Ако имаше причина да чакам новата серия от хорър сериала за млади педали „Здрач“, която ще навести кошмарите ни през лятото със звучното заглавие „Затъмнение„, то това не беше заради художествената стойност на парцалените кукли вътре, а заради музиката на филма и OST, което за разлика от останалите компоненти на лентата, поне се търпеше и не докарваше зрителите до отит. И явно креаторите на поредицата са осъзнали, че трябва да наблегнат повече върху звученето на филма /защото няма какво да се лъжем – всичко останало в него е перфектно/ и са решили да направят смел ход, за да оптимизират музикалния съпровод. Смелият ход се състои във факта, че са наели не-кой-да-е, а самият „властелин“ на музиката Хауърд Шор, който хрисимо и /очевидно/ без да осъзнава последиците от действията си, се е съгласил да бъде композитор на поредната сказка за възбудени върколаци и пасивни некрофили.

Шор е в състояние на екзалтация при допира на позлатената статуетка.

Шор е носител на заслужен „Оскар“ за трилогията „Властелинът на Пръстените“ и макар че напоследък се беше поизгубил от хоризонта,  тази година ще ни изненада с новия трилър на Мел Гибсън, „The Edge of Darkness“, така че от него очаквам само хубави работи. Решението на хората от „Здрач“ може да се стори дори странно на по-музикално информираните от Вас, защото е втората поред смяна на композитор за франчайза. Картър Бъруел музицира първия филм, а Александър Деспла – втория. Нито един от двамата не се справи покъртително зле, така че не виждам причина за тази промяна, освен плахия мерак на продуцентите да накарат всяка серия за тийн-вампирите да има собствено звучене. Похвален атемпт, господа, но мисля че е по-наложително да обърнете внимание и на останалите проблемни зони от продукцията си, като например актьорската игра, сценария, режисурата, визуалните ефекти или с една дума – всичко останало.