С наближаването на новия „Хелоуин“ /празникът И филмът/ се замислих колко американски хоръра са центрирани около определен традиционен ден от календара. То не бяха простотии като “Friday the 13-th“, “My Bloody Valentine”, “Black Christmas”, „Silent Night, Deadly Night“ /за Коледа са най-много/, “Leprechaun” /денят на Св. Патрик/, „April Fool’s Day“ и т.н., не бяха антологии като “The Holidays”, не бяха и общо десетките им безсмислени продължения за последните 30 години.
Очевидно американците наистина обожават да гледат как умират хора по време на празници. Това ме жегна на патриотично ниво и се зачудих с какво нашите обичаи са по-лоши от западните, че никой не иска да прави хоръри за тях? Нима си нямаме достатъчно популярни, и в същото време малоумни, поводи в църковния календар? На прима виста получих десет идеи за бъдещи хорър франчайзи, които смятам да изпратя на НФЦ за одобрение. Поправете ме, ако пропускам нещо.
1. От създателите на „Остани жив“. В деня след Нова Година беглец от близката лудница, облечен в народна носия и ямурлук, дебне жителите на село във Витоша и ги убива един по един с гега. Почеркът му е да оставят гевреци до труповете. – „СУРВАКАРЯТ-МАНИАК“.
2. На 06.01. малкото циганче Данчо се хвърля в студените води на Тунджа, за да извади кръста и да го продаде на вторични суровини… но така и не излиза. 27 години по-късно, той се завръща като полтъргайст, който тормози жителите на Калофер и притежава супернатуралните умения да краде електричество. Оказва се, че гетото му е построено върху старо гробище и когато местният кмет събаря незаконните постройки, полтъргайстът се изпарява. – „ЙОРДАНОВДЕН: ПРОКЛЯТИЕТО“
3. В нощта на 01.03 семейство социопати, предвождано от лудата Марта и двамата й изродени братя, всяват ужас из балкана, посичайки двойки тийнейджъри и закачайки върху дрехите им плетени фигурки. Накрая полицията успява да застреля серийните убийци с псевдоними „Малък Сечко“ и „Голям Сечко“, но сестрата успява да избяга… поне до следващата година. – „КЪРВАВАТА БАБА МАРТА“.
4. Спиноф на „Йордановден“. Майката на циганчето Данчо, полудяла от скръб покрай кончината на първородното от 12-те си деца, взема брадвичката в свои ръце и всяка година на 08.03 коли мъже, приличащи на първия й братовчед, който навремето я е „откраднал“ и превърнал в инкубатор. В Мах`лата никой не може да те чуе как крещиш. – „МУРГАВАТА ВДОВИЦА“.
5. Всяка година в нощта на 14.02. пияният селянин Трифчо обикаля тракийските ферми и убива с лозарска ножица, защото е получил ментално разстройство, след като булката му се е залюбила с комшията Кольо Краваря. Характерно за него е, че вони на джибри и жертвите му винаги първо го помирисват, преди да го видят. – „ОТМЪЩЕНИЕТО НА ЗАРЕЗАН“.
6. По мотиви от „Убийствен пъзел“. Момче от Странджа, родено с безчувствени ходила, израства в пансион за луди и това го травмира. 27 години по-късно, той бяга и решава да отмъсти на всички, които са му се подигравали, като отвлича хора и ги затваря в стаи, където подът е от горяща жар. Кара ги да играят на извратена игра – да прекосят стаята с боси крака или да умрат – изборът е техен. Публиката ще го оцени като „Торба с лайна… минус торбата.“ – „НЕСТИНАРЯТ ОТ АДА“
7. Психопат, отгледан от кокошки, обикаля Добруджа с маска на петел и всяка година на 02.02 убива млади ветеринари, за да отмъсти, задето родителите му са били погрешно евтаназирани, поради съмнения за птичи грип. – „ДЕНЯТ НА ПЕТЕЛА“.
8. В селското гробище три пъти в годината откриват мъртъвци. /непогребани такива, имам предвид/ Оказва се, че в района снове умствено изостанал бивш гробар, който удушва с голи ръце всеки, осмелил се да остане затворен в гробището след работното му време. – „ЗАДУШНИЦА“.
9. Безпризорен шпаньол става жертва на брутален езически ритуал. Това го кара да озлобее и побеснее, започвайки периодично да убива заблудени ловци в гората. Критиците ще го опишат като „комбинация между “Куджо“ и тъп филм“ – „СМЪРТОНОСНО ТРИЧАНЕ“.
10. Сикуъл на „Смъртоносно тричане“. Безпризорната мастия оцелява и е опитомена от див канибал, който се облича като кукер и яде туристи в Източна България. Феновете на оригинала ще го обявят за „същият, само че по-зле“. Заглавието е „КУКЕР ШПАНЬОЛ“. /схванахте ли?/
46 коментара
Comments feed for this article
18.10.2018 в 11:13
Хейтър?
Розовата Вила Вилекула не ти ли беше достатъчна? 🙂
18.10.2018 в 11:24
cinemascrotum
Той не отговаря на условието „празничен хорър“. Защото не е празничен. И не е хорър. 🙂
18.10.2018 в 11:34
Хейтър?
Ааа, не така. Отговаря си и на двете условия според мен. Първо, защото за теб е настанал празник, щом филма е свършил. Второ, предполагам ако не по време на целия филм, то през голяма част от времето си бил като втрещен от „случващото се“. А накрая със сигурност си бил ужасен от перспективата българската кинематография да се потупа по гърба и да навлезе мощно в жанра. 😉
18.10.2018 в 11:54
cinemascrotum
За почти всичко си прав, с изключение на последното – българската… „кинематография“… НИКОГА няма да навлезе мощно в който и да е жанр.
18.10.2018 в 12:00
Хейтър?
Пффф, приемам забележката. трябваше да го сложа в кавички и това, да. Не съм съгласен хич с цялостното ти мнение за българското кино, защото преди имахме страхотни филми, и то хич не малко, а ти дори и голяма част от тях отричаш. Но факт е, че в момента българска кинематография си е оксиморон отвсякъде. 🙂
18.10.2018 в 12:16
cinemascrotum
Преди сме имали филми, които са били продукт на времето и средата си, затова са се приемали радушно. Повечето даже са били поръчкови. Ако се гледат сега, ще се изтърпят само от носталигчна гледна точка и то едва някои. Дори и темите им да са били универсални, са ограничени от закостеняло мислене и комунистически битовизъм. Да не говорим за „кинематографията“, която от 50 години не се е развила и грам – статични сцени със задълбочено философски близки планове без каквато и да е нужда, обогатени с предълги драматични паузи /където да лъсне ужасяващото озвучаване/ и гарнирани със скована театрална рецитация. Всичко това накуп изгражда единствения жанр, който българското кино познава – „депресираща трагикомедия“.
18.10.2018 в 12:30
Хейтър?
Скротум, ти сериозно ли? Навсякъде се правят филми, които са продукт на времето и средата. Разбира се, мейнстрийм продукции също. Това не пречи не малка част от тях да си остават вечни хитове, нали? Да не говорим, че основата на „времето и средата“, реално си остават непроменени откакто свят светува.
Сега не бих изгледал и 10 минути от 99.9% от филмите, които тогава зяпахме възторжено по видео касети, но за сметка на това има поне 100-ина български филма, които бих изгледал с кеф. Не само заради това, че и аз съм продукт от „онова“ време, а просто защото са наистина добри! И това, близките планове и драматичните погледи, малко го бъркаш с руското кино, където си беше почти задължително да има сцена как двама мужици по потници са се облакътили на кухненската маса, пред буркан спорт и две кисели краставички, да се гледат и въздишат тежко, като отвреме-навреме вкарат малко екшън, който се изразява в помирисването на залче черен хляб.
18.10.2018 в 13:52
cinemascrotum
Естествено, че съм сериозен. Никъде не твърдя, че факторът „време и среда“ на един филм е запазена марка на българското кино, но на него това му личи болезнено много. Докато европейската индустрия се развиваше, ние буксувахме с еднотипни семейни драми, битови трагедии и делови комедийки, чиито хумор отдавна е измит. Нямаше никакво разнообразие в темите, изразните средства, абсолютно никаква разлика в тона и атмосферата, нулев опит да се експериментира с каквото и да е. Във времето, когато на запад се правеха световни класики като „Гражданинът Кейн“ и „Казабланка“, ние още сме се учили на рудиментарен филмов език. И все още не го владеем. И тук комунистическия фактор вече не важи – просто толкова си можем.
Много ми е интересно кои са тези 100 български филма, които би изгледал пак днес, че чак с кеф. Аз не мога да се сетя и за три, камо ли за десет. И тук броя даже съвременните. Защото филмите, които се правиха тогава са принципно еднотипни с тези, които се правят и сега. Всичко по-далечно от „любовна драмедия“ и „трагикомедия“ са мистериозни жанрове за родните кинодейци. Ако си спомняш, точно „Вила Роза“ се рекламираше като „първият български психотрилър“. Сериозно ли? В 21 век ние имаме първи опит в жанр, който съществува от почти сто години? И се хвалим с това? Айде стига сме оправдавали творческия си резил, само защото навремето сме били длъжни да гледаме само български и руски филми, и поради липса на друго, сме си мислели, че са много велики. Българското кино съвсем точно отговаря на филмите, които с мъка изхожда – натоварващи, мрачни и без надежда за щастлив край.
18.10.2018 в 14:23
Хейтър?
Ами комедиите ни бяха невероятни например. Също и щекотливите за времето, но направени малко по-късно филми, като „Маргарит и Маргарита“. Сега, да изредя ли всички, които бих изгледал? Наистина са много и трябва да подбера и листна тука доста голяма колонка. 🙂 Ама ако държиш, ще отделя време да го направя?
За сега не споря. В момента дори и по отъпканите пътеки да вървим, пак няма да стане, защото няма кой да играе. Кой дори ще се доближи до Велко Кънев в „Да обичаш на инат“ да кажем? Да не говорим, че в момента им е много по-удобно, лесно и изгодно да се занимават с чужди продукции. Току виж харесат някой от нашите да се появи за 5 минути като бял бродник. Чат-пат се прави някое недоразумение, горе-долу като европроектите, където им се налива един бюджет от 10 лв.(просто символика е цената), прави се филма за 25 стотинки и останалото се слага у жобата за едно нищоправене. Е що да не снимат безсмислени и непретенциозни тъпотии, като има кой да им дава пари.
Съвсем наскоро някъде четох, че немските данъчни закони облагодетелстват инвестициите в киното, което респективно какво показва? Ужасяващия факт, че немските данъкоплатци дават пари на Уве Бол да прави филми!?! Стряскащо е, нали? 🙂
Споменаваш „Вила Роза“и се хващаш за главата. Ми нормално … И ако не ме лъже паметта, в ревюто си се питаше как се лансира некадърница като Ленчето Петрова и защо баш нея са нарочили за филма. Ми … 3 минутна справка и ще ти стане ясно защо. Просто по това време е обяздвала режисьорчето на филма. Освен останалите поне 10-ина, като се знае каква е …
18.10.2018 в 14:35
cinemascrotum
Няма проблем, не ми ги изброявай – най-вероятно ще стигнеш максимум до №15, ще блокираш и ще съжалиш, че си казал 100. 🙂 Добро кино може да се прави и за малко пари, примерите на запад са безброй. Иска се обаче талант, който ние просто нямаме. Нямаме въбражение, нямаме и мотивация, но най-вече – нямаме усет за правене на филми. Преписваме, претупваме и пресоляваме. И си мислим, че правим кино. А то нашето си е отдавна мъртво.
27.10.2018 в 09:11
Детелин Рачев
Аз мога да ти кажа актьорите и филмите които са ме впечатлили веднага:)Руси Чанев.Актьор от световна величина макар и не много долюбван заради ,чепатият,,му характер. в ,,Мера според мера,,В една от сцените на една от сериите успява така да играе ,че разплаква самите актьори“Това е сцената когато се разделят хайдутите.А самият филм е уникален като игра.Григор Вачков.В ,,Мъжки времена мисля докато играе получава сърдечен пристъп но продължава сцената.Оператора се разплаква докато снима.А самият филм е абсолютно концептуален за времето си.„Да обичаш на инат,,Велко Кънев.Роля която съперничи на съвременната драма която се прави сега.Иван Иванов.,,Комбина,,,Всичко е любов,,Руси Чанев.,,Авантаж,,Йосив Сърчаджиев.,,Време Разделно,, Кара Ибрахим.Иван Кръстев Манол.Да не говрим за ,,Козият Рог,,,който по теории на конспирациите е най-вероятно спрян за да участва на ,,Оскар,,Но пък спечелва куп награди защото според теб Българското кино не става:)Ако се заям ще ти намеря и наградите,които са спечелили Български филми по света тогава току виж везните се наклонили обратно на твоето твърдение:))
27.10.2018 в 11:40
cinemascrotum
„Куп награди“ не е тъждествено на „Добър филм“, както смятам че всички би трябвало да са наясно, така че няма нужда да ми изброяваш какво, кога и по колко са печелили български филми.
„Дякон Левски“ също е печелил награди, ако ме разбираш правилно. 🙂
А колкото до първата част от коментара ти, изброяваш възхищението си от играта на конкретни актьори, което, без да омаловажавам таланта им, също не е точен аргумент, че и филмите с тях са добри. Все едно да кажа, че „Dallas Buyers Club“ е добър, само защото Матю Маконъхи прави жестока роля там. Ами не е.
Но пък признавам, че „Време разделно“, въпреки поръчковата си натура, заедно с „Козия Рог“, са наистина най-доброто, правено някога от родната ни киношкола. Може би защото и в двата има сцени на изнасилване, което винаги е плюс за всеки квалитетен BG филм. 😀
27.10.2018 в 18:16
Детелин Рачев
Айде сега го извъртя пак
,че не е тъждествено:)И не ми давай за пример точно ,,Дякон Левски ,, че тез номера момчие на мен не ми минават:))
18.10.2018 в 14:42
Бончо Генчев
Страшни филми! На списъка му липсва бонус лента за 09.09…
18.10.2018 в 15:02
cinemascrotum
Хахаха, вярно бе. Точно стана дума за комунистическото ни кино. 😀
Може би внукът на превратник от Отечествения фронт, с промит мозък, живее като отшелник на Бузлуджа и всяка година на 09.09 обикаля, маскиран като пионерче, убивайки разгонени тийнейджъри с червени дрехи, които са отишли на излет в района. Работно заглавие – „/ИЗ/РОДЕН НА 9 СЕПТЕМВРИ“.
Нека някой избирател на БСП да даде по-интересно предложение. 🙂
18.10.2018 в 15:31
ХоХо
Относно „СУРВАКАРЯТ-МАНИАК“, нека да е избягал от Карлуково и действието да се развива около пещерата Проходна, където в момента чужда компания снима филм… Нека е патриотично – да избива чужденци :))))
18.10.2018 в 15:58
cinemascrotum
Хаха, ОК, нека така да е. 😀 Даже може да се получи яко „meta“ – български тъп филм за филмов екип, който е избиван, докато снима тъп филм в България. 🙂
18.10.2018 в 16:52
BaiHui
на 24 май по време на празник в училище в ромска махала, учителката поздравява родителите с празника. Таткото на Асен, който съще като дядо си и брат си, и той са казва Асен, загива в катастрофа с каруца. Как ти звучи, има ли хорор?
18.10.2018 в 16:57
cinemascrotum
Ромчета празнуват 24.05, значи има по-скоро фантастика.
19.10.2018 в 10:58
Хехе
Ами класиката? – група тийнейджъри отиват на Банско за да се забавляват и да пият, където ги дебне и избива по пистите и дискотеките единственият студент, който е учил и не е преписвал в УНСС и сега си отмъщава. „Осми декември“, разбира се. Приемам и по-интересна развръзка 😀
19.10.2018 в 13:27
cinemascrotum
Хехе, това си звучи като добър слашър, даже предвиждам и задължителен сикуъл – „Девети декември“ – действието се развива в ранните часове след купона, само че с група студенти в Слънчев бряг. Преследва ги английски турист, полудял от екстази. Накрая умира, както обикновено го правят чуждите туристи в Слънчев бряг – пада от хотелска тераса. 😀
19.10.2018 в 23:02
vlllo
Пропускате много важна дата за жанра – 6 май.
В деня преди големия празник бащата на малкия Гошко коли традиционното агне. Тийнейджърът вижда кървавата картина и жертвата – любимото му агънце. От видяното превърта… Историята, открадната от злите янки, знаете как продължава, даже и Оскар има 🙂
21.10.2018 в 11:15
cinemascrotum
Майтапът настрана – всяка от горните идеи е многократно по-добра от новия „Хелоуин“, който е такова скандално и безобразно блато, че ако изключим музиката, единственият му плюс е липсата на Роб Зомби. Три травмирани женски се опълчват на дърт насилник – е*ати промитата #МеToo пропаганда от създателите на „Ананас екпрес“. (puke)
22.10.2018 в 00:14
Quazimodo X6
:-))) Браво, поздравления! Страхотни идеи. Ако имах бюджет веднага бих ти платил да доразвиеш сценариите и да направим тези филми подобаващо. Мисля, че ще се харчат по балканските кина и телевизии като топъл хляб. Само, че за да е добър резултатът трябва да наемем едни читави класически второразредни холивудски оператор и режисьор… примерно като Уес Крейвън, Клайв Баркър :-)))))
23.10.2018 в 21:36
Huckleberry Finn
Горе завързахте лек спор с Хейтър за предишното българско кино и дали го бива и донякъде съм съгласен и с двама ви, но искам да дам един пример, който макар и продукт на времето си, мисля, че би могъл да се нарече наистина добър. „Вчера“. Аз лично не мисля, че има чаак толкова много истински хубави наши филми, но този винаги ми се е откроявал. Какво би казал тук?
23.10.2018 в 21:42
cinemascrotum
Съгласен съм.
26.10.2018 в 17:41
Krampus
Ха-ха, развесели ме. Бих добавил и Гергьовден. На 06.05. самотна лесбийка с вегански предпочитания, отваря фурната си, за да си вземе дилдото, но ужасена вътре намира две кървави агнешки главички, намазани с масло и червен пипер и бележка, че ако не ги изяде ще бъде изнасилена от два разгонени овена (мъже с такава зодия). Следват серия от обрати, напрежение, сополи, урина и л…на, които карат дори и най-месоядните хора да не близнат повече агнешко (разбирай младо пиче). Публиката ще го оцени като „Кошмари в кухнята“ на стероиди (заради антибиотика в агнешкото) и „Мълчанието на агнетата“. ¯\_(ツ)_/¯
26.10.2018 в 17:45
nn
На 25 декември дедо вуте коли прасето, дере му кожата след като е два пъти препърлета с газовата горелка и изчистена с кочан от царевица и обилно количество готварска сол, след което е полята с вряла вода и е оставено да съхне на хасвалта. Всичкият косъм е стопен и кожата е станала гладка като на леля Гинка от Пазарджик мозъка. Малкият Никола къса парче топла кожа директно от бузата на свинята и започва да я джвака, като му липсват два предни млечни зъба, които си ги е избил с връв, увите около дръжката на вратата на външния кенеф от вътрешната страна на вратата. Прасето със свалената кожа, обаче, се събужда по неясни на пръв поглед причини и започва да атакува всички в центъра на селото до местното синема. Очите му светят червено през нощта, а кръв тече от скротума му. После става ясно, че по невнимание то е заклано в посока север (Москва) и стар свински дух се е вселил в него, търсещ отмъщение за фалита на централната свинска кочина. Действието се развива в с. Микре. След финалните надписи става ясно, че прасето е още живо, въпреки че други червени анималс са изкупили емблемата му.
28.10.2018 в 20:09
Quazimodo X6
Леко в страни, но имаме едно позабравено от първите български филм фентъзита, което даже е било забранено в един момент, не знам защо. Явно много сюреалистично им е дошло на тогавашния режим: https://www.imdb.com/title/tt0166770/?ref_=ttmi_tt
ПРИВЪРЗАНИЯТ БАЛОН 1967
вижте снимките в галерията.
30.10.2018 в 16:27
Unnamed
За разлика от друг път разочаровате.
За чий скротум ви е да вървите досущ като тия, дето ги критикувате, с гъза напред? За какво ви е да цапате нормалните ни празници с тия изкуствени изгъзици? Не усещате ли как започвате да се превръщате в това, което мразите, а именно бозаливудските изчерпани сценаристи, смучещи 🙂 хм … сценарии от пръстите си. Не правете като тях. Карайте с тия празници, с които „horror“ темата си ходи.
Пример: „Кукерски празник в министерски съвет“. Всички министри бягат в паника от психопатични кукери размахали гегите (истински геги, перверзници такива! Все пак не е порно-хорър).
„Менада“ Само си помислете колко сценария могат да се изкарат по темата.
И за финал – това е истински случай. Не ми се мисли какво заглавие би било най-подходящо. Не бих го разказвал, но най-малкото като предупреждение трябва да се знае. По времето на соца един от тъмнозелените бива убит при опит за проникване във погреби с амуниции и оръжие на армията. Всяка година след това на същата дата там намират по един часови, убит с нож в гърба. На тази дата се решава, че ще дежурят само професионалисти. В мрака към края на смяната на един от караулите към гърба на постовия безшумно се прокрадва призрачна сянка. Проблясва нож, но в отговор следва куршум от пистолет. Застаналия на пост следовател е проучил метода на действие на убиеца, че винаги убива в гръб. Следователно е е облякъл така, че гърба на униформата да е всъщност пред него, шапката също е наопъки. В мрака няма как това да бъде разпознато. И резултата е, че неуловимия смъртоносен призрак е убит. Оказва се майката на въпросния тъмнозелен…
От както научих тази история – преди много години – се научих и да вземам насериозно самотните разходки в тъмното само с АК-47 за компания. На дълъг ремък. С мерник нагласен на 100 метра. Също и да завършвам нещата. Никога не знаеш на кой смъртник може да си заел мястото. Защото шапкарите и фатмаците не се очаква да ти пазят гърба. Правят го само достойните хора. Каквито там нямаше много.
Сериозно – бъдете себе си, не се изкушавайте да изпадате в това да ставате жалки имитатори на жалките подобия на сценаристи, обитаващи бозаливуд и осмърдяващи всичко с хемороидните си аналоганглийните мизерии, минаващи в наше време за кино.
30.10.2018 в 16:40
Unnamed
А празника по чийто повод е последното можете да измислите сами.
04.11.2018 в 19:21
pavel717
ВИж на какви два свежи канала попаднах…особено руския е голям купон!!
https://www.youtube.com/user/CinemaSins/videos
https://www.youtube.com/user/kinomiraru/videos
04.11.2018 в 22:22
Vasil
И двата са известни. Cinemasins го има от години – добри са!
05.11.2018 в 17:37
Ftw
Отзив за Бохемска рапсодия?
05.11.2018 в 19:26
cinemascrotum
Нямам никакво намерение да го гледам.
11.11.2018 в 00:17
Sandyno
Което е жалко, защото Реми Малик прави зашеметяваща роля – много, много рядко си позволявам да кажа, че нечие изпълнение заслужава Оскар – е, неговото заслужава!
А Брайън Сингър може да е всякакъв, но с този филм показа на всички, че все още е топ режисьор. Сцената на Уембли ще се помни дълго, шедьовър!
11.11.2018 в 13:04
Huckleberry Finn
Ае, Скротуме, чел ли си „Кървав меридиан“? Ако да, кой мислиш би бил по-добрия избор да го адаптира за филм – Иняриту или Коен брос?
11.11.2018 в 13:08
cinemascrotum
Да ти изглеждам на човек, който чете книги на Кормак Маккарти? Или книги по принцип?
12.11.2018 в 14:07
Huckleberry Finn
Хехе, добреее… 😀 Иначе бая интересно би било, на мен ми изглежда доста трудно за адаптация туй, ама пък ако е направено както трябва сигурно ще излезе нещо като смесица между Ревенанта и Няма място за старци. Не знам, ама бих искал да го видя с Даниел Дей Луис в ролята на Глантън и може би Джон Лок от Изгубени като Холдън.
21.11.2018 в 17:16
vilorp
Скротуме, жертвай се и гледай новия Потър!
25.11.2018 в 13:43
Huckleberry Finn
Или пък Баладата за Бъстър Скръгс?
30.11.2018 в 19:39
violetaa
Гледа ли „Фантастични животни: Престъпленията на Гриндълоуд“ и може ли мнение ако си го гледал?
01.12.2018 в 14:09
cinemascrotum
Нито първия съм гледал, нито имам намерение да гледам този.
01.12.2018 в 16:46
Whatever
Нещо за Крийд 2 ще пишеш ли ?
01.12.2018 в 16:50
cinemascrotum
Никога.
22.01.2019 в 18:52
Svetlio
И гвоздея на празниците … за Никулден … Мега Шараня- генетичен мутант между шаран и пираня вилнее в кухнята на средностатичстическо българско семейство от патриархален тип .