Ето Ви една малка и шокираща новинка, като за събуждане. Да, тя отново е свързана с нечий римейк и да – отново ще бъде злоупотребено с третото измерение, което доби по-голяма популярност, дори и от музикалния хит „Макарена“ в средата на 90-те. Този път, Холивуд ще докаже, че за него няма нищо свято и когато става въпрос за печалби, костюмарчетата от филмовите студиа са готови да изнасилят дори и бащите си, стига всичко да бъде заснето красиво и в 3D. Винаги съм уважавал „Юнивърсъл“, защото те ме дариха с най-милите ми детски спомени, но днес няма да има прошка, защото се случи немислимото – универсалната компания ще прави рибуут на „Челюсти“… в 3D. Да, точно от това имаха нужда младите зрители – триизмерна акула да пори вълните срещу тях, опитвайки се да захапе крехките им дупенца. Както и се очакваше, плановете на „Юнивърсъл“ са пряко свързани с успеха на „Аватар„, а по данни на „вътрешни източници“ от самото студио /които са толкова достоверни, колкото сенилната ми баба/, от „Юнивърсъл“ са планирали римейка от години, но досега не са имали възможност да използват на максимум третото измерение. Надеждата им е да спечелят съвременната младеж, която по времето на оригинала е била просто игрив пламък в очите на родителите си. И тъй като сега хората очакват все повече от ефектите на киното, холивудските студиа са длъжни да върнат към живота най-добрите си франчайзи. Малко тъпо, според мен, но такава е волята Им. Все пак, дори в първия филм акулата изглеждаше изкуствена, а в последвалите продължения, всичко замириса на клозетна авария.

Това е Трейси Морган – акулата от новия „Челюсти“ няма да остане гладна.

Но това съвсем не е целият шок от тази новина. Не стига, че ще се насладим на римейк на любим класически филм, който най-веротятно ще бъде тотално опропастен в името на Долара, то отгоре на това ще имаме честта да гледаме как го прави лично единадесетото малко негърче от романа на А. Кристи – Трейси Морган. Да, точно той. Според същите тези мистериозни „вътрешни източници“ в „Юнивърсъл“, компанията го е цанила за ролята на Мат Хупър /преди изиграна от Ричард Драйфус/, което означава само едно – комедията ни е в кърпа вързана. Сега си представете Т. Морган и Р. Драйфус един до друг – не са ли еднакви като капка вода? Но все пак – Трейси Морган от всички актьори? В римейк на „Челюсти“? В 3D? Не е ли малко прекалено? Лично аз съм раздвоен – „Челюсти“ е любимият ми животински хорър, но пък имам силни съмнения, че един римейк ще провали всичко свято от спомените ми. Дано Стивън Спилбърг да тропне с еврейското си краче и да спре проекта в зародиш, ако изобщо може да го направи. Надявам се, източникът на тази информация да се е объркал, защото подобно мрачно бъдеще ще ме принуди най-после да завърша планирания си плонж от седмия етаж. Всъщност, серията „Челюсти“ не е непозната за 3D формата – не знам дали помните, но през 1983 година бе направен плах опит да се изнесе заглавието в триизмерна версия, който опит обаче беше доста мизерен, при условие че се случи 26 години преди „Аватар„. Сега, в новото хилядолетие, създателите са решили проблема с изкуствената акула, но им остава нещо още по-важно: „You`re gonna need a bigger boat“.