завръзката, кулминацията и развръзката, въпреки че в тази каша сигурно щеше да му е доста сложно.
07.12.2020 в 23:07
Охо Бохо
Е вече втора седмица вървя заднешком. Махнах дори и коледната елха, че е с дебели пластмасови клони. Тази вечер ще го изгледам на обратно, пак няма да го схвана но си искам елхата.
29.11.2020 в 21:59
баннат
Изтърпях това недоразумение до средата… Не вярвах да е чак толкова зле. Най-мразя в някой филм, като почнат да ми обясняват безкрайно какво гледам. Спокойно може да мине като радиотеатър. Наистина самодейно селско ниво. Надявам се, че си правят някакъв извратен майтап и са пуснали пародийната версия преди оригинала… 😦
02.12.2020 в 10:58
Нолан
Ще се пусна срещу течението и ще дам положителна оценка на филма. За мен Нолан е направил филм, в който най-важното е идеята, ефимерното. Всичко друго е просто медия, която да достави и постави в съзнанието на зрителя (инсепшън, батенце) тази идея. Дори преднамерено филмът не е толкова впечатляващ и бляскав, разбирай няма развитие на персонажите, няма впечатляващ звук или ефекти, за да не разсейва от основното – идеята.
Вече каква му е идеята е доволно многосмислено, но каква е идеята на „2001 в космоса“, „Широко затворени очи“ или дори на „Инсепшън“? Именно това е хубавото кино – дава поле за лична изява, намираш собствен смисъл в творбата, авторът не ти набива идеите както се тъпче гъска. Дори да го гледаш отново, може да видиш нещо различно, да го осмислиш по нов и различен начин.
Сега, на който не му се мисли, за него са помислили от Марвел/НВО/Нетфликс. Пуска, тече там ширпотребата, времето си минава.
06.12.2020 в 05:56
AzUrAL
„Именно това е хубавото кино – дава поле за лична изява, намираш собствен смисъл в творбата“ А като не намериш абсолютно никакъв собствен смисъл, какво прави? Ами даже напротив – намерим тонове безсмислици, които подчертават още повече провала му? Да се чуди човек, Нолън с кво се друса напоследък?
02.12.2020 в 16:38
cinemascrotum
От това разбирам, че:
1. Важна е идеята.
2. Идеята е такава, каквато сам се сетиш, че е.
Казваш, че нищо не разсейва от т. нар. Идея, но точно тук звукът е толкова разсейващ, че на моменти заглушава даже репликите. /може би и те трябва да са такива, каквито ги чуем в съзнанието си?/ 🙂
Истината е, че филмът не е толкова впечатляващ, защото това е максимумът на Христофор като режисьор. Оттам е и провалът, понеже каквито Идеи да е имало /а не споря, че е имало някакви/, те са удушени още с пъпната връв. Следва поуката, а именно – за добър филм на Нолан са необходими и двамата Нолан-и. 🙂
16.12.2020 в 15:47
градимир пехливанов
Крайно време е за нолън да направи филм за извънземни, които искат да унищожат земята, но са спрени от земляните, тъй като нашите успяват да върнат времето и да отидат на тяхната планета по-рано интерстелар и да ги унищожат преди да са се развили и да, мисията се предвожда от батман и двама братя близнаци, които правят фокуси и успяват да влезнат в сънищата на извъмземните и така.
26.12.2020 в 09:54
Jelezen
Скротума да си гледа Захари Бахаров и националната лотария. Относно филма може да не е най доброто на Нолан но за 2020г не виждам по добър.
04.05.2022 в 23:28
Avtorpedal
Avtore golqm pedal si ti 😀