Ако не знаете кой е Йордан Браун, то това е онзи гений на писменото слово, който дръзна да изкара на бял свят кирливите ризи на Ватикана в две епични по простодушието си книги, които бидеха неизбежно последвани от два още по-епични по жалостта си филма. Сюжетът ни забавляваше с интелектуалното присъствие на професор-доктора на науките Робърт Лангдън, който се вживяваше като исторически детектив, навирайки си носа в еретични теми, които за всеки обикновен римокатолик биха означавали смърт на кладата. И въпреки, че в края на „Шифърът на Леонардо“ вече посягах към ножа за рязане на вени, а след „Ангели и Демони“ почти бях преглътнал шишенцето с приспивателни, хората явно искат още от същата скука и сега – за да се утоли жаждата на възбудените фенбойчета, се готви третата поред серия на културно-изследователския трилър. Да, става дума точно за новата книга на Дан Браун, която направи световната си премиера в края на ноември миналата година и носеше постното заглавие „Изгубеният Символ“.

За по-незапознатите, в нея се разказваше отново за гуруто на символистиката Том Ханкс, който обаче се мандахерца на родна почва и по-специално – във Вашингтон, където рисърчва архитектурните следи, оставени от дъртите масони. Книгата е доста про-американски настроена, което ме накара да я изгоря ритуално, след като стигнах до половината, но поне ще занимава острите умове на феновете, които искат да се наситят на малко безопасна смесица между теории на конспирацията, древни ордени и смешен политически трилър. Според Variety, от „Sony“ са потвърдили направата на тройката, а самият Ханкс е доста надъхан да се завърне в преподавателското костюмче на г-н Лангдън. Интересното в случая е, че никъде не се спелува името на Рон Хауръд като режисьор на третия филм. Дали това означава, че „Sony“ най-после са разбрали, че Хауърд е еманация на умряла риба и ще го заменят с някой по-прогресивен, визуален и стабилен режисьор? Не знам, но силно ме съмнява, защото Хауърд е евтин, хората вече му свикнаха на скучния стил и е някак си адекватно да бъде драфтнат за един последен опит. Все пак, „Ангели и Демони“ беше малко по-интересен от „Шифърът на Ленардо“, така че ако гледаме логически на нещата, би трябвало „Изгубеният Символ“ да бъде дори още по-интересен, нали така? Дано.