Летните блокбъстъри доказват, че между касиерките в кината и тези на обществените тоалетни има нещо общо, а именно – и на двете плащате пари, за да гледате чужди лайна. Днес ще Ви запозная с едно такова, чийто произход започва от пишещата машина на младия Стивън Кинг преди почти 40 години и завършва трагично по кината миналия петък.
„Тъмната кула”… или може би вече е „Афроамериканската кула”, не съм сигурен… е литературен цикъл от набедения за хорър-гуру Стивън Кинг. „Тъмната кула” обаче не е точно хорър, а по-скоро микс от всички познати жанрове, събрани и периодично разбърквани като джибри в бидон, докато качествата им прогресивно почнаха да се занижават с увеличаването на цифрата след заглавието. Специално последните две книги са позор за сай Кинг, но и логично следствие от факта, че са писани след като авторът изпадна в кома и част от него така и не излезе от нея, а именно – частта с добрите романи.
Чичо Стивън е известен с хорър въображението си и ако сте виждали негова снимка, най-вероятно знаете, че получава вдъхновение от отражението си в огледалото. С „Тъмната кула” Кинг е искал да направи епична сага, свързваща произведенията му в една обща книжовна „вселена”. Кинематографичността на поредицата и протагонистът й, моделиран изрично по външния вид на класически уестърн пич, а-ла Клинт Истууд, не оставиха място за съмнение, че книгите рано или късно ще стигнат до големия екран. Хубавите неща обаче стават бавно, а както филмът показва – дори и не-хубавите. Пътят на адаптацията из Холивуд бе дълъг и турболентен, започвайки още от далечната 2007 година, минавайки през няколко студиа и режисьори /първо Джар Джар Ейбрамс, после Рон Хауърд/, още толкова звездни имена за главните роли /Хавиер Бардем, Ръсел Кроу, Виго Мортенсен/ влизайки и излизайки от лимбо, докато продуцентите масово вдигаха ръце, заради планирания му бюджет, който рязко се повишаваше, като кръвната захар на диабетик в сладкарница.
Най-накрая нещата се нормализират, когато Стивън Кинг продава правата за поредицата на SONY и грешките започват. Грешка 1: Кинг продава част от душата си на компанията, която миналата година натрупа огромни загуби, заради некомпетентните си инвестиции и ни донесе вечни класики като “Саламена фиеста” и “Емоджи: Филмът”. Бай Стивън отдавна издаде, че е комплексиран от успеха на Джордж Р. Р. Мартин и отчаяно е искал да превърне собственото си сапунено фентъзи в глобално медийно събитие, преди да загине от Истинската смърт, но решението му е прибързано, егоистично и удря греда. Компания като SONY, която с всяка година затъва все повече в собствената си креативна анорексия, дирижирана от управителя й Том Ротман /за него съм Ви говорил в “ревюто” за “Денят на независимостта 2” – виждате ли, че и аз си имам собствена вселена!/ е прекалено ограничена в активите си, за да представи “Тъмната кула” с нужния размах. Оттам и Грешка 2: SONY решава да не гони таргет аудиторията на книгите, а да направи филма за общо ползване, полуготов и доволно опростен. За целта, “Тъмната кула” се превръща в псевдо-сикуъл, което позволява груби издевателства със сегменти от литературната серия и де факто, оглозгването й до плебейски нива.

Кожено якенце, препасана торбичка, лицево съответствие, еднаква поза, голям пищов и тъп филм – СЛОЧАЕНОС?1!
И воала, Грешка 3: Роланд Стрелеца вече е негър и това не е расистки упрек, а чисто художествена безсмислица, защото в случая не говорим за обикновен блекуошинг, а за иконичен персонаж с десетилетна давност, който е необосновано овапцан в името на политическата коректност. Едно е да направиш Тарзан чернокож – героят и без това си е отгледан от маймуни, т.е. едва ли някой ще го направи на проблем, но да безчинстваш с етническия произход на персонаж, буквално изграден по шаблона на конкретен и съществуващ прототип, е акт на поп-културно светотатство. Самият Кинг, с присъщото си сребролюбие, аплодира публично този избор, а лицемерните му изказвания, че за него, видите ли, нямало значение какъв цвят е Стрелецът, щото никога не бил мислил за това, ме накараха да повръщам стомашна киселина. Този продажен темерут ще промотира и снъф филм със собствения си син, само и само да получи дивиденти от името си.
Грешка 4: Комплексната митология на „Тъмната кула”, разпростираща се в обем от 4200+ страници, е деградирана до 88-минутно филмче, в което има грубо 50 листа от осемте книги. Това обрязване е направено с цел симплификация и улеснение на нуубовете, но комай не е помогнало, защото според слуховете, разпространявани из glory-дупките в тоалетните на SONY, тест-скрийнингите през октомври са били катастрофални и почти довели до уволнението на режисьора Николай Арсел. Това би трябвало да означава, че а/филмът наистина е неспасяема творческа мърша, или б/студиото е поканило на тест-прожекцията само кретенотаври /митични полухора, които отдолу са с тяло на магаре, а отгоре са кретени – б.а./ и чисто статистически – второто е невъзможно. Фиаското води до неколкоктратни промени в премиерната дата, докато накрая не идва август и след години на екипна агония, фантасмагорията на Стивън Кинг най-после вижда бял свят. Но на белия свят изобщо не му пука. Защото дори всички наркотици от трупа на Кари Фишър няма да Ви помогнат да харесате тази кинематографична колоноскопия.
Ако трябва да измисля нещо положително, то е, че „Тъмната кула” е хомогенен в тъпотата си и триактовата му структура не е обременена от градация, което е успокояващо, понеже не изисква от Вас да се осланяте на напразни надежди. Не знам как да Ви го опиша по-красноречиво, затова приемете, че ако мозъчната Ви кора е асфалт, то филмът служи като валяка, който я заглажда. Това едва ли изненадва някого – ако за всяка качествена адаптация на Стивън Кинг получавах левче, щях да имам почти 2 евра – но “Тъмната кула” е безцеремонно осакатен аудиовизиуален нонсенс, чийто интегритет е съсипан от повече чуждо семе, отколкото актриса в букаке-порно. Прекалено много намеса в креативните процеси, прекалено много баби – хилаво дете. “Тъмната кула” е провал от ранга на “Мумията” с Том Круз, защото се опитва да афишира собствена вселена, разчитайки само на каризматични актьори и евтини easter-eggs, вместо на някаква реална експозиция, което пък е пряко следствие от…
…Грешка 5: Първоначалният сценарий е даден на Акива Голдсман и ако не знаете, той е за киното това, което е колорадският бръмбар за картофите, а именно – библейска напаст. Акива е туморният зародиш, който майка му стара не е успяла да умъртви, когато се е хвърляла с корема напред по стълбите преди 55 години, а сценариите му в електронен вариант се разпознават като вирус от защитната стена на всяко холивудско студио. Сега двуногият паразит Голдсман е направил всичко по силите си да ощави цялата поредица за Роланд Дисчейн до булимични нива. Световно призната и потенциално величествена фентъзи ода е малтретирана и оставена да се гърчи в канавката от човек, чиято полза за планетата е по-малка и от тази на камион с бежанци. Но саботьорът не е един. Вина има и Рон Хауърд – онова всеугодно човече, дето не прави нищо значимо с години и точно, когато си мислите, че сте се отървали от дилетантската му същност, то все някак успява да напомни за зловредното си присъствие, също като кървящ хемороид по задника на кино блогър. /не го познавате!/
Сега Хауърд е продуцент, но се е мешал в проекта достатъчно, за да го докара до arrested development. Режисьорчето също спада към отговорните, макар че то, горкото, в случая е жертва на обстоятелствата. Европеидният, но най-вече евтин Николай Арсел, който е по-известен като сценарист /шведското момиче с татуираната гърбица/, отколкото като опитен режисьор, е привикан в Холивуд, поблазнен от миризмата на няколко банкноти с лика на Джордж Уошингтън и употребен като бът плъг срещу аналния теч на SONY. Арсел дава максимума от 60% талант в скандинавското си телце и ако има някой в екипа, който наистина е искал този филм да сработи, това най-вероятно е бил той.
Николай очевидно е имал тежката дума в някои решения, понеже е командировал на помощ своя DP. Само да уточня, че DP е съкращение от director of photography, а не от double penetration, което обяснява защо в Google постоянно ми излизат снимки на камери, когато всъщност не търся такива. Расмус Видибек има добри попадения и си личи, че двамата с Арсел се сработват отлично – просто трябва да намерят общ проект, който не вони на запалено индийско бунище. Проблемът е, че въпреки доброто желание, структурата на “Тъмната кула” е по-разпиляна от телесните части на успяло камикадзе и ако не сте чели книгите няма да разберете нищо. От друга страна, ако сте чели книгите, най-вероятно веднага ще се почувствате в свои води… поне докато не осъзнаете, че водите са отходни.
Кастът донякъде оправдава смешния бюджет и включва двама от най-популярните холивудски мъжкари – абаносовия каубой Идрис Елба и бледоликия магьосник Матю Маконъхи. Бих похвалил Елба, тъй като при него мачовщината идва непринудено и естествено, докато Маконъхи стоеше някак неловко из сцените с боядисаната си коса и мелодичен глас на педофил-рецидивист, а кончината му бе по-жалка и от тази в книгите, ако това изобщо е възможно. Най-якото е, че Маконъхи отдавна бе спряган за ролята на Рандал Флаг в „Сблъсък” и сега реално си играе него в алтернативна форма. Сюжет няма да разказвам, защото във филма липсва такъв. Ако трябва да бъда честен, фабулата на “Тъмната кула” в тази си синтезирана фен-фикшън форма е по-скоро фентъзи римейк на “Последният екшън герой”, отколкото вярна адаптация на Кинг-овите бръщолевения. В името на костенурката Матурин, „Stranger Things” не е по Стивън Кинг, но е ПОВЕЧЕ Стивън Кинг, отколкото „Тъмната кула” – разбирайте го както си щете.
Горе споменах, че сърцевината на поредицата е разпорена от фригидното докосване на Голдсман feat. Ротман и ще Ви кажа защо – книгите проследяваха съдбата на група от положителни герои, задруга някаква, наречена „ка-тет”. Тук са останали само двама от тях, като фундаменталните ядра, около които гравитираше повествованието са отишли в коша – двигателната мания на Роланд да открие Кулата е заменена от най-обикновено желание за мъст, а централното му присъствие е изместено от Джейк Чеймбърс, който е главният герой в „Тъмната кула”. Не знам дали схващате, но освен, че е безпричинно очернен /pun intended/, Роланд от Гилеад, последният Стрелец на рода Елд, е принизен до второстепенен персонаж в собствената си сага. Няма я дълбоката символика, няма го и усещането за последователно градена философия в езотеричен макрокосмос, а горепосоченият „ка-тет” вече е най-обикновен „ка-пут”. В тази връзка се надявам поне Кинг да използва грешните пари от SONY, за да си осигури хидроизолиран ковчег, понеже след тази абоминация много негови фенове ще искат да пикаят върху гроба му.
Плановете са филмът да доведе до началото на франчайз, допълнен от TV сериал, който да развие приказката за пустиняка Роланд, но съдейки по общите реакции единственото, до което „Тъмната кула” трябва да доведе, освен химическа атака със зарин в офисите на SONY, е незабавен римейк. Визуалната страна е търпима, но събитията се случват без емоционална котва и всичко прилича повече на непохватно компилирани изтрити сцени, а тези от Вас, които изобщо изтраят до края на прожекцията /в моята зала имаше само няколко души и на излизане ги кръстих „12 разгневени мъже”/ няма да забравят лицето на бащите си, но определено ще поискат да забравят лицето на Стивън Кинг.
2.4/10
72 коментара
Comments feed for this article
07.08.2017 в 12:50
Светослав Богданов
Няма да гласувам в анкетата ти, защото нямаш нула. А оценка 1-2 е твърде висока. Страхотно го омаскари това позорище „Тъмната нула“.
07.08.2017 в 13:05
cinemascrotum
Той Кинг си го омаскари сам с неговото меркантилно отношение към собственото си наследство. Дано поне предстоящият „То“ измие малко срама от името му.
07.08.2017 в 13:13
Lostov
Ней сигурно…
12.08.2017 в 14:53
Sandyno
След като разкараха Фукунага от екипа на „То“ някакси вече нямам особени надежди. А и трейлърите също ми изглеждаха постни 😦
07.08.2017 в 13:11
Lostov
Както вече рекох това, че Роланд е негър му е най-малкият проблем.
Дълбоко саднат съм.
07.08.2017 в 13:13
cinemascrotum
Значи смятай колко други маргинални дефекти има този филм, щом най-голямата подигравка с книгите се счита за „малък проблем“. 🙂
07.08.2017 в 13:21
Goatwhore
Всичко което чух за филма преди две години ми беше достатъчно за да разбера, че няма да го гледам на кино. След това ревю и след отзиви на излъгали се приятели, вече знам че няма да го гледам никога. Прочетох че филма ще се съсредоточи в Ню Йорк и това честно казано е варварско. Също толкова варварско като малоумните транзишъни между вселените в книгите. Светът на Роланд е толкова магически и як! Да го духа тоя драскач, че го омеша с толкова банални тъпотии.
07.08.2017 в 13:43
лошУ кучИ
Уви и аз имах очаквания към филма, Кинг , Елба, Макконъхи … очакваш с хубави съставки да стане хубава манджа, да ама не …
Можеше и да е по-зле, примерно да е 3D…
07.08.2017 в 14:28
Красимир Калудов
в кинозалата бяхме двайсетина души…от тях половината бяхме вероятно заклети фенове на Стивън Кинг, а останалите дошли кой знае защо. след края на филма вече всички бяхме едно цяло ,демек всички в залата бяхме разочаровани. поне така ми се стори.между другото изненадваща поява на негър в главна или поне важна роля във филмова адаптация по Стивън Кинг се случи и в „Изкуплениято Шоушенк“ Там разказвачът на историята поне в романа не дава никакви индикации за тъмен цвят на кожата
07.08.2017 в 15:29
cinemascrotum
Така е, но в случая поредицата „Тъмната кула“ дава обосновано предположение за расата на Стрелеца и описанието на Кинг недвусмислено показва, че героят е взаимстван от Клинт Истууд в трилогията „The Man With No Name“ на Серджо Леоне, а в седмата книга дори е уточнен цвета на кожата му с фразата „white daddy“.
Може би оправданието е, че персонажът се изменя генетично при всяко „завъртане на колелото“ /btw, началният кадър с детската въртележка е наистина хитър/, което обаче е налудничаво и по никакъв начин не служи на историята. Нито обяснява защо Роланд не носи шапка. 😀
07.08.2017 в 16:29
Ivaylo Alexandrov
За да не го бият вълка и лисицата (това за шапката).
07.08.2017 в 20:49
Xagec “Hades” Xagecoff
Фрийман се връзва изключително добре като Ред в Шоушенк. А що се отнася до Кулата – и на мен ми се сгади като разбрах, че Елба ще е Роланд, и не заради друго, а защото самият Кинг нееднократно е казвал в интервюта и прочее кой е първообраза му… Нямам каквито и да било очаквания, но ще го гледам, просто защото 🙂
07.08.2017 в 20:03
nadir
Очаквам продължението – Drag Power.
08.08.2017 в 00:57
Alexander
Аз нямам никаква вяра на кингъ откакто научих, че е отрекъл The Shining на Кубрик като недопустима адаптация на неговата книга! Тоя пиян ли е? Или е луд до дупка… Тъмната Кула е много добра адаптация… Боже, той трябва да посещава гроба на Кубрик всеки ден да му носи цветя, само заради тази адаптация той има насладата да прави идиотии като Тъмната Кула по кината.
08.08.2017 в 09:28
cinemascrotum
Абсолютно. Всяка своя адаптация, която Кинг открито е похвалил, всъщност е била резил. Сега колелото пак се завърта и историята се повтаря. Най-жалкото е, че самият Кинг вече е наясно, че ще умре преди да види достойна екранизация на житейския си труд, но вината за това е лично негова.
08.08.2017 в 11:39
Георги
Кинг има добри адаптации – гореспоменатият „Сияние“ на Кубрик си е шедьовър, макар героят на Джак Никълсън да си беше побъркан по презумпция, а не постепенно да деградира под зловредното влияние на хотела. Това, разбира се, се дължи на маниакалната физиономия на Никълсън по принцип.
Втората изключителна адаптация по роман на Кинг е „Изкуплението Шоушенк“ на Дарабонт – прекрасна атмосфера, операторска работа на много високо ниво, режисура със сърце и душа, невероятно актьорско присъствие (дори на второстепенните герои, например Брукс) и финал, след който се чувстваш така, сякаш от гърба ти се е смъкнал цял камион с тухли.
Третата добра адаптация е „Зеленият път“ пак на Дарабонт, като мотивите ми са същите като за Изкуплението – прекрасен актьорски състав, гигантски Майкъл Кларк Дънкан (мир на праха му!) и кинематография.
Според мен това са добрите адаптации по романи на Стивън Кинг. Чел съм почти всичко от него и съм изгледал всичко, което е било филмирано по негови творби, но това са трите филма. Другото е скрап.
„Тъмната кула“ не съм го гледал, но честно казано, не очаквах и кой знае колко. Дори се питах как толкова обемисто произведение ще бъде филмирано, като наивно си представях нещо от рода на Властелина (три части от по три часа). Като се има предвид, че Кулата е дори още по-голяма от Властелина, направо умът ми не го побираше. Сега разбирам от ревюто, че кажи-речи цялата история била сбита в час и половина, което е меко казано малоумно.
Съвсем изкукуригаха в тоя Холивуд!
08.08.2017 в 14:57
cinemascrotum
С първите два съм напълно съгласен, но „Зеленият път“ не ми допадна. Вместо него бих сложил „Мизъри“ в челната тройка.
За останалото си прав. В свят, в който има 8 филма за „Хари Потър“, по 4 за „Игрите на глада“ и „Здрач“ и 3 за „Дивиригенти, „Тъмната кула“ се е уредила с цели 88 минутки, плюс обещания за сериал с колеблива съдба и съмнителни качества. Пълен смях. Не съм кой знае какъв фен на поредицата, но дори аз приемам това за кощунство.
14.08.2017 в 16:13
bismark0791
Да, не знам защо забравих „Мизъри“. Филмът наистина беше хубав. Дори Кати Бейтс спечели Оскар за ролята си на откачената Ани Уилкс. Джеймс Каан също беше изключителен. Сега се сетих и за още един филм по Кинг, отново с Кати Бейтс – „Долорес Клейборн“. Чел съм книгата и за мен това е една от най-добрите истории на татко Стиви. Филмът също е хубав. Ако не си го гледал, мисля че го има из торентите – препоръчвам ти го.
09.08.2017 в 11:05
Силвия
Краят на екранизацията на „Мъглата“ от 2007-ма беше брутално добър, макар че промени изцяло смисъла на историята.
08.08.2017 в 09:32
К.М.
Яка статия! Много ме изкефи. Сега вероятно няма да гледам филма, но може и да пробвам книгата. 🙂
Само искам да вметна, че в единствено число се пише „чийто“. „Чиито“ се използва само в множествено число.
08.08.2017 в 09:46
cinemascrotum
Мерси за корекцията, в бързината си съм го объркал.
Също и в неграмотността си.
08.08.2017 в 14:17
Генерала
отдавна е ясно, че добри филми върху романи на стивън кинг не стават, няма какво да се изненадвате. А какво да говорим за филм върху 8 романа, ясно е, че е Боклук на осма степен.
08.08.2017 в 16:28
klaus
Абе не е баш така, Изкуплението Шоушенк, Зеленият път и Мъглата доказват обратното. От друга страна живеем във времена, когато политическата коректност, съчетана с таргетирането на все по-обща аудитория смъква зловещо качестватата на всеки филм….
08.08.2017 в 17:01
cinemascrotum
“Мъглата” (2007) щеше да е стабилен филм, но тоталната пародия, наречена “последни пет минути”, развали целия му фасон. Евтин финал, който отиваше повече на тъп епизод от “Разкази от криптата”.
Сега “The Mist” тече като сериал по Spike TV – някой следи ли го да каже дали си струва?
09.08.2017 в 11:07
Силвия
Не съм съгласна – на Кинг повечето му short stories (а Мъглата е точно такова) разчитат на брутално последно изречение.
09.08.2017 в 11:59
cinemascrotum
„Мъглата“ не е разказ, а новела и точно в последното изречение е проблемът – текстът буквално завършва с думата „Надежда“, докато филмът завършва с пораженческо самоубийство. „Бензинът ни свърши, какво ще правим сега?“ „Ами… не знам, хайде да си пръснем черепите, а?“ Даже не изчакаха и пет минути, ебати жаждата за суицид! Къде е надеждата, какво е посланието? Свръх нелогичен и пресилено мелодраматичен финал, който е правен само за shock value и нищо повече.
11.08.2017 в 22:42
margo
Че тече – тече, ама като сопол. Аз изтраях до края на 2-ри епизод с усилие на волята. Има повечето от нещата, които обичаш – политкоректен каст играещ зле, алфа женско, изнасилена тинейджърка, цивилни и униформени военни, тъпи туисти, изкуствено напрежение и т.н. Тъжно, много тъжно..
12.08.2017 в 13:54
cinemascrotum
Едвам ме нави да го пропусна, мерси. 😉
09.08.2017 в 11:04
Генерала
абе не е баш така, Шоушенк не е роман, а зеленият път е малко надценен, за мъглата пък да не говорим, щом смяташ, че е добър филм. Романи на ст. кинг и добри филми не вървят ръка за ръка.
08.08.2017 в 14:26
Крум
„…набедения за хорър-гуру Стивън Кинг.” Тук си прекалил вече.
09.08.2017 в 02:46
Димитър
На мен ми хареса. Може би, защото вече бях прочел някой и друг хейтърски материал. Отидох с малки очаквания, но филма ме изненада приятно! 🙂
10.08.2017 в 23:54
Azbe
Проклятието на нашето поколение…Всичките ми светли спомени от детството и нагоре – Терминатор, Смърфовете, Кинг, Пришълците са обречени да бъдат обсрани от създателите си…и тоя affirmative action що не си го пробутват в Щатите и да не ни занимават с комплексите си? Помня как се бях издразнил навремето на една Халмарска повърня за аргонавтите, където Орфей го играеше негър. Сега си е нормално. Ама ако направя „Шака Зулу“ или „Мартин Лутър Кинг“ с Калин Врачански в главната роля, сигурно ще пратят тюлени да ме търсят.
11.08.2017 в 12:15
cinemascrotum
Ако някой иска да докара САЩ до нова гражданска война, трябва просто да римейкне „Шафт“ с бял гей в главната роля. После и Катрин Бигълоу няма да смогне да заснеме бунтовете. 🙂
15.08.2017 в 11:35
Nemo
Факта, че все повече ненормални неща стават обичайни и ежедневни НЕ ги прави норамални. Нормалния човек вътре във всеки от нас не иска да свикваме с ненормалността. Пробвайте ако не ми вярвате.
Точно за това ревютата на скротума са добра идея – все някой трябва да изока „Царят е гол, срамотиите, язвите и мизериите му се виждат, смърдят на мъртъв, полуразложен скункс-канибал, умрял от ядене на смрадливите жлези на мъртвите си събратя „. Твърде мнго безобразие има, не свиквайте с него, не го приемайте. Само вреда е да ставаме като скуксовете, дето величаят поредните „нови дрехи на царя“.
15.08.2017 в 17:47
Xagec “Hades” Xagecoff
@Nemo – WTAF? Интересно ми стана, Вие на колко години сте точно? Но то май няма и значение, някак си имам чувството, че сте от ония хора, дето се раждат стари.
Та, зачудихте ме с тоя си коментар – за какъв точно се имате, че да можете да си позволите с лека ръка да хвърляте определения кое е нормално и кое не? „O tempora o mores“ познато ли Ви звучи?
21.08.2017 в 10:32
Rosen Kazakov
По голяма глупост не бях виждал от доста време. Не знам колко зле трябва да си за да го напишеш това…..
11.08.2017 в 09:55
Vasko
хахахаха, браво! Тва с Калин Врачаснки би било велико! Най-малкото, ще бъде гледано от всеки. Дойде време да посегнем на американските емблеми!
11.08.2017 в 15:34
Хейтър?
Подобно на Пратчет(който е невъзможен), Кинг е труден за филмиране и парадоксаното е, че точно при него идва един от изключително редките случаи, в които филма е по-добър от книгата. Визирам „Зеленият път“. „Изкуплението Шоушенк“ също е много сполучливо. Всичко друго, което са опитали по Кинг, е мега боза, с леко изключение при „То“. И аз се надявам новия опит да е качествен. Реално Кинг и няма кой знае колко завладяващи книги. Аз лично спрях да го чета на „Томи-чукалата“, придобивайки усещането, че вече просто си е наел група студенти, които да си смучат от пръстите вместо него.
„Мъртвата зона“, „То“, „Сияние“, Гняв“, Дългата разходка“, „Мизъри“, „Тъмната половина“, съавторството в „Талисманът“ и гореспоменатите две книги …. За мен това е всичко, което си струва човек да прочете измежду купа комерсиалки, които е вадил на килограм.
12.08.2017 в 15:00
Sandyno
Пропусна само „Безсъние“, „Сблъсък“ и….. почти всичките му разкази 🙂
11.08.2017 в 18:11
Magypko
За съжаление се прецаках да го гледам. Единствено бих цитирал гарвана Золтан за „създателя“ на този „филм“ :
„— Да ти го начукам. Да го начукам на теб и на коня ти. „
11.08.2017 в 18:46
A1
Поздравления за блога! Следя отдавна и с повечето ревюта съм изцяло съгласен. Нещо за Guardians vol.2?
11.08.2017 в 20:58
cinemascrotum
@Хейтър?, напълно съм съгласен, макар че бих добавил и „Pet Sematary“ към стойностните му произведения. Кинг е страхотен разказвач, но ако се замислим, книгите му отдавна не са добри, а по-скоро увлекателно написани, но посредствени истории. Последната му книга, която наистина харесах, беше „Град Отчаяние“, а тя е от миналия век.
@Magypko, хаха, Золтан беше култово пиле, искаше ми се да му намерят място и във филма, дори под формата на някакво съновидение. Но вместо това Кинг е предпочел да натика любимото си изречение, което /по начина, по който е използвано/ вече загуби всякакъв смисъл и контекст.
@A1, благодаря за отзива. 🙂 „Пазителите“ съм го свалил на харда и щях да го гледам снощи, но заспах. Тази вечер може да пробвам пак.
(EDIT: Изгледах го и ми хареса повече от първия. 7.4/10)
14.08.2017 в 10:09
ХоХо
От „новите“ книги на Кинг само „Джойленд“ ми хареса. Мога да я чета и препрочитам отново и отново… „Доктор Сън“ набедена за продължение на „Сияние“ дори и не искам да си я спомням, както и „Отмъстителите“ – уж продължение на „Град Отчаяние“.
11.08.2017 в 22:37
14/88 WhitePowa
УЖАС!!! НЕ ГЛЕДАЙТЕ ТОЗИ УЖАСЕН ФИЛМ С МРЪСНИЯТ НЕГАР!!!!!!!!!
По добре прочетете книгите от поредицата ‘Тъмната Кула’, това е най великата книга писана някога!!!
14.08.2017 в 13:29
трът
Има много добри адаптации по Кинг-dreamcatcher,salem’s lot,1408,hearts in atlantis,а иначе книгите му са ми боза.
14.08.2017 в 14:03
cinemascrotum
Иначе книгите му са боза, но „Морган Фрийман-с-рунтавите-вежди“ е добра адаптация?
The fuck?!
14.08.2017 в 14:01
Vasko
Не е виновен черния. Дали са му пари, играе, мъчи се, прави каквото искат от него. Проблема е в тези които скапват сюжетите и пречат на филма да бъде това което трябва да бъде. Надали и на самите черни им се гледят тъпи филми. Съмнявам се че им се гледат и полот-коректни тъпотии. На китайците също не им пука има ли китайци или няма. Просто се прават зверски тъпи филми и нищо не ги спасява. При тези бюджети на филмите, надали е нужно реално да се дават още толкова пари за рекламата им. Смятат, че като има от всичко е все тая какво ще ни предложат. Жалко.
14.08.2017 в 14:23
cinemascrotum
Елба няма вина, никъде не оспорвам това – даже се справя задоволително с малкото, с което е разполагал. Но негрите искат да гледат негри и китайците искат да гледат китайци. Българите също искат да гледат българи. Може да говорим каквото си искаме за утайки като Асен Блатечки, но ако по някаква причина дели главна роля в US блокбъстър с Том Круз или Дензел Уошингтън, и ние ще искаме да го гледаме – къде от изкривен патриотизъм, къде от чисто любопитство.
Това е психологическа реакция, която Холивуд използва, за да обхване по-широк пазар и е без значение дали филмът ще се хареса – важното е, че повече зрители = повече пари.
14.08.2017 в 14:10
трът
Е за Фрийман си прав и все пак…
14.08.2017 в 14:58
Хейтър?
„I Duddits“ … яката раута 🙂 Порно версия на „То“ в мини резюме. Блааа
„Сейлъмс лот“, „1408“ … WTF? Баналните ужасии … и за Гробището даже не съм съгласен със Скротума. Всичко, което казват подобни филми(имам предвид тези, които поне казват нещо) се побира в едно изречение, а аз трябва да гледам зомбясали и мучащи уроди 2 часа и да се правя, че ме е шубе, ако го гледам по тъмно.
Ааайде, за „Сърца в Атлантида“ ще се съглася. Ама 50% от съгласието ми е само заради сър Антъни. 🙂
14.08.2017 в 15:02
cinemascrotum
Споменах „Гробището“ като пример за добра книга, а не филм. Адаптацията безспорно е суб-средняшка, макар и да включва една от най-страшните сцени по Кинг изобщо. /Зелда/
14.08.2017 в 15:13
Хейтър?
Не става и като книга, човек. Просто типична ужасия … все едно „Куджо“. Даже „Куджо“ ми въздейства поне с едно нещо – яко се нервирах, че Кинг затри Банърман, и то в толкова тъпа книга.
14.08.2017 в 16:08
bismark0791
За мен „Куджо“ е изключителна книга, също като „Играта на Джералд“. Ужасяваща, клаустрофобична атмосфера, безнадежност и тръпка до самия край. В тази категория бих поставил и „Мизъри“. Това не са книги за лабилни хора.
А „Тъмната кула“ го гледах. Както и очаквах – без коментар! Но току-що прочетох, че това всъщност не бил филм по книгата, а негово продължение. Поне така твърди самият Николай Арсел в интервю.
16.08.2017 в 09:50
Стефан
Отново страхотно ревю. Отново се смях с глас.
Аз, не съм гледал филма, но като почитател на Кинг(любимия ми автор през тийн годините) и голям почитател на Тъмната Кула, няма да го направя.
Стна ми ясно още на продукционен етап. За да стане добра екранизация трябва да е плод на човек с визия обичащ поредицата(ала П. Джаксън- Властелина на Пръстение), инвестирал много време и сърце. Естествено и добур екип, продуцент тн.
Скротуме, чудих се. Явно си чел поредицата. Пишеш, че последните 2 книги са слаби. Това 7.1 и 7.2 или 6 и 7 имаш предвид(не броим посленаписаната „8“ Вятър в Ключалката)?
И като цяло какво смяташ за поредицата. Прехвалена или достойно оценена като велик Епос?
16.08.2017 в 11:34
cinemascrotum
Имам предвид „Песента на Сузана“ и „Тъмната кула“, т.е. евтиният финал, вонящ на авторско отчаяние. Явно след комата Кинг се е уплашил, че може да пукне всеки момент и е искал да приключи сагата възможно най-бързо, затова е направил грешката да претупа кулминацията по възможно най-елементарен начин. Хареса ми потенциалът на първите три книги, но след тях чичо-дядко Стивън взе да шари напосоки в жаждата си да напише мега-магнум-хипер-опус и накрая, притиснат от обстоятелствата, успя да закърпи само някаква жалка развръзка, недостойна за 30-годишното чакане.
16.08.2017 в 19:54
Xagec “Hades” Xagecoff
Лично за мен „Кулата“ е една от изключително малкото книги на Кинг с читав финал 🙂 Много му е мъка тая част, завалията 😀
16.08.2017 в 22:07
grammar nazi
А, да – „харизматичен“, не „каризматичен“.
17.08.2017 в 09:58
Mihail
Филма е меко казано слаб. Даже много висока оценка си му дал.
Абсолютен провал! Още като видях негъра в трейлърите ми беше ясно, ама явно мазохистичната ми жилка ме тласна в киносалона…
Книгите… От Вълците от Кала натам са бозица, и то рядка. То не бяха сничове от Хари Потър, лазерни мечове от Стар Варс и прочее дивотии, които Кинг набута в книгите, само и само както казва Скротума – да разшири мега-опус вселената си…
След катастрофата, която преживя, явно доста е изплискал легена човечеца и е крайно време да спре…
17.08.2017 в 13:39
cinemascrotum
@Xagec “Hades” Xagecoffc, има нещо вярно /за финалите на Стивъна/, но не помня друг негов да ме е дразнил толкова. 4200 страници се търси Кулата, накрая получаваме 10 странички в нея, които очевидно са писани набързо, колкото да вържат някакво полулогично заключение. Пурпурният крал се оказа смехотворен циркаджия, Човекът в черно умря като жалък путьо, щастливият финал беше от ранга на „Холмарк“, а на Роланд му го навряха най-грубо. „Всичко се повтаря“ – това какво е, фентъзи пародия на „Омагьосан ден“? Дори „всичко е сън“ клишето нямаше да ме изнерви толкова. Може би проблемът си е в мен, но не може да завършиш поредица, която претендира за ядрото на библиографията ти, със „Зоната на здрача“-туист, просто не е сериозно.
@Mihail, да не забравяме, че в шестата част авторът премина всякакви его-граници и се „внедри“ в сюжета, уж да създаде чувството за някакъв мета-свят, а всъщност да лъсне комплексите си /забележи как постоянно се натъртва колко важен/специален е Кинг и как светът би се разпаднал без него/ и да ангажира феновете с PTSD хистериите си. /централният момент от „Тъмната кула“ е автомобилният инцидент с Кинг, а писането за преживяна травма е терапевтично/ Изобщо, евтина историйка, която почна добре, но накрая стана манджа с вкиснато зеле или както самият бай Стивън обобщи: „това нещо просто се оказа твърде голямо за малкия ми мозък.“
18.08.2017 в 14:34
Mihail
Така е!
Първите 3 книги за чудесни – много добре измислена изтория и чудесно развити герои. Преживява се и връщането във времето с разказа на Стрелеца за неговата тийн любов.
Вълците от Кала е тоталния провал, от който почна всичко да се сговнява.
А това, че и Кинг се набута в собствената си книга е меко казано тъпо!
Колкото до филма – на фона на Гейм Аф Тронс истерията в момента, просто няма шанс. На 2ри ден от премиерата в салона бяхме двама… 😀
18.08.2017 в 13:10
pavel717
Атомната блондинка в календара ли ти е?
18.08.2017 в 13:26
cinemascrotum
Не.
21.08.2017 в 10:51
Mihail
Драстни някой ред за Троновете 🙂
27.08.2017 в 20:14
Жабчо
Скратуме,драсни за троновете,айде мързи ли те?
27.08.2017 в 20:19
cinemascrotum
Винаги ме мързи. Освен това, още от 4-ти сезон нататък, изобщо не ми дреме за този сериал.
28.08.2017 в 16:12
Mihail
И ти ли си на мнение, че след като дъртия го мързи да допише книгите, катуна сценаристи поосраха нещата и общо-взето правят кавото феновете искат?
28.08.2017 в 18:15
cinemascrotum
Ми ако феновете искат генерично фентъзи, да им е сладко. Но шоуто отдавна изгуби цялата си комплексност и затъна в сапунените TV дебри.
07.09.2017 в 16:30
Tony
Сопранос гледал ли си? Това вече е наистина стойностна драма, каквато двамата фенфикшън писачи зад GoT си мислеха, че правят, само че сетната в средновековието.
07.09.2017 в 22:59
Стефан
Синемаскротим, исках да те питам. За Брекинг Бед какво ти е мнението? За мен най-силния сериал който съм гледал.
ГоТ нямам желание да почвам така че не мога да коментирам.
08.09.2017 в 13:39
starq
Моята оценка за филма е средна. Не защото съм от върлите фенове на Кинг и поредицата „Тъмната кула“, а точно обратното. Нямам вкус към ужасии, не ме тресе зомбимания, затова „Мизъри“, “ Пътна работа“ и „Зеленият път“ ми харесват и след 8 прочит и намирам за по трудни за екранизация отколкото „То“. Защо никой не реве за стария ирландец в “ Шоушенк“ а? Героят на Фрийман не изглежда като стар гневен ирландец, претрепал жена си, нали? Айде стига с глупотевини. Елба играе добре, Макконъхи играе добре, момченцето играе много добре, диалозите не са насилени и не стоят фалшиво. Сюжетът, ами това не е конкретна книга, за да придиряте за сюжетна линия, нито след цели 40 години могат да се следват конкретните културни препратки, които може и да са били важни през 80- те, но вече не са. А и черни каубои – дори майстори на стрелбата е имало доста през 1880 г. в реалния свят на нашата вселена, що пък да няма в паралелната. Виж през 1977 г. черният стрелец в киното е бил направо революция, както и индианец, в главната роля.
Какво да кажем за смешната словесна полюция, представена като ревю? Ами да филмът не е кой знае какво повече от една екранизация по позната литературна тема, ами не е тайна е че от „Гардиън“ до Брайтбарт всеки драскач се упражнил да го критикува, но авторът на това ревю не може смислено да обясни ( вероятно и на себе си) защо е ходил да гледа филма като в трейлъра още се вижда, че Стрелецът не е този намусен бял мъж от представите му. Вероятно трябваше да сложат Бен Стилър, то щеше да се справи по- добре ли? Сори, ама Клинт Истууд е вече режисьор, Стив Маккуин и Бърт Ланкастър са покойници, а Кевин Костнър има други планове. Заяжданията в стил селска вечеринка не са критика. А разминаеането в сюжета, логиката на героите и подбора на изпълнителите го има и в „Гейм ъф тронз“ но странно, никой не реве, че му била смачкана и хвърлена в калта детската представа за поредицата.
19.09.2017 в 14:45
Affzors
Ebati typoto review
12.10.2017 в 13:14
emil monev
„че за него, видите ли, нямало значение какъв цвят е Стрелецът, щото никога не бил мислил за това“ – ТЪЙ ЛИ? Ами аз в момента чета „Трите карти“ – втората част от поредицата и там Господарката на сенките е бясна, че в главата и е влязъл БЯЛ. Така че това си е лицемерие, що дядо Кинг черно на бяло (ха-ха, улавяте ли иронията?) е написал че е бял,