Нека Ви разкажа за един филм, който цапаше харда ми през последните няколко дни. Нарича се “Вила Роза” и е ужасен. Ужасът му е съвършен, но не защото е плах опит за хорър, а защото е ужасяващ във всяко отношение. Не знам защо реших да си го пусна точно снощи. Бях импулсивен и безхарактерен. Проявих слабост… но поне си изчистих харда. А удоволствието, което изпитах от натискането на Shift+Del върху “Вила Роза” може да се сравни само с удоволствието след едно хубаво изхождане. Но стига за мен, нека оставя фактите да говорят сами.
УЖАСЕН ФАКТ 1: Филмът е български!
Ако това изречение не кара козината Ви да настръхва дори по най-интимните места, значи поздравления – патриотизмът Ви може да бъде надминат единствено от копрофагията Ви. Сигурно си мислите, че мразя туй нещо, наричащо себе си Ново Българско Кино, и по принцип бихте били прави, но напоследък изпаднах в състояние на унило примирение и ще трябва да Ви разочаровам – не, аз не мразя българското кино. Не мога да мразя нещо, което не съществува! Даже самият факт, че употребявам думите „българско” и „кино” в една и съща фраза ме кара да изпадам в инстинктивна конвулсия. Парите на слабоумни продуценти не са достатъчни за правенето на „кино” – иска се талант, иска се визия и креативност, а не повтаряне и потретване на американски шаблони, изтъркани още преди разстрела на Чаушеску. „Вила Роза” е български филм, който много иска да е американски, понеже сега е модерно. Ако човек се замисли, в него няма почти нищо българско. Още в началото стартира с американска песен; родната реч я има, но половината реплики са изговаряни на английски, за да му е лесно на американския ВИП-съквартирант. Фактите от българската история също са там, но са криминално спестени и ако игнорираме няколко елемента, филмът лесно може да мине за сръбски или македонски.
Препратките към времевия период /1985/ са още по-малко, така че ако случайно се задавите със слюнка, може и да ги пропуснете, а в самите герои има толкова „български дух”, колкото в казарма с еничари. Точно обратното, всичко е поамериканчено за по-голямо удобство на не-българите и евентуално за повече coolness точки сред младото поколение, за което 1985 година е просто облак дезинформация, обединен с названието “Бай Тошово Време”. Думи като „продажност” и „лицемерие” са само част от по-цензурираните термини, фучащи из главата ми, докато гледах този триумф на капитализЪма. Но с големите мимикрии идват и големите резили. Ето най-фрапиращият – рок парчето, което младоженците слушат в колата си, докато пътуват за вилата /”Sights too high” на Rhino Bucket/ се изпълнява от група, сформирана три години след събитията във „Вила Роза”, а самата песен ще бъде официално пусната през 2007 година. Не знам колко добри сте по аритметика, но на мен ми се чини, че или главният герой е пътувал във времето, или авторите на филма са шибани некадърници, но с тази разлика, че пътуването във времето не е доказано. Колкото и да се опитва да го замаже, „Вила Роза” си е чисто нашенско производство и като такова едва ли ще намери мястото си на Световния пазар, освен ако под „място” имате предвид дъното, а под „пазар” – септичната яма.
УЖАСЕН ФАКТ 2: Заснет е за 20 дни!
На кой, в името на богинята Бастет, му е хрумнало, че тази информация може да послужи като реклама? Е, да, звучи оптимистично и някои от Вас сигурно са получили прилив на национална гордост, питайки: „Брей, САМО за 20 дни ли?”, но имайки предвид това, което гледах, правилният отговор би бил: „Да, за ЦЕЛИ 20 дни!” Щом една средняшка и нискобюджетна американска боза отнема по минимум 2-3 месеца снимки, какво ли трябва да очакваме от българска претенция, заснета за двадесет денонощия? Не споря, че някои от най-успешните холивудски заглавия са снимани за по-малко от месец /първият „Убийствен пъзел” например/, но по стандартите на българската киноиндустрия това е толкова кратък период, че ако Елена Петрова е имала късмет, е приключила снимките още преди да й дойде цикъла. /от друга страна, тогава филмът наистина щеше да се превърне в психологически хорър/
Добрата новина е, че „Вила Роза” е заснет що-годе кадърно, поне откъм техническата си страна. Използвани са RED ONE камери, което придава почти истинско кино-усещане, но за сметка на това осветлението на някои сцени е осигурено от ароматни свещи, така че най-вероятно ще видите повече, ако просто си затворите очите. /даже може и да Ви хареса/ За оператора няма да кажа нищо лошо, но RED ONE камерите са толкова усъвършенствани, че сякаш и маймуна може да снима с тях. И хей, ето че наистина можело! Екипът сигурно за първи път се е докосвал до RED ONE и най-вероятно всяка вечер преди лягане са се изреждали пред нея, за да я боготворят и омилостивяват с жертвоприношения на дребен дивеч, което донякъде би било обяснимо, като се има предвид, че снимачната апаратура на „Вила Роза” сигурно е струвала повече от образованието на целия екип и аборигенщината при работата с нея трябва да е била осезаема.
Забравих да спомена, че освен всичките му допълнителни проблеми /като скандалното му озвучаване/, „Вила Роза” съдържа високотехнологични визуални ефекти, които ще накарат VFX отбора на суперпродукции като „Акулонадо 2” да си скъсат онлайн дипломите от срам. Даже Ви съветвам да го гледате с детски писалки-лазери, но не за да се ебавате с актьорите /те вече сами са си свършили тази работа/, а защото светещите червени точки по екрана, ще са най-гледаемите /и вероятно най-скъпи/ „специални ефекти” от филма.
УЖАСЕН ФАКТ 3: „По действителен случай”!
Сюжетът проследява пет души, временно пребиваващи в една горска хижа. Всеки от тях е с някакво агентурно минало и по време на престоя им в района започват да се случват необясними неща. Накрая почват да измират един по един. Звучи като книга на Агата Кристи, но с два пъти по-малко негърчета, и наистина би било зловещо, ако случаят беше действителен. За нещастие, авторите на филма /инспирирани по темата, след като някакъв алкохолизиран хижар им е напълнил главите с глупости/ са решили, че „действителен случай” е твърде разтегливо понятие. „Действителен” звучи толкова ограничаващо, толкова категорично, не може ли да е действителен, но някак си, ако може и малко недействителност да има в него? Все пак копираме САЩ, а чичовците от Холивуд правят така, нали? Затова нека направим нещо по-различно, нека направим една абсолютна измишльотина, една тотална екзекуция на здравия разум, а след това да кажем, че е „действителна”, понеже така е модерно.
Да, вижте, имаме интервю с някакво екс-ченге, имаме и random цитат на Баба Ванга, изваден от всякакъв контекст. Имаме и разкази на селяни от Стара планина, което е даже още по-достоверен източник на информация, тъй като планинските селяни са виждали какво ли не – особено ако се позастоят в кръчмата. Имаме и „документални кадри“ от архивите на МВР с ентусиазирани милиционери, изиграни от туристи от съседните хижи, които биха минали за реалистични, само ако сте надрусани с лепило РИЛА. А дори да преглътнем някак дразнещите клишета, то самите герои са повече от малоумни. Още с пристигането си във вилата, Васил /Калин Врачански/ пита хижаря с кретенска усмивка: „Това Стара планина ли е?” и то две минути след като е убеждавал съпругата си /държаща пътна карта на България/, че има „компас в главата”. Ал-о-о, ти не си ли българче бе, не обичаш ли наш`те планини зелени? Вярно че през 1985 година не всички коли са били снабдени с GPS, ама как може да не знаеш в коя планина се намираш, след като два часа си карал с колата из нея, бе аланкоолу?! Това момче е позор за комунизма! Но ако си мислите, че само героите са дебили, изчакайте да видите ambiguous кулминацията, от която така и не става ясно дали филмът е разказвал за извънземни, демони, тракийски богове или обикновени психопати. По пътя на логиката обаче веднага бих изключил извънземните, понеже и малките деца знаят, че те не са в Стара планина, а в Родопите. /освен онази летяща чиния на Бузлуджа/
УЖАСЕН ФАКТ 4: Участват актьори от „Стъклен дом”!
Секси Ел Петрова и мачо Кики Врачански са отново там, където на никого не му дреме за тях и отново водят телевизионната некадърност със себе си. Не е трудно да се снима за 20 дни, ако се правят по 1-2 дубъла на всяка сцена. Това би било ОК при наличието на талантлив каст, но тук говорим за хора, декламиращи репликите си като току-що рестартирани киборги след 15-тия дубъл, което би трябвало да Ви наведе на мисълта, че актьорското майсторство на „Вила Роза” смърди на всичко друго, но не и на „роза”. Честно казано, Калин не беше трагичен като излъчване и присъствие, но педофилската му интонация… в комбинация с идиотските му реплики… майка плаче, драги зрители! Ако Джак Никълсън има нещастието да види преиграванията на г-н Врачански а-ла ”Сиянието”, сигурно ще си изскубе и последните кичури коса. Но за това донякъде е виновно и режисьорчето, което явно не е искало да се конфронтира с мъжествения авторитет на Кики Врачански, или просто е оставяло камерата да снима на автопилот и е отивало да яде дюнери. Калин обаче трябва да се спре с напъните, защото е пределно ясно, че никога няма да повтори единствената добра минута от кариерата си, а именно – онази тъпа реклама, където се разхожда в магазина, а околните жени се наакват подире му.
Елена Петрова е готина, спор няма. Неведнъж съм превъртал в главата си въображаеми филми с главни действащи лица – моя полов орган и нейната уста – но напълно обективно погледнато, Петрова е една Хубава Елена. Поне когато седи на едно място и не говори. Ако, недай си Боже, горните две неща се случат, понякога едновременно, настава актьорски Армагедон. Женицата не е изцяло отговорна за действията си, тъй като е обучена да се държи по този дърводелски начин, но когато имаш самочувствието на успяла актриса /а тя го има в изобилие/, то най-малкото което можеш да направиш, е да се постараеш. /прочете ли, ма?/ В една от сцените камерата следи как героинята й обикаля из вилата с антикварно фенерче в продължение на цели 5 /пет/ минути. Пет минути от живота ми, а единственото нещо, което реално играеше през тях, бе бялата нощница на Петрова. Пет. Минути.
УЖАСЕН ФАКТ 5: Участва актьор от „Спасители на плажа”!
Името му е Дейвид Чокачи, по-известен като Коуди от хитовия TV сериал. След Памела Андерсън във VIP Brother 2012, Чокачи е следващият „спасител”, който идва в България като отчаян маркетингов ход. Или са му платили колосална сума, за да го прилъжат, или клетият човечец се е заблудил, че идва да снима новия епизод на „Непобедимите”. Но пък що за съвпадение, нали? Една Българска /вила/ Роза да събере под общ покрив актьори от тъп BG сериал с актьор от тъп US сериал, и всеки от тях искрено да вярва, че е постигнал нещо повече от другите. Чокачи може и да е бил Някой в края на 90-те, но сега, дори в Третия Свят, където е България, той е просто поредният незаслужил артист – толкова незабележим и посредствен, че ако някога реши да си пръсне черепа, киното ще изгуби… един куршум. Не знам кое е по-плашещото в този иначе страховит филм – че героят на Чокачи говори изцяло на майчиния си език и само заради него трябва да четем субтитри /да не говорим за дикцията на нашенските актьори, докато сричат на американски/, или че той е единственият, чиито измъчени опити за игра не дразнят на клетъчно ниво. Агент на КГБ, който живее в НРБ, но не говори български, понеже му е трудно… А-у-у-у, горкият кучи син! Няма проблеми, специално за нуждите на Демокрацията всички останали гости на вилата владеят говорим английски /точно така, понеже е модерно!/, а Васил е завършил компютърни технологии в Принстън. /нещо напълно нормално за 1985 г./ Йеее, добре дошъл бейбе, чувствай се като у дома си!
УЖАСЕН ФАКТ 6: Продължава цели 2 /два/ часа!
120 минути. Напълно достатъчно време, за да попаднете и излезете от лека и освежаваща кома. Някои хора трябва да научат каква е функцията на монтажа и че една сцена може да бъде много по-въздействаща, като в същото време повествованието не загуби нищо, ако се съкрати с половин минута. Темпото на разговорите, паузите между репликите, задължителните дълбокомислени погледи и изобщо цялостната протяжна сценография имат обратен ефект и вместо да правят филма по-атмосферичен, го правят крайно апатичен. Даже кино-идолите от Холивуд, които авторите на „Вила Роза” са се стремили да имитират, не биха направили аматьорската грешка да раздуят сценарий от десет страници /всяка от различно заглавие/, достоен за 20-минутен епизод на „Зоната на здрача” в двучасова театрална постановка.
Но като стана дума за размери, нека и аз не Ви отегчавам с нещо, което може да се каже само в шест-седем реда. Обобщението ми е следното. „Вила Роза” е обидно противоречиво заглавие – български филм с изкуствено американско звучене; с добра техническа база, но неграмотно изпълнение; теоретично мистериозен като премис, но практически комичен като презентация. Гледането му е агонизиращо за нервите и унизително за интелекта, което превръща „Вила Роза” в кинематографичен еквивалент на грубия анален секс – преди да Ви хареса, първо ще Ви заболи. /а после може и да не Ви хареса/
197 коментара
Comments feed for this article
11.09.2014 в 11:40
Борис
…както казах и преди – „Вила Боза 🙂
23.12.2016 в 14:47
Стоянов
ти освен от боза, от друго не разбираш 🙂
11.09.2014 в 12:07
Toto Hong
Trivia (от IMDb)
The Director Martin Makariev shot three days with a temperature of 39 degrees. The production hired someone to follow the schedule for his antibiotics.
Lydia Indjova was cast for the part two days before start of shooting.
Това обяснява много неща. 😀 В ,,българското“ кино май само Въргала е във възход – преди ми се повръщаше от всяко нещо, създадено с негова намеса, а преди година дори ми харесаха 2-3 епизода на ,,Шменти капели – Легендата“.
23.12.2016 в 15:01
нннс
що коментирате филми които не са направени за широката публика, немога да разбера..хайде усмирете ги тея комплекси де…мрънкала..
15.06.2020 в 11:44
Daniel Lefterov
Страшно много се смях на това ревю и съм съгласен със заключението. Именно той ме кара да напиша сценарии и да снимаме feature film с приятелите ми, само за да докажем че може да е по-добро с аматьори актьори и нискобюджетна камера.
11.09.2014 в 12:08
mimitar
Точно снощи го бях почнал и стана нещо, което не ми се е случвало повече от 3-4 пъти в живота, докато гледам филм…заспах!
Точно тази сцена с 5-те минути ме прекърши и даже не успях да изгледам и другата тъпотия по тв-то – Х-фактор…ужасТ
23.12.2016 в 15:06
нннс
Я по добре си гледайте американските филмчета..Там поне сюжета е семпъл и компенсиран със звукови и визуални ефекти, които да задоволят сетивата ви…то е като с абстрактните картини, за хората с фантазия са интригуващи, а за простичките хорица..хабене на боя
11.09.2014 в 12:36
cinemascrotum
@Toto Hong, много ми е интересно какво щеше да прави този безразсъден режисьор, ако беше заразил с грип и останалите от екипа. Май нямаше да успее да свърши 20 дни по-късно. 🙂 Поне вече е ясно защо ми се струваше, че режисьорът го е нямало никакъв – не е ходил да яде дюнери, а да си пие антибиотиците. 😀
@mimitar, ти си щастливец, щом си заспал. Ако трябваше да избирам между „Вила Роза“ и „Х-Фактор“, щях да се убия.
11.09.2014 в 13:48
mimitar
хаха ами и на мен понякога ми идва това на ум, като спасение, ама така е като приятелката ти се е превърнала в живо превъплъщение на Мили Монтег от „451 градуса по фаренхайт“ 😀
11.09.2014 в 12:51
Монико
Изобщо не знаех, че има такъв филм, е сега разбрах, но не мисля да го гледам.
11.09.2014 в 13:53
jokera
1 filmat e baziran naistina po iztinski slu4ai
2. replikite i scenite naistina sa izmislini za6toto nikoi nemoje da kaje kavo e stanalo i kakvo sa si kazali nastina horata zatoto ako malko pone si si napravil truda da razbere6 ocelili o4evidci nqma samo kostveni dokazatelstva na mvr.
3 . film za 20 dni moje da se napravi ne sa ti nujni 2 3 meseca kakto kazva6 pri polojenie 4e ima6 samo 5 aktiora bez namesa na drugi aktiori i statisti v scenite e lesno da se napravqt dori po 8 9 i pove4e sceni za edin snima4en den
4 . snima4niq den e minimum 12 4asa i pove4e v nqkoi slu4ai ako si zapoznat vob6te kakvo ozna4ava snima4en den tapak .
5 aktiorskite perfektno bih kazal 4e sa si izigrali rolite i sa mnogo dobri znam za tova za6toto ne edin pat az li4no s kalin i elena sam rabotil i bih kazal 4e sa perfektni aktiori osobeno kalin.
6 bih kazal 4e ima balgarsko kino dori ima mnogo dobri aktiori v BG. kakto stari aktiori ot edno vreme taka i saga6ni i dori bih kazal 4e v bg prodaljavat da izlizat se po dobri i po dobri aktiori i da ti kaja ako aktiorite i bg kinoto ne struvaha nqma6e da se snimat po 5 6 i pove4e 4ujdi golemi produkcii v bg i da izpolzvat na6i aktiori v tehnite filmi 😉 dori ti davam primer za nqkoi filmi koito sa snimani v bg The grudge 3 , I Spit On Your Grave 2 , The Expendables 2 , 3 , Hercules: The legend Begins , Ninja , Hitman , Day of the Dead , Command Performance , Bloodsport 4 , The Abandoned , Behind Enemy Lines : Axis Of Evil 2 , Getaway , Kiling Season , 300 rise of empire , Thick as Thieves , Wrong Turn 3, 5 , The Tournament , The Hills Run Red , Undisputed 2, 3 , Company of Heroes , El Gringo , Conan the Barbarian , Re-kill i mnogo drugi filmi sa snimani v bg s bg u4astiq na aktiori i bih kazal 4e pove4eto ot izborenite filmi sa pe4elili baq nagradi taka4e balgarsko kino ima 🙂
7 6tom si mislil i si mastorbiral po elena petrova bih ti kazal samo edno ne6to 4ikiqr 😀 i takav 6te si ostane6 zatova mai pi6e6 tezi gluposti tapak
8 a za oniq kadeto vika 4e vlado vargala 4e mu se e ovra6talo ot negovi filmi bih kazal hodi se lekuvai nqkade za6toto vlado bih kazal 4e e perfekten aktior taka i rejisior s nego e 4est da raboti6 na teren i vsi4kite filmi negovi sa dobri ne samo seriqla 6menti kapeli legendata no i filma 6menti kapeli dori ako ne znae6 4e i dvata mu posledni filmi toi samiq e i scenerist i s 4est bih pak rabotil s nego unikalen 4ovek e dano da po4ne po skoro da snima i vtori sezon na filma si i razbirase pak da ni vika 🙂
11.09.2014 в 13:55
cinemascrotum
Бляк, това няма да го чета, сори.
17.02.2015 в 19:13
evil_beaver
хаха,и аз! Сори,пич,може и да казваш нещо умно,ама не можеш да анкараш някой да ти изчете тоя шит.;))))
04.03.2016 в 15:59
The Curious Cat
здравейте,
тъй като повечето от вас звучат като компетенти филмови критици искам да попитам кой български филм ще ми препоръчате да гледам който ви е габнал?
11.09.2014 в 19:50
чубака
Врачански, ти ли си? 😉
11.09.2014 в 19:59
фон гугун
жокера, ти раздаваш сандвичите на сета, нали?
12.09.2014 в 23:25
jokera
haha 😀 kakvi sandvi4i te gonqt da ti preli4am na 4ovek koito raboti v keteringa 😀
08.11.2016 в 17:43
bai_Hoi
Не драги ми Смехурко (а.к.а. jokera), (запетайка) прили4а6 на чу(в)3к, който е съвър6ено неграмотен … ако искаш някой да ти про4ете коментара направи си поне труда да го напи6е6 на книжовен български.
П.С. постарах се да си напи6а отговора на разбираем за теб език …
П.С.С. Гледах филма на кино, излязох със смесени чувства, вярно може да е боза ама поне е българска …все пак си е наша родна 🙂
11.09.2014 в 22:03
Onq_s_konq
А ти ако си мислиш, че се снима в „BG“, защото са добри актьорите, а не защото е по-евтино – значи живееш в голяма лъжа! 🙂
12.09.2014 в 23:15
достасипрост
Това, че снимат холивудски тъпизми в България, не означава, че българското кино струва. Означава най-вече, че е евтино и има изградена някаква база. Иначе нормално е за трето-степенните си роли да наемат родни актьори, все пак снимат в България, няма да си карат и статистите от Америка, я 🙂
13.09.2014 в 14:11
Камен
Жокер, ти идиот ли си, Калин Врачански ли си или какво, че занимаваш хората с дивотиите си. На всичкото отгоре – за Бога, човече! Пишеш за български филм, поне се научи да пишеш на кирилица, да му … майката!
19.09.2014 в 00:20
stoiko
manqche kato tolkova tvardish che e deistvitelen sluchai mi e interesno kakvo predstavlqvat koardinatite napisani na gardite na amerikaneca mnn ma zabarka sled kato go gledah. vludqva me edin vapros moje da me pomislish za lud no che moje da ima namesa na ,, izvanzemni„ me kara da otkacham che kukata mu vika shti kaja ako spresh kamerata ti ko ste kajesh kakvo mislish ako tezi cifri sa koardinati zakakvo toz ne kaza kakvo e tova….
01.10.2014 в 19:38
Jo Manfetas
Евала , jokera , ти уби всичко ценно у нас… Няма такъв найлонов чувал като теб – погреба ни толкова неграмотно (хем с шльокавица, хем с нагледния си , настолен опит в кино индустрията) , както и в треторазрядния филм.Докато го гледах ми се приплака .. не за вас ,които не знаете въобще какво правите , а за нас , които трябва да се насладим на нещо родно!Амин ! – погребахме още една лента –> до няколко месеца ще го гледаме и на ефира! Срамувам се,че въобще съм склонен да пиша тук…Какво защити ми обясни, като с такова старание си се оакал в тази латиница , бе човек!!!
15.03.2015 в 06:45
Пепо
От всичката тая гнус, където си я написал, едно става ясно – не сте отворени за критика, било то груба или не.
26.04.2015 в 19:09
Ivo Dimov
Bravo joker , nay nakraq edin mislesht chovek, kaji im go na negramotnicite.
23.12.2016 в 15:09
нннс
1-во пиши на кирилица бе маймун
2-ро на мен филмът ми хареса
11.09.2014 в 13:57
bellodox
ей, човече, добре че те има, щот след като позачетох оперейънкино, реших че претенциозността е превзела нов връх в кинокритиката =)
иначе попаднах тук, докато търсех мнения за горепосоченото анално производно на т.нар ново българско (кино)
11.09.2014 в 14:08
jokera
sori za tuk tame dopusnatite parvopisni gre6ki no barzah da si izkaja i az moeto mnenie na 4ovek koito e v kino industriqta ot gore dolo ve4e pone 13 godini moje i pove4e 🙂 i zatova ne mi e kef nqkav tapak koito nikoga ne e stapval na teren i ne e zastaval zad kamera da govori gluposti za kolegite v kino industriqta govora za vsi4ki kolegi kakto aktiori kaskadiori sceneristi rejisiori operatori osvetiteli piro tehnici grimiori kato i kolegite ot garderob i rekvizit i ot dekor i dr 🙂
11.09.2014 в 14:10
cinemascrotum
Мда-а-а, щом ти си представителна извадка на кино индустрията, вече ми се изясняват много неща за състоянието й. Мерси. 🙂
11.09.2014 в 14:25
jokera
savet ako ne vqrva6 4e ne e lesno da se snima edin film otidi v nqkoq kasting agenciq za statist i se zapi6i kato statist i dano da otide6 nqkoi pat na teren da razbere6 kakvo e na vseki edin 4len ot snima4niq ekip i posle moje6 da mi kaje6 4e ni e lesno 🙂
13.09.2014 в 13:42
anonimenbloger
кво ти е бе пич?
11.09.2014 в 14:21
jokera
ako si mislite 4e na6ata rabota e lesna lajete se ne e lesno na nikoi , za6toto vse nqkoi se namira da kre6ti , drug da pravi izadnki i da se pravi edna scena s 4asove po 16 17 i pove4e 4asove zaradi edin ili zaradi tehni4eski proglemi , rabotili sme na stud , snqg po teniska i po po tanko oble4eni rabotili sme navle4eni se edno -20 gradosa no vsa6toto vreme e +40 gradusa i sme umirali ot jega ot stud , mngo nervi ima v kinoto no vseki ot nas gleda da si traika i da stiska zabi samo zaradi edna cel da se napravi perfektniq film koito da vi haresa na vsi4ki no i kakvoto i da napravim mnogo tapaci kato oniq vseki pat namirat kusuri ako ne ti haresva edin film ne go gledai ne si izkazvai tapoto mnenie za dadeniq film za6toto ne znae6 kakvo da si na mqstoto na koito i da e 4len na snima4niq ekip 🙂 o6te baq proglemi moga da napi6a koito sa ejenevieto na edin 4len na snima4niq ekip 🙂
11.09.2014 в 15:09
Toto Hong
Дали твоят най-голям проблем не е, че си неграмотен? Помисли върху това 😀
П.П. Ако се стягаш за трети клас, извини ме. 😉
11.09.2014 в 20:36
Marl
@jokera Много ми е чудно ти какъв го играеш в кино индустрията, сиреч, от кой department си?
12.09.2014 в 07:28
РУМНО
джокере, пиши на бългерица, че нищо не ти разбирам. Ако имаш претенции да казваш нещо смислено, пиши така, че да те разберат уважаемите читатели!
12.09.2014 в 11:44
perkoto
Това е просто очарователно! Аз се чудя защо положението става все по-зле и по-зле… А после виждам какви хора влизат в българската кино „фермичка“ и всичко се изяснява… Тъжната истина е, че докато не се смени кино „поколението“, просто сме обречени…
15.03.2015 в 06:40
Пепо
Ми дааа. Щом не знаем какво е да си на терен да не гледаме значи. Случайно да си се замислял, че тогава никой няма да гледа тъпотиите ви!?!
11.09.2014 в 20:31
against
еби са в гъза
11.09.2014 в 20:34
against
стъпи на снимачен терен и пак както казах и по-надолу – ЕБИ СА В ГЪЗА
11.09.2014 в 14:11
bellodox
ахах, човек или е част от решението или е част от проблема.. нъф сед 😉
11.09.2014 в 14:23
Bobka
кой е автора ? хареса ми! :*
11.09.2014 в 14:34
jokera
na koe ?
11.09.2014 в 16:18
Fandorin
Нали не смяташ, че някой ще те възприеме на сериозно, ако пишеш на маймуница? Ако отговорът е „да“, тогава си в дълбока заблуда.
11.09.2014 в 20:04
Торин
Скротуме, видях, че на няколко места в предишни ревюта си споменавал Shadowdance и се зачудих какво ти е мнението за този сайт? А настоящият филм викам да го потърся из тракерите, щото ми го препоръчаха и викам да го пробвам, пък ще видя.
11.09.2014 в 20:47
cinemascrotum
Не желая да обсъждам Shadowdancе, за да не си развалям настроението. Както се казва в журналистиката – „без коментар“.
11.09.2014 в 20:59
Торин
Добре, и без това бях останал с впечатлението, че не таиш топли чувства към Shadowdance. Да знаеш обаче, че мръсният ти на места хумор ми направи деня. 😀
11.09.2014 в 20:31
Takeshi
Всъщност, имам достоверна и обоснована информация, че някои порнофилми имат по дълъг снимачен период от 20-те дни на „хорор“ упражнението. Освен съчетанието „българско- кино“, не би следвало да се ползва и съчетанието „български- киноактьор“. При принцип, снимащите се у нас във филми, ъ-ъ-ъ, люде, са театрални актьори, пробващи се зад кадър. И им личи ужасно много. И не е комплимент. Дори на тв екрана. И предимно там. За кинолентите просто не ми се говори.
Апропот, тяхното самочувствие наистина ме радва, предимно като ме изумяват с позите си- „заснехме шедьовър“ и взехме поредната фестивална награда „Златната барабонка- Астана“ или „Сребърния чеп- Улан Батор“. За тези постижения научавам най вече от сутрешните и след сутрешни блокове (Гала, сина на Еврото и Марта Вачково), където лоботомирани двойки водещи ги гледат по начин, предполагащ, че ТВОРЕЦА е отказал роля във филм на Скорсезе или Милош Форман, само и само да се снима в българската лента която коментират в студиото. Наричам го Синдромът- Човекът глас.
Особено ме забавлява „режисьорът- актьор“ (а-а-а-а-а, невъзможни били горните словосъчетания… ми това???) Ники Илиев. Уникат!
п.п. Апропо, Калин Орела има много по добра реклама… още във времената в които не го беше споходила вселенската слава на „Стъклен дом“
http://vbox7.com/play:0904b0d4
11.09.2014 в 20:41
against
Много си прав, човече. Българските актьори никога няма да се научат как се играе в кино, докато им промиват мозъците в НАТФИЗ. В киното се играе естествено, а не предвзето като на театър. Това са 50% от проблемите на БГ школата, другите 50% са връзкарството.
11.09.2014 в 20:50
cinemascrotum
Takeshi, адски точен и забавен коментар, особено за самочувствието и „визионера“ Ники Илиев. 🙂 А тая реклама си я бях забравил, честно. Припомних си раждането на една Звезда. 😀
11.09.2014 в 20:48
against
УЖАСЕН ФАКТ 3: „По действителен случай”!
„Филмът е заснет за 20 дни в курорт Боровец в къщата на съпругата на покойния Константин Димитров – Самоковеца.“
Значи „архивът на МВР“ беше зансет в същите стаи както и филма. Това е достатъчно, за да се види колко са истински. Ако екипът имаше акъл, можеха да вместо „архивни кадри“ да сложат надпис „възстановка“.
Както и да е… и Бузлуджа се намира в Стара планина (в ревюто смисъла излиза малко по-друг).
11.09.2014 в 22:42
Achtung
Първо ще кажа, че съм от Елена, през посочения период(80-те) има 2 подобни случая в региона и при двата не намират извършителите. Първия е свързан с убийството на двама „горски“, вероятно извършено от бракониери. След това милиционерите са претърсвали буквално гараж по гараж из цялата община за червена кола, включително и нашия. Втория случай е за пиянски запой на големци от партията, който прераства в касапница. За местоположението на вилата обаче съм чул две теории, според първата става дума за правителствена хижа на южния склон (гледащ към Твърдица) в близост до хижа Караиваново хорище, втората според мен по вероятна теория е свързана с вилата на известен генерал Чочоолу, която се е намирала на само 500 метра от хижа Бутора. Тук малко инфо за генерала:
http://www.socbg.com/2014/03/normal-0-21-microsoftinternetexplorer4.html
Архивните кадри са от снимачната площатка, вила/хижа с такова име не е имало в този период и е художествена измислица. Легендата за Белия старец вероятно е взета от Странджа, както и разказите на Ванга и тн. Тук никой не е чувал за такава местност, нито за подобна легенда ( имаме си и по страшни 🙂 ) Получило се е преплитане на няколко действителни случая. НЛО феномена си го оставяме на лаврите на село Ключ, аз лично съм виждал, но беше в Габровския балкан. Сега по темата за филма, да той е ниско-бюджетен, доста продължителен и муден, но като изключим натрапчивата реклама на Jacobs и унищожените стекове с цигари, не съм и очаквал повече. Като за първи опит можеше и да е много по-зле. Не съжалявам, че го гледах и вярвам, че при втория опит за филм от този жанр, целия екип ще се справи много по добре.
11.09.2014 в 23:20
cinemascrotum
Определено в България има много по-интересни мистерии за филмиране. Например дупката в Царичина, която има чисто холивудски потенциал: http://www.novini.bg//news/230611-%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%B8-%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%B1%D0%B0%D0%B1%D0%B8-%D0%B2-%D1%86%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B0-page_id1.html
12.09.2014 в 16:20
Toto Hong
Изнасилвачът:

😀 😀 😀
12.09.2014 в 17:31
cinemascrotum
Нелош извънземен екземпляр, но май налита повече на дядовци. 🙂
12.09.2014 в 19:51
against
Пич, действителният случай е двама убити човека в една хижа. Това го е разказал и самият сценарист преди да излезе филма. Колко общо има това със сюжета? По същата логика всеки случай с неразкрито убийство може да мине за събитие вдъхновило филма.
12.09.2014 в 19:52
against
Achtung да чете горния ми коментар!
11.09.2014 в 22:07
ваня
БЪЛГАРИНО,как си компетентен по всеки въпрос,във всяка област. Как вечно плюеш,рушиш и хулиш всичко и всички. Жалко е!
11.09.2014 в 22:19
cinemascrotum
12.09.2014 в 07:38
РУМНО
ваня, като българин (без голямо Б,за да не засегна истинските Българи) ще ти отговоря: Поради факта, че съм потенциален потребител на „искуството“ създадено през последните 25 години, смятам, че мога да си позволя да плюя, руша и хуля всичко и всички, които ме заливат с помия от малкия, големия и компютърния екран!
12.09.2014 в 01:29
emo
За да се прави качествено кино, не трябва да се спира да се опитва и да се работи. В икономическата ситуация на нашия полуостров и с нашия малък пазар е нормално опитите да са по-малко и по-неуспешни, отколкото в държави с повече от 50 млн. население. Всеки автор – а дори и великите такива, има своите първи филми и често те не са по-добри от анализирания тук. Само че навсякъде по света опитите се адмирират, спонсорират се нови и никой не уринира върху тях, както го прави това дете тук.
Та, „Скротум“-е, ако на всеки български филм използваш този грозен език, то може да се чувстваш отговорен за всички следващи неуспешни български опити. Създаваш усещане за тотално отхвърляне и изключителна простотия. Ако има лошо българско кино, ти си част от неговата основа. Ако натиснеш SHIFT + DEL на всичко, което си писал до сега, изкуството ще е на плюс, а българското кино ще мине една крачка нагоре. Авторите на Вила Роза заслужават поклон от теб, а ти заслужаваш да са зад гърба ти. Познаваме се и знаеш, че е така… От известно време не сме приятели и не поддържаме контакт и вече мога да ти постна адреса, за да може разпространителите в България да ти теглят един як бой. Ще го направя ако видя след моя пост някой желаещ да го узнае. Сега вече можеш да отговориш, каквото си поискаш.
12.09.2014 в 02:39
фен
Емо, Скротума е изтънчен душевед и скрупольозен ценител на всичко изящно в сивата ни действителност. Аз лично смятам, че българското „кино“ през последните 20 години не заслужава и урината ми, но понеже усещам предизвикателство в думите ти, съм готов да уринирам върху теб и двама разпространители (айде бонус, и върху един псевдо-актьор ако ми стигне материала.
13.09.2014 в 23:15
score
Обзалагам се, че не си гледал и 5% от киното през последните 20 години. Причините: икономически, неинформиране, предубеденост и папагалстване.
15.09.2014 в 01:03
Score, обзалагай се с майка си
Жадуваш внимание и част от урината ми вероятно?
12.09.2014 в 09:36
Stefo
Изключително точно ревю! (то даже и пълно ревю не е, ама му стига)
Вила Боза обаче хич не е правен с толкова малко пари, както се споменава в статията и коментарите. От един източник чух бюджет – 600 хил. долара, от друг – над милион, не знам кое е достоверното. Но в никакъв случай не е правен за под половин милион лева- което си е нелоша пара за производство на филм. Всъщност филмът спада директно към класическите жанрове: ‘so bad it’s good’ и ‘unintentionally funny’. Смял съм се до сълзи с блестящите сценарни находки и вдъхновените актьорски изпълнения на Ленчето, Калинко и хамериканския дърводелец/спасител на плажа.
PS: адски ме грабна и че бяха нахакали във филма нещо като 3D кумчо вълчо – е така, за разкош.
12.09.2014 в 10:08
cinemascrotum
Не съм коментирал бюджета на филма, понеже нямах информация, но ако цифрите ти са акуратни, значи съм бил прав – RED камерата наистина е струвала повече от образованието на екипа. 🙂 Продуцентите трябва да са наясно, че тъп хорър се прави и с много по-малко пари – справка „Номер 1000“.
P.S. Кумчо Вълчо моментът беше много „Здрач“-ен. 😀
13.09.2014 в 21:27
Stefo
„Здрач“-ен, но уви, без Кристинчето Стюарт. Аз за разлика от теб, не намирам Ленчето пригодна даже и за jerk-off material.
А, без малко да забравя – Ужасен факт №7, и то не просто ужасен, ами ужасен, та дрънка. ТОЗИ ми ти филм е бил сред състезаващите се за българска номинация за чуждоезичен Оскар. Друго освен WTF като коментар нямам.
14.09.2014 в 21:22
cinemascrotum
Има огромна разлика между това един кино-деец да се гордее с постигнатото /колкото и нищожно да е в случая с „Вила Роза”/ и между това да се опитва да го изкара като световен подвиг на съвременното изкуство. /което граничи с мегаломания в комични размери/ Ако този филм наистина стигне до Академията, има голяма вероятност членовете й да си помислят, че им се подиграваме.
12.09.2014 в 10:47
Takeshi
Не че нещо, ама – Blair Witch Project (1999) > Box office / business … Budget. $60,000 (estimated).
не съм фен на въпросния филм, номерът е, че пичовете са намерили ниша и за смешни кинти избиха рибата, щото колкото и да не съм фен, те са подходили творчески и различно от до тогава шестващото по кината… и не са им трябвали ебати камерите… история, въображението на зрителя, монтаж, нестандартен ъгъл на заснемане от първо лице, интернет реклама и… бруто- 140 милиона!
12.09.2014 в 12:49
Jokera е неграмотник
Има известна ирония в това, как е финансирано това подобие на филм – с пари на един от по-хитрите играчи на прехода Светлин Нейнски. Човекът е завършил пантомима и явно винаги е искал да се занимава с ‘изкуство’, каквото и да е това. И когато ‘приятелството’ му с Елена какибешеимето разцъфтява, той решава че сега е момента да покаже какво може българското ‘кино’…филма беше касов провал, което е закономерно, защото акито си остава аки, както и да го опаковаш.
Забавното в бг киното е какви комплексари са повече актьори и как болезнено им личи, даже през дървената игра
12.09.2014 в 13:51
Jokera сигурно е режисьора
Да ви кажа аз ги познавам и тази Red камера я бяха купили още като си основаха фирмата( след филма я продадоха), та ми е чудно наистина защо филма е толкова скъп. Иначе наистина е мнооого скучен и какъв край – чаках 2 часа накрая оназ да се обеси сама – поне трябваше да се избият по холивудски, ама си бяха решили явно да си свърши по бг
12.09.2014 в 14:09
Iliqna
Емо, защо си въобразяваш, че с бой от кино-средите би променил Скротума и спрял от писане?
За свобода на словото изобщо чувал ли си? Явно в тая тъпа държава единствено платените положителни публикации, пълни със суперлативи и близане на д-та са на почит.
Не трябва само с ласкателства, имаме нужда и от малко хейт, особено, когато е заслужен.
12.09.2014 в 18:17
Мони
Скротуме, изключително много ти благодаря за статията. Не съм и очаквал друго. Това е един от малкото филми, за който съжалявам, че има компютри, интернет и хард диск, където си го изтеглих съвсем безплатно и сега искам обратно от създателите на филма тези 5 минути от живота си, които изгубих, за да преценя, че филмът е говно. Имаше един руски сайт, който беше култов навремето, преди да започнат да му плащат за положителни кинорецензии – казва се kino-govno.com. Е, този наш т.нар. „филм“ дори за отрицателна рецензия там не става…
12.09.2014 в 23:41
AzUrAL
Направо се разцепих от смях от ревюто и последвалите коментари. Мерсаж и от мен. Чест и почитания
13.09.2014 в 00:32
kiri
Изобщо не съм съгласна! Най-добрата роля на Калинко е в оная реклама с мастиката.
Иначе, перфектно ревю както винаги. Тъкмо вчера се чудех, дали да го или да не го… Май само заради твоето мнение, ще взема да го изгледам… някога. Скротуме, ся да не вземеш да се покриеш до третия „Хобит“?
П.П. Българското кино е изчезнал вид, няма какво да се лъжем. Тотална липса на идеи и лица – явно са останали само техниците. Как пък румънците успяват да правят стойностни филми? Ами, явно парите отиват при можещи люде (и предполагам, завършили извън родината). Ако за тази глупост е изразходван бюджетът, който споменавате, явно пак някакви пари са били „усвоени“ за нещо си. И това нещо явно не струва, така че защо да не си кажем истината? Сайтове с напудрени ревюта има колкото искате. Ходете и си ги четете/пишете със здраве!
13.09.2014 в 01:08
Торин Дъбощит
Малко се съмнявам, че ще пише за “Хобит“ 3, но много би ми се искало. Виж, Скротуме, последният филм по Средната земя… Трябва да напишеш нещо и за него, като са сбогом, нали? Няколко думи също биха стигнали, както при “Пущинака“. 😀 А горепосоченият български филм го гледах… Като че не беше чак толкоз зле, колкото го описваш. Не съм експерт, просто средностатистически зрител и като че някои неща, посочени от теб не ми направиха такова впечатление. Но ревюто ти както винаги си е много забавно и добро.
13.09.2014 в 08:15
Зоя Нисторова
Не съм го гледала и все още е на диска ми, обаче коментарът ти ме разби! Смях се цели 15 минути и наистина ме зареди за цял ден с настроение! Бих искала да мога да редя думите като теб,но уви-не ми се отдава! Поне съм сигурна,че ще чета всичко,което пишеш оттук нататък! 🙂
13.09.2014 в 10:33
Георги Гергов
Ужасен факт 266….Гледам и не вярвам на ушите си…колко филмови Капацитети(с главно К )са се събрали тук. Толкова много и на едно място.Понеже и аз съм такъв–капацитет,де(с малко к)реших да пиша и аз.Та значи реших да гледам филма.Филмът започна с архивни кадри и аз го спрях–стана ми интересна предисторията на филма и реших да потърся нещо за нея.Така я бяха засекретили тая история,че нищо не намерих за нея…..Изгледах филма–не ми хареса.Сваляйки последната батерийка която имах от фенерчето(много тъмен беше тоя филм)се замислих,че това всъщност е първият изцяло Български хорор филм който съм гледал…..След това се замислих за такива „кино–класики“ като Изкуплението Блеар Паранормална активност Погрешен завой Убийствен пъзел бля бля бля……и на фона на тези няколкостотин чифта скъсани обувки,безмислено изминати километри през разни гори,изпочупени тонове покъщина и 5–6 цистерни с кръв си казах,че нашия филм всъщност си е хубав.Може да е правен за 20дни ама си е наш Български(с главно Б) и хубавото е според мен ,че въобще го има.
P.S За Капацитети. Така и така сте се събрали тук защо не вземете да „кихнете“някои лев и ди си направите и вие някой филм ….ще го гледам с удоволствие.
13.09.2014 в 12:32
AzUrAL
„Така и така сте се събрали тук защо не вземете да „кихнете“някои лев и ди си направите и вие някой филм ….ще го гледам с удоволствие.“ А ще си платите ли?
13.09.2014 в 17:42
Някоя
Хахахаха много добре им го каза!
Всички, които сте толкове компетентни щом стане дума за КИНО, защо не вземете вие да направите един филм, а? 🙂
13.09.2014 в 20:41
AzUrAL
Нима, когато ни искат да си платим 9, че повече лева нямаме право да критикуваме ли?
15.09.2014 в 01:20
(_,_)
A така! НЯМА КУЛТУРА, ей! Аз правя разкошни скулптури от висококачествена тор – изящна работа, ама никой не ги иска! ЗАЩО питам?
04.03.2016 в 16:08
The Curious Cat
Bravo Georgi, straxoten komentar. Spodeliam mnenieto ti 🙂
13.09.2014 в 20:55
vagonet
Red камерата в туй не е Опе,а ЕPIC,пердашено с 6К и мега проблеми с поспродукцията,относно грейд,монтаж и подобни…
13.09.2014 в 21:48
milen
А уе автора на тоя ферман гУлем специалист ебах му мамата че то в
България ако имаше такива мухлЙовци пардон специалист е Евала ти държаво.Ми то едни въздушни фраза леки като верени балони едни дъвки дъвчени мляскани и изплюти едни сравнения едни метафори не Вучков и Толстой не това е шедЙовър . Авторе оди направи по кипър филм ,защото най-лесно е да седнем и да се правим на (мало)УМНИ
Евала за похвата просто съм очарован от факта че си грамотен.
Всеки има право да е глупав , но някои надвишават правата си – Бате Гойко !
14.09.2014 в 11:35
Charger
Верно не мога да схвана…как има дебили,които смятат,че щом е българско,трябва да му се радваме?Имаме доста обществени тоалетни,но не съм видял опашки от хора за да се насладят на Българското!
При положение,че от нашите данъци,заминават едни 6 милиона лева за филмопроизводство,самоп за НФЦ,дали нямаме право да искаме КАЧЕСТВЕНО кино,а не полюции средношколски?
Относно жокера…Видно си от техническия екип,не от творческия.Какви са тия малоумия за неадекватното облекло при разни температури?Какви са тия излияния,че видиш ли ,НИЕ ГО ПРАВИМ за БГ ИЗКУСТВОТО???Не ти вярвам,правиш го за парите.И за овъртайма.Дреме ти за изкуството.
Българското кино е спряло да се развива от 1965,до тогава поне има копиране,търсене,създаване…
Сега са само мисли и реализации как от бюджета,продцента да гепи 50+ % от субсидията.
Някой да е чул да БГ филм да вземе награда на един от 5те пресижни фестивала по света?Щото от повече от 30 години това не се случва.
Локални филми,за локални проблеми направени от локални като мислене хора.Нищо глобално.
04.03.2016 в 15:57
White
Напълно съгласен. Само с 2 малки уточнения – не бих казал, че трябва да е глобално.. просто стойностно. И мисля, че има няколко добри филма е след 1965, но със сигурност преди 1985. Мое мнение.
14.09.2014 в 11:38
Charger
Оня пък малоумния,познавал Скротума,та щял да му публикува адреса,за да го биели.Сигурно и Скротума те познава,представи си.
И какво,като го видят Големите БГ Творци,ще се съберат да пердашат,човек,който им казва РЕАЛНО къде са.Не е като продажната ни критика,само венцехваления и всеки БГ филм е локомотив на филмовата ни история.
Бахти и кретенията верно….
14.09.2014 в 13:40
anonimenbloger
Леелеее, как ми се спии, я чакай прозявайки се да разцъкам нагоре коментарите да видя дали има некой в мутренско-чалгарски стил от 90-те години 🙂
14.09.2014 в 15:15
Чавдар
До сега изгледах половин час от филма и веднага попаднах на сцена, която безспорно ще влезе в историята на българското(много се извинявам) кино, а и защо не в Историята на Родината като цяло. Става въпрос за момента(около 30-та минута), в който американският фотограф снима младоженците от български произход, аранжирайки ги със „say cheese“, а щастливата двойка отговаря хорово и щастливо „cheese!“ – сцена, ярка илюстрация на отношенията САЩ-РБ през последния четвърт век. Забавна е и последващата фраза.
14.09.2014 в 18:31
ton4eff
shift+del не помага, включeте „филма“ в дефинициите на антивирусната си. За последиците, ако не го направите, четете коментарите…
15.09.2014 в 21:41
az
7.2 в IMDB
15.09.2014 в 23:13
Toto Hong
Скротуме, един приятелски съвет, не молба, не се мъчи да гледаш тазгодишния ,,Баш-бай-боклук: Образцов кенеф“, дори ти няма издържиш. Очудих се, когато разбрах, че си проследил доста детайлно този от 2012.
16.09.2014 в 09:24
cinemascrotum
Снощи му хванах втората половина от LIVE-a, но дори само там имаше facepalm-моменти за цяло „ревю“. 😀
25.04.2022 в 18:55
Скротуме, обичам те!
:)))
Вижте какво намерих:
https://blitz.bg/svyat/momiche-se-samoubi-zaradi-lipsa-na-semeyna-toaletna_news346587.html
16.09.2014 в 12:34
moni222
Това е мой коментар в Замунда, извинявам се, ако го сметнете за дълъг и скучен 🙂
Погледнах профила на великия „режисьор“ на тази блудкава боза във Фейсбук. Както и предполагах – келеме на 20-тина години, вероятно току-що завършил и зомбиран с американските тъпотии „режисьор“ (с няколкостотин отварящи и затварящи кавички) от НАТФИЗ. Какво може да се каже за него ли – ами поради биологичната си възраст той не знае грам, ама сантиграм дори за времената, които описва. Сценарият е абсолютно изсмукан от пръстите и измислен (казвам тавтология, но такъв е и самият филм), играта е срамна дори за съвременен български филм. Не знам с кого точно се шиба Е.Петрова, но този човек трябва да спре да я лансира нагоре-надолу, от това същество актриса НЕ СТАВА, ако ще да прави минет, по-добър и от Клеопатра. :hmmm:
Някои факти от 1985 г., личен опит:
Аз тогава знаех много добре английски. Като работещ човек (бях програмист в държавна фирма, тогава други фирми нямаше!), отидох в американското посолство, което тогава беше срещу Народния театър и имаше библиотека, да си взема няколко книги (тогава четяхме хартиени книги!). След втората книга, директорът на фирмата, в която работех, ме извика в кабинета „на килимчето“ и скромно ми протегна снимки, на които се виждаше как влизам и излизам в и от американската читалня. Той ме осведоми, че ако продължавам да ходя там, ще ме уволни дисциплинарно. По-сериозно наказание в соца от това беше да те застрелят – имаше много сериозна вероятност да не си намеря никога повече работа (не бях от тия, които са знаели, че 89-та соца ще падне). Та това стана именно 1985-а, като сега го помня. Нямате си на представа какви извинения паднаха към другаря директор, с обещания да не припарвам повече там, и си сдържах обещанието.
Америка беше мечта, но тогава по никакъв, ама абсолютно никакъв начин не можеше да се отиде дори и в Сърбия, да не говорим за САЩ, а пък беше абсолютно невъзможно да ти дадат студентска американска виза, освен ако не си син или дъщеря на Станко Тодоров или на самия бай Тошо. Американци идваха по-рядко от марсианците, бяха навсякъде следвани от ДС и никой, никога нямаше да им позволи да се качат някъде си на хижа и да общуват с простосмъртни. За патрициите, т.нар „партийци“ тогава имаше специални магазини, които се зареждаха със западни стоки и бяха съвсем недостъпни за простосмъртните.
Английски пък никъде не се изучаваше, освен в английските гимназии, където влизаха само връзкари. Абсурд някой тогава да ти проговори на този език, освен някой африкански заблуден студент, който говореше английски така, както банскалия ти говори български.
Към всички чужденци от запад имаше подозрения в шпионаж и масова истерия, което е пълна гаранция, че сценарият е писан от дебили и олигофрени, никога и не помирисвали онези времена. Всичко това е доказателство, че сюжетът от филма просто е абсолютно невъзможен. Срам ме е, че днешното зомбирано поколение гледа този филм и го приема за чиста монета, нямайки никаква информация за истината по онова време.
Историята ни призовава да знаем и помним миналото, за да не допускаме същите грешки. А настоящето направо ни изнасилва да повтаряме грешките си от миналото, само че вече с други господари – не руските съветски републики, а американските…
Повдига ми се от този филм и не бих го препоръчал и на враговете си. Вие си знаете.
16.09.2014 в 13:03
cinemascrotum
Много добре казно. 🙂
16.09.2014 в 15:30
Raubtier
Съвременното българско кино съвсем спокойно може да се използва за изтезание на военнопленници. Аз ако съм един фанатизиран талибан, ал кайдец или какъвто и да е ислямист и ме вържат на един стол и ми пуснат произволен БГ филм дори и без превод, на 3-тата минути не само, че ще си призная всичко ами и доброволно ще искам незабавна смъртна присъда 😀
17.09.2014 в 20:33
Андрей
Да приемем ли, че Скротума е опитвал груб анален секс и не му харесва/съждение извадено от посления абзац/,или партньорът му не е бил достатъчно нежен с него,и за това не му харесва.
17.09.2014 в 22:07
cinemascrotum
Най-логично би било да приемем, че щом точно това изречение ти е направило толкова впечатление, та чак се интересуваш от детайли, значи по-скоро самият ти мечтаеш за груб анален секс, но просто няма кой да ти го осигури.
23.09.2014 в 05:17
Zoro ot zatvoro
„….. Познаваме се и знаеш, че е така… От известно време не сме приятели и не поддържаме контакт и вече мога да ти постна адреса, за да може разпространителите в България да ти теглят един як бой. ….“
Emo, искам адреса на Taшунгера, за да му изпратя ботъл „Oban“. Не съм попадал на по-забавно четиво от години. Единственият, който се доближава частично до него, е ранният Борислав Колев от преди доста време в „Стандарт“, но като казвам „доближава“ имам предвид близост от типа на „Сиянието“ и тази фъшкия, която не бих гледал за нищо на света.
25.09.2014 в 00:20
Aneta
С голямо неудоволствие прочетох статията. Много е комплексарска и представлява единствено неуспешен опит за критика. Бих посъветвала автора да не се занимава с неща, които явно не са му по възможностите. Адски цинично е да се подценяват и обиждат създателите на филма и аткьорите. Филмът съвсем не е лош, много по-добър е от редица американски филми от същия жанр.
Жалко, че в BG е пълно с хора, които презират сънародниците си и труда им.
25.09.2014 в 18:45
AzUrAL
„много по-добър е от редица американски филми от същия жанр.“- Редно е тогава, ако обичате да изброите няколко „американски“ филма, които са по зле. След като декларирате с такъв апломб. Нека сравними ние. Просветете ни. Помогнете ни да си вдигнем възможностите.
25.09.2014 в 18:50
phenix
Абе вие да не сте някакви канонизирани кино-интелектуалци? Какво толкова сте се спекли от едно различно ревю? Цинично необективни сте вие, че казвате на черното бяло, че и агресивни на всичкото и отгоре. Ще си позволя и аз да кажа това, което наистина мисля по въпроса. С голяма сила този филм ми беше напомпан като балон с очаквания под налягане, който още след първия половин час се спука със същата страшна сила и излетя към минус безкрайността на родните кинематогографични полета. И не че е български (ако въобще може да се нарече „български“), има много хубави филми от родното кино, правени от кадърни творци, да не ги изреждаме сега, но да ви чета словоизлеянията, че това била някаква мега квалитетна бг суперпродукция, а бе я свободно. Не пасем трева. Лично аз бях принуден да изтърпя два часа този мозъчен терор и въобще не искам да ви чета глупостите. Ако можех, щях да поискам обезщетение на база тлъст среден хонорар на деятелите в този недодялан интернешънъл микс за всяка минута пропуснати ползи от живота ми през тези два часа, последвани от двуседмична психическа травма. Такава горчива и блудкава боза не съм пил през живота си, дори американски нискобюджетни такива, а съм гледал много. 🙂 Да не говорим за фактическите недоразумения в цялата сюжетна линия, които хубавичко са описави в ревюто и пълните абсурди и нереалистичност на цялата ситуация. Да, вярно, авторът е крайно безпощаден, но някои от ревютата му са изцяло позитивни, други – негативни, като с много от тях не съм бил изцяло или частично съгласен, но съм се посмивал хубавичко и това е. Но за пръв път съм 101% съгласен със Скротума, никога не съм чел по-точно и справедливо ревю, колкото и унищожително да е то. Жалко, че е точно български филмът. Вижте една лента като „Чужденецът“ и се научете как се прави ново кино. Колкото и да не ви е угодно, аз също с удовлетворение упражних комбинацията shift+del върху този ужасен ужас незабавно след него, след което се почувствах като изцяло освободен след екзорсизъм. Така че, Скротуме, бъди верен на неподправения си стил и продължавай да ни развеселяваш с кино-изстъпленията по света и у нас. Дето се вика, дори да не сме съгласни частично или изцяло, самият факт, че сме се посмяли за половин час е нещо хубаво.
26.09.2014 в 20:36
BatJoro
Да очакваме ли ревю на Sin City:Dame to kill for 🙂
27.09.2014 в 14:14
cinemascrotum
Тц.
28.09.2014 в 08:28
Торин
Скротуме, “На ръба на утрешния ден“ бива ли го, че ми се гледа нещо такова?
28.09.2014 в 10:19
cinemascrotum
Изобщо не го бива.
28.09.2014 в 22:37
Toto Hong
Според мен пък ако правим класация на „блокбъстърите“ от лятото щяха да са:
1. Dawn of the planet of the apes
2. Edge of Tomorrow
3. Days of future fast
4. Guardians of the galaxy
5. Lucy (не знам, просто не ми се стори натоварващ)
6. We are Cops
.
.
.
+∞-1. Amazing Spinder-man 2
+∞. Transbayers AoE, TMNT, Gojira, Capt. Murica – Winta Solja
П.С. Имаш ли очаквания за единствения Несозополски вампир – Бай Владо? Май доста османски CGI глави ще падат.
29.09.2014 в 01:22
cinemascrotum
Абсолютно не ме интересува съществуването на този филм, камо ли да имам очаквания за него.
29.09.2014 в 14:21
Торин
Поне ей толкова? На мен трейлърът ми се видя добър… Бард Стрелеца, лорд Тивин и Рикон Старк… Познати лица. И като стана дума… За кой филм от тази година имаш най-големи очаквания? Тъй де, минаха доста, но кой в твоите лични представи ще грабне гръмката титла-Филм на годината? Не говоря за това, на кой филм ще дадат оскар за най-добър филм, защото Оскарите се превърнаха в пълен фарс и не ги гледам вече.
30.09.2014 в 01:30
cinemascrotum
Рано е да се каже, хубавите филми тепърва трябва да излизат. Нека видим какво ще ни сервират Финчър, Нолан, Ридли и Джаксън до края на годината, пък после ще преценяме.
30.09.2014 в 20:51
Торин
Да, прав си. Е, както със сигурност би предположил, съдейки по ника ми, аз най-голяма вяра имам в Джаксън. Надявам битката да е много епична, по-епична и от тази в “Двете кули“, имайки предвид, че ако всичко беше точно по книгата едва ли щеше да бъде. Но да, ще почакаме, по-добрите заглавия излизат в края на годината(аз съм останал с такова впечатление, не само покрай “Хобит“ и LOTR).
04.10.2014 в 02:04
Marccus
Поздравления за ревюто. Феноменално както винаги. Успех
Чакам с нетърпение следващото
Marccus
04.10.2014 в 23:46
Tyler_Durden
Gone Girl?
05.10.2014 в 00:42
cinemascrotum
Nope. Само шепа хора могат да пишат за Финчър без да станат за смях и аз не съм от тях. /получи се рима, което означава, че е вярно/
05.10.2014 в 15:36
Tyler_Durden
Жалко, много щеше да ми е интересно, да прочета АНАЛиза ти, че според мен е най-доброто нещо излезло тази година по кината. Interstellar мисилиш ли да го удостоиш с честта да има ревю от теб? 🙂
05.10.2014 в 17:15
cinemascrotum
Нямам представа, зависи от много fuckтори.
07.10.2014 в 20:08
Торин
А бе “Спасяването на редник Райън“… Оправдава ли оценката си в IMDB(8,6)? Свалих си го HD, стори ми се стойностен и викам да го гледам събота-неделя, та с кого да се консултирам пък сега? Е, с теб, с кой друг.
07.10.2014 в 20:50
cinemascrotum
Не я оправдава. Филмът заслужава 9.0/10
П.С. Фактът, че не си гледал „Спасяването на Редник Раян“ не говори добре за филмовата ти култура. Вземи се в ръце, ако е възможно.
10.10.2014 в 16:57
ddd
А фактът, че не съм гледал Кръстникът какво говори за филмовата ми култура ???
10.10.2014 в 17:52
cinemascrotum
Дори само това, че коментираш в блога ми, издава ниска филмова култура, така че спокойно – не си по-тъп от останалите.
07.10.2014 в 21:29
Торин
Възможно е. При първа възможност си пускам филма, при първа! Хващал съм части от него по телевизията, но това не го броя за гледане, а и не помня нищо, така че… Но пък съм гледал LOTR, “Смело сърце“ и др., а това не е нищо, нали? 😀
14.10.2014 в 17:16
Бацко
Анус,а скротум, мноо добро ревю.
16.10.2014 в 17:16
anonimen
Гледа ли Gone Girl вече? Ако си, би ли си казал мнението с две думи ? 🙂
17.10.2014 в 09:06
cinemascrotum
Стилна режисура, страхотна женска роля и стабилна атмосфера. 7.7/10 Със сигурност един от най-добрите филми и определено най-точната книжна адаптация на годината, макар и факта че бях чел „Не казвай сбогом“ минимизира малко съспенса.
Въпреки това обаче, Финчър трябва да смени жанра, или поне да наблегне повече на оригинални сценарии, както правеше в началото със „Седем“ и „Играта“, а не на римейкове и книги. Всички вече знаем, че е майстор на мрачния трилър, така че ще е по-интересно да го видим в друга област, примерно екшън или адвенчър – все още вярвам, че прастарият му проект „20000 левги под водата“ има шанс да се осъществи.
21.10.2014 в 22:37
Торин
Скротуме, ще гледаш ли удължената версия на “Пущинака“? Доколкото знам ще има повече Беорн, Траин, Мраколес, Езерград… Аз ще си я запазя тази версия за същия ден, в който ще ходя на “Битката“, да стане нещо като маратон.
23.10.2014 в 19:16
Koroviev
Предвкусвам сочно ревю, ако гледаш „Fury“ .
25.10.2014 в 01:44
ULTRON
AAAAAAAAA HIPER MEGA GIGA QKIQ FILM SE ZAVRUSHTA S POREDNIQ MEGA EPIC TRAILER!!!!
25.10.2014 в 21:05
Marina
Все си мислех, че вече не се възмущавам от “ българския синдром“ на вечно недоволство, но явно греша. Попадайки случайно на тази статия в блог с цветущото име „Кино-скротум“, чийто автор пък се оказва и невероятен киноексперт, не се сдържах да не изкажа мнението си. А то е, че ако малко повече се уважаваше труда на другите, пък дал той и не толкова добър резултат, ако вместо да оплюваме творенията на другите, дарявахме света със своите(след като имаме претенции, че можем по-добре), то може би щяхме да сме на друго положение. Истината е, че българинът(и още по-тъжно,младите хора) все повече се превръща с една „стара мома“(една затворена, озлобена и погрозняла от жлъч женица, намираща кусур във всеки и във всичко). Що се отнася до българското кино, всеки има право на мнение, попадала съм и на прилични и на ужасни филми, но се радвам, че се прави нещо. Радвам се, че все още има хора, които опитват, които правят нещо, а не седят някъде бълвайки помия, изказвайки „експертно“ мнение, по всички въпроси. И нека завърша със следното призвание: Когато нещо не ви харесва, променете го, направете го по- добре, а ако не можете, то спрете да хулите тези, които поне се опитват!!!!!!!
26.10.2014 в 17:26
R. T.
Нали осъзнаваш, че аргументи от рода на „като не ти харесва, направи го по-добре“ са страшно изтъркани клишета, които изобщо не изразяват адекватна позиция? И каква е тази глупост, че българските продуценти/режисьори/whatever се опитвали да променят нещо? Едно е да се опитваш да променяш, друго е да си изливаш помията и да очакваш зрителите да ти клъвнат въдицата. Докато българското кино продължава да е съставено главно от такива… хм, „опити“, ще си търпи заслужената критика.
28.10.2014 в 04:11
AzUrAL
„ако вместо да оплюваме творенията на другите, дарявахме света със своите(след като имаме претенции, че можем по-добре)“ Творения, дарения, а аз си мислех, че всичко се прави за пари. Дори и най големите режисьори правят филм по собствения си начин, след като са направили поне 10 комерсиални филма преди това. На всичкото отгоре почти целия бюджет на филма е субсидиран от държавата т.е данъкоплатците. И като нещо е халтура, защо да си замълчим? Този филм е халтура, боклук, подигравка със интелекта на зрителя. Казвам го високо и ясно. И нямаме право да критикуваме ли? Ако обичате не ни налагайте вашите чалгарски вкусове.
30.10.2014 в 06:17
vasko
Значи най-сложното нещо, което аз мога да нарисувам е неправилен куб, но няма нужда да бъда художник, за да усетя от обща култура и житейски опит ако някой е сътворил цапаница с претенции. Каква е тая антилогика – ако не ти харесва нещо направи го по-добре или млъкни?! Трябва да имаме по някой приличен авторски филм зад гърба си, за да може да различим тъпнята ли? И дай щото сме българи пък да сме и длъжни да я преглътнем без критика? Изобщо много пенсионерски плам влагаш, да не си ти старата мома?
04.11.2014 в 14:55
Недев
До автора на статията.
Викам ти така, щото не ти знам името!
Брат, не ти прави чест да говориш така за чужд труд (какъвто и да било) по този начин. От острия ти език оставам с впечатлението, че ти си Стивън Спилбърг и ако наистина имаш толкова голям талант, къде са твоите перфектни филми?!?!
Като цяло и аз не харесах филма, но в случая това няма никакво значение.
Това което има значение, е че ти си поредния редови хейтър, който се срамува да застане зад думите си, като се подпише в началото или края на статията.
И за такива „изтъкнати“ критици като вас винаги съм давал пример с импотентни, които си говорят за секс!
Направо не ти завиждам, ако ти се наложи да си купиш сирене в магазина без да оплюеш магазинерката, доставчика, мандрата, кравата, тревата, която е пасла и естествения тор с която е била торена….
P.S.: Не защитавам филма, просто езика ти ме влудява. И ако това е била целта ти – браво. Такава е била и целта на Хауърд Стърн. С тази разлика, че е известен в цял свят, а ти ….. скъпи мои анонимен автор-е.
04.11.2014 в 15:33
cinemascrotum
04.11.2014 в 22:00
Крас
Не,ти си леджендари пийс ъф шит…
05.11.2014 в 16:05
Тирион Ланистър
Oh, aye. You are legen… Wait for it… DARY! Legendary!
06.11.2014 в 02:19
Бобър
Това първия български хорър ли е?
След партията бридж от преди 20 години, смятам да изпусна всички първи български опити в жанрово кино. Викнете ме като направят нещо добро като японския Ring или индонезийския the Raid.
06.11.2014 в 23:23
Торин
Скротуме, гледа ли пълния трейлър към “Битката“? Beyond EPIC!!!!
28.11.2014 в 02:33
aff
Малка поправка: Филмът не е сниман за 20 дни. Основите на сценария са положени за толкова, което е напълно възможно. Плюенето на актьорите не ти прави чест. Като си изкараш главата от пърдялника (и евентуално спреш да лижеш подметките на Спилбърг и може би гледаш някой-друг филм?), тогава се хващай да съдиш. Ако опити за българско кино няма, то тогава и добри филми няма да има скоро. Пък даже няма да споменавам колко куца бюджета. Режисурата беше изпипана, btw.
Аз лично намерих филма за свеж и интересен – разбира се, ако си запознат с историята. Ако, като автора на това „ревю“, си склонен да сравняваш призрачни легенди с кървави мелета, значи вероятно ще ти се стори поредната боза. Ходи гледай горящи акули под вода в „Челюсти“ и не цапай интернета с лоши ревюта pls.
ПП: Статията звучи все едно Вучков я е промърморил в просъница през три плюнки. Not impressed, bruh.
28.11.2014 в 10:04
cinemascrotum
Жалко, че мислиш така, защото аз наистина написах тази статия с едничката цел да те впечатля. 😦
Навсякъде в интернет, вкл. и в IMDB, е посочено, че филмът е заснет за 20 дни. Самият К. Врачански го потвърждава в свое интервю. Дори хипотетично да приемем, че ти си прав, то тогава авторите на филма умишлено заблуждават зрителите, което е още по-жалък ход и жестока обида за публиката.
Виждам, че си поредният представител на типа „Нека се радваме на българското лайно, защото си е наше!“ ОК, нямам проблем с това, но не виждам да си дал аргументи защо аджеба „Вила Роза“ не е очевиден боклук. Режисурата беше… „изпипана“, казваш? Изпипана режисура на човек, който през 1/3 от времето е бил с температура и е отсъствал от снимачния процес, оставяйки всичко да се развива на самотек. Или изпипана режисура, съдържаща досадно дълги и неводещи до никъде сцени, колкото да се подуе времетраенето до 2 часа. /защото всички знаем, че „сериозните“ филми са по-дълги от 90 минути, нали така?/ А може би изпипана режисура за теб е тази, която съвсем целенасочено копира други изпипани режисьори, с тази разлика, че те поне имат талант, за разнообразие.
„Вила Роза“ е нескопосан и на моменти комичен, полуготов и поамериканчен, продукт на съвременното ни разбиране за „кино“. И точно заради това предпочитам да лижа подметките на Спилбърг, отколкото на който и да е български режисьор, жив или мъртъв.
28.11.2014 в 13:49
Pow R Toc H
За Спилбърг могат да се кажат много неща, но да се сравнява с бг кино е просто нелепо. Аз лично не го харесвам(въпреки, че си падам по не един или два негови филма). Голяма част от нещата му намирам за доста посредствени. Всъщност не исках да говоря за него, а само да кажа, че мога да разбера защо се величае толкова.
Но не разбирам защо се принизява толкова българското(тук изцяло говоря за нещата преди деведесета). Нямам съмнения че тая вила е пълен ташак, същото се отнася и за почти всичко след деведесета.
Но имаме адски много добри неща, въпреки, че са правени преди 30-40г.
Мога да се сетя за поне 10-15 заглавия само за минута, които предпочитам пред всичко, което е правил Спилбърг. И пак казвам, че да се сравняват е нелепо. За мен например една Бинка Желязкова е невероятен кинаджия.
Наистина не разбирам, много съм далеч от това да си тачя некви неща щот са бг видиш ли, но намирам за адски тесногръдо да се плюе всичко което имаме, особено от хора претендиращи, че разбират от кино.
28.11.2014 в 14:14
cinemascrotum
Никой не сравнява. Името на Спилбърг бе споменато от aff, затова го използвах като пример. Мисълта ми беше, че ако трябва да избирам между филм на Спилбърг и БГ филм, ще избера моментално Спилбърг, точно защото не съм тесногръд, а предпочитам да гледам добро кино. Съгласен съм, че през 80-те години сме имали добри филми /в статията плюя само Новото Българско Кино/, но чак пък „15 заглавия, които са по-добри от всичко, което е правил Спилбърг“… това е меко казано, несериозно. 🙂
Не съм заслепен фенбой на Спилбърг, защото осъзнавам, че той е комерсиален режисьор, който ламти за Оскари и отдавна е изживял „златния си период“. В същото време обаче не мога да отрека, че Спилбърг владее всеки кинематографичен похват до съвършенство, има усет към всеки детайл от композицията си, може да покаже пет неща с един кадър и да генерира крайни емоции у зрителя за броени минути. Български режисьор никога досега не е показал подобен талант. При нас има статични сцени, без каквато и да е креативност в заснемането, а филмите ни са много повече театрални, отколкото кинематографични.
Ако спрем да се прехласваме по посредствеността, само заради сантименталната й стойност и псевдо-патриотизма си, едва тогава ще можем наистина да извлечем поука от неуспешни опити като „Вила Роза“.
28.11.2014 в 14:52
Pow R Toc H
Не съм казвал, че са по-добри, а че ги предпочитам(не че за мен не са по-добри:).
“ При нас има статични сцени, без каквато и да е креативност в заснемането, а филмите ни са много повече театрални, отколкото кинематографчни.“ Съгласен съм с това почти на 100%, но явно не си гледал филм да Бинка Желязкова, където е снимано адски креативно.
И са доста повече от 15.
Колкото и да е перфектен няма негов филм, който да ме хване за гушата, както филми като Илюзия, Вчера, Да обичаш на инат, филмите на кака Бинка:) и МНОГО други.
Въпрос на възприятия, а не псевдо-патриотщина. 🙂
Па и мани го тоа Спилбърг, Скорсезе е 100 пъти по въздействащ.
28.11.2014 в 15:10
cinemascrotum
Абсолютно вярно е това за възприятията, затова и много рядко споря сериозно с хора, които не са на моето мнение. По същата логика няма да тръгна да споря и за Скорсезе… 🙂
28.11.2014 в 15:39
Pow R Toc H
Да приключим спорчето с виц по темата(за спора) :), нали обичам да съм актуален.
Еврейка летяла от Ню Йорк за Маями. След няколко минути казала на бизнесмена до нея:
– Вие сте евреин, нали?
– Не, госпожо, не съм евреин – любезно отвърнал той.
– Евреин сте – настояла тя.
– Не съм.
– Естествено, че сте. Евреин сте.
– Не съм, госпожо.
– Сигурна съм, че сте евреин.
За да я накара да млъкне, бизнесменът казал:
– Добре, предавам се. Да, аз съм евреин.
– Странно – замислила се жената. – Изобщо не приличате на
евреин!
🙂
07.12.2014 в 20:38
vs
Гледах филма и ми хареса. Всъщност главната причина да го гледам е текста по-горе 🙂 Благодаря!
25.05.2019 в 02:10
Йордан
И аз така.
25.12.2014 в 10:51
nqma znachenie
Затова България е на такова положение… защото ние българите знаем само как да се критикуваме… Кой народ критикува толкова гадно себе си?? НИКОЙ! Само ние българите сме вечните философи.. Еййй всезнайковци заспали на този филм 🙂 филма е направен, за да видите някои неща, които например по новините няма да ги видите 🙂 Самата ванга е имал такова предсказание, за този „Васил“ и го е казала на баща му… даже актьорите във филма са с истинските имена на загиналите в тази хижа.. и няма значение за колко дена е направен филма и с какво качество е… Идеята е важна – тази информация е направена на филм, за да бъде споделена с всички нас, но вие си критикувайте филма, че сте заспали на него и т.н. Големите герои, ама ако на вас ви се случат подобни необясними неща, вярвам ще оцапате гащетата…
Защо сме такъв прост народ.. не мога да разбера, хейтъри такива, до никъде няма да доведете нашата държава!
29.12.2014 в 00:29
Жоро
АЗ имам един въпрос – на коментиращия досега, харесал ли му е поне ЕДИН филм?
това не му харесвало – онова не му харесвало – ми не ги гледай!
Аз например гледам само филми, които съм сигурен, че ще харесам.
И такива смешни коментари от негова страна „Не съм видял нито един филм направен добре, по компютърна игра“ …Пък аз съм видял най-малко два – „Смъртоносна битка“ и „Принцът на Персия“. „Хитмен“ също е добре направен, както и „Конан“ с Шварченегер, а и сериалът също. Да не давам други примери. Вероятно филмите които изброяваш имат недостатъци, но защо поне веднъж не споменеш първо положителните им достойнства?
Защо не споменеш, че 25 години не е имало български кино и то сега прави първи стъпки, а се гневиш че стараем да приличаме на САЩ. Та тоаве хубаво – мерим се с големите. Ама не можем да сме като тях – много ясно, не достигат пари. като искаш повече качество дай пари от товя джоб. Преди държавата даваше пари от държавни бюджет и трупаме държавен дълг. Вместо да се радваш, че идват западни актьори у нас се заяждаш, че се говори на английски. АЛООУ, „хан АСпарух“ английската версия е със Субтитри, но това не го прави по–малко стойностен, напротив, това значи, че филам ще ще показва пред цял свят и стойността му нараства. Гледаш някакви детали, а не хващаш същината – за 25 години киното ни почна да бележи успехи.
Какво си постигнал, че да хулиш безогледно?
29.12.2014 в 00:49
Жоро
учудвам се как някой може толкова леко и повърхностно да коментира труда, на българсик актьори без да си е направил да ги гледа в поне няколко филма Елена Петрова аз например съм я гледал в „Граница“, „завръщане от Йерусалим“, „Стъклен дом“ , „Хайка за вълци“ и още няколко филма. Вярно, че тя не е от най-големите ни актриси, но да се правят такива квалификации, каквито автора по-горе е направил е недопустимо. Това сваля тона на дискусията, не сме в кръчма, а се предполага да сме културни хора, коментиращи културно събитие. ЯВно обаче въпросният скротум не е културен човек (и ника му го подсказва, тона му – също). Имам чувството че е направил поне 40 филма от които 15 са спечелили оскар, а останалите – Златен Глобус с какво самочувствие само говори.
Съветвам го да се поучи от режсьори като Теди Москов на култура.
П.П.АВтора пише, че филма бил „плах опит за ужас.“ Трябва да ти кажа, че аз само трейлърите като изгледах на филма се разтреперах. пак казвам – леко с определенията, това което за теб е тъпо, на други може да им е интересно. За сайлънт хил беше писал, че първата част била провал, а тя събра над 100 милиона долара. Ако това е провал, какво ли е „Воден свят“, от който Кевин Костнър като събра приходите и разходите и излезе на загуба с 4-5 милиона? И въпреки това непрестанно го дават по всички телевизии у нас!
24.02.2015 в 15:30
Сателайт-мателайт
Ако за тебе „Стъклен дом“ или „Граница“ са култура или пък считаш, че Петрова има дори и зрънце талант, то имам лоши новини за теб… 😀
30.12.2014 в 00:33
nikolla
То е повече от ясно , че филмът не е идеален и се конпенсира за сметка на това с едни от по – добрите ни актьори но като за първи опит в този жанр на киното , горе доло стово за убиване на време. По големият въпрос е обаче къде е самото местопрестъпление и дали това са действйтелни събития. Ако това е измислица обаче (както предполагам) тези и режисьори и сценаристи не правят хубаво защото злоупотребяват със името на най- голямата българска пророчица- Ванга, като замесват името и във продукция уж по действителен случай, а в действителност името и се използва за пияр на филма и. Това е по по скандално от въпросът дали е качествен или не качествен филмът, ние сме свикнали да ни разочароват, с повечето си продукции. Затова обърнете повече внимание на това дали наистина си позволяват да ни лъжат в очете тези режисьори, който са смятани в момента за едни от най- добрите, като злоупотребяват с имената на чисти и добри хора, с цел да трошът пари и да ни мятат по клоните отколкото дали струва или не струва филма – то е ясно !!! Ще съм благодарен ако някой даде повече географски кординати 😀 за истинското място (АКО СЛУЧАЙНО ИМА ТАКОВА).
05.01.2015 в 21:23
Blizzard
Именно този критичен коментар на Scrotum тук ме накара снощи в късна доба да гледам „Вила Роза“. Гледах го на два етапа – снощи и днес, защото ми дойде в повече. След което внимателно изчетох всички коментари тук. Искам да кажа, че съм абсолютно съгласен с критичния очерк на Scrotum и не виждам защо много хора тук го нападате, само защото си е изказал мнението такова, каквото е. Съжалявам, но филмът е МНОГО СЛАБ. Смехотворно слаб и без капка концепция. И най-евтиното пейпърбек хорър романче или филмче биха били по-добри. Филм без никаква логична сюжетна линия, водеща зрителя до никъде, изключително слаб диалог (в който думата „fucking“ преобладава), а за актьорската игра да не говорим. Какви бяха тез чупки и гей манеризми и интонация на Кики Врачански? През цялото време ми напомняше по-скоро на недоспал чекиджия. Какви бяха тез муцки и позиране на Ел Петрова? Какви бяха тези пълзящи червеи и пулсиращи сънни артерии? А кървите? And everything in general? Майка ни жална, ако на това се казва ново българско кино, в което няма нищо българско и повече от половината диалог е на слабо казано плачевен във всяко отношение английски. Свършвам, за да не ставам многословен. Последно – режисьорът си няма и хал хабер от онези години и реалиите на живота тогава. Човек би си рекъл, че 1985 ей-така са ходели да учат в Принстън или мечтата на всички новобрачни е да живеят в чужбина.
17.05.2015 в 22:56
palachinka
Щом си толкова голям „разбирач“ Направи ти хорор филм в рамките на 20 дни да видим каква помия ще сътвори поредния тъпанар–за Blizzard
23.12.2016 в 15:56
нннс
Страх ви е американците като видят лошото качество да не ви се смеят, че сте българи ли? 😀
16.01.2015 в 04:20
Satelite TV Bulgaria
С такива тъпаци – „кинокритици“, в България да се чудиш защо да се занимаваш с изкуство. Може само да се оплюва. За друго неставате. А за пича който пише на латиница само браво мога да му кажа. Ето това е честен човек, който знае за какво става дума, Жалко че 90% от масовката са пълни говеда, без капка разбиране.
24.02.2015 в 15:28
Сателайт-мателайт
Кефи ме как приятели, познати, роднини, колеги и всякакви други близки и далечни познайници на режсьора са се притекли на помощ с федероски. Сакън, някой ни позори момчето!
26.02.2015 в 00:14
Satin
Този, който е написал това ревю-рецензия е абсолютен талант, хит и звезда! (без кавички!) Независимо дали съм съгласна или не, принципно имам предвид, след прочитане на написаното, не само съм склонна да се съглася, но и да направя всичко възможно да го разглася. Не съм чела досега подобни интелигентно-маниашко-професионално обосновани киноанализи, които не само кореспондират с истината, но и с един модерен нестандартен начин на представяне, който достига до максимален кръг от хора – разбирачи и не толкова, които докато четат не само откриват собствените си мисли, но и разбират, че има светлина в дъното на тунела. Не обичам да съм фен на никого, но на теб съм!…
17.05.2015 в 22:51
palachinka
Жалко че в този пост половината неща са пълна измислица – с цел – малко по различна от другите отчаяни хейтърски коментари
15.03.2015 в 06:34
Пепо
До последно я гледах тая тъпотия, исках да дам шанс, ама то се оказа напразно. На моменти даже се смях, било то, от отчаяние или тъпотия или и двете. То един филм не може да се направи като хората. 20 ДНИ!!! Какво по дяволите. Така ли се прави филм. А що се отнася до тоя американец… идваше ми да си направя харакири. Каква е тая мода аз не мога да си обясня. Америка та Америка… То от САЩ нищо хубаво не е излязло. Там само влизат най-големите тъпанари. Човек да не си помисли, че нашенци могат да направят един поне що-годе приличен филм и се появява някакъв гаден капиталист и демократ да го развали. Не беше виновен само той разбира се и останалите актьори и сценаристите имат вина за това извращение, което се получи и, което те наричат хорър филм. Но както и да е, няма да продължавам, мисля че стана ясно от кой лагер съм бил той политически или някакъв друг. Искам само като за финал да поздравя автора и да кажа, че напълно подкрепям твърденията му.
17.05.2015 в 22:47
palachinka
Искам ти долно хейтърче да направиш нещо по-добро в рамките на 20 дни постни го в нета и се наслаждавай на всички себеподобни (хейтъри) които ще те плюят 100 пъти повече
17.04.2015 в 21:02
Любител на жанра
Бати тъпата критика. Това, че песента била пусната по-късно, че думите на баба Ванга били извадени от контекст – ми то това е нищо бе, пичагата. Във филми като 300 има самолети на заден план и изобщо в почти всички гледани филми има пълни измишльотини, които не пасват на реалността. Филмите, които са точни като швейцарски часовник остават неразбрани за 70-80% от зрителите, които са тъпаци като теб… ама тая халюцинираше ли, реално ли беше, ама това защо беше там, онова как стана…
Колкото до това, че бил американски… ми филмите в жанр психо, са стандартни бе, ти какво очакваш – да направим кола с 5 гуми ли? Не, че филмът няма кусури, но като цяло е доста добър… особено като за първият български филм в този жанр, даже това е по-скоро хорър. Обаче ти си пълен скротум, критиката ти SUX и да го духаш.
17.05.2015 в 22:43
palachinka
Това изказване е по слабо и от самия филм – съгласна съм че може би си попрекалил с холивудските хорър филмчета и си очаквал нещо зрелищно ,но явно „Вила Роза “ не е отговорил на очакванията ти и веднага си решил да постеш нещо с което „да си го върнеш“ за пропиляното време -е нека ти кажа нещо – филмът е доста добре направен по отношение на заснемане и ефекти – 2 – този филм е направен по действителен неразгадан с случай – и незнам какво разбираш ти под думата „неразгадан“ но ето ти малко инфо – означава че никой не знае какво точно се е случило и режисьорите просто са си доукрасили нещата – по симпатии – още нещо – този пост ме кара да повърна !
07.07.2015 в 20:36
Иво
Хахахах автора на тази статия е най-кухата жива лейка на земята. Много искам да го шляпкам зад врата, докато ми обяснява за какъв се мисли горкото човеченце. 😀
02.09.2015 в 19:46
Tom Soyer
Автора що не се застреляш да не ни мъчиш с тъпите си разсъждения . Гледай си „Железния човек “ или “ Боа срещу питон “ и не се изказвай за неща които са ти толкова чужди . Опитите ти да си оригинален може да минат при някой 12 годишен тинейджър .
18.09.2015 в 14:59
Краско
Филмът може да не е идеален, но е похвален и доста по-интересен от куп хамерикански бози и е една доста приятна изненада от т. нар. българско кино. Много добре заснет наистина, актьорската игра е на доста високо ниво. Врачански е толкова убедителен, че ме побиваха тръпки от героя му. Сега, това че някой не му харесва визията или гласа или интонацията и не може да избяга от асоциациите с рекламата или „Стъклен дом“ или пък че предпочита Дора да е по-динамична – е, не може да се угоди на всички и това не означава, че филмът не струва и че никой няма да го хареса. Американецът играе блестящо според мен. Не разбирам защо е толкова важно, че песента още не е била излязла или за колко време е бил заснет филма? Или че продължава 2 часа? Или че американският актьор е от „Спасители на плажа“? Давай да плюем наред, а?
Ако има нещо адски дразнещо около филма, то това определено е авторът на тази статия и жалките му опити за разсъждения, при това реализирани чрез излишно дълги, хейтърски и затормозяващи словоизлияния. Очевидно е, че филмът е предизвикал у автора емоционална и словесна диария, ама айде нямаше нужда да омирисва с нея и интернет пространството; можеше да си я ограничи до приятелите и близките си. Добре че има Glade микроспрей!
Въпросният скротум, пардон, автор, е бил никой в края на 90-те и сега е просто поредният хейтър, опитващ се да блесне – толкова кух, че ако някога реши да си пръсне черепа, светът ще изгуби… един куршум… но пък загубата ще си струва.
Авторчето, прочете ли, ве?
04.03.2016 в 02:22
Рада
Да споделя и аз, че в същност това не е никакво ревю, но пък става за Стенд Ъп Комеди. Там ти е талантът, но филмови ревюта не пишеш. Предполагам си практикувал по сайтовете, споделящи торент тракери и си решил да се „повихриш“ в собствен блог. Повечето филми, които се правят не „струват“, но благодарение на количеството, достигат поне няколко, наистина добри, до повечето цивилизовани точки от земното кълбо. И когато един режисьор, заедно с продуцента, успеят да „пробият“, на тях им се дават средства, възможност за добър сценарий…. Така е в повечето европейски държави. Друг е проблемът, че повечето българи, сме доста „задръстени“, та ако очакваме, че и киното е на нивото на зрителя, какво ново българско кино да очакваме? Похейтвах, беше ме обзела една фрустрация, хаха. Приятел испанец, живеещ в Белгия, казваше, че единствените недоволни европейци, които познава и мразят родината си, сме ние и румънците. Питаше ме защо и аз не можех да му отговоря. Аз не мразех, защото знаех, че това е признак на комплексарщината, че сме били откъснати от света, че сме загубили връзка изобщо със света, модерният, че сме втора ръка….. Затова си събрал тези негативни коментари, няма полза от плюене с дебелашки хумор и със слабо аргументиране. Няма нужда на някой да му бъде потретено, че е втора ръка и не струва. Ще поживееш, дано разбереш 😛
04.03.2016 в 03:27
Еди
Много си зле бате филма е много интересен плюс това всички актьори играят много добре да не говорим, че е базиран на реален случай не може да се каже, че е станало точно това но със сигурност е станало нещо което никой до ден днешен не може да обясни. Незнам какви са ти причините да пишеш такива глупости но май има засегнати твой интереси.
05.03.2016 в 18:28
the end
Тъпа статия от обикновен торент зрител. Загубих си времето да, чета простотии!
21.03.2016 в 17:40
Pigi3
Искам само да помоля да бъдете по-точни. Защото понятието „българско кино“ обхваща голям период. А до колкото знам е имало мн хубави филми (ПРЕДИ). Само това! МИР!✌
12.05.2016 в 16:46
Няма име
Вечер първа: Пуснах „филма“ , заспах.
Вечер втора: Отново пуснах „филма“ (с огромна надежда нещо да се случи)!
И такаа!
Жалко, много жалко. Аз съм фен на българско кино, но тук нещата са извън всякакви рамки. Това е филм ,който ме накара да изпитам истинска АГОНИЯ, и тъй като аз не разбирам от снимачна техника то при мен агонизирането бе по-изразено.
Дори и 4 лв да струва филма, по добре да бяха пили по една бира за тия пари!!!!!
22.08.2016 в 16:26
вал
Ебахва в хеитърите убити.Еи авторчето на тая помия като си много отворен създаи ти нещо ама освен лаина маи друго не можеш да правиш
23.12.2016 в 14:45
Стоянов
съгласен съм..плюя им в лицето на боклуци като този..
23.12.2016 в 14:41
Стоянов
Филма е много добър! Евала на създателя му, за абстрактното въображение, и интригуващото въвличане в сюжета, наистина качествен филм, хареса ми!
колкото до критиците
Вие не можете да познаете качественото изкуство, а в българското кино има много примери..просто вие не можете да ги оцените…не ви съдя, свикна ли сте с високобюджетни зрелища, ок, и аз ги харесвам, забавни са, атрактивни са, и всеки би ги харесал, защото са създадени за масите, за простичките хора….а виж българското кино, е изкуство, то може да бъде разбрано само от ценители, то е нестандартно, и разкъсва правилата, обикновено се набляга на суровата реалност, макар в този конкретно филм да е изразено въображението на автора.
-И се нарича интерпретация, но простичките ви натури не знаят какво е това..
Не сте вие аудиторията към която е насочен филмът.. сори..някои от вас ще разберат за какво говоря, други просто ще се чувстват засегнати..
щом е българско е боклук…вие не мразите бг киното(да то е раждало страшни лайна, но има и много качествени творби, простите хорица обичат да обобщават), вие мразите себе си, отстрани си личи но вие не го знаете, ехх да бяхте се родили в америка…това е не само ваша, но и моя мечта..(тоест вие да се родите в америка бе тъпаци, не аз..бавно загрявате, ей..)всичко е както си го направим 🙂
Колкото до автора(на този пост), той е един депресиран чичка, мислещ се за сноб, който има невероятните умения да сере лайна с диаметър 8см, и да псува интелигентно, поущтрен от американски вибратор натикан в уретрата му…
В заключение ще кажа, че рибоците които се връзват на голямоглавеца, им се е закачила кукичката в носа, а кукичката е метафора за осраният му член с които изразява шизофреничните си мисли, бляк…:X
23.12.2016 в 15:45
нннс
Абе какво се правите на разбирачи бе мрънкала, този актьор не струвал, заснемането било некачествено..що не земете да се отпуснете и да се оставите историята (в случая художествена интерпретация) да ви грабне..ако знаете на мен колко хубаво ми беше като гледахме филма,оставих се на въображението и си прекарах страхотно..
жалко, че и вие неможете да го изпитате, явно просто е въпрос на характер..
Нищо де, предполагам, че на вас чичаците ви е приятно да критикувате…
нали знаете, всички сочат с пръст насреща, а не осъзнават, че всеки човек сам създава собствения си свят…ако на вас не ви харесва филма, проблема си е във вас…хубаво поне че сте намерили отдушник на комплексите си, критикувайки българското кино, а не например биейки жените и децата си…
06.06.2017 в 20:50
belladonna
Благодаря на автора на статията, дано да са я прочели участниците в тази т.н. бг хорър история, най-истинско бе интервюто в началото и края на филма….
28.11.2017 в 19:14
СИСА
Не зная защо и как се озовах в безумието на тая хейтърска вакханалия. Можех да не я чета или пък вече прочела я да си взема душ срещу мръсотията и хапче за сън, но предпочитам като“ героите“ по-горе да кажа мнението си.Аз съм любител на българското кино и съм от Варна, което е важно , защото тук се провежда фестивала на българските филми“Златната роза“,които аз с удоволствие следя. Освен това съм любител и на жанра психотрилър. Затова филмът „Бяла роза “ беше за мен едно истинско удоволствие. Ако пък е бил заснет за 20 дни, то поздравление към екипа. Това е една добре поднесена история- трактат, по както се разбра по-горе от включилият се в дебата участник от Елена по действителни случаи. Но дали са автентични или не, какво значение има, филмът е увлекателен и въздейства. Песента…не се занасяйте, какво значение има от кога е , та ние го гледаме в 21век. От самият факт, че тук са си изгубили времето сума ти хейтъри е ясно, че филмът има качества и дразни некадърните да правят и да разбират такива филми.
28.11.2017 в 20:18
cinemascrotum
СИСА писа и внезапно замириса. 😦
По-добре махни са, че от теб ме втриса.
01.05.2020 в 19:12
Данаил Живков Тодоров
Отчайващо тъп елемент си.Жалко,че не се вижда физиономията ти.Със сигурност си и грозен/а.Бих отделил още няколко минути,за да опитам да ти обясня,че не бива да пишеш публично,защото замърсяваш интелектуалния пейзаж в България.Ваъщност сега си спомням,защо преди 20г заминах оттам и,защо никога няма да се върна.Страшно си тъп или тъпа,каквото и да си.А за филма,браво.Беше време и България да се представи с нещо такова.Гледах филма в компания испанци и на всички но хареса много.А освен това се роди идеята и за почивка в Еленския балкан.
01.04.2018 в 18:12
Биг Д
Ще ти оставя коментар за да има живо доказателство че някой ти е прочел бездарното ревю…
11.08.2018 в 06:46
Кирил Димитров
Абе филма си е супер и базиран на факти! Аре направи ти филм и аз ще ти го критикувам после…. Ще си го хакна от нета и ще си го изтрия после. Аре бегай!
27.09.2018 в 17:45
Хейтър?
“ Даже кино-идолите от Холивуд, които авторите на „Вила Роза” са се стремили да имитират, не биха направили аматьорската грешка да раздуят сценарий от десет страници /всяка от различно заглавие/, достоен за 20-минутен епизод на „Зоната на здрача” в двучасова театрална постановка.“
Да, ама после какво пишеш за Джаксън и „Хобит“, ммм? 🙂
Незабележително ревю … на фона на уникалния Джокер. Ахахахаха, направи ми деня тоз/това … не знам какво е.
Както и шизофреничните му още няколко личности, под които пише и сам поздравява себе си. Разбира се, подкрепян и от групичка от редовните статисти по „продукциите“, които напоследък се снимат по нашенските географски ширини. А повечето от тях наистина се имат за някакви звезди и капацитети в киноизкуството. Така например един от въпросните лично ме втрещи, след като нарече Петър Донев несериозен и аматьор в режисьорското поприще. И това, фръцкайки се в статисткото костюмче, във филм с абсолютно неизвестен режисьор, и който филм вероятно ще е е от типа само заглавие и blank page в IMDB.
05.10.2018 в 17:52
астроном
Само аз ли чувам в края на филма бившият разследващ да казва: „КОНсерваторията на Рожен“ ? 🙂
10.11.2018 в 00:52
Един
Ти си ужасно тъп и ограничен човек и заслужаваш американската помия с която си заливан от малък.Жалък си с големия и убийствен коментар на нещо което не харесваш.
05.02.2019 в 21:08
гласът иззад кулисите
До засегнатите виладжии:
Ако оглушителната тишина, дето идва след лая ви срещу критиката на скротума не ви ориентира, нека ви го кажем в прав текст: никой вече не го интересува мнението ви за критика срещу филмова помия, от която също никой вече не се интересува…
На разбираем език – и да пишете, и да не пишете, никой, освен някой случайно попаднал като мене няма да го види… Пробвайте вместо това с арменския поп. В наши дни длъжността се води национален омбдусман.
28.02.2019 в 12:55
вечен твой фен
ХАХАХХАХ БЛАГОДАРЯ ! Скъсах се от смях на тази абсолютно точна рецензия ! Оправи ми деня човече !!!! 100% истина!
Те не знаят тия бре…нашите „велики“ актьори, режисьори и така наречени кинодеятели :)))))))) …някой трябва да им го каже..дано са го прочели!
25.05.2019 в 01:02
Йордан
Абсолютно вярно. Изгубени 2 часа
15.07.2019 в 19:22
Сандокан
Абсолютно вярно.
24.08.2019 в 13:32
sunny
Най-ограничената и глупава статия ,която дори не дочетох …. много жалко за Вас …
01.05.2020 в 19:01
Данаил Живков Тодоров
Добре казано.Нямам идея кой пише такива глупости,но трябва да е доста елементарен и глуповат злобар.
04.09.2019 в 02:31
Тотем
Заспах като го даваха преди време по телевизията. Реших да го гледам пак, докато чакам Фед-Григор. Много кофти качество на копието и типично за бг филмите-смотам звук. Въпреки това ме побиха тръпки на няколко пъти. Идеята беше интересна, но изпълнението и резултата-трагични
20.12.2019 в 22:38
Зорница
Уникална статия!
01.05.2020 в 19:00
Данаил Живков Тодоров
Ти колко си тъп.Едва ли си направил нещо в живота си.Освен да се плюнчиш като русокоса на Уй.Филма е много хубав,интересен и мистериозен.Има легенда и действителен случай върху,които лежи сценарият.Трябва да си доста тъп и елементарен,за да не усетиш мистерията на филма.Предаказание на Ванга,предупреждение и трагедия без отговор и до днес.А ти кой си,къде си???
13.08.2020 в 17:57
Димо Бакиша
Теб май са ти отказали да играеш във филма! Много хейт много нещо! Като не можем най-добре да го оплюем. Познат бълкански манталитет 🙂 А вие кой филм бяхте заснели който не е толкова прост, ако мога да попитам 🙂
04.05.2021 в 15:53
Анка
Тоест филмът е ужасен, защото е български. Евала! Най-смешно ми става когато хора като тези започнат да се обясняват и да дават смешни аргументи като ги наричат факти. Стегни се! Да не говорим, че си противоречиш. И нещо друго, което изтъква като факт е, че се стремят да направят филма като американците. Ами не случайно американските филми са най-гледани. Точно заради похватите, които използват те са толкова успешни. И когато не разбираш от кино или въобще изкуство по-добре не изразявай мнение базирано на едно голямо нищо. Благодаря!
25.04.2022 в 19:14
Can't stop falling in love with you :)
Скротуме, обичам те!
Ти изпълни деня ми със смисъл 🙂
Не съм се забавлявала така, откакто бях малко дете.
Тогава често получавах мускулна треска на корема… От смях 🙂
Смях от сърце.
Благодаря ти за това! Наистина ме стопли 🙂
Ама чакай, да взема да се спра, че то направо като обяснение в любов се получи :)))
Просто съм възхитена от стила ти на изразяване.
От хумора ти, от интелекта ти.
Както и от изключително високото ти ниво на чувствителност, по отношение на зловонието, отделящо се от лоното на съвременната БГ кинематография.
Някак си потънах в теб…
Бъди щастлив!
06.05.2022 в 19:06
Ivo
Защо само глупости говорите, филмът е супер. Много добре направен и то само за двадесет дни. На мен лично ми хареса.
А за вас, какво да кажа. Вземете снимайте някоя късометражен филм да проверим дали ви бива, както с критиката! Всеки може да критикува, малко са хората които действат!