Според органайзера на клетъчния ми телефон, старата календарна година изтече още миналата седмица и като първи официален пост за 2012-та прецених, че е подходящо да се включа в актуалната напоследък блог-тенденция за равносметка на 2011-та. И понеже през изминалата година основно ходих на кино и спах /понякога в киното/, а никой не би искал да чете ТОП7 на кошмарите ми, нямам с какво друго да работя, освен със заглавията, които са ми харесали през изминалите 365 дни. В случая те са едва десет и като казвам ”едва”, имам предвид, че едва не ги съкратих на пет, но айде – от мен да мине.

Като всяка филмова година, 2011-та ще се запомни с умопомрачително тъпите си предложения, достойни за прожекции единствено в стаята за отдих на санитариум. Не че 2010-та беше кой знае колко продуктивна откъм качествени ленти /припомнете си тук, ако щете/, но 2011-та все повече се приближава до каменистото дъно. Чудех се дали да не пусна списък с най-малоумните филми на годината, но бройката им щеше да е толкова стресираща, че нямаше да ми стигнат седем поста, за да ги обработя. Пък и се сетих, че повечето вече имат ревюта в блога ми, а някои като  “Beastly”, “Jack and Jill” и “New Year`s Eve” са толкова зле, че даже и това си нямат. Затова реших да предпочета позитивния вариант и да Ви запозная с десетте филма на 2011-та, които ставаха за нещо по моите мистериозни скротумни стандарти. Повярвайте, списъкът ме затрудни повече и от последното ми ходене по голяма нужда – не само защото едва успях да изстискам десет гледаеми заглавия, но и защото повечето от реално добрите неща на 2011-та ще излязат в България чак през пролетта на 2012-та /suck my dick, дистрибутори!/ Ето и моите десет измъчени фаворита: /подредбата е произволна/

Други ленти, които що-годе заслужават времето Ви са: „Carnage”, “Margin Call”, „Tinker, Tailor, Soldier, Spy„, ”Blackthorn“, “Martha Marcy May Marlene”, „Contagion”, „Warrior„, „The Adventures of Tintin„, „Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2„, „Hanna„, „Tyrannosaur“, „A Dangerous Method„, „The Hunter“ и ако приемем за меродавна премиерната дата в САЩ и ги броим за филми от 2011-та – “13 Assassins” и “I Saw the Devil”.

Това е положението. Знам, че доста от Вас няма да са съгласни с класацията и ще пропищят защо изпускам свръхестествени класики като “Меланхолия” и “Дървото на живота”, но както всяка авторска класация, и тази отразява личното мнение на класиращия, а не на целия шибан свят. Като лъч надежда мога да отбележа, че 2012-та се очертава доста по-стойностна откъм продукции, така че бързам да оставя миналата година в историята и да продължа напред. Чао!

EDIT (22.02.12): Тъй като вече имах възможността да прегледам всички важни филми, които не бяха излезли по време на първоначалната ми подредба, е редно да ъпдейтна класацията с окончателните си фаворити за 2011-та.