В късните часове на нощта и съответно в малките часове на деня се случи Коледното чудо на 2011-та – излезе първият, официален и хипнотизиращ трейлър на „Хобитът” – мащабният мега епос на Питър Джаксън и още един от седемте филма на 2012-та, които чакам с неподозиран трепет в скротума. Въпреки първоначалния ми позив да сваля трейлъра на диск, който диск после да галя нежно в мрака, повтаряйки кодовите думи „Безценното ми!”, аз реших да го споделя на Вашето внимание, като добър самарянин.

Трейлърът не е кой знае какво, но цялата фентъзи атмосфера и носталгия, която избълва от него, ме зашлеви по тлъстата буза и ме остави в приятен шок. Всъщност, ръцете ви все още треперят от възбуда и трябваше на няколко пъти да изтривам написаното до момента, тъй като трудно нацелвах правилните букви по клавиатурата. Не знам дали знаете, но смятам „Властелинът на пръстените” за най-великият филм, правен някога от жив човек и не бива да се изненадвате, че очаквам „Хобитът” така, както малко еврейче чака баща си да се върне от концентрационен лагер. Дълго време мислех дали изобщо да гледам рекламата, но накрая се предадох пред силата на Единствения пръстен и бях смазан. Не че се показват някакви спиращи дъха зрелища, но намеците и подсказките, примесени със класическия LOTR стил на Джаксън, са достатъчни за слюнката да потече неконтролируемо по ръба на устните ми. „Хобитът” е единственият филм, заради който искам да съм с една година по-дърт, та да може вече да съм го гледал.

Приказката е разделена на две части, които покриват книгата на Дж. Р. Р. Толкин „Хобитът” + малко допълнителни бонуси и разказва origin историята на игривия лилипут Билбо Бегинс, който бива включен в джуджешка задруга, предвождана от премъдрия Гандалф с цел – намирането на съкровище и омаломощаването на култовия дракон Смог. Тук ще видим и как точно Билбо успява да измами Ам-Гъл, за да се сдобие с пръстена на Саурон. Като гост звезди ще имаме и кратките появявания на стари познайници от трилогията – чорлавия Фродо и изнежения Леголас, които вероятно ще се появят във втория филм – „Дотам и обратно” – за да послужат като свръзка между двете книги. Иронично, самият трейлър излиза само два дни след десетгодишния юбилей от премиерата на „Задругата на пръстена”. Ох, не мога да мисля повече, по дяволите! Прекалено съм екзалтиран и емоционално натоварен от видяното, затова просто ще гледам в една точка известно време, докато съзнанието ми се възстанови. Вие също гледайте в една точка – в трейлъра по-долу: