Откриващата реплика от „Престиж” е „Гледате ли внимателно?” Същото трябва да се питате и Вие, докато следите действието на „Западен свят”, понеже сериалът награждава наблюдателните зрители и наказва тези, които не виждат дълбочината му. Нищо чудно, че повечето критики към него са „много ми е скучен” и „нищо не разбирам”, най-вероятно от хора без умствения капацитет да възприемат нещо по-сложно от епизод на „Живите мъртви”, където единствената мистерия е чия глава ще бъде разцепена. И така, „Докъде бяхме стигнали?”, пита Бернард Лоу в началото и аз веднага отговарям – до епизода, който трябваше да се режисира от М. Найт Шямалан, защото включва най-великия TV туист на 2016-та, след избирането на Доналд Тръмп за президент на САЩ.
Седмият епизод на „Западен свят”, носещ хитрото заглавие „Trompe L`Oeil” /художествен похват, свързан с оптическа измама – б.а./ изобщо не е от най-добрите, но ще остане в телевизионните анали като най-шокиращият до момента. Шокиращ, не толкова заради случилото се с Бернард, което, ако наистина сте гледали внимателно, ще предположите още на втория епизод, а с вълните, които този своеобразен камък създава в привидно спокойното езеро на „Западен свят”. И въпреки това, туистът ме фрустрира от сърце – не защото бе нелогичен /всъщност, беше едно от най-нормалните неща, които можеха да се случат/, а защото бе очеизбождащ от километри, а очеизбождащите неща са минус, особено в шоу, което има за цел да е „най-добрият TV сериал правен някога”. /думите са лично на Нолан/
Оказва се, че нашият хрисим Бернард е робот с деинсталиран Първи закон и което е по-важно, може би единственият синтетичен служител от администрацията на парка. Имайки предвид, че публиката се отъждествяваше с неговото виждане за случващото се в Западен свят, сега Нолан ни удря очакван, но не по-малко звучен, шамар, който да ни напомни, че да, това все пак е ХашБеО, мамка Ви, какво точно сте очаквали? Лошото е, че освен закъсняла с няколко серии, тази новина прави разпознаването на хора и андроиди практически невъзможно, а това е ненужна обърквация във вече прекомерно комплициран сюжет. Единственото успокоение е, че туистът с Бернард не е толкова депресиращо кух, колкото беше онова с „Ходор” от „Игра на тронове“, а и е представен по вледеняващо небрежен начин. Още щом Лоу попита „Коя врата?”, нещо в мен злокобно се ухили и въпреки че донякъде го предполагах, пак останах впечатлен от умелото поднасяне на този иначе тривиален обрат. Също така, но и малко извън темата – не е ли забавно, че двата най-големи туиста на HBO тази година бяха свързани с „врати”?

Това лице трябва да се намира в два учебника едновременно – в този по филмово изкуство и в този по съдебна психиатрия.
Несъмнено това е епизодът на жертвите /„Боговете изискват жертвоприношение„/ и те са две. Едната е Тереза Кълън, която получава двойна доза помия – не само осъзнава предстоящата си гибел, но и че съвсем доскоро се е шибала с робот. Може би тук е мястото да похваля дъртата датчанка, защото, иронично или не, това е единственият епизод, в който не играе така, сякаш е вземала уроци по актьорско майсторство от трупа на Уитни Хюстън. Ала истинската жертва в случая е самият Бернард, също получил двоен юмрук – веднъж, осъзнавайки илюзията на цялото си съществуване и втори път, понеже е заставен да отнеме човешки живот, към който доскоро е изпитвал сериозни „чувства“. И към емоционалния коктейл, спокойно можем да добавим брилянтния Хопкинс, удрящ финалния щрих на тази изключително паметна сцена, едновременно дразнеща с клишетата си, но и еднакво удивителна в екзекуцията си.
Не е нужно да сте зли гении, за да обърнете внимание на подхвърлените подсказки за същността на Бернард, пръснати из епизодите. Най-силна улика бе цялостното отношение на Форд към програмиста си – с почти бащинска привързаност и в същото време с едва доловимо високомерие на човек, който общува с по-низша форма на живот, а отделни реплики като „Знам как работи главата ти!” и постоянни команди, завоалирани като най-обикновени молби от рода на „Ще направиш еди-какво си за мен, нали Бернард”? са достатъчно красноречиви. Нещо повече, обърнете внимание как започва серията – с акт на събуждане, което бе запазена марка само на андроидите. /Долорес и Мейв/
Както и да е, разкритието на Бернард е по-голямо от това на родилка преди термин, но не то е шокиращото в целия случай, а фактът, че води до първата смърт на истински човек в Парка. /или поне първата, която виждаме/ Досега всички убийства бяха на неодушевени предмети с хуманоидни черти, но в седмия епизод, за първи път ставаме свидетели на убийството на човек. Това вече е истинският обрат, защото променя изцяло механизма на събитията и изважда на преден план много фактори – например факта, че д-р Робърт Форд е завършен социопат, което рязко деформира начина, по който трябва да осмисляме всичко, което казва, или е казал в предишните епизоди.

„Doesn`t look like anything to me.“
А сега малко теории на конспирацията. В мазето на Форд имаше скици както на Лоу, така и на Долорес, което предполага, че ако докторът си е създал таен Бернард, значи може да създаде всякакъв хост. Имайки предвид промяната във възприятията, се върнах малко назад, в края на третия епизод, когато Форд показва снимката на т.нар. „Арнолд” и си направих някои изводи. Ако обърнете внимание на снимката, тя включва двама души – самият доктор на младини и втори мъж, който след шести епизод стана ясно, че е собственият му баща под формата на киборг. Обаче 1/3 от снимката, в десния край, е празна и там спокойно може да се побере още един човек. Вземайки под внимание репликата, че андроидите не могат да видят нещата, които не са програмирани да видят или такива, които биха ги наранили, има много голяма вероятност на снимката да има трети човек – човек, който Бернард не е предвиден да вижда, за да не бъде наранен, следователно някой свързан с него или по-скоро някой, който прилича на него. Де факто, ако на снимката е Арнолд, то Арнолд е Бернард, т.е. Бернард е сътворен по образ и подобие на оригиналния Арнолд. /уа-а-ау!/ Ако това е следващият Биг Факинг Туист, най-вероятно ще се разочаровам още повече, но в крайна сметка, едва ли през последните години има друго TV шоу, което успява да държи зрителите си в такова консистентно напрежение, без да разчита на евтини мелодрами или изтъркани клифхенгъри, така че може би съм прекалено строг в изискванията си, не знам.
Колкото до Долорес и Уилям, те пътуват с влака, после малко се ебават във вагон, пълен до покрива с романтично-еротични изпарения, а накрая се озовават на място, което Долорес е виждала в „сънищата” си. Започват да се появяват дребни индикации, които подкрепят теорията, че Уилям е МвЧ, но те са съвсем повърхностни и могат да се дължат просто на wishful thinking. Споменавайки МвЧ, Ед Харис отсъства във втори пореден епизод, но нещо ми подсказва, че липсата е само затишие преди гръмотевичното му завръщане, а събитията бяха достатъчно натоварени и без допълнителна психопатия. Двете неща, които основно засилиха афекта ми бяха а/нитроглицериновата експлозия – несъмнено ефектна, но рязко опровергаваща твърдението, че гостите не могат да умрат в Парка и б/ужасно нелепият начин, по който се развиха отношенията между Мейв и двамата путьовци от персонала, които съвсем пораженчески й придадоха суперсили, с които тя очевидно смята да злоупотреби, вместо да направят най-близкото до акъла нещо и да й занулят интелекта, та да не създава неприятности. Но човешките грешки са в дъното на всяка грандиозна авария, а и е трудно да мислиш трезво, докато разговаряш с гола негрица, така че им прощавам.
Вторият най-силен момент е опитът за прецакване на Форд от новото лице на борда, Шарлот Хейл /Теса Томпсън/, водещ до уволнението на Бернард /да те уволнят, да разбереш че си робот и да станеш убиец в един ден – бахти късмета, човече!/, но и до поредния пример за възможностите на необуздания андроид. Сцената включва две отлични представяния – едно статично /Хопкинс/, носещо аромат на клинична лудост и едно динамично /моята любимка Анджела Сарафян/, която зрелищно циркулира във всички крайности – от крехка мечтателка, през пребита курва, та чак до безмилостна терминаторка – само за да демонстрира проблематичността на неконтролируемите домакини. Тя е и поредната изкупителна жертва на епизода, бивайки лоботомизирана без вина, но за щастие гола, така че да не ми е чак толкова тъжно за нея. Накратко, сериалът става все по-брутален, във всеки възможен смисъл на тази дума, а заформящата се интрига е достойна за гръцка трагедия, така че дори с кусурите си, „Западен свят” продължава да е най-доброто нещо, което може да си свалите от Zamunda през цялата седмица.
Останалите епизоди:
80 коментара
Comments feed for this article
15.11.2016 в 15:17
Vasil Stoyanov Vasilev
Страхотно ревю, както обикновено! Според мен обаче, има още служители, които са заместени. Форд каза, че не го проверяват за първи път и андроида който се създаваше в мазето според мен ще замести поредната проверяваща :).
15.11.2016 в 15:26
cinemascrotum
Ами да, имайки предвид ъгъла, от който се снимаше убийството на Тереза /на преден план бе строящият се андроид/, а и фактът, че датчанката е вписана като участваща в девет епизода /т.е. би трябвало да я видим в още три/, излиза как Форд й строи роботизиран сурогат, с който да контролира борда.
15.11.2016 в 16:09
Петко
Относно експлозиите – странно, че Скротума (дето гледа в детайл) не се сеща за сцената (от не помня вече кой епизод), в която МвЧ бяга от затвора с експлозив скрит в пура. Точно преди да избухне ключалката, дадоха контролната зала и запитване от оператор към супервайзора дали да позволи пиротехнически ефект в парка. Последва одобрение и нашия човек излезна от клетката си. Т.е. експлозивите също за контролирани.
По притеснителни са хладните оръжия: ножове, стрели, копия и т.н., както и ситуации в които можеш да се гътнеш и без оръжие: да паднеш между вагоните на влака (както можеше да се случи в този епизод с Уилиям, теоритично), да те прегази кон, въобще всякакви битовизми свързани с Дивия запад.
Другото, което не е домислено е факта, че хостовете по никакъв начин не се различават от гостите. Това е абсурдно и бих казал бизнес (а защо не и реално, както в случая) самоубийство. Как можеш да създаваш опасни андроиди, без да можеш да ги различаваш и да знаеш от къде идва опасността. Поне някакви термокамери да ги засичат или да засичат магнитното им поле…
Ситуация: влиза млада кобила в парка и почва да се шиба наред с роботи. Добре де, ама улучва друг гост, който също е дегизиран като каубой. Какво става ако й лепне някоя болест или пък я забремени? Как различваш коя шибалка е истинска и коя е декор?
Има доста пропуски в света, който са измислили. Но иначе признавам, че с последните няколко правила си отвързаха ръцете да правят каквото си искат:
1) всеки може да е хост, защото по нищо не се различават от хората;
2) хостовете виждат само каквото им е определено да виждат;
3) технологиите са толкова напреднали, че могат да се съживяват и мъртви;
Оттук нататък почвам да се съмнявам във всеки един дали е човек или хост и дали е умрял наистина. Плюс това отминалите епизоди могат да се извъртат както човек си реши в последстиве, заради логиката зададена по-горе.
Лично мое мнение е, че самият Форд е шибан робот. Цялата компания е пълна с роботи-работници, които си играят на богове с други роботи-роби, а пък самата сграда всъщност е техния парк. Реално управляващите ги (било те 3 ниво роботи или вече хора, все тая) са извън парка и контролната кула и гледат сеира на всички.
15.11.2016 в 16:19
cinemascrotum
Или паркът е на друга планета и представлява симулация, проектирана от извънземни, кой знае? 😀
А сега сериозно – това с контролираните експлозии ми е ясно, но в случая имаше експлозия, предизвикана от андорид, без поискано разрешение и то сред група конници, в които може да няма, но може и да има друг гост, следователно е рискова. Това ми е мисълта.
А тази хипотеза с нимфоманката в парка е много интересна, но смятам, че гостите, поне мъжете, се различават с шапките си, които са винаги черни и бели /видно от избора на гардероб във втория епизод/, така че ако съответната ебачка си избира само мъже със сиви или кафяви шапки, най-вероятно няма да забременеe. 😀
18.11.2016 в 13:10
Силвия
Обяснението е, че всякакви такива кандидат – конфликтни ситуации се наблюдават внимателно и винаги с идеята гостите да се държат далеч едни от други.
15.11.2016 в 18:24
stoyannovakov
Ако сериалът се развива в две времеви линии и приключението на Долорес и Уил е в „миналото“, а „осъзнаването“ на домакините и ефектите от програмата „Блянове“ – в настоящето, как това се връзва с факта, че в линията от миналото, Долорес вече е променена, гърми с пистолета, има спомени и мечти и общо взето е излязла от контрол – все неща от „настоящата“ линия?
15.11.2016 в 19:21
cinemascrotum
Много добър въпрос, който мъчи и мен. Първото нещо, което ми идва наум е, че „миналата“ Долорес, бидейки един от първите андроиди в парка, се е самоосъзнала преди 30г., благодарение на теорията за бикамерния разум, спомената от Форд в трети епизод, но впоследствие е била лоботомизирана, също като Клемънтайн. Един Нолан знае…
15.11.2016 в 21:23
tt
Скротуме, поздравления, както винаги е удоволствие да се прочете написаното от теб!
На мен две неща казани от героя на Ед Харис не ми дават мира, първо каза че търси лабиринта, защото според него Арнолд е оставил нещо „истинско“ и второто е като каза на Форд, „Ако те разпоря, какво ли ще открия“ ?!?! Явно героя на Харис смята всичко в парка за фалшиво и търси истинското оставено от създателя му(дали това включва и целия парк с персонала и ръководителите му не знам?) и според мен втората реплика говори че той поне смята Форд за робот ?
Останаха три епизода дано получим някакви отговори защото само ако затягат примката без да получим нищо в замяна ще е разочароващо.
16.11.2016 в 09:52
cinemascrotum
За някой, прекарал половината си съзнателен живот в обикалянето на Парка и поради общото минало между двамата, МвЧ най-вероятно предполага, че Форд не се е явил лично, а е пратил синтетичен двойник, или може би просто дотолкова е свикнал да общува с роботи, че вижда дори нормалните хора като потенциални андроиди.
А това, че толкова вманиачено търси „истинското“, си го обяснявам с желанието да намери максималното предизвикателство. Може би затова беше и репликата му от пилотния епизод, преди да замъкне Долорес в плевнята – „Не съм платил толкова пари, за да ми е лесно“, или нещо такова. Според мен, МвЧ иска да открие т.нар. Лабиринт, защото е убеден, че там условията на играта стават реалистични до крайна степен, т.е. играчът може да умре. А и всеки геймър копнее да стигне до финалния бос.
16.11.2016 в 10:29
Fori
Шанън Ууудуард къде ли се изгуби…? Тази „принудителна отпуска“ ме притеснява… 🙂
16.11.2016 в 10:32
cinemascrotum
Заеби я тая, ами кажи каква грешка имаше в седмия епизод, че хората не могат да спят! 😀
16.11.2016 в 15:40
Fan
Мълчи като комунист на разпит 🙂
16.11.2016 в 11:31
Charger
Никой не знае,дали Тереза Кълън е човек 😉
16.11.2016 в 14:14
OrangeHunter
Kudos за мен, че още на първия епизод прогнозирах, че някои от уж хората ще се окажат роботи. А ето и още една прогноза: накрая Форд и МвЧ ще умрат. Позная ли, си чакам касата с бира.
16.11.2016 в 14:25
cinemascrotum
Направо се обаждай на Нолан да ти я праща, защото отсега си познал. 🙂
16.11.2016 в 18:08
Здравко
Оплетоха се тотално и оттук няма как да се оправят. И аз се надявах (напразно) да измислят нещо по-добро от имитация на Blade Runner, ама как да очаквам качество от ХБО след гаврата с любимото ми фентъзи. Сега Хитлер, така де Тръмп като им спретне един хубав Фатерланд/Човекът във високия замък и почнат да им цензурират голите жени и кървищата, ще има да се мъчат да измислят как да си задържат рейтингите 🙂
16.11.2016 в 18:56
хемороид
За мен ролята на титана Хопкинс е продължение на образа му на Ханибал Лектър.Много бих се изкефил на някакво камео -някаква картина ,рисунка вмъкната в сериала.Навремето много ми хареса в д-р Хаус как Хю Лори гледаше в една от сериите сериала ,,Злостър-черното влечуго“,в който играе на младини(жестока комедия,жестока роля),нещо такова има в предвид….
16.11.2016 в 20:10
cinemascrotum
@Здравко, оплитане има, но не е фатално, защото, за разлика от „Загубени“, където сюжетът се диплеше седмица за седмица, без никаква посока, което доведе до потресаващо съшития с бели конци финал, то в „Западен свят“ цялостната история е завършена предварително и няма да се стигне до loose ends.
А при „Игра на тронове“, вина има не толкова HBO, колкото дебелото дърто, шибано, брадато писателче, което тотално обърка плановете с мързела и егото си, и принуди да се стигне до разплуване на материал извън всякакви пропорции и /креативен/ контрол.
@хемороид, абсолютно съм съгласен, че в представянето на д-р Форд умишлено резонира образа на Ханибъл Лектър /сцената в кабинета му от третия епизод, рязането със скалпел и интелектуалните му манипулации са достатъчно красноречиви/, но мисля че още по-директно намигване би било overkill. Даже може да звучи еретично, но в определени моменти от „Westword“, Хопкинс е много по-заплашителен в излъчването си, отколкото беше в „Ханибал“ и „Червения дракон“ например.
16.11.2016 в 20:18
Krampus
Някой по-нетърпелив да е гледал вече „Първи контакт“ или да питам след четвъртък? 😉
17.11.2016 в 11:02
Fori
Да разбира се…Що за въпрос? 🙂
16.11.2016 в 21:13
хемороид
Като се замисля,наистина би било overkill.Мислех,че с годините Антъни Хопкинс е изгубил форма ,но напротив-д-р Форд за мен е от най-качествените злодеи(а дали?) в киното от последните години.Само стои и гледа или се смее и излъчва такава психария,която просто размазва.Дано да задържат актьора,че без него няма да е същото…
17.11.2016 в 13:46
vasko
Екранното присъствие на Хопкинс е уникално. Поглъща сцените. Дано почнат да го изучават в НАТФИЗ. Този човек няма слаба роля. Жалко само че напоследък се беше позагубил.
17.11.2016 в 15:55
S
Дали сериалът няма да залитне твърде много в полит коректна орбита, като се окаже, че главният злодей е белият Форд, а главният добряк е черният Арнолд /Бернард/…
По-оптимистичната ми теория е, че малко или много става дума за трансформации. Хора, които харесват само роботите, роботи които искат да са хора, добрият Уилям, който реалното изневери на бъдещата си жена и изостави Логан, злият МвЧ, който иска да освободи роботите и Хопкинс, който защитава своята утопия, потъвайки в бездната на лудостта…
Безспорно най-добрият сериал на 2016-та де, дори бих казал, че новите епизоди на Black Mirror бледнеят пред WestWorld 😀
17.11.2016 в 16:15
cinemascrotum
Новите епизоди на „Black Mirror“ са много слаби. Хареса ми само един /втория/, останалото бяха просто интересни идеи, реализирани посредствено.
17.11.2016 в 21:20
Owen
Това ли беше ревюто на Black Mirror?
18.11.2016 в 01:47
Здравко
А точно като Изгубени ще стане. Обзалагам се, че ще има поне 4 сезона и ще ги блъскат с филъри като за световно. За справка: Person of interest. И там братът на друтия Нолан имаше феноменални актьори и се изложи, че тук ли няма? О и за мен Хопкинс винаги играе Ханибал и все го чакам да извади киантито. Естествено се ухилих доволно в този епизод, щото напълно го очаквах да почне да трепе хора.
А за троновете виня дебилите Бениоффф и Уайз. $BO са дали на Мартин една торба пари и са му казали „Чичка, става ли наште тиквеници да си измислят 3 сезона, че бавно пишеш?“ и Мартин им е казал „мноо ясно“ и е отишъл да шмърка бело.
18.11.2016 в 09:58
cinemascrotum
@Owen, да и дори се получи по-дълго, отколкото планирах.
@Здравко, нормално е да имаме такива опасения, но не мисля че ще се стигне до „Загубени“-фиаско, най-малкото, защото имаме две напълно различни телевизии. ABS е центрирана към фемили-френдли сапунки и там филърите не са средство, а цел, докато HBO провокира, шокира и прекрачва граници с почти всяко свое шоу, така че не очаквам „Западен свят“ да се превърне в поредния разтегнат локум. Даже имам чувството, че няма да изкара повече от три сезона.
И къде ги видя тия феноменални актьори в „Person of Interest“? 🙂 Като изключим Кавийзъл, който е най-популярен, но е твърде относително да се каже, че е „феноменален“ /а и кариерата му вече беше в полуразпад, когато почна сериала/, останалите бяха просто генеричен каст от low-rate TV артисти.
18.11.2016 в 11:34
Krampus
Един любим мой сериал от близкото минало се завръща през 2017 г. 5-ти сезон на „Бягство от затвора“. Вече има и трейлър. Свикнали сме от Fox да се осират в името на общото благо, но надеждата умира последна 🙂 Между другото, какво мислите за шестте серии на „Досиетата Х“ от тази година? Бяха ли на нивото на предишните?
18.11.2016 в 11:37
cinemascrotum
Не.
18.11.2016 в 11:36
Мирослав
На мен ми е интересно как се гледа на парка в истинския свят. Т.е имаш технологиите да създаваш андроиди и изкуствен интелект но тия технологии се изпозлват единствено в безмислен увеселителен парк за възрастни. Единствения извод който мога да си направя е че тия технологии всъщност са забранени и са разрешени единствено в контролирана среда като тази на парка. Което означава че мжое да има различни адженди на различни групи хора, едни които искат да пуснат технологията по широкия свят и други които искат да унищожат парка и забранените технологии.
19.11.2016 в 19:55
Jorro
Може би не е удачно но да питам ще има ли ревю зо новия Потър?
19.11.2016 в 20:21
cinemascrotum
Естествено, че няма да има.
19.11.2016 в 21:05
Jorro
Ще вземеш да излежеш Potterhead накрая.Филмът наистина беше хубав , но не е от най-любимите ми от поредицата.
19.11.2016 в 21:56
cinemascrotum
Малко грешно ме разбра. Няма да има ревю, не защото ми е харесал, а защото никога няма да го гледам.
21.11.2016 в 05:15
Gaivs Ivlivs Caligvla
Сериала е изтрит от замунда…но все пак има арена;)
21.11.2016 в 23:19
Faiden
Този епизод смъкна очарованието от досегашните серии до опасно ниско ниво. Сюжетната линия на Долорес, с която започна всичко избледня до ненужен пълнеж с етикета “ цял сезон спахме, не остана време, да потичаме малко до финала, та който оцелее, оцелее.“ Брониран влак, който се оказа ненужно брониран, ненужна любовна сцена и хоп… Долорес стигнала до нещо, което сънувала.
За останалото – смъртта е най-добрия помощник на автор, попаднал в безисходица – Ст. Кинг. Дано ме опровергаят до края, но вече нямат време да си оправят сюжетните линии, заприличали на оплетена рибарска мрежа.
21.11.2016 в 23:40
BoykoKYPBOOOO
СРКОТУМЕ А ТИ ГЛЕДАЛ ЛИ СИ ОРИГИНАЛНИЯ ИСТИНСКИ ПЪЛНОМЕТРАЖЕН ФИЛМ WESTWORLD С УЮЛ БРИЙНЪР, ДА ИБА ТАШАКА ТИ ДА ИБА?????????????
21.11.2016 в 23:41
BoykoKYPBOOOO
В ИСТИНСКАТА ЗАМУНДА ГО ИМА ТАМ НЕ СА ПРОДАЖНИЦИ:
http://www.ZAMUNDA.net
21.11.2016 в 23:48
BoykoKYPBOOOO
скротуме ако беше гледал по внимателно предните епизоди щеше да разбереш че точно твоя човек е създал Долорес заедно с Арнолд…..ама ти си бил чикии на арменката с големите ОЧИ вместо да гледаш в картинката
22.11.2016 в 00:12
Умен
Значи ако оцелят някой от 3д принтираните роботи в главата нищо не му става и чичко доктор му възстановява мозъчето и програмата, но ако му направят лоботомия и се поврежда безвъзвратно???
Филмът е супер ТЪП пълен с много плот-холове и грешки!
даже в „Ну Погоди“ няма такива филмови грешки както в Холивудските шитни.
Как става така че от дрехата на човек уцелет от „невидим куршум“ или „безвреден куршум“ изстрелян от пистолета на робот се вдига пушилка??? може би ползват някакви много леки куршуми направени от папиер-маше или някакъв композит които само вдигат прах! Добре, нека бъде така!
Нека да приемем че роботите са програмирани да не се целят в очите на хората с тези „безвредни“ куршуми за да не ги осакатят!
Добре!
Ха сега кажете какво ще стане ако робот стреля по вратата или прозореца на бара например и осколките влязат в окото на някой от хората??
В оригинлания филм от 70-та година поне роботите въобще не стреляха по хората!
Освен това как Ед Харис „ремонтира“ Теди като му даде да пие кръв ли??
Какви са тия глупости и кой е сценаристът направил толкова много грешки??????? Айде някой да отговори от многознайковците!
22.11.2016 в 00:39
Георги Караджов
Мислех че само брат му на Нолан ги прави такива: героите обясняват чуствата си вместо да ги изразяват, цялата история е много умно измислена и бъка от психология, но не и без много дупки в сценария и елементарната логика. трите Батмани са точно такива. гледаш, кефиш се, а после като помислиш малко си викаш: бахти тъпото! тия как закараха всички полицаи под земята, ония защо се връзват на негърката и т н
точно един човек, който мисли в дълбочина би видял пълната несъстоятелност на случващото се.
22.11.2016 в 00:50
vяsko
8-ми епизод е първия, който ме разочарова. Там, където досега имаше мистерия, съспенс, фантазия, сега стовариха клиширани бекграунд драми. Няма да пиша спойлери, но мисля, че като всяка добра идея и с този сериал тръгнаха брилянтно и после увиснаха, незнаейки какво да правят. Мисля, че от еп.8 натам нямат хабер как да доразвият изграденото досега, при което опитите да удържат висококто ниво се превръщат в някакво извратено псевдо оригиналничене. Нищо де, по-добре да гледаме издънка на таланти, отколкото върховни напъни на посредствени.
22.11.2016 в 01:26
kypvooo
maikati DIABAAA vustata da ibaAAAA shto ne kaza po rano 4e shte ima nov prison brake maikati daibaaa!!!!!!!!!!!!
22.11.2016 в 01:31
AzUrAL
„Теди като му даде да пие кръв ли??“ – Нищо подобно, преля му.
22.11.2016 в 11:22
Петко
С инструментите за преливане, които винаги носи със себе си? Я стига!
И аз съм на мнение, че сериалът има добра идея за основа, но върху нея се гради как’ падне. Твърде много дупки в сценария. Освен ако не излезе, че накрая всичко е една шибана матрица, в която вече можеш да контролираш всеки аспект на случващото се, няма как да грантираш безопастност на гостите си в света, в който ги поставяш. Не и по показаният начин.
Като оставим логиката им за безопасността на гостите, си имат и други пропуски – например случващото се с Мейв. Как допуснаха това да се случи, като има моменти, в които хоста си е в парка, а нашите хора имат пълен контрол над нея. Плюс това по-горе ме контрираха, че рисковите ситуации се следят, за да се предотвратят инциденти – т.е. трябва да имаш ресурса да следиш почти всички в парка. Как пропуснаха шибаната (буквално) мадам да си развява коня. И какви са тия дебили дето са наели на такава отговорна работа, а те горките си глътнаха езика и станаха марионетки на марионетката. С какво ги държи за топките, че не могат да и резнат тока? Нямат ли си протокол за подобни ситуации? Разбирам да са на по 10 години, да са се стреснали… Ама възрастни мъже на такава позиция, в такава компания. Просто не се връзва.
Както казах: примери за недомислие – много.
22.11.2016 в 11:56
cinemascrotum
@Умен, куршумите не са „невидими“, но силата на удара е минимална, а прахта е от съприкосновението с дрехите на госта. /ако си тупал килим, ще се сетиш/ Андроидите най-вероятно наистина са програмирани да стрелят само в торса, а колкото до форсмажорните наранявания /счупен прозорец или каквото и да е/, предполагам че гостите са наясно с основните рискове.
Колкото до Теди, той не е пил кръв. „Кръвта“ на андроидите играе ролята на маслото при автомобилите. Когато колата остане без масло, обикновено й се долива такова, иначе спира да функционира.
@Георги Караджов, проблемът на „Западен свят“ не е в липсата на логика, защото все още не сме наясно с пълната картина, а играта с монтажа създава представата за нещо хаотично, което не е така. Проблемът е, че пъзелът е пръснат на твърде много парчета, които не са хронологични, а освен това се поднасят със закъснение, което фрустрира хората.
@vasko, съгласен съм, че епизодът беше по-слаб от предния, но пък изпълнява целта си идеално, а и дава отговори на много въпроси. /вкл. потвърждава някои фентеории/
@Петко, какво му пречи да си носи всичко необходимо, ако изначало е знаел какво ще трябва да направи и се е подготвил. Все пак говорим за човек, който е прекарал 30 години в парка и наясно с почти целия му механизъм. Едва ли му се случва за първи път.
За безопасността на гостите е ясно, нищо не може да се гарантира на сто процента, но това не сюжетна дупка, а просто дразнещ пропуск в легитимността на концепцията. Това, за което съм изцяло съгласен с теб, са простотиите между Мейв и двамата техници, които стават все по-жалки и бутат рязко нивото на сериала.
22.11.2016 в 12:28
хемороид
Хората се дразнят ,защото сериала е сложен-иска мислене.Не прилича на вампирско тийн порно,на комиксово или бензиново такова.Не разбирам логиката да се търси под вола теле -да се търсят сюжетни дупки-има ги-да,но все пак кажете филм без такива.Но са прави,че почнаха да се теглят леки локуми,но все пак не е края на сериала.АЗ лично съм оптимист за развитието на сериала.А и удоволствие да се наблюдава актьорската игра.Иначе и аз питам защо в началото Гандалф не извика орлите и не хвърлиха пръстена директно в планината :)….
22.11.2016 в 12:48
Krampus
Все си мисля, че това с техниците и Мейв ще се окаже контролирано. Или двамата ще се окажат роботи, които някой манипулира или някой ги наблюдава тайно от горе, за да види черната до къде би стигнала. Може би това ще стане ясно още в този сезон. Иначе би било жалко и малоумно, а то не се връзва на концепцията.
Скроти, гледа ли вече „Първи контакт“? Аз ще ходя в четвъртък.
22.11.2016 в 14:32
cinemascrotum
@хемороид, много си прав за удоволствието от играта. Дори само двете сцени между Форд и Бърнард, с философския монолог за приликите между андроидите и хората, плюс страхотното представяне на противоречивите емоции на Бърнард, компенсират всички други простотии от епизода.
@Krampus, гледах го още като излезе, но мнението ми няма да ти хареса, така че ще си го спестя.
25.11.2016 в 12:21
Krampus
Сега разбирам, защо мнението ти за „Arrival“ няма да ми хареса 😦
Вървеше добре (макар и малко скучно), но последните 15-20 мин. осраха всичко. Интересен замисъл, провокативни гледни точки, прилични ефекти…..но до там. За сега има незаслужено висок рейтинг в imdb?! А уж мислех, че това ще е филма на годината. Ако не си закъснял за прожекцията, предполагам че (щеш не щеш) си гледал трейлъра на „Passengers“ с Крис Прат. Няма да се учудя, ако този sy-fy романтичен бълвоч, както го бе нарекъл се окаже по-добър 🙂
22.11.2016 в 19:13
vяsko
Последният епизод много ми напомни за „The Forgotten“. И в двата случая любовта между майка и дете надделя над експеримента на по-висш разум.Което се връзва с по-цялостното послание на сериала, че способността да изпитваш емоции те прави човек, независимо откъде си тръгнал. Разбира се, може и нищо да не съм зацепил, няма да е сефте. Благодаря за ревютата, ако не беше този блог нямаше да се запаля (вероятно и изобщо да чуя за) Westworld.
22.11.2016 в 20:56
cinemascrotum
Брей, това с „The Forgotten“ наистина беше много уместна асоциация, евала. 🙂
26.11.2016 в 02:04
Умен
Значи навсякъде има скрити камери, всичко се записва, и таблетите всичко логват, кой с кого се ебе и кой се празни на спящи роботи, но никой не хвата как онези двамата си бъзикат черната курва??? Супер тъпо, нямам думи!
А оная шоколадка, шефката, ако ми паднеее…ох бабачко!!!!
26.11.2016 в 10:54
cinemascrotum
Че целият суб-сюжет с Мейв и техниците е зле, е ясно, но в работилницата няма камери, които ги записват. Онзи служител, който изчука разваления домакин, е бил записан автоматично от самия андроид. Елси го каза в петия епизод: „There’s a common misconception that the hosts don’t log sexual encounters when they’re underground for reprocessing…“ Така че очевидно никой от шефовете им не ги наблюдава в реално време.
27.11.2016 в 13:07
Manuelle
Защо сюжетът с Мейв да е чак пък толкова зле?
Вариант 1 – има още два епизода и не се знае какво ще стане и дали няма да излезе наяве причината за случващото се. Още повече, че след осми епизод хептен не е ясно в коя времева линия се развива сюжетът с Мейв. Знаем, че преди да бъде к*рва е била майка с дете, знаем, че в някакъв момент е препрограмирана, но до тук. В осми епизод (SPOILER ALERT!) виждаме кратичка сцена, в която я учат да танцува с партньор, което значи, че е преди к*рвенския й период. Тоест цялата издънка с Мейв може да има перфектно обяснение.
Вариант 2 – „бръсначът на Окам“ – най-елементарното решение е вярното: азиатчето се е влюбило в Мейв, в това, че не е просто робот, че едва ли не има красива душа, и е готов да й даде каквото пожелае – достъп до таблетите, път за бягство, всичко. А другият е просто балък – кариерист, забъркал се в кашата.
Абсолютно не вярвам Нолан да остави такава огромна дупка и то в една от основните нишки в сюжета. Най-неприятно ще е да остави обяснението й обаче за следващия сезон…
27.11.2016 в 17:58
vяsko
Че той вариант 2 не е хипотетичен, съвсем нагледно е представен, доколкото директността е позволена в сериал боравещ с такива завоалирани похвати. Единият е влюбен, на другият му е обещан секс като алтернативата е минимум уволнение. Не тук е дупката, а как дори и 3-мата действащи като един отбор могат изобщо да успеят. Но съм съгласен, че е пренебрежима дреболия на фона на сюжетните линии, които ще се развият като следствие.На мен това ми е сред най-интересните развръзки, защото изразява бунта на жертвите срещу системата, за който всяка от останалите линии посява желание у зрителя.
27.11.2016 в 19:27
cinemascrotum
Мисля, че е пределно ясно в коя от времевите линии се развива сюжетът с Мейв и техниците. Имайки предвид, че докато Мейв ги манипулираше, те видяха Елси, която търсеше причината за източването на данни от парка, значи действието се развива по време на Тереса-Бърнард драмата или в най-„модерната“ времева линия, ако мога да се изразя така. Поправете ме, ако греша!
И ако трябва да бъда напълно обективен, намирам само едно оправдание за цялата банална ситуация между Мейв и техниците /spoiler alert: свързано е с един психологически експеримент/, което почти изцяло обяснява защо мненията им за убиването/запазването на робота са противоположни и защо носят имената на котараци. 🙂 Ако имам време и мерак да пиша за утрешния епизод, ще изложа доводите си по-подробно.
28.11.2016 в 10:04
Owen
Имам една фенска теория за „фенските“ теории – те са чиста проба спойлери от вътрешни хора с големи усти!
Уилям още си дремеше във влака и вече знаеха кой е. Снимката на Форд още си дремеше на рафта и вече знаеха кой го няма на нея. Как пък нямаше една грешна „теория“? Ако има някой, който не съжалява, че ги е чел – радвам се за него. Така че вече – Fan theory alert!
28.11.2016 в 10:14
cinemascrotum
Аз затова не се ровя по форуми, които нищят сериала и сам си правя заключенията, половината от които, както вече стана ясно, се оказаха погрешни, но карай – това е част от кефа. 😀
28.11.2016 в 12:11
Owen
…Забравих най-нелепото – снимката, която намери Питър Абернати – щом я изрови и знаеха чия годеница и чия сестра е на нея, стига де!
И аз се бях зарекъл да не се ровя по такива форуми, но не устоях – явно нещо в основния ми код…
28.11.2016 в 12:17
cinemascrotum
Какви годеници, какви сестри, бе?! Полека със спойлерите!
28.11.2016 в 12:20
Owen
Ама не си ли го гледал? Ами що четеш? SORRYYYYY.
28.11.2016 в 12:17
Owen
Иначе епизода (9) беше добър, заслужава отделно ревю, …или?
28.11.2016 в 12:37
vяsko
Не оставя почти нищо за теоретизиране 🙂
28.11.2016 в 12:52
Owen
О, за теоритизиране винаги има място, например има ли наистина самоосъзнати хостове или всичко е перфектна симулация? Явно теста на Тюринг не е достатъчен, тогава какъв тест да си направим ние за да знаем дали сме „истински“? А бе ако не можеш да направиш разлика, на кой му пука?
28.11.2016 в 22:26
УМЕН
ХА СЕГА ДЕ!!! ЗАДАЧКА ЗАКАЧКА – ГАТАНКА ЗА ТЕЗИ КОИТО ВЕЧЕ ГЛЕДАХА ДЕВЕТИ ЕПИЗОД!!!!!!!
НА СНИМКАТА ИМА ТРИМА „УЧЕНИ“
ЕДИНИЯТ Е ФОРД (ВЛЯВО)
НАЙ-ВДЯСНО Е АРНОЛД (ОЩЕ ПОЗНАТ КАТО БЕРНАРД)
А КОЙ Е СРЕДНИЯ?????????? 🙂 🙂 🙂
ДА ВИДИМ КОЙ Е ВНИМАВАЛ В КАРТИНКАТА 🙂
28.11.2016 в 22:27
УМЕН
OWEN, ВЗЕМАШ НОЖА И Я ПОРИШ КАТО РИБА, НАРИЧА СЕ ТЕСТА НА МИТьо ПИЩОВА 🙂 🙂 САМО ТАКА МОЖЕ ДА РАЗБЕРЕШ ДАЛИ Е ИСТИНСКА.
28.11.2016 в 22:29
УМЕН
цитат на скротума:“Че целият суб-сюжет с Мейв и техниците е зле, е ясно, но в работилницата няма камери, които ги записват. Онзи служител, който изчука разваления домакин, е бил записан автоматично от самия андроид. Елси го каза в петия епизод: „There’s a common misconception that the hosts don’t log sexual encounters when they’re underground for reprocessing…“ Така че очевидно никой от шефовете им не ги наблюдава в реално време.?“
Ей, голям ташак си бил!
НЕ ПОМНИЛ ЛИ, че записът беше правен ОТГОРЕ? Камерата която е снимала как я клати се намира отгоре (вижда се как ой е отгоре в мисионерската)
Ако хостът сам е направил записът защо, не се вижда POV как й го слага??
28.11.2016 в 23:13
cinemascrotum
Естествено, че помня, но проблемът ти е, че мислиш прекалено буквално. Записът е направен, заради логването на сексуалния акт от страна на андроида, т.е. нарушението нямаше да бъде разкрито, ако самият андроид не го бе регистрирал. Което означава, че дори камерата да работи постоянно, то никой не я следи в реално време.
28.11.2016 в 22:54
УМЕН
СЕГА ГЛЕДАХ ПАК ЕПИЗОД 9 ПО ВНИМАТЕЛНО: на вратата пише ARNOLD WEBER.
А пълното име на Бернард е :
Bernard Lowe!!!!
ПРЕНАРЕДЕТЕ БУКВИЧКИТЕ И ВИЖТЕ КАКВО СЕ ПОЛУЧАВА!!!!!!!!
ОП: изнената:
ARNOLD WEBER!!!!
28.11.2016 в 23:35
Owen
Важното е че идва последния епизод и там ще се види кой гост, кой хост.
29.11.2016 в 00:12
Manuelle
Имам ужасното чувство, че в десети епизод няма да се разбере и 1/3 от цялата картинка и ще приключим с мазен cliff-hanger до 2018-та…
29.11.2016 в 01:54
S
Аз си мисля за това с времевите линии, че не е пътуване във времето, а по-скоро е стара/нова памет на робота и не знам дали е от качеството на епизодите които тегля, но във всеки на моменти има едни моментни замъглявания на кадъра, не точно замъглявания, но подобно… та сигурно и това е от значение 😀
Иначе 9-ия епизод бе по-силен от осмия определено 😀
29.11.2016 в 14:39
cinemascrotum
Хахахаха, „пътуване във времето“… ОК, разсмя ме. 😀
29.11.2016 в 21:10
S
хахахахах дейба аз за такова се сещах до сега 😀 😀
29.11.2016 в 22:48
УМЕН
ТОЧНО ТАКА Е ГОСПОДИН „S “ ТОВА Е КОРЪПТН-АТА МЕМОРИ НА РОБОТА!!! Не е друга времева линия както много хора предположиха!
29.11.2016 в 10:13
хемороид
Да,анаграмите на д-р Лектър работят и тук…АЗ пък си мисля ,че финалът ще е задоволителен и ще отговори на много въпроси,чак до 2018 да запазят отговорите на въпросите-не ми се вярва.Също си мисля ,че Антъни Хопкинс НЯМА да играе втори сезон-ще убият Форд…KaKто и да е-вдигнаха яко оборотите с този епизод.Някой знае ли какви са рейтингите на сериала.Ние тук си пишем ама,как таргетната група на HBO приема сериала.
29.11.2016 в 14:41
cinemascrotum
Върви по-слабо като зрители, в сравнение с „GoT“, но подновяването му за втори сезон е показателно. Силно ме съмнява обаче, че ще изкара повече от три.
29.11.2016 в 10:54
detra40
Привет.На мен много ми хареса сцената със уволнението на Бернард-Арнолд).как Антъни Хопкинс застина и сякаш времето спря тогава.Много силно присъствие.
Иначе сериала застъпва много теми и деиства подсъзнателно.За сътворение за самите нас задаващ въпроси как сме създадени като биомашини със вложен божествен дух във нас.Прераждането също е застъпено доста.Кара ни да се замислим и за нашите творци.Предплагам никой не вярва все още на Дарвиновата теория,която си остава и само теория за щастие, че сме се пръкнали ей така от пръдня и еволюцията и майката природа ни е изградила!:))
А има и нещо със което тези сериали имат задача да ни подготвят.За трансхуманизма и заместване на човека със машини.А това ме навежда на мисълта че вече има някъде прототипи:)И още доста други неща.:)
29.11.2016 в 18:22
Owen
Това от което сме се пръкнали, както казваш, щом искаш го наричай божествен дух, въпроса е какво е ял този Бог преди това.
Не сме се появили от нищо, а сме форма или проява на нещо (Платон го нарича идея, Кант – нещото само по себе си, Шопенхауер – воля, и т.н.), което съществува винаги и навсякъде, защото е извън времето и пространството и те също са негови атрибути, както енергията и материята. Открили сме го много отдавна, но понеже трябва вечно да търсим, предпочитаме, както в „Мементо“ – друг филм на Нолън, да забравим и да почнем отначало.