Краят на 2011-та е силен период за Стивън Спилбърг, който се записа с два филма /един анимационен и един животновъдски/, излизащи през следващите два месеца. Заслепен от светлината на медийните прожектори, бай Стивън е бил приближен от хора на Empire с въпроси за следващите му проекти, които ще отнемат работната му петилетка, а именно – „Индиана Джоунс 5” и „Юрски Парк 4”. Въпросите са били много, но най-важният така и не е бил зададен – „Кому, по дяволите, са нужни тези филми?”

Бидейки куртоазен евреин, Стивън е отговорил на всяко питане с присъщата лаконичност и празнословие, с която холивудските хора печелят време. По отношение на динозавърския адвенчър, Спилбърг е дал крайно повърхностно инфо: „Сценарият се пише в момента от Марк Протосевич /кой па е тоя, мамка му? – б.а./ Надявам се, че филмът ще излезе през следващите две години. Имаме добра история. Имаме по-добра история за четворката, отколкото имахме за тройката…” Това щяха да са големи приказки, но само при едно условие – ако тройката изобщо имаше някаква история. Доколкото си спомням, тя бе една поредица от фарсове с елемент на ситуационна комедия и Теа Леони за капак. Сигурен съм, че каквото и да измисли сценарната жлеза на г-н Протосевич /като например говорещи динозаври или дори секс между велосираптор и Лора Дърн/, няма да е по-зле, отколкото беше срамната течност на Джо Джонстън от 2001-ва.

Относно „Индиана 5” /с евентуално работно заглавие „Индиана Джоунс и Старческия дом на обречените”/, Стивън е препратил журналистите към един отявлен кино-вредител: „Ще трябва да питате Джордж Лукас за това. Джордж отговаря за създаването на сюжета. Той го направи и за четирите филма. Независимо дали ми харесват или не, Джордж измисли всички сюжети. Все още нямаме сценарий, но Джордж работи върху „Инди 5”. Ще оставя на него да измисли добра история.” Какво разбираме от тази тирада? Две неща – че Лукас „усилено” работи върху погазването на поредната класика и че Стивън отлично осъзнава какъв резил има за приятел, но въпреки всичко продължава да го толерира. Не мога да повярвам, че след „Инди 4”, Стивън доброволно продължава да си сътрудничи с това брадясало говедо, което вече изцапа едната си поредица с новите “Star Wars”, а сега ще омърси и другата си поредица с „Инди 5” /и естествено – „Инди 6”,  а защо не 7, 8, и 9. Шая Лебоф има нужда да прави нещо след края на „Трансформърс“, нали така?/ Джордж Лукас трябва да бъде спрян. Това го казвам сериозно. Ако има някакъв инициативен комитет за събирането на подписка срещу него, аз ще се включа в нея от раз. Да, това е същото копеле, което догодина е решил да пуска „Episode I” в 3D, защото – нали се сещате? – в 2D не си беше достатъчно тъп.

За десерт, Стивън е коментирал и негативните реакции към „Инди 4” с думите: „Симпатизирам на хората, които не харесаха МакГъфина, защото и аз не го одобрих. С Джордж имахме много противоречия за него. Но аз съм лоялен към най-добрия си приятел. Когато той напише история, в която вярва – дори и аз да не вярвам в нея – ще заснема филма, така както Джордж е пожелал.” Уау, сърцето ми се разтуптя от нивото на приятелство! Очите ми се напълниха с мъжествени сълзи от силната връзка между двамата старци! Но истината е, че… на никого не му пука! Вие осрахте една класика с другарските си прегръдки и сенилни изблици, а сега си измивате ръцете – ама аз не исках, ама той ми е приятел, ама не-знам-си-какво. Вземете си някъде стая и се обладайте, за да Ви мине, защото зрителите достатъчно пострадаха от Вашите нездравословни професионални отношения.