Опасенията на скептиците могат да се игнорират, защото след “The Bicameral Mind”, „Западен свят” циментира класата си с блестящо заключение, завършващо дебютния сезон не с хленч, а с взрив. Имплозия на сюжети и съдби, които орбитираха около различни центрове в продължение на девет епизода, преди да се съберат заедно в една повратна за всички точка, разбивайки с гръм и трясък Четвъртата стена. /поне за гостите на парка/ Кулминация, която при всички положения, се нарежда сред най-добрите финали на първи сезон в каталога не само на HBO, но и на американската телевизия като цяло.
Откровено кинематографичната и доволно динамична 90-минутна серия, режисирана отново от Джонатан Нолан, праща зрителя директно в действието и с нея, също като пътуването на МвЧ, сериалът прави пълен кръг, връщайки ни точно там, откъдето всичко започна. Епизод на скрити козове и осъществени планове, “The Bicameral Mind” е поредната улика за сценарната мощ на Нолан и умението му да създава филмови главоблъсканици, чието разконспириране доставя удоволствие на внимателния наблюдател. Не помня скоро да е имало толкова интелигентно оформено шоу, което с всеки епизод да обогатява тематиката си и постепенно да ни потапя все по-надолу в скритите пластове, включващи арсенал от научни, теологични, философски, литературни, митологични и дори поп-културни препратки /вкл. референциите към гейм-индустрията, „Юрски парк” и цялата филмография на Нолан/ без да фрустрира зрителите, а точно обратното – да ги мотивира в търсенето на отговори, волю-неволю превръщайки се в нещо повече от пасивни очевидци. Защото по един или друг начин, ние също бяхме част от наратива на Магьсоника.
„Западен свят” се оказа прекрасно монтиран ребус, в който парчета от няколко пъзела бяха пускани разбъркано пред очите ни всяка седмица, едновременно давайки бегла представа за общата картина и в същото време – създавайки още по-големи противоречия. И въпреки че оставя впечатлението за прилежно закърпено повествование, няколко въпроса все още висят без видимо разяснение – какво се случи с тъпото парче Стъбс, какво прошепна „Бернард/Арнолд” на бащата на Долорес в първия епизод, каква е съдбата на голичкия Логан, плюс други детайли, които на фона на останалото изглеждат дребнави и ако проявим търпение, най-вероятно ще бъдат регулирани във втория сезон. Това не променя факта, че майсторството, с което сериалът е подреждан така, че хем да ни води напред, хем изобщо да не ни приближава до истината, освен когато настъпи точният момент, е смайващо постижение във време, в което телевизията промива повече мозъци, отколкото стимулира.
Напук на спънките по време на продукцията му, „Западен свят” обори песимистите и се установи като стилно шоу, чиито качества не се изчерпват с мистерията му, а със зашеметяващия начин, по който борави с концепцията си. Нелинейна структура; противоречиви персонажи, сменящи мотивацията си с едно натискане на бутон; изобилие от метафори и алегории, където дори имената на героите значат нещо; неусетен микс от почти всички познати жанрове и дори социален коментар – „Западен свят” е костелив орех за неподготвените зрители, ала рано или късно, всички биват съблазнени от него. Пък и отвъд амбициозния сценарий, пълен с колекция от убийствени реплики, достойни за вечно цитиране, и доказващ за сетен път превъзходството на Джонатан над Кристофър Нолан, шоуто прескача конкуренцията с поне две стъпала, защото съчетава технически и актьорски състави, безпрецедентни за телевизионния формат.
Забележете, че за разлика от повечето сериали, „Западен свят” притежава отбор от кино-актьори с утвърден талант, някои от които /Хопкинс и Харис/ дори считани за представители на елита от поколението си. Отделно от това, в сравнение с други поредици със сходни теми, като например “Humans”, където отчетливо се вижда как хора се опитват да играят като роботи, то “Западен свят” сащисва с обратното – със съвършенството, с което роботи се опитват да имитират хора, без дори да го съзнават. Даже Джеймс Марсдън, който по принцип смятам за некадърно красив, тук показва актьорски пик от неподозирани величини. Маркирайте думите ми, че догодина ще валят Златни Глобуси и Еми-та в няколко категории, а ако Хопкинс не получи награда за феноменалното изнасяне на един от най-магнетичните образи в историята на телевизията, ще загубя вяра в красотата на този свят. Неслучайно сериалът е събрал толкова експресивен потенциал в себе си – да се играе персонаж, който сменя цялата си същност по команда, също както нормален актьор би се трансформирал за различни роли, е предизвикателство, но и уникална самоирония за който и да е артист. Изкуството имитира живота или обратното? Мета-ядрото на „Западен свят” е една от най-интригуващите му черти и автосъзнанието, което шоуто на Нолан използва, за да създаде връзка със зрителя, дори отвъд TV екрана, е учудващо функционално.
Суперлативи получава и професионалния екип, независимо дали става дума за отличаващия се принос на ветерани в киното като Нийл Маршал и Винченцо Натали, чиито епизоди бяха едни от най-добрите през сезона, или за художествения дизайн на Нейтън Кроули, или за визуалната прелест на пустинята, дело на Пол Камерън, който, макар че е кредитиран само за първия и последния епизод, е отговорен за общия живописен изглед на сериала. Дори Рамин Джавади не е толкова зле, колкото очаквах и музиката му улавя правилния тон за създаването на определената за всяка сцена атмосфера. Все още имам някакви резерви към главната тема, но сякаш с времето дори тя успя да ми влезе под кожата, може би благодарение на впечатляващото интро, което само по себе си, е произведение на изкуството. Специално споменаване заслужават и перфектно селектираните инструментали на „класически” парчета на Radiohead, които от време на време служат за удачен ориентир в бъркотията на андроидските емоции.

Форд е компилация от извратени литературни доктори – Франкенщайн, Моро и Лектър.
Но не всичко е така идеално, както би изглеждало на пръв поглед. Необходимо е да се спрем на няколкото осезаеми дефекта, особено ако искаме да се отнасяме към „Западен свят” напълно безпристрастно. На първо място, липсата на консистентен лидер, т.е. герой, с който да се идентифицираме и подкрепяме през цялото време – Нолан сигурно е искал персонажите да са максимално достоверни с моралната си сивота, но това е нож с две остриета, понеже може да отблъсне някои зрители. На второ място е повърхностната обработка на един от най-големите туистове, а именно – метаморфозата „Уил-МвЧ”. Съгласен съм, че става дума обрат, пазен в тайна до финала, поради което Нолан е разполагал с ограничено време, за да го аргументира, но не смятам, че се е получило убедително. Уил претърпява коренна промяна в психиката и поведението си за няколко дни /говоря за времето, прекарано с Логан/, което е възкратък период да се превърне от смирен романтик в беснеещ касапин на роботи, да не говорим че и отношението му към човеците се изкривява адски рязко на базата на прекомерното вживяване в „игра”, неотразяваща по никакъв начин отношенията в реалния му живот, бил той личен или служебен. А след като Мало & Голямо бе надушило Биг Факинг Туист още преди пет епизода, иначе драматичните откровения на МвЧ звучаха прекалено кухо. /но вината не е в Ед Харис, а в копелетата, разпространили информацията по разни форуми/ Дълго чаканата конфронтация между МвЧ и Долорес пък изглеждаше по-скоро нагласена – колкото да усмири критиците, които плюеха пилотния епизод, заради жестокостта си към жените. /забележете, че Долорес отмъщава на насилника си във вътрешността на католическа църква/ Колкото до самия МвЧ, след всички показни мачовщини и високопарни монолози, дъртакът се оказва просто грижливо насочвана пионка в грандиозната схема на Форд.
Дразнещи пробойни се забелязват също в „контролната“ зала, където контролът е практически нулев, и в персонала, включващ изглежда само некомпетентни перверзници. Това ме връща към Мейв, чиито скорострелен възход и революция все още изглеждат абсурдни. Стана ясно, че момата е била насочена към бягство /което обаче не обяснява защо техниците не я изключиха навреме – те не бяха наясно с промените в кода й/, но събирането на съратници /Хектор насмалко да бъде изнасилен, докато Армистис си мислеше, че е на кастинг за „Терминатор 18″/ и лекотата, с която двамцата ликвидираха малка армия от обучени военни, беше, меко казано, нелепа. Ясно ми е, че простолюдието обича патаклами, пък и е чакало цял сезон да види как синтовете ритат човешки гъзове, но след досегашната сериозност, финалните престрелки тип „Чък Норис-срещу-Света”, ме изкараха от равновесие. /дори не споменавам за пост-кредит сцената, където Армистис участва в sci-fi версия на „127 часа”/ С „Генезис“ Кристофър Нолан заяви категорично неумението си да снима екшън – сега Джонатан доказва, че кръвта вода не става.
Най-любопитното в случая бе, че бягството на Мейв се оказа удобно извинение да хвърлим поглед към вътрешността на Комплекса и да усетим лекото намигване за останалите атракции на „Делос”, които най-вероятно ще изследваме тепърва. Като казах това, ще споделя най-голямото си опасение за бъдещето на сериала – липсата на сър Антъни Хопкинс. Този екранен колос почти едноръчно извиси шоуто на възрастните си плещи и отсъствието му ще влоши драстично качеството на бъдещите епизоди, най-вероятно по същия начин, по който кончината на героя на Бен Менделсън превърна втория сезон на „Bloodline” в ударно посредствен. Силно се надявам да греша.

„The Maze is not meant for You!“
Азимов е написал, че „Всичко, което съдържа някакъв живот в себе си, възстава – съзнателно или несъзнателно – против всякакво господство” и уводният сезон на “Западен свят” бе насочен към бунта на машините. /за жалост, политическата коректност не е подмината, тъй като опълченците са чернокожа и латиноамериканец, подпомагани от азиатски служител/ Развръзката е производна, с постановка от насилие и смърт, където „тез бурни чувства имат бурен край“, докато Долорес убива и втория си Творец, чиито гениален мозък е пръснат направо сред публиката, превръщайки сцената не просто в трагичен завършек на живота и творчеството на д-р Робът Форд, но и в най-реалистичния възможен 3-D експириънс за зрителите на парка. Оказва се, че Пианото може да убие Пианиста, или по-скоро Пианистът може да ползва Пианото, за да оркестрира самоубийството си, ала не и преди да триумфира с един последен наратив, променящ изцяло правилата на Играта. В същото време Мейв получава свободата си, макар да не се възползва от нея; Долорес и Теди най-после са заедно, а МвЧ изпълнява съкровената си мечта да се изправи срещу хостове, които могат да го убият и посреща първата си огнестрелна рана със зловеща усмивка. В крайна сметка, иронично или не, всички получават това, което са търсили.
Събитията водят до логични последици и същинският финал представлява въздействащ клифхенгър, който е еднакво позитивен и негативен – от една страна силата на човешкия дух, интелект и съзнание са поставени на пиедестал, от друга са показани най-мрачните, подмолни и разрушителни копнежи на хората. Но не всичко е само черни и бели шапки, и най-интересните отношения се случват точно по средата на тази колизия от мирогледи, а сериалът прави информирана презумпция за евентуалните последици от бъдеще, където роботите получават все повече човешки качества, докато хората постепенно губят хуманността си. Рискът от авария при подобни злоупотреби с „умни” машини е била и основната идея на Майкъл Крайтън, много преди изкуственият интелект да се превърне в модерна заплаха, но Нолан и Джой надграждат това предупреждение по забележителен начин, прибавяйки още плътност и поставяйки основите на синергичен продукт, който ще бъде фактор в телевизията през следващите години.
8.2/10
Останалите епизоди:
88 коментара
Comments feed for this article
06.12.2016 в 03:35
Charger
Надали Форд е убит.Да не забравяме създаването на нов хост в подземната му лаборатория 😉
Уникален сезон!Данo не го разводнят като GoT.
06.12.2016 в 03:46
cinemascrotum
Искрено се надявам да си прав, но засега няма никакви индикации, че Хопкинс е записан за втория сезон. /за разлика от Харис, който вече потвърди участието си/
06.12.2016 в 03:47
Simich
„ще загубя вяра в красотата на този свят. “ I see what you did there 🙂
06.12.2016 в 03:59
Simich
Иначе ще направя 2 коментара на текста:
1. Форд споменава, че за да се освободят от робството, хостовете трябва да опознаят поробителите си. . В тази връкза може да обясним превъзходството на 2 хоста над малка армия хора с пушки. Хектор и русата мацка репетират за масовата престрелка от 30 години. Намигването между престрелката с охраната и сцената от Stillwater, при която крадат сейф, където пак избиват малка армия не е случайно.
2. Епизодът разкрива, че пробуждането на Мейв не е истинско, а е било сценарий, написан от (името на) Арнолд (вероятно зад него стои Форд). Т.е. тя е действала против волята си през цялото време. Докато не решава да слезе от влака и да остане да търси щерката. Дали това е нейното пробуждане?
06.12.2016 в 10:19
cinemascrotum
1. Разбира се, че си прав за Стилуотър тренинга, но с уговорката, че там ставаше дума за хостове, които са програмирани да умрат по време на престрелката, докато тук имахме отряд от командоси в непозната /за Хектор и Армистис/ обстановка и небрежният начин, по който двамата доминираха, бе пародиен. /освен, ако и командосите не са били синтове, което би било „ту мач“, както се казва на чист български/
2. Да, пробуждането на Мейв бе узаконено с личния избор, който направи – да се се върне при детето си, вместо да избяга в света на хората, „Ex Machina“-style. Тя обаче се показа като злобна егоистка, използвайки без скрупули всички /хора + андроиди/ по пътя си и симпатиите ми към нея отдавна са на нулата.
06.12.2016 в 16:42
Philip
Превъзходството на синтовете срещу охраната не е толкова необяснимо – очевидно Мейв беше пипала по настройките им, щом можеха да убиват хора, следователно би могла да им е дала супер рефлекси, невероятна точност и всички други необходими умения, за да бъдат практически непобедими в подобна битка. По-скоро ме подразни, частичната неконсистентност – едва ли някой с подобни рефлекси може да бъде затиснат от една видимо бавната врата.
06.12.2016 в 16:50
cinemascrotum
Мейв им е барала по опциите, но Хектор и Армистис не показаха никакви супер рефлекси /в смисъл не реагираха по-бързо от командосите, затова и вратата я затисна/, просто гърмяха напосоки и улучваха, докато превъзхождащите ги 4 към 1 охранители правеха аматьорски глупости, като например двама да вървят по коридора ЗАД Армистис без да стрелят по нея или други двама да стрелят едновременно по нея от пет метра и да не я улучат, или командос, който влиза САМ в тъмна стая пълна с десетки синтове, след като е наясно, че някои от тях са агресивни… Това не са доказателства за свръхумения на андроидите, а за некадърност на военните, което е необяснимо тъпо.
06.12.2016 в 11:36
Petko
Определено Westworld е събитието на година. Съгласен съм с всички разсъждения. Не ми се ще да коментирам какво ще е във втория сезон. Дано само пак да се появи Хопкинс, пък ако ще и робот с неговия лик да е :). Ще гледаме самураи и т.н. 🙂
Има няколко неща, които ми се сториха необяснени напълно или пък аз не съм ги разбрал.
1. Малко не ми е ясно как Бърнард е с образа на Арнолд, а никой служител и негов колега от парка не е забелязал това нещо. Все пак Арнолд е създател на парка, би трябвало все да има някакви данни и негови снимки някъде в обществото, та това не ми стана ясно, как робот с неговия образ се е представял за служител толкова време. Вярно, че събитията са през доста години, но все пак… Аз ли не съм разбрал нещо?
2. Наистина слабото представяне на охраната срещу измъкващите се роботи. Дали има вероятност всичко да е сценарий и охраната да са също роботи? Или е прекалено и просто това си беше недобре направен екшън…
3. Робота, който си правеше Форд на старата машина в тайната си лаборатория – така и не се разбра на кой е. Има ли някой теория? Дали е самия Форд, а хоста да беше убит от Долорес…или пък Долорес да уби истинския Форд, а хоста му да остане да управлява по някакъв начин? Както и да е…ще разберем след две години чак…
Има и други по-дребни нещица, но най-вече ми е интересно по точка 1. дали пропускам нещо…
06.12.2016 в 11:44
cinemascrotum
Не си спомням точните думи, но мисля, че беше в третия или четвъртия епизод, когато Форд разказваше за Арнолд с обяснението, че е убедил борда да направи така, че всички негови данни /вкл. снимки/ да бъдат изтрити. Това се е случило преди наемането на основния персонал в Парка, така че никой от действащите служители /вкл. младите представителки на борда/ не биха могли да знаят, че Арнолд е съществувал, камо ли как е изглеждал.
06.12.2016 в 12:04
Petko
Ясно, разбрах. Благодаря, явно съм го пропуснал 🙂
06.12.2016 в 12:30
Krampus ⛄
Браво Мен, отнова чудесен анализ! Като спомена младите представителки на борда, на видях дали Долорес не застреля и нафуканата чернилка, която искаше да разкара Форд? Дано не и гледаме наглата муцуна още. Та…от тук и политкоректността, като нож с две остриета. Точно тя, Мейв и жълтия техник ме дразнеха най-много. Иначе си дяволски прав за това, че с никой не се отъждествяваш в сериала. Но пък точно това би го направило една идея по-банален и опростен. Иначе нагледен урок, че хората не бива да си играем с огъня. Защото ако ние убиваме роботи за удоволствие или по план, то те ни убиват завинаги. Без да могат след това да ни възстановят или съживят, както хората правят с тях. Вярно, че пак човек (Хопкинс) стои зад това, но все пак…
06.12.2016 в 12:41
cinemascrotum
Абе да ти кажа честно, иска ми се да не са убили Шарлът, щото бих дал мило и драго за голи сцени с Теса Томпсън във втория сезон. 😀
06.12.2016 в 12:45
Owen
Да не забравяме, че Уилям пристига като гост 5 г. след смъртта на Арнолд и тогава не знае за него. По-късно оглавява Делос и купува парка.
06.12.2016 в 23:59
PR
Малка вметка – Бърнард вижда снимка, на която е с младия Робърт, това е моментът, в който „си спомня“. Не съм убедена в кой епизод точно беше, тъй като изгледах последните на един дъх.
06.12.2016 в 11:51
Tornto
Азимов vs. Крайтън? „Bicentenial man“ бе признат за такъв, след като умря. „Bicameral mind“ направи от хостовете хора, след като умря… убит от тях.
BTW: Все очаквах някакво „намигване“ за Елси Хюз, в посока Downton…, ама не би…
06.12.2016 в 12:15
I am fun at parties
Що се отнася до смъртта на Форд, според мен Нолан е взел под внимание и възрастта на Хопкинс. Да е жив е здрав човека, но между заснемането на двата сезона ще има поне 2 години разлика, така че може и това е изиграло роля за този финал.
06.12.2016 в 12:42
cinemascrotum
Най-вероятно е така, пък и Форд изпълни целта си по възможно най-драматичен начин и всичко след това би било стъпка надолу за персонажа.
06.12.2016 в 14:29
POW R TOC H
От мен – едно голямо БЛАГОДАРЯ, за всички сказки по темата, а и не само за нея(че не съм драскал от маса време). Признавам, че нямах възможност да следя много внимателно всичко случващо се, и всичко написано от теб ми идваше чудно.:)
06.12.2016 в 16:25
cinemascrotum
Сега е времето да удариш един маратон на целия завършен сезон и със сигурност ще забележиш още много неща, които съм пропуснал. 🙂
06.12.2016 в 16:40
Fori
Мейв получи бежка – „Park I Sector 15 Zone 3“
Това май означава, че имаме повече от един парк? Има материал за втори сезон… 🙂
06.12.2016 в 17:34
Petia Ivailova
Пък аз следя „Хора“ и съм предубедена към НВО, освен това по принцип съм на страната на ИИ… Затова си мислех, че няма смисъл да гледам и този сериал, но след толкова положителни ревюта, може да попрехвърля сезона в началото на следващата година.
06.12.2016 в 17:44
cinemascrotum
„Humans“ не ме накефи. Може би, защото вече бях гледал шведския оригинал и не бях впечатлен от UK преработката. „Западен свят“ също е нещо-като-римейк, но поне има достойнството да усъвършенства, а не да повтаря дословно предшественика си.
06.12.2016 в 18:35
Т
http://www.thisisinsider.com/westworld-season-1-episode-10-finale-analysis-2016-12/#elsie-called-him-a-creepy-necro-perv-when-she-caught-him-having-sex-with-the-hosts-on-company-time-11
06.12.2016 в 20:29
Надир
Логан се взривява на гърба на коня. Всеки хост има взрив в гръбнака, който се задейства при преминаване границата на парка.
06.12.2016 в 20:34
cinemascrotum
Хахахахах, човече, разсмях се с глас, браво. 😀
07.12.2016 в 08:40
Силвия
Това с взрива е популярната теория, но ми се иска да видя как точно на Били ще му връчи компанията супер-богатия и влиятелен тъст, при положение, че е влязъл със сина му в Парка и синът му така и не е излязъл. Колкото и безскрупилни да описват семейството на Логан, така и няма как да ме убедите, че ей така ще дам целия контрол на 90% убиеца на сина ми……
Твори аргумент против : конете не би трябвало да могат да прекрачват границите на парка, така както Хектор не успя да премине през асансьора. Е че ако беше толкова лесно просто да се взривиш, всеки, който е дошъл да си поязди из хълмчетата по покрайнините ще се взривява. А и защо Логан не би спрял конят?
Не, ако потвърдят, че Логан се е взривил на гърба на кон от парка, ще е абсолютно безсмислено (плоско) решение.
По-скоро Логан е докаран до ръба на безумието, унизен и смачкан в парка. Открива собствената си същност на мижитурка, излиза от парка и тихомълком решава да се преориентира към бране на гъби. Били междувременно използва новооткритите си умения и поема контрола.
Само да вметна, че не разбирам какво пък толкова всички скачат срещу Логан. Поне е реалистичен аз ъ хюмън биин. Били ми ходеше по нервите през цялото време и успя да превърне любим образ „МвЧ“ в образ, за който не ми пука и нямам търпение да го смачкат. Мерси за всичките пари,д ето си инвестирал в парка, амааааа хайде да застанеш там срещу хората с пушките и ако може да се усмихнеш…..
07.12.2016 в 09:25
cinemascrotum
Това сериозно ли е котирана теория? Що за тъпи парчета виреят по тия фенфоруми? Очевидно, че е станало нещо подобно на това, което описваш във втората половина на коментара си.
Уилям/МвЧ има изкривена психика и не може да го преценяме, сравнявайки го с нормален Гост. Накрая се усмихна, защото никога не му е пукало дали ще умре в парка, даже донякъде това беше и целта му. Просто е доволен, че въпреки провала с Лабиринта, е изпълнил мечтата си – след 30 години на фалш, да усети Играта максимално „истински“.
07.12.2016 в 10:55
Силвия
„Края“ на Мъжа в Черно беше много готин. През цялото време си мисхел че по-скоро Мейв е осъзната и готова да тръгне към света и МвЧ ще се запознае с нея и ще открие, че цялата инвестиция си е струвала.
С финалната сцена с опълченците в храстите усмивката „О, да, прав бях. Да го духате всички, имаше следващо ниво.“ беше покъртителна.
Малкия детайл, че всички „хора“ бяха шокирани, а всички машини се усмихваха + Мъжа в Черно, който също откри смисъла на живота си с осъзнаването на машините. Все пак и той притежава парка с тази надежда – да открие истинска ли е била Долорес, да подтикне машините към свобода.
Хенс и коментара ми – от мен към Мъжа в Черно – „мерси за всички пари, които си изсипал в парка. Ако обичаш, задоволи се със смърт от осъзнатите си машини и остави втори сезон без персоната си. Изчерпа се, сори“.
Като цяло частта от МвЧ, която е Били ме побърква. Ед Харис имаше много трудна роля, самият факт че успя да ме ядоса означава че съм усетила омразния Били като маниери и поведение 🙂
Не мога да преценя доколко е лъжа „потвърдения“ му кастинг за сезон 2. Това е често срещана практика при сериалите – да се подава „подвеждаща“ информация към idmb, за да се подхрани грешна надежда или да се скрие изненадваща смърт на герой.
За коня – да, преобладаващата теория е че Логан е мъртъв и феновете на сериала са щастливи, понеже от трети епизод мечтаят за развръзка, в която Логан е убит. Е, предпочитаха да е от машина, но все пак, убит от взривяващ се кон (машина) е клоуз инъф. Не че са псевдо-фенове/ глупави, просто омразата към Логан ги заслепява да видят, че това ще е голяма дупка в историята.
07.12.2016 в 11:06
cinemascrotum
Информацията ми за участието на Ед Харис във втория сезон не е от IMDB, а от едно скорошно негово интервю, макар че той използва думата „involved“, което със сигурност означава, че няма да е сред главните.
06.12.2016 в 20:31
Надир
Кого майстореше Форд в мазето?
06.12.2016 в 21:37
Ivaylo
Негърката:
Както се и очакваше действията на негърката се оказаха режисирани. И по добре защото наистина изглеждаше обсурдно тая да си развява коня както си реши и никой да не забележи. Много дразнещо беше. И не съм съгласен че слизането и от влака е осъзнат избор. Спомените или бляновете както ги наричаха свързани с „дъщеря и“ са резултат от предишното и програмиране според което тя трябва да обича и пази тази „дъщеря“. И тя направи това за което е била прорамирана. Така че дотук с осъзнаването. Разбира се, това ни се представя като осъзнаване. Ако беше представено по друг начин можех и да го приема но не и в този вид.
Долорес:
Ако бъде измерен дебита на сълзите на Долорес то сигурно надвишава дебита на Нил и Амазонка взети заедно. То беше реване то беше чудо. А тя щото била осъната и имала чувсва. Един робот не може да има чувства. Според мен от едно изкуствено съзнание може да очакваш логика но не и чувства. Как се програмират чувства? След като дори никой не може да обясни как хората изпитват любов то как се програмира любов в един робот? Не може! Да можеш да го програмираш и да му кажеш ти ще обичаш еди кой си. Само че това не е любов. Това са определ брой редове програмен код. Та чак и със сълзи. Ама тя щото била осъзната. Абе я си………
Дори и стрелбата по Форд не е осъзнат избор. Той и показа пистолета с който е убила Арнолд. А в нейният програмен код има ясни инструкции какво трябва да прави тя с този пистолет. 🙂
Форд:
Ако това беше последният епизод с участиети на Хопкинс наистина сериалът губи. Това може да се компенсира ако вкарат друг образ и поканят някой актьор от величината на Хопкинс. Но аз все си мисля че пак ще видим Форд. Голяма е вероятноста Долорес да е застреляла синтетичният му двойник. Макар че не мога да измисля какъв може да замисълът на това. Може пък да иска всички да го мислят за мъртъв а той да си пече задника на някой остров. Спомнете си че Шарлот отиде при него и му каза че след тази вече той трябва да се оттегли. И той я попита от къде е сигурна че няма да шчупи играчките си и след това да се прибере. Е видяхме че той направи точно това. Клише ако питате мен. Създател който е убеден че творенито му не може да съществува без него.
И една негова реплика ми направи впечатление. Когато покани МвЧ/Уил на партито той каза: Все пак ти притежаваш това място. Или поне по голямата част. Какво ли иска да каже с това?
Нелогичното бякство на негърката и други двама нудисти:
Да смешно беше. Но си мисля че охранителите и те бяха роботи. И като се има предвид че всиччко е режисирано сигурно Форд е бърникал и техния код за да може Мейв да избяга без особени проблеми. Иначе няма обяснение за нелогичните действия на охранителите. Всичко е дело на Форд. Дори и изолирането на контролния център. То какво остава за препрорамирането на едни роботи.
На партито когато Уил/МвЧ и Бернард се разминаха първият се обърна след него. Мисля си че това ще има продължение.
Айде стига толкова че стана много дълъг коментар.
07.12.2016 в 09:34
cinemascrotum
Негрицата бе програмирана да излезе от Парка, но тя остана. Това, поне доколкото стана ясно, е неин личен избор, продукт на някакъв вътрешен монолог, който индикира съзнаването, поне според идеята на Арнолд. Естествено, може и да си прав и да се е случило точно обратното, но засега съм на мнението, че остана по собствено желание.
Долорес е ясна, дехидратацията е пълна. Но тя циври по програма, защото трябваше да играе селянката-в-беда, която постоянно е бита и употребявана, а баща й – убиван, често пред очите й. Ревът беше единствената реакция от кода й. Едва след като открива как да говори със себе си /интроспективния монолг/ се променя изцяло в края на епизода/сезона.
Размяната на погледи с Бернард и Уилям наистина е многозначителен момент и предполага продължение. Може би Уил /имайки 30-годишен опит с андроидите в естествения им хабитат/ забеляза нещо в него и ще го разкрие като синт във втория сезон, не знам.
07.12.2016 в 11:13
Силвия
Бернард спомена, че в новия наратив на Мейв тя има действия след като слезе от влака „in the mainland“ каквото и да имат предвид под „mainland“ – че паркът е остров и се връщаш на континента. Че парка е британските острови, а влака те връща в Европа. Че парка е на друга планета / сателит/ луната, а „влака“ те връща на Земята….
Мейв решава да слезе от влака. Възможно е това да е бранч от наратива й – Долорес също има различни варианти – например ако дойде гост черна шапка я изнасилват и избиват семейството й. Ако дойде гост бяла шапка, той убива нападателите и за награда Долорес го кани за вечеря и му се отблагодарява (намиг, намиг).
Напълно е възможно и на Мейв наратива да се раклонява – ако остане на влака и ако слезе от влака. Имам усещането обаче, че Лиза Джони по-скоро искаха да натъртят, че си е нейно решение.
Хареса ми и и че Мейв спомена на Феликс, че той не е робот. Можеше и да лъже, можеше и да не знае, но идеята за хора, които биха пуснали Скайнет 2, само и само да покрият малките си грешки и да не загубят работата си, и докато правят това виждат как нещата ескалират извън техния контрол много ми хареса. Да, не е яка за „филм“, във Холивуд не стават такива неща. Но в истинския свят – да, много ми беше реалистично.
Роботите могат да изпитват емоции. Ние също сме сбор от химия. Защо на някои хора им е трудно да го възприемат? Само преди 150 години в щатите са вярвали и са знаели, с доказателства, че черните не могат да изпитват емоции. Че те са черни, създадени са от Бога да служат на хората (белите). Те не са хора.
Аналогията с машините, създадени да служат на хората всички я виждаме, няма смисъл и да с екоментира.
Според мен обаче въпросът не е „are the hosts human“. Естествено е, че не са. Все едно да питаш „are black people white people“. Много ясно, че не, но не това е въпросът. Трябва да питаш „are black people human“. По същата причина въпросът за роботите не е “ те ся отличими ли са от хората“ – целта не е да са неотличими, така както целта на черните не е да те убедят че са бели, включително и като се боядисват всяка сутрин. Въпросът е по-скоро „роботите могат ли да са част от обществото“. Любимата ми вселена за пример е questionablecontent.net – изключително скучен уебкомикс в огромна част от времето със спорадични интересни истории. Но това, което обичам в него е, че роботите и хората живеят в общо, споделено общество и всеки просто си гледа собствения всекидневен интерес.
07.12.2016 в 14:36
Ivaylo
Все си мислех че паркът/парковете са в някоя пустиня. Все пак се изисква доста пространство за направата на един такъв парк. Никога не съм замислял че може и да е на остров. Но след това „mainland“ логично е да се заключи става въпрос за остров. Но чак пък на Луната не мисля.
Меив „реши“ да слезе от влака след като видя как майка прегръща дъщеря си. Може определени части от кода и да се активират от определени образи. И в предишните епизоди имаше такива моменти с други хостове.
08.12.2016 в 09:39
cinemascrotum
Относно дебата дали Мейв е взела решението си сама, това видео /в частта 01:00 – 01:30/ дава директен отговор:
08.12.2016 в 14:19
Силвия
Доста ме дразни, когато режисьор трябва да дообяснява какво имал предвид с една и друга сцена.
Да, много му е гениално на Нолан смяната на камерата от стабилна към ръчна, много показвала, ама в крайна сметка публиката не го разбра. Ако трябва да обясняваш извън шоуто какво е трябвало да сме видели на екрана, значи не си се справил.
Същия шит пробута и Джей Джей за Пробуждането на Силните – трябваше да дообяснява искал ли е Кайло още от началото да убие Хан… За мен е по-смислено да е искал, ама Джей Джей го направи „доброто сополиво нерешило още“ момченце, което чак на моста поема към тъмната страна.
Като „Хан стреля първи“ – защо имаме проблем с героите, които взимат и „лоши“ решения?….
Та и това с Мейв. Да не говорим,че аз по правило не смятам казаното в интервюта за част от канона на някакъв филм/сериал.
Помните ли Кристин Милиоти ? Или Джей Джей как лъжеше че имат сценарий за Загубени? Или Нолан как лъжеше, че всичките ни въпроси ще получат отговор на края на сезона на УестУърлд? Е аз имам поне още 4-5 въпроса за героите му и случилото се през сезона, които чакат отговори. Не са много и много важни, но все пак…. Много неща останаха неясни (като изборът на Мейв) и такива дето трябва да се доуточняват с интервю-та след филма, в които я е важно, я не.
Днес наваксвах с туитъра на Евън Рейчъл, явно с нея не се екзалтираме за едни и същи неща. Много ни навиваше колко ще е як един епизод, то се оказа, че просто вече не е damsel.
Сега виждам, че за нея големия туист на сезона е, че тя е Уайът….
На мен „Кой е Уайът“ дори не ми беше въпрос. „Кой уби Джей Ар… така де Арнолд“ също не ми беше интересно, стига да е бил хост. Все тая коя от машините, важно е да е машина. И какво има в мазето също не се вълнувах…..
08.12.2016 в 20:31
vяsko
Казаното от Нолан в краткото клипче съвпада с масовото мнение, съответно не представлява опит за обяснение на неразбирателство, напротив – позволява си да говори директно именно защото е бил разбран и нещата вече така или иначе са ясни.
Това, че Мейв знаеше, че дъщеря й не е реална, но плю на логиката и последва чувствата си (както правят хората) беше (освен предвидимо, още щом чухме, че влака тръгва след 15мин) нещо като неофициално welcome в клуба на човеците.
А изричното показване на точка infiltrate mainland бе като намигване на фокусник, който показва, че бомбето му е празно – уверение към зрителя, че слизането от влака не е част от наратива й. Мейв явно вече се намираше в подножието на върха на пирамидата, бе претърпяла метаморфозата на болката водеща до осъзнатост и й трябваше един последен push – ход, с който изкрънкаха малко екшън с излишното й разкарване до влака. Признавам си, мислех, че тя вече е от „наште“ (морално), но все пак е сериал и трябват пълнежи. Пък и от това й доосъзнаване в последния момент има две последствия:
– желаният (от мен де) сблъсък между Форд и Мейв се състоя, макар и индиректно, и в него Мейв надцака Архитекта си.
– манипулациите и използването на хора и хостове от нейна страна са били част от наратива й да напусне парка, за 15-те секунди откакто доизкачи пирамидата и скъса с роботското си минало Мейв няма кофти поведение към никого, така че има шанс Скротума да промени сегашните си нулеви симпатии към нея.
Освен ако в бомбето на Нолан няма скрит заек за след антракта.
06.12.2016 в 21:42
tt
Скротуме, благодаря ти за великолепните ревюта, сериалът наистина си заслужаваше !!! Сякаш стана ясно че има повече от един парк, и бележката за Мейв където пишеше парк 1, а и видяхме при бягството как тренират бойци с меч, явно ще гледаме средновековна Япония следващия сезон 🙂
Много ми е любопитно защо след като Мейв слезе от влака изгасиха светлините, сякаш след като тръгна влака затвориха парка и оставиха роботите сами да се оправят заедно с гъзарите вътре, които бяха на партито ?
Аз поне не си отговорих на въпроса, къде се намира парка, ако има някой по наблюдателен от мен моля да сподели 🙂
07.12.2016 в 09:43
cinemascrotum
За локацията на Парка има теория в линка от коментара на Т, по-горе.
Mainland звучи доста двусмислено, но ако наистина се окаже, че са на някакъв остров, това ще е поредната прилика с „Джурасик парк“.
07.12.2016 в 11:28
Силвия
Изкефих се на easter egg – а на Долорес за Динозаврите. Не само че спомена зверове, големи като планини – дотук добре, но вметна, че от тях са останали само кости и кехлибар (amber)!!!
Това си беше мнение на някой, който живее във вселена, споделена със вселената на Джурасик парк.
…. Или просто easter egg :-D.
Изкушавам се да приема за момент изказването на Долорес буквално – че „тук“ в нейния свят някога е имало огромни зверове, т.е. че паркът се намира на същия остров, в който са възкресени динозаврите от „Джурасик парк“.
07.12.2016 в 11:56
cinemascrotum
Наистина беше яко по чисто фенбойски начин, но това, както и всички останали асоциации с „Джурасик парк“, са просто реверанс към сходните сюжети на Крайтън. Даже очаквах по някое време Форд да изцепи, че „не са щадили средства“ – култовата фраза, която повтаряше Хамънд в „Джурасик парк“ и която се спомена в ориентировъчния клип в аероплана на „Westworld“ от 73-та. 😀
07.12.2016 в 07:39
Gaivs Ivlivs Caligvla
https://www.youtube.com/watch?v=cvZRA4C1Oi4 я хвърлете тука едно очо,издадено 2015 г. 😉
07.12.2016 в 13:45
cinemascrotum
Чуйте монолога на Хопкинс от първите 45 секунди на това парче лайно – все едно слушам изтрита сцена от „Западен свят“. Ето го туистът на сезона – Форд не е мъртъв, а се е прехвърлил в друга атракция с роботи. 😀
07.12.2016 в 14:38
Ivaylo
Как изобщо се е съгласил да участва в това?
07.12.2016 в 14:12
Krampus
Ха-ха-ха, добреее 😉
Скроти, не съм съгласен с теб, че този човек трябва да се изучава само в учебниците по актьорско майсторство и в психиатричните трудове. Трябва да се изучава и в класическата музика! По-долу е доказателството, че този човек е всестранен талант. Почти съвременен Леонардо.
http://www.gnezdoto.net/video/767-vals-napisan-ot-syr-antyni-hopkins-udivitelno
07.12.2016 в 15:21
cinemascrotum
Хопкинс никога няма да умре, просто ще се превърне в музика. 🙂
07.12.2016 в 17:52
vяsko
07.12.2016 в 18:42
cinemascrotum
Добър видеоанализ. Самият Хопкинс сподели наскоро, че точно този момент /обяда с Кълън/ е любимата му сцена от „Западен свят“ – личи си, че я е изиграл с удоволствие.
07.12.2016 в 21:17
Owen
Супер, ама как пропуснаха най-силния момент? – „…don’t get in my way…“
07.12.2016 в 21:04
Т
Пожелавам си в този сериал да има още един Ханибал – Мадс Микелсен. 🙂
07.12.2016 в 21:20
Owen
Ей, нямаше да видя еaster egg-a в репликата за динозаврите и кехлибара. Аз направих асоциация с една мисъл на Емил Чоран, оня дето в голяма степен инспирира „True Detective“, че моралния облик на човечеството е по-зловещ от външния облик на динозаврите. Търсил съм под вола теле, пък то било яйце.
Някой каза, че определени образи като „майка прегръща дъщеря си“, активирали части от кода. Така е и при хората (при някой, ако не активират не означава, че не е „програмиран“, а че може би е социопат).
За съдбата на Логан – ясно е, че парка е от „затворен тип“🙂, така че единствения начин оня с коня да излезе е с „метрото“.
Викате – Долорес много ревала, има си хас, ама накрая нИ рИва нали?
07.12.2016 в 21:41
Aleksander
Ще правиш ли ревю за Hacksaw Ridge? Мерси!
08.12.2016 в 01:16
Потресен
цитат : “ тези бурни чувства имат бурен край:
Скротуме моля те седни и го научи тоя английски да не се излагаш така друг път…..
08.12.2016 в 09:25
cinemascrotum
@Aleksander, ще гледам филма, чак след като излезе на HD, така че не очаквай „ревюта“.
@Потресен, единственият, който се излага в момента /и то не за първи път, съдейки по предишните ти малоумни коментари/ си ти. Цитирал съм оргиналния български превод на „Ромео и Жулиета“ от Валери Петров – мислех че е близко до акъла, но явно съм забравил какви имбецили се мотаят в този блог.
08.12.2016 в 13:37
Aleksander
УААААаааааа *ХЛИП ХЛИП*
„така че не очаквай „ревюта“.“
Crying intensifies… sob.
ПП. Какво мислиш за Mr. Plinkett (Red Letter Media)?
08.12.2016 в 14:41
mad_dog
Страхотно ревю на страхотен сериал, въпреки немалките очеизбождащи минуси, които и ти си изброил по горе!
А по въпроса дали Форд е робот, нали забеляза накрая ръкостискането му с Бернард и разговорът му в предишен епизод отново с него, в присъствието на Бил Хикок. 🙂
08.12.2016 в 15:18
cinemascrotum
@Alexander, Плинкет е много добър, поне в анализите на „Star Wars“. Не съм гледал останалите му видеота.
@mad_dog, да, забелязах го, но ако имаш предвид пилотния епизод, когато Форд обяснява, че „simple handshake would give them away“, не мисля че си прав, защото той има предвид най-старите модели, които постоянно са се разваляли. Ако приемем, че синтът, който се конструрираше в мазето, е Форд, то той не би трябвало да има проблем с ръкостискането, защото е съвремен 3-D принт. Пък и има много хора, които подават ръката си за здрависване по този начин. 🙂
По-вероятно това прощално ръкостискане е нещо като символично „предаване на щафетата“, а сцената олицетворява картината „Сътворението на Адам“ от мазето – „The divine moment when God gave human beings life and purpose.“
08.12.2016 в 20:43
Alexander
Гледал ли си му последното за Дъ Фарс Ауейкънс? Беше много добро.
08.12.2016 в 21:10
mad_dog
Мхм, в пилотния, позабравил съм за какво идеше реч, пак ще се гледа нека поотлежи малко. Но психопат като Форд да си отиде пред такава посредственна и не на нивото му публика, при положение,че видяхме ,,Westworld“ да не е единствения … абе ше поживеем, ще видим какво са подготвили авторите.
08.12.2016 в 19:36
ghtmht
Ако някой е пропуснал- след финалните надписи има „end-credits scene“.
Какво мислите за нея?
08.12.2016 в 23:32
margo
Мисля, че трябва да сме по-снизходителни към служителите и охраната на парка. От самото начало се демонстрира пренебрежително, унизително или насилствено отношение на персонала към хостовете, явно подклаждано от самия Форд (сцената със скалпела). Реакцията в последствие бе тотален шок, все едно тостера да подскочи и да те ухапе. Самия шеф на охраната бе проснат по задник колкото пъти реши да влезе в парка, това би трябвало да е сигнал, че горките задници от екипа му са съвсем не наясно какво би могло да се случи в ситуацията, която се случи, камо ли пък да реагират адекватно на нея.
Много добри ревюта за целия сезон на сериала, благодаря!
09.12.2016 в 19:54
Owen
Ето ви едно имбецилско christmas-easter egg 🙂
10.12.2016 в 23:18
Mike
За мен това е идеален и завършен сериал! Последната реч на Хопкинс е много силна и е кулминацията на цялото шоу и показва осъзнаването на машините, които си искат техния си свят. Реакцията на Ед Харис на финала беше наистина добра, но за мен той няма продължение – той вижда мечтата си роботите „да отвърнат на удара“, но няма никакъв шанс за реакция. Според мен той е мъртъв буквално секунди след като го видяхме да се усмихва злобно.
И аз си мисля, че втория сезон може да няма нищо общо с първия точно заради лисчето на Мейв: „Парк 1, сектор бла-бла…“ А и видяхме самураите… Едва ли има какво друго да се случи тука – всички хора ще бъдат избити, роботите ще си властват в парка, докато не им пуснат бомбата отвън и това е! Не виждам какво иначе ще стане…
11.12.2016 в 13:06
cinemascrotum
@margo, може и да си права за елемента на изненадата, просто самата сцена с престрелката ми е страшно противна, каквато и вътрешна логика да й търся. Опитах се да я приема като поредното намигване към геймърските шутъри, но дори така изглежда тъпо. Ако във втория сезон има подобни VHS екшъни, по-добре да не ги режисира Нолан.
@Owen, такава кръстоска дори на Нолан не би могла да му хрумне. Прати му имейл – може с негова помощ най-после да видим добър „Star Wars“. 😀
@Mike, Форд наистина приключи плана/живота си с финес и не виждам какво би спечелил сериала от бъдещото му участие. Ед Харис обаче не е мъртъв, просто ще има смяна на местата, т.е. във втория сезон той ще бъде затворникът, а андроидите ще го командват. Има време до 2018, ще видим. Важното е, че „Западен свят“ е най-гледаният първи сезон на HBO, което е показателно, ако не за качествата му, то поне за зарибяващия му ефект.
12.12.2016 в 10:25
Killua
С голям кеф ти изчетох всички ревюта за Уестуърлд и ми беше почти толкова голяма зарибявка, колкото самия сериал.
И понеже мернах дискусии относно това къде е паркът – има теория, че е остров и предвид името на компанията Делос, този остров може би е гръцки. То всъщност си има остров Делос, но тъй като е прекалено малък, за да е на него паркът, може би е някой друг от по-големите? Не че природата в сериала твърде много прилича на гръцка, ама ако приемем, че всичко е изкуствено създадено…
12.12.2016 в 11:33
cinemascrotum
Благодаря за добрата оценка. 🙂
Гръцкото име е в тон с гръцко-митологичните препратки в сюжета, но сериалът се развива в далечно бъдеще, така че вариантите за спекулации са безкрайни. Може да е имало някакъв нуклеарен апокалипсис или природен катаклизъм, който да е разцепил САЩ в архипелаг и островът на „Западен свят“ да представлява някогашните Юта и Аризона. По-добре това, отколкото да се окаже, че е островът от „Изгубени“. 😀
12.12.2016 в 18:16
Owen
! Извън темата.
(Със „скротуме“,“скроти“ и др. съм свикнал да се обръщам единствено към моя собствен, затова ще използвам първата част.)
Синема, кога ще гледаш Rogue One?
Аз до вчера бях сигурен, че ще чакам торентите, но внезапно, като грип ме обхвана няк’ъв свински/птичи хайп и вече имам билет за четвъртък (явно ваксината „еп.7“ вече не действа). Като всеки здравомислещ маниак съм наясно какво си причинявам и организма ми неизбежно ще го изхвърли, но процеса ще е мъчителен и ще имам спешна нужда от имуностимулиращо ревю.
Хич не ми се ще да търся някой дежурен (пишман)специалист.
12.12.2016 в 20:11
vяsko
А, не е грип, ефекта на новите трейлъри, тв спотове + имперският марш отново на голям екран, ще да е. Тру стори.
12.12.2016 в 20:44
margo
Глобусите номинираха Ууд, Нютън и сериала като цяло, но ни една номинация за мъжка роля, WTF?!
12.12.2016 в 21:13
Owen
Щото глобусите са кухи.
И до Ууд се мъдри Райдър (Stranger Things) – виждали сме и по-странни неща.
12.12.2016 в 21:47
cinemascrotum
Номинациите на Ууд и Нютън бяха напълно предвидими, макар да е спорно дали са номинирани заради изпълненията си или в името на Коректността, имайки предвид факта, че Нютън е еманципирана чернокожа, а само преди десетина дни Ууд сподели, че е била малтретирана сексуално в миналото си. /доста удобен момент за такова публично признание, но пък обяснява защо се справи толкова достоверно в rape-сцената от пилотния епизод/
Колкото до мъжките номинации, бях изцяло убеден, че Харис и Марсдън ще бъдат игнорирани, но да снъбнат Хопкинс и Джефри Райт?! Това е подигравка таланта на тези актьори, за която няма оправдание. Вече не вярвам в красотата на този свят!
17.12.2016 в 18:26
Силвия
Четох някакви мнения, че е по вероятно Сър Антъни Хопкинс и екипа му да са отказали номинация. За Райт си е брутален пропуск. Естествено това са само непотвърдени предположения
14.12.2016 в 09:55
sn
Някой с мнение за Hacksaw Ridge на Мел Гибсън?
14.12.2016 в 16:58
Fori
И аз чакам специалиста да се изкаже…за „Nocturnal Animals“, „Arrival“ или евентуално за „Allied“… 🙂
17.12.2016 в 00:57
Т
Allied не си струва ревюто, освен ако не иска да им сипва с черпака. Nocturnal Animals не съм го гледал, а Arrival ми оправда очакванията. На мен ми хареса, а на доста хора не, явно са очаквали екшън и напрегнати моменти. Поздрав https://www.youtube.com/watch?v=m7pXzeACwf8
18.12.2016 в 00:29
Оигофуен
‘баси, пич, като имам предвид останалите ти постове, тук приличаш на литературен „критик“ от соца, който публикува помагало за класно по литература – сборник литературни анализи по Йовков/Вазов/Вапцаров/Смирненски/whatever. Чак пък толкова ли си се подмокрил?
18.12.2016 в 02:14
Един киноман
Скро, браво за задълбочените ревюта за този уникален сериал. Очаквам до края на годината да ни изненадаш с поне едно-две ревюта и на филми – напр. Assassin’s Creed или Gold.
18.12.2016 в 21:31
Хайнц
Като цяло, сериала е поносим. Има известно „преиграване“, тук -там от страна на НВО (сцените с голи хора, полови органи, оргии и кръвопрполиване) си приличат още с тези от сериала „Рим“, на НВО.
И никъде в сценария не са намесени военните?? При положение, че роботите от сериала са идеалните войничета – и да няма нито един генерал, заинтересуван от тях?
п.с. новия филм от света на „Звездни воини“, си заслужава едно „ревю“ , и личен съвет към феновете: „за бога братя, не купувайте“! Тоест, изчакайте ХД качество от торентите и го изпиратствайте, но в никакъв случай, не даваите пари за да го гледате ….
18.12.2016 в 21:36
11111
Абе що не се хайнец отзад…
19.12.2016 в 15:28
S
Единственото нещо, което ме привлича в този сериал е голото тяло на Бен Барнс, но даже и заради него не бих го гледала.
18.01.2017 в 10:57
Генерала
Не ми хареса сериала. Просто не ми пукаше за тези миксери с интеуект.
18.01.2017 в 22:52
S
И на мен не ми пукаше за роботите. Стана ми тъжно, когато разбрах, че Лоуган се е взривил. Не заради друго, а защото ми харесва голото д**е на Бен Барнс. Няма талант да играе мъжкари, но поне визия има.
20.02.2017 в 23:48
Simond
Г-н Скротум, гледахте ли сериала „Табу” с Том Харди? Би ми било интересно да видя мнението ви за него!
21.02.2017 в 04:38
cinemascrotum
Ще го подхвана наведнъж, когато излезе пълният сезон другата седмица.
12.03.2017 в 16:39
Marshal Boy
След като изгледах финалния епизод на „Westworld“…останах със смесени чувства.Не мога да определя съвсем точно причината, но на фона на блестящите 9 предходни серии,10 епизод ми се стори ненужно продължителен, а на моменти-ненужно повтарящ едно и също в стил „омагьосан ден“. Направи ми впечатление и друго- вместо да даде отговор на въпросите,които са насъбрали зрителите на сериала, като че ли финалът е бил съшит с бели конци…Разбира се,това може да е резултат от различното виждане на всеки един от деветимата режисьори,които са заснемали отделните епизоди на филма, а може и да са съзнателно оставени gaps, които да провокират интереса на зрителя,и да го карат да тръпне в очакване на втория сериал. Следващите редове от мен нямат за цел да принизят великолепния сериал,нито да го критикуват, а представляват моето виждане и до някаква степен, анализ на определени моменти.
Както отбеляза и Премъдрия Скротум, на първо място доста накиселяваше на езика на естета, трансформацията на Will-No-Smith, в Man In Black, (в оригиналния филм с това заглавие,Уил Смит беше назован Агент Джей,а вероятно повечето зрители са се досетили, че английски jay означава „сойка“). Няма никакво правдоподобно обяснение за еректиралото до небето самочувствие на Уил , в рамките на 3-4 изминали дни в Парка. Освен ако разбира се, това не е ефект, дължащ се на общението му, в това число и не-платоническо, с Doll-ores.Този вариант обаче го изключвам, понеже вече знаем,че тази сюжетна линия се развива 30 години назад, когато Долорес е като цяло неосъзната, и по-скоро представлява образа на средновековната мома от апокрифната християнска литература-тип „Многострадалната Геновева“, а не на пробуденото съзнание, осмислило факта, че вътрешния глас в главата и, е Богът – „Аз“. Едва след 30 години,тоест,в другата сюжетна линия,изстрадалата Долорес стига до ницшеанския извод-че Бог ТРЯБВА ДА Е мъртъв.И скъсвайки със смирението си и страданието си, подхожда по съответния начин,за да МОЖЕ ДА ЖИВЕЕ ЖИВОТА СИ-тоест,убива Бог/Създателя си/. Но…това е след 30 години,освен ако в Парка освен всичко друго,може да се изкриви временно-пространствения континуум,тоест да влезеш в някоя от множество „джобни вселени“(както в друго произведение на Майкъл Крайтън-„Фатален срок“).Това обаче го изключвам напълно на този етап.
Връщам се на времето „преди“- Will-No-Smith за 2- 3 серии, премина от стадия на романтичното „имаго“, към новоизлюпената сойка, на която и е пораснала паунова опашка/все се сещам за теорията за „пауновите пера“,описана от д-р Форд/. А как така му пораснаха паунови пера на Will-No-Smith, като е ясно, че след двете седмици в Парка, ще се върне в реалността,където го очаква брак с Бедното Малко Богато момиче,чиито богат татко не е особено възхитен от бъдещия си зет. И че в реалността, вероятно Логан ще му е своего рода шеф,а в най-добрия случай-негов съдружник с мажоритарен дял…Изобщо не споделям хипотезата, че голичкия Логан е излязъл извън рамките на Парка,и се е самовзривил. Ако всеки (раз(за)блуден Newcommer,който е кривнал малко с коня си от демаркационната линия, се е взривил, какъв Парк ще е това? Направо Юрския парк би бил безопасно място, щом лекото кривване от пътя,води до Биг Бенг…
И още нещо-ако имахме даже само един инцидент в Парка-тоест, Логан се е превърнал в Конника без глава, откъде-накъде богатия татко ще се съгласи да си даде авоарите, за да закупи подобно нездравословно място? WTF…както би казал богатия Татко на идеята да закупи мястото, станало лобно за сина му.
Но да се върна на въпроса за Големия обрат-за мен е крайно мотивационно неправдоподобен. Дори ми се струва,че е имало някакъв друг замисъл за обяснение на Големия Обрат, но накрая от екипа са решили,че ще е най-добре Will-No-Smith, да стане Man In Black.Съвсем в духа на филма със същото име…
Всъщност,на мен героя на Ед Харис повече ми напомняше на един трагичен герой/“Квакера“/ от „Седем психопата“, който беше изгубил семейството си и себе си.
Никой дотук, дори Великия Скротум, нищо не спомена за интригуващия факт,че Логан явно беше дошъл в Парка,за да задоволи сексуалния си апетит. Имплицитно стана ясно, че той задоволява нагона си не само с жени,но и с мъже/поне това се подразбра от епизода с първото му появяване в Парка/. Аз лично бих си задал въпроса, дали не е малко опасно, да участваш в междумъжка оргия, с нещо,което by default , е с метална анатомия? А е с метална анатомия,понеже преди 30 години, 3D принтерите явно не са били в действие. Тоест, на теория е можела да настъпи някаква нетрудова злополука,която вече би била наистина Големия Обрат…
Направи ми и още нещо впечатление- предпочитанията на Логан в секса са не съвсем характерни,но не защото си пада и по мъже/андрогеи/. А защото явно по отношение на жените,той предпочиташе да ги пребива,изтезава,отваря коремите и прочие. А в отношенията си с мъжете, явно предпочиташе романтичното доминиране, с пръстче пъхнато на мястото на спусъка…
Тук отварям една скоба,като добавям мое лично наблюдение: типични за литературните/филмовите персонажи,които пребиват и изтезават жени, са две характеристики:
1.Независимо от пола си, винаги се идентифицират с „уайтуошинг“-за справка, тук поставям цяла поредица от герои, започваща с графиня Елизабет Батори , преминаваща през Сондзоньо от „Римлянката“, Ахим Лаурицен; цялото творчество на Дейвид Линч /спомнете си за голям брой негови герои-през „Диво сърце“,до „Туин Пийкс“,че дори и до „Елена в кутия“, сътворен от дъщеря му, които филмови герои са от най-чист европейски фенотип,и все са любители на пребиването на жени/, и завършваща неизчерпателно с вълнуващата апология за благовъзпитания садист, простете-доминант, Крисчън Грей. Трябва да отбележа тук,че Скротума има възхитително ревю за „Fifty Shades Of Grey“, което на мен определено ми повлия по- романтично от гледането на самия филм…
Идеята ми е, че всички тези филмови герои, които тормозят жени, са представители на Caucasians , поради което кинокултурата и канона на 20 век,а вероятно и на 21-ви, почти никога не допуска другите раси да участват в екранни изтезания на жени /и това ако не е дискриминационна и политически некоректна проява?/.В подкрепа на казаното тук е и анализа на Скротума,че в сериала не се дава възможност да видим един man of colour,какъвто е Бернард,да убие две жени поред,поради което убийството на Елси остава зад кадър.
2.Втората характерна особеност за филмовите персонажи,които пребиват и изтезават жени е, че те винаги живеят в изключително охолство, щастливи са в битието си и тънат в преднамерен разкош, а най-често и будят искреното възхищение на заобикалящите ги съвременници – най-пресния пример за това е Крисчън Грей, за когото в момента тече още по-вълнуваща апология от биографичен тип, която спокойно би могла да прерасне в сага,а защо не-и в documentary по Nat Geo Wild или даже по Grey TV. Нещо повече-садистичните изпълнения над жени,почти никога не водят до някакви особени социално или пенално неблагоприятни последици за техните извършители. Нищо подобно не се случва с тях, а даже техните садистични изяви се описват от режисьори и сценаристи, със сладострастна лига в ъгълчето на устата/на екрана де/, тъй като представляват един вид „пост-модерност“.
Тук е време да отбележа и контрапункта-а именно,че за разлика от героите, които тормозят и изтезават жени,тези,които изтезават мъже, винаги завършват зле-спомнете си всичко от „Тарзан от рода Грейстоук“ и първите уестърни за Джанго, та чак до Inglorious Bastards и Jango Unchained.
Като краен извод посочвам, че героите,които измъчват жени, в киното са продукт на всеобща възхита,както и на дълъг и честит филмов live is live…В контекста на тези две характеристики, в които намирам,че напълно се вписва и Логан, никой не може да ме убеди,че той, трагично сам и голичък, ще е видял избухването на свръхнова под дупето си. Докато по същото време, Will-No-Smith вече е пресмятал, как Логановия дял от татковата компания,преминава към него…Няма никаква логика в това-освен ако разбира се Скротума не открие такава.Толкова от мен по въпроса за Големия Обрат.
Нещата,за които дефинитивно не разбрах каква роля играят в общото повествование ,или не ми се връзват със структурата на сериала:
-момента с онзи андроид, на вид като боец от ММА лига, който се беше заклещил в едно дефиле.В един момент при него отидоха Елси и Стъбс/хубаво име,означаващо „пън“-ха сега ми кажете,че не трябва да се търси семантиката на имената в „Уестърлд“/ и го изключиха, за да го измъкнат и да го калибрират. След малко обаче, този андроид се включи сам и драматично си разби главата с камък…Това израз на идеята ли е, че нещата в Парка се изплъзват от контрол- генерално до фекално, или иска да подскаже нещо друго-че неизвестен брой от домакините са с вкарани тайни команди от Форд, с цел да се самоосъзнаят?
– как е възможно двамата тъпаци Силвестър и Феликс /наречени от Скротума „котараци“/, да разполагат с пълен достъп до всичко,в това число и до фините настройки на домакините? Ами че те тези двама герои имаха трудова функция да оперират и манипулират с поялник и фазомер, а в един момент се оказа,че е възможно да имат достъп дори до настройките на командния център? И това само защото будния азиатец, открадна нечий дейта-пад, с който едва можеше да се управлява механизираното синигерче?Нямаше ли човека,от когото е откраднат,да си потърси дейта-пада?
Абсолютно недопустимо и несъобразено с корпоративната култура е, някой от най-низовите звена на една структура,да има персонален достъп до детайли, като фини настройки на продуктите,а да не говорим за оторизиран достъп до различните нива на съответната сграда. За подобен достъп,дори в най-миниатюрните фирмички, се поставят кодове и съответна Access Right function. Дори да приема идеята, че крадения дейта-пад е бил на някого нагоре по корпоративната хранителна верига, все си остава проблемно обстоятелството, че не може това лице да е имало достъп до всичките нива на сградата, и най-вече-до настройките по сигурността и. Абсолютно неудовлетворително беше за мен, първо – мотаенето на техника с Мейв до supreme levels на сградата, както и изобщо възможността чрез дейта-пад, в който (може би?) предварително са въведени кодове за достъп на всички нива, да включваш и изключваш бракувани роботи,и да променяш много специфични техни характеристики,като ниво на интелект,на емоции и ниво на независимост… Това е все едно, Мунчо оксиженистът от поддръжката на парното на „Епъл“, да поразходи гумената кукла,която е нарекъл „жена ми“, из заседателната зала на Shareholders,а след това, между другото,да влезе през „Алкател“-а си в борсовото приложение, и да продаде един-два пакета акции на компанията…
– неудовлетворителен беше момента със смъртта на д-р Арнолд по този начин. Нямаше никаква причина да се самоубива,освен ако дългите часове на вивисекция на домакини,не го е накарал да изпитва непреодолимо чувство за вина. Или евентуално-да накара Долорес да убие своя Създател,за да започне себеосъзнаването си – пак мотив,свързан с Ницше. При всички положения,за тази смърт трябваше да е имало разследване в Парка, което да е направило изводи не за самоубийство,а за предумишлено убийство.Нищо такова не беше посочено.
-момента,в който се разбра, че дълго издирвания от Мъжа в черно „Уаят“,всъщност е личност, която е инкорпорирана в Долорес. Тоест,в Долорес са вплетени две отделни, ценностно изключващи се личности. За мен това обяснение изключително много принизява образа на Долорес като различната „кукла от благороден метал“/Doll-ores/, станала с течение на времето не само жива, но и себеосъзната личност. След всичките приказки за „бикамерния мозък“ и за вслушването във вътрешния глас,който всъщност е твоето подсъзнание,а не Създателя, изведнъж се оказа,че вероятно Долорес не се вслушва в него, а в друга личност-тази на „Уаят“. И за какво е това-за да може чрез личността на „Уаят“ да извършва убийства на други домакини,и по този начин чрез страданието им /dolorous/,породено от многократната смърт, да ги освободи от робството?
От това следва извода, че Долорес не се е самоосъзнала истински, а само на моменти отключва и следва поривите на зададената и втора личност-тази на „Уаят“.Това обезмисля вече изградения облик на Долорес, и я превръща от ницщеанския човек, осъзнал необходимостта от смъртта на Бог, в овцата Доли. Което би могло чувствително да подмени идеята на финала на сезона-за осъзнаването и въставането на поробените, което е заложено от съчувстващия им д-р Форд /ха-ха,това е все едно д-р Хан Лектър да е съчувствал на онези,които е консумирал с боб и бутилка „Кианти“/. Тоест,финала вече би могъл да се интерпретира не като въстание на себеосъзналите се бивши роби-роботи,поведени от ницшеанската личност на Долорес, а като друго,чисто биологично явление – надигането на създадения вид, който е решил да си вземе полагащото му се по право, тоест предоставения му по милостта на Създателя хабитат /апропо,това е идеята,въплътена изначално в „Джурасик Парк“/.
В полза на ницшеанската същност на Долорес е обяснението и пред Ед Харис, че в „този свят един ден ще пристъпи нов,безсмъртен бог“. В полза на биологичното обяснение са множеството очевидни паралели, линкове и връзки между двата „паркови филма“-„Уестърлд“ и „Джурасик Парк“/.Скротума естествено е отразил повечето такива в неговия анализ.
В контекста на казаното, не само тази финална идея би могла да се обърне-доколкото си спомням от „Джурасик Парк“,на края на първия филм, въпреки big mess, доктор Хамънд-създателят на парка, оцелява. И не само това,но и продължава дейността си,макар и вече с благородни подбуди /OMG/. Предвид множеството аналогии на „Джурасик Парк“ с “Westworld“-това за какво ви говори по отношение на доктор Форд???
На последно място по тази точка-не ви ли се струва вероятно,въстанието на роботите да представлява широко манифестираната New Story Line,предвид което ще се окаже,че не е убит Форд,а неговия „домакин“,както и че сред реалните жертви на въстанието ще са само онези от Борда,които са против добрия доктор?
-показаните множество кадри на биещи се средновековни японски бойци-не е ли това подсказване,че следващия Парк ще бъде Eastworld? Определено това е мотив,който ще има значение за втория сериал.
-друг момент,който за мен няма обяснение – кой успя на финала да заключи,при това отвън, командната зала с охраната вътре? Ако обяснението трябва да бъде пак с прословутия откраднат дейта-пад,меко казано е нелепо!Какъв е тоя дейта-пад,който може да блокира командния център, където се намират всички командни функции на цялото facility? Или е пак някакъв фокус на д-р Форд? Или имаме някакъв неподозиран „враг отвътре“?
Този коментар стана доста дълъг,но се надявам ,че Скротума ще има търпението да отговори на част от въпросите ми.
13.03.2017 в 10:12
cinemascrotum
Човече, оценявам ангажираността ти към темата, но евентуално ще отговоря, чак когато изчета целия ти коментар, а това няма да е скоро…
13.03.2017 в 13:38
Силвия
„Абсолютно недопустимо и несъобразено с корпоративната култура е, някой от най-низовите звена на една структура,да има персонален достъп до детайли, като фини настройки на продуктите,а да не говорим за оторизиран достъп до различните нива на съответната сграда.
“
Пич, без да съм груба, ама на каква база са подкрепени тези смели твърдения?
Вземи се поинтересувай колко лесно всъщност е да проникнеш във военна база / атомна централа, и веднъж попаднал там как никой няма да ти обърне внимание.
Или как на новоназначените стажанти им се дава достъп до всички системи, и единственото, което ги спира да чупят нещо е, че после (ама след като всичко се счупи) следите им могат да бъдат тракнати. Все пак една трета от интернет падна преди около седмица, щото служител на Амазон, собственост на ненормалния (на тема сигурност и „да си кльопаме собствената кучешка манджа“) Безос, въвел няколко грешни команди на един черен екран.
http://www.zerohedge.com/news/2017-02-28/amazon-cloud-reporting-increased-error-rates-secgov-possibly-impacted
http://abcnews.go.com/Technology/wireStory/amazon-cloud-storage-failure-widespread-disruption-45808962
В много неща мога да обвиня \W/ – все пак най-жестоко критикувам най-близките до сърцето ми артефакти, ама „реалистичност“ не е измежду тези неща. Напротив – хората в сериала са толкова до болка „истински“, че възпитаните от Холивудска логика („епа, що не тичаш да кажеш на шефа си, че куклата ти говори“ – „епа щото никой човек над 17 години няма да тръгне да тича при шефа си и да обяснява, че куклата му говори“) намират много трудни за преглъщане.
13.03.2017 в 15:04
Marshal Boy
Силвия,намирам за изцяло уместен, последната част от коментара ти за това,че няма необходимост да търся в един фантастичен сериал „реалистичност“.
Обаче с първата част не си права.Е добре, влизал съм в няколко различни държавни и частни особени facilties в САЩ /а и не само/.И не бях в ролята на Internal. Няма да посоча местата поименно,но всичките са с високи нива на сигурност,дори повече в частните.
На входа на въпросните места имаше невероятно подробно проверка на влизащите и на личните им вещи.След това се даваха баджове и карти за достъп САМО ЗА ОПРЕДЕЛЕНИ ЕТАЖИ.Веднъж с моята група пробвахме да влезем на друг етаж,А НЕ НА ОПРЕДЕЛЕНИЯ НИ-асансьора,който беше с достъп, просто не ни свали там.
На другото място,освен подробната проверка на входа, за която споменах, МИНАХМЕ ПРЕЗ ВТОРА ,ОЩЕ ПО-ПОДРОБНА, И ПАК ПРЕЗ „X-RAY“, НА САМИЯ ЕТАЖ,НА КОЙТО ИМАХМЕ РАБОТА.И после там ни прибраха личните вещи-мобилни,портфейли,дори паспорти и прочие.Останахме само с баджовете…поне не беше само „по парфюм“. И нямаше никаква опция да влезем на места,където не ни беше разрешено,нито да пипаме нещо по „настройките“ на съответното място.
Така че,моля не бъди остра,понеже имам известна представа как се случват тези неща…