Като стане дума за „Paranormal Activity“ не мога да си кривя душата и признавам, че филмът наистина се оказа касов феномен. Защото е изключително рядко „филм“, в който не се случва абсолютно нищо, който е заснет единствено с портативна видеокамера, в който има само двама главни героя и нещо повече – чиито бюджет е бил само 15К долара, да се превърне в най-гледания филм по кината в САЩ и да събере приходи от 22 милиона само в премиерния си уикенд. Да, това е еквивалент на Холивудско чудо и признавам с ръка на душата, че съм безкрайно изумен и впечатлен. Това обаче не ми променя мнението за крайния продукт, който се оказа изтискан от анална помпа. Ужасяващото в цялата работа обаче е, че десетки хиляди лековерни люде действително са изпаднали в шок от филма и сега „Парамаунт“ естествено започва да мисли за следващата логична стъпка, а именно – сикуъл. Мда, колкото и неочаквана да е тази новина, толкова и неизбежна е тя в днешно време. Все пак кой не би направил продължение на филм, който е възвърнал почти хилядократно приходите си?

Paranormal-ActivityЗрителските реакции при прожекцията на „Paranormal Activity“ показаха нагледно манталитета на американците.

В тази връзка „LA Times“ предупреждава, че „Парамаунт“ вече са собственици на правата на филма и се готвят активно за продължението му, като по думите на Брад Грей: „Искаме да видим дали ще има смисъл.“ Кое точно, г-н Грей? Продължението или оригинала? Явно ще се наложи да помислите по-усилено, защото филмът се готви да стигне до критичната граница от 100 милиона приходи, а когато това стане, хората ще искат още – независимо дали си струва или не. Всички помним какво се случи с „Проклятието Блеър 2“ и как то се оказа апотеоз на изкормено и безлично продължение на култов оригинал. Ако от „Парамаунт“ смятат да ни спретнат нещо подобно, по-добре  изобщо да не се захващат. Хайпът по филма обаче продължава с пълна сила, макар че оценката му в Imdb да е паднала справедливо с няколко пункта. В момента основната промоционална линия е, че „Paranormal Activity“ е бил по гледаемост колегата си по жанр „Saw VI,“ което автоматично би следвало да означава че е „супер як“. Само дето по-информираните от Вас ще се сетят, че дори анимационна драма за изнасилен смърф би натрупала повече приходи от хорър сериал, рекламиращ уродливи капани за мишки. Цифрите обаче остават и не лъжат – паранормалното клипче е изненадващ първенец и се оказа един от най-големите сюрпризи на годината. Лошото е, че освен първоначалната изненада, не успя да покаже нищо повече. Така че „Парамаунт“ трябва много да внимава какъв сикуъл ще ни сервира, защото хайпът е краткотраен, но иритацията е вечна.