Ако сте се запознали подробно с класацията ми за най-добрите филми на десетилетието, то със сигурност не Ви е убягнало от полезрението, че съм турил социалния хорър „Американски Психар“ на трето място. Ако това не Ви е показало колко ме е впечатлил този филм, то едва ли нещо повече може да го направи. Но стига за мен – нека Ви разкажа новината, която прочетох преди броени секунди и която ме накара да получа пристъп на масивно оросяване на мозъка – книгата „Американски Психар“ ще бъде превърната в… мюзикъл. What in the fuck?! Да, правилно сте прочели – култовият герой Патрик Бейтман вече няма просто да коли жертвите си, а ще го прави с финес и танцова стъпка на съответната /бродуейска или там каквато ще/ сцена. Носителят на „Грами“, „Тони“ и всякакви други незначителни награди, Дънкан Шейк е бил нает да напише текста и музиката за предстоящия мюзикъл, докато Роберто Агире – Сакаса е бил призован да сътвори сценария на пиесата, която ще се води по мотивите на едноименната книга на Брет Ийстън Елис. Добрата новина в случая е, че г-н Сакаса пише сценарии за HBO, което винаги предвещава обилно количество нецензурии и политическа некоректност. Лошата е – че още отсега цялата продукция ми мирише на прясно обезглавен коч.

Патрик Бейтман е изправен пред морална дилема.

„След като отново прочетох книгата на Брет Ийстън Елис това лято,“ – обяснява се Шейк пред медиите. – „Започнах да усещам, че това което повечето хора /вкл. и аз/ си мислеха за отлична художествена измислица, всъщност е вечната история за отчуждение в свят, където властва комерсиализъм и изкуството се оценява само повърхностно. А и всъщност, какво би било по-забавно от банкер, който убива, докато пее песни?” Хм, последното не беше от най-умните неща, които съм чел от устите на холивудчани, но ще се опитам да го преглътна с достойнство. /that`s what she said!/ Явно нуждата за развитие в шоубизнеса води креаторите до рисковани ходове – наскоро Ви съобщих за новия проект на Лукас, който също включва някакви феерични мюзикъли, а сега ето Ви поредния културен шок. Силно съм заинтересуван как точно ще се пресъздаде уникалното насилие на филма на сцена и пред жива публика, особено като се има предвид, че „Американски Психар“ си е точно това – абсолютна психария и трябва да си доста удрян в главичката като малък, че да искаш да го гледаш като пиеса/мюзикъл/whatever и то с приятели. А и от бюджетна гледна точка ще бъде доста трудно за подобен сюжет да се сдобие с касов успех, при условие, че в него има бая разходи – изработка на множество скъпи визитни картички, бензин за моторна резачка и литри изкуствена кръв за всяко едно представление – което може да направи от мюзикъла един голям провал. Дано само продуцентите не се излъжат и пак да поканят Крисчън Бейл за ролята, защото колкото и добре да игра във филма, след „Черния Рицар“ г-н Бейл вече може само да грухти гърлено, но не и да пее. Разбира се, аз отново може и да греша, така че нека оставим големите умове на Холивуд да си направят магията, а ние после ще коментираме резултатите. В заключение, вижте този тематичен музикален клип, с който Ви поздравявам, докато отивам да върна едни видеокасети.