„Май прешъс!”, възкликнах подивял със същата маниакалност, с която Архимед е извикал „Еврика!”, докато си е мил задника. Развиках се не защото гледах „Precious”, а защото днес излезе дългоочакваният втори трейлър на първия филм от обявената трилогия на Пи Джей по „Хобитът” и все още не съм почистил стола от получения оргазъм.

Знаейки, че видеото ще излезе по някое време днес, не успях да мигна цяла вечер и прекарах нощта в специалната хобитска дупка, която бях изкопал в двора, за по-голяма автентичност. Бях си навил една къртица да ме събуди призори, за да не изпусна Момента и още с първите лъчи на изгряващото слънце застанах на пост пред компютъра, очаквайки премиерата на Единствения трейлър. Сега разбирам как се е чувствал онзи кашалот, който реагираше така емоционално на трейлърите на „Здрач” – на мен също ми идеше да се разцивря от умиление в реално време, но мъжествеността ми победи, а и не исках да си развалям елфическия грим. Трейлърът излиза по време на т.нар. Толкинова седмица, празнуваща 75 години от публикуването на „Хобитът” на хартиен носител. Докато пишех изречението си мислех, че тази информация ще ме интересува, но не бях прав.

Тази събота /22.09/ е „Денят на хобита”, по-известен като общия рожден ден на Билбо и Фродо от рода Бегинс. Ето няколко съвета как да го отпразнувате подобаващо – гледайте да ги спазите, важно е!

Това бе най-очакваният трейлър на годината, на най-очаквания филм за последните пет, затова не ме е срам да призная, че неволно изгубих контрол над телесните си флуиди, докато наблюдавах магическите кадри със слюнка на уста. 14 декември никога не ми се е струвала по-далечна дата от календара на маите, но съм длъжен да търпя, защото колкото повече отлагаме удоволствието, толкова по-голямо е То. /или толкова по-бързо ни омръзва да чакаме, зависи/ Надявам се само „Хобитът” да не се окаже от онези филми, които инспирират масови кланета при премиерите си, но дори и да е така, не ме е страх – от маниак с меч се бяга по-лесно, отколкото от маниак с автомат. /освен ако не носи Пръстена и не е невидим, разбира се/ Е, трябва да призная, че въпреки всичко, първият трейлър ми хареса повече – може би заради песента на джуджетата или музиката на Хауърд Шор, или просто заради огромните ми очаквания спрямо втория, които нямаше как да бъдат удовлетворени изцяло. Ала това не е болка за умиране – все пак тук говорим за двуминутно видео, а не за окончателния продукт.

„Хобитът” е разделен на три части, което означава че ще е с две части по-дълъг, отколкото трябва. За щастие, вярата ми в Пи Джей е по-голяма от вярата ми в Моргот и въпреки очевидните авторски своеволия с оригиналния текст, които много фенове ще приемат като светотатство, смятам че Джаксън е успял да извлече максимума от материала.

Естествено, винаги съществува и алтернативата да пикая кръв от яд, ако филмът не ми хареса…