След като най-важният „Оскар“ се падна на жена за пръв път в историята на киното, а и поради факта, че днес сме една светла дата за женствеността по целия свят, то беше някак логично да Ви занимая с филмова новина, която касае нежния пол, за да отчета и аз подобаващо празника. В случая става дума за една класация, на която наскоро попаднах и която напълно отговаря на духа на днешната дата, а именно – списък с 10-те най-известни героини в киното. Да, всички са жени и всички са популярни от някой филм – каква по-добра комбинация за един филмов блог, който неистово се старае да бъде обществено ангажиран? Лично аз не съм изцяло съгласен с подредбата на кинематографичните дами, посочени в класацията и въпреки че резултатите са събирани от над 3000 гласували, ако аз бях изготвял класацията, щях незабавно да туря на първото място Елън Рипли, следвана по петите от принцеса Лея, а на почетното трето място щеше да присъства майката на Джон Конър, но явно чуждите умове са много по-напред с материала от моя, и предпочитат на първа позиция да е образът на работещата самотна майка.

А сега Ви оставям да разгледате и прецените класацията насаме, докато аз тръгна по заснежените селски улици в търсене на някоя жена, с която да се напия в местната кръчма. Наздраве!

ТОП 10 НА НАЙ-ИЗВЕСТНИТЕ ГЕРОИНИ В КИНОТО:

1. Ерин Брокович („Ерин Брокович“).

2. Кларис Старлинг („Мълчанието на Агнетата“).

3. Лара Крофт („Tomb Raider“).

4. Елън Рипли („Пришълец“).

5. Сара Конър („Терминатор“).

6. Елизабет Суон („Карибски Пирати“).

7. Роуз („Титаник“).

8. Булката („Кил Бил“).

9. Хърмаяни Грейнджър („Хари Потър“).

10. Кралица Елизабет („Кралицата“).